/fotboll/osk/forum/9764.aspx/fotboll/osk/forum/9764.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro kubanen_90
2006-02-16 17:28
Nu när man läser om stora värvnigar så blir man lite besviken att ÖSK ALDRIG lyckas göra någon supervärvning. Senast var ju Skoog men personligen var jag så ung då att jag inte hade något stort intrese för ÖSK.
Örebro Mittåt
2006-02-16 17:16
jappel//

Frågan är bara hur intressant det är för dessa före detta fixstjärnor att harva fram i Allsvenskan med matcher mot lag som GAIS, Öster och Gefle. Om man har spelat i Barcelona och i Glasgow-derbyna. Om de gillar det, ja då älskar de verkligen fotbollen.

Jag tror iofs. på Arvidsson, som är en ambitiös och lojal spelare som väl aldrig nådde de absoluta höjderna, även om han var mycket uppskattad i Hansa Rostock.

Frågan är väl närmast vad HBK fick betala för att få hans namnteckning. Och om Henrik pungslår den klubb, som gav honom chansen till en utländsk karriär.
Örebro Mittåt
2006-02-16 17:09
HBK skulle nog fortfarande kunna tänkas vara intresserade av Emra. Enligt Silly Season sidan här på SF, så ser deras anfallsgarnityr ut på följande sätt:

Magnus Arvidsson
Eduardo Delani Santos Leite
Joel Johansson
Gunnar Heidar Thorvaldsson

Om Thorvaldsson försvinner (i sommar) ser det väl rätt så tomt ut, eller hur? Arvidsson är 33 och Emra 19. Det skulle kunna sitta fint med en infastning av Emra och en utfastning av Arvidsson under den närmaste två-årsperioden.

Så helt skall man nog inte avskriva Emras möjligheter även om jag håller med om att de minskat.
Örebro jappel
2006-02-16 17:09
Mittåt//
Kan vara sant i fallet Arvidsson...men absolut inte i fallet Larsson... Har kommer dominera ganska friskt i allsvenskan.
Örebro Mittåt
2006-02-16 17:03
Ja, Arvidsson hamnade inte i Trelleborg i alla fall. Då slipper vi honom i år.

På sätt och vis tycker jag nog att det är rätt så trist med dessa avdankade utlandsproffs, som vrider fram de sista kronorna ur sina fotbollskarriärer genom att komma tillbaka till Sverige för att spela av några år fram till pensioneringen från fotbollslivet.

Medan supportrar och sponsorer gläder sig över att man har knutit en, i de flesta fall enormt dyr, spelare till klubben, som man kanske kan få ett eller i bästa fall få två vettiga fotbollsår ur.
Örebro jappel
2006-02-16 16:51
Men ack så skönt att få behålla Emra ett tag framöver, han kan mycket väl få sitt genombrott i år.
Örebro jappel
2006-02-16 16:45
Mackan//
Mycket intressant, det visar väl ännu mer hur fel ute Rigano var och hur rätt ute Vero var..
Nu har ju inte Emra något val, och frågan är om han ens haft något kontraktförslag från hbk över huvudtaget.

Högt spel från Emra och hans agent. Nu sitter ju ÖSK med trumf i förhandlingana (om de inte är avslutade redan)
Landskrona Veto
2006-02-16 16:45
Tror ni fortfarande att Emra går till HBK ?

Kom ihåg att Spelarinvest sa att de 6 miljonerna skulle vara till kloka "investeringar".

Örebro jappel
2006-02-16 16:05
Kubanen_90//
Bra att du berättade....du har varit ruskigt aktiv och delaktig hittils idag i diskussionerna :-)
Örebro kubanen_90
2006-02-16 16:00
Nää nu är det dags för OS! :)
Örebro jappel
2006-02-16 15:57
Varför kan vi inte få hålla sådana presskonferanser i ÖrebroSK??
Örebro jappel
2006-02-16 15:55
Ruskigt koolt om detta visar sig vara sant!!
Örebro jappel
2006-02-16 15:23
Mittåt//
Bra att det nya gräset fungerar bättre...men det är kanske inte så oväntat, det förra måste ju har varit bland de sämsta konstgräsplanerna i världen..mycket skador och alldeles för snabbt.

Skönt att det äntligen verkar ha blivit rätt i alla fall.
Örebro jappel
2006-02-16 15:21
Lacus Clyne//
Tack för den tydliga åsikten!!!!
Kan säga detsamma till er.

Inte för att jag är orolig att ni åker ut, utan för att ni hör hemma i AS.

Ses i AS 2007 då!
Halmstads BK Lacus Clyne
2006-02-16 14:56
Har Mirza Jelecak bytt nationalitet ?

Såg på ÖSKs hemsida att han spelat för Bosniens J-lag, men också för Sveriges U21- och J-lag
Halmstads BK Lacus Clyne
2006-02-16 14:38
Skall fatta mig kort:

NI SKALL SPELA AS 2007
Örebro Mittåt
2006-02-16 14:14
”Konstgräset bättre än väntat”

Det nya konstgräset på Behrn Arena i Örebro verkar hittills bättre än det förra. Det menar Urban Hammar, fotbollstränare för Örebro SK.
Örebro jappel
2006-02-16 13:58
Ja vi får hoppas att Veto har rätt.
AIK Saywee
2006-02-16 13:17
Omröstningen om hur många mål som ÖSK skulle göra mot DIF "avslutades" med möjligheten att tippa 7 mål eller mer. Det var faktiskt en hel del som fick rätt!
Örebro Hilltop
2006-02-16 12:48
Synd att det inte gick att lösa med matcherna på lördag.
Det får allt bli bandy, det är ju ändå ett historiskt ögonblick!
AIK Saywee
2006-02-16 12:24
God only knows!
Landskrona Veto
2006-02-16 12:02
jappel/

Du förstod nog mitt syfte. Jag dementerar inte.
Emra Tahiri stannar. Lika säkert som amen i kyrkan. 2-3 år. Är osäker på dealen med ÖSK men det KAN handla om Spelarinvest.
AIK Saywee
2006-02-16 11:32
jappel//
Är du redan vaken?
... å du, det kan bli bättre (än berlinmatchen), jag menar senare i höst!

mittåt//
Tackar för ytterligare info om ÖSK Söder. Vi har alltså ÖSK, ÖSK Ungdom Och ÖSK Söder med i seriespel. Tänk om vi vid nästa sekelskifte endast har ÖSK-lag med i herr och damfotbollen!

Nej, skämt åsido, men hur många andra föreningar har tre lag med i serierna?
Örebro jockepingvin
2006-02-16 10:26
ÖSK-Sektion E//Bara hålla med grattis.Ska dit också.Men har inte fått biljett ännu.Fått till Trinidad matchen.Men just nu är det omöjligt att komma in på FIFAs ticket shop.Jag är fotbollssupporter i första hand.Men lördag blir en halvlek fotboll ,å 2 halvlekar bandy.Å sedan fest hela natten.Om nu inte ÖSK Bandyn drabbas nervfrossa.Då får vi vänta tills på onsdag.
Örebro Mittåt
2006-02-16 10:07
Ämne: ÖSK har lyckats tidi....
Ja, förra helgen var det idealiska förhållanden för att lägga om matchtiderna eftersom det var Talangtruppen som hade matchen innan. Då bytte man helt enkelt. På lördag är det mer komplicerat. Då är det Glanshammars damlag som har en match mot Mallbacken. Den börjar klockan 10.00. Och de ville uppenbarligen inte byta tid med ÖSK.
Örebro ÖSK-Sektion E
2006-02-16 10:04
Jappel / Tanx! Vi är ca 25 killar här från stan som tillsammans fått biljetter. Kan bli ett jäkla drag! Har inte varit i Berlin sedan tågluffen för länge länge sedan. Blir nog till att ta semester hela den veckan och åka ner och insupa atmosfären några dagar innan också.

Bandyn i all ära, men jag är fotbollssupporter i första rummet. Inga problem att prioritera på lördag med andra ord. Hacka Gurka!
Örebro jappel
2006-02-16 09:51
ÖSK-Sektion E //
Grattis, kul match mot ett kul lag i en intressant stad. Kan det bli bättre?

FoOn//
Alltid något...
Örebro jappel
2006-02-16 09:50
Lite sömnig start på morgonen tycker jag.
Har Emra förlängt med ÖSK än???
Det måste vara mycket bättre att vara skyttekung i SE än att vara bänknötare i AS
Örebro FoOn
2006-02-16 09:32
ÖSK har lyckats tidigarelägga lördagens match mot Västerås till 12.30.
Nu kan man se hela matchen för att sedan bege sig till Vinterstadion för bandyns andra halvlek.
Örebro ÖSK-Sektion E
2006-02-16 08:48
Hurra!!!!!!!! Jag har biljett till Sverige - Paraguay i Berlin!
Annons: