/fotboll/osk/forum/9761.aspx/fotboll/osk/forum/9761.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Rasberg
2006-02-11 16:11
Om ingen annan ger mig cred så får jag göra det själv! Bra sagt Andreas om att Näfver kommer regera i år! Mkt bra... ;)
Örebro Mittåt
2006-02-11 16:10
Starkaste insatsen i dagens Närke mot Värmland arrangemang svarade nog i alla fall ÖSK Ungdom (aka. Talangtruppen) för. Trots att bara spillror är kvar av fjolårets div 2-lag och trots att man på grund av sjukdomar och skador inte ens fick ihop till en fullsatt bänk, så slog det unga gänget div 1-laget Carlstad United, som i år hör hemma tvåt trappor högre upp i seriesystemet. Mål av Sandro och Tobias. Bästa prestation i laget stog dock målvakten Kristofer Jonsson för.
Örebro bandoo
2006-02-11 16:00
Admin bör uppdatera sin version av phpBB skulle jag tro...
Örebro K8
2006-02-11 15:56
go_osk //

Japp, hackad, för andra gången dessutom.
Örebro go_osk
2006-02-11 15:52
Verkar som kubanernas hemsida har blivit hackad. Eller är det bara för mig som texten "FUCK YOU 0X1FE AND ALL PEOPLE IN UR CHANNEL ;) FUCK BOTS, FUCK BOXTALK HOPE ALL U LAMERS GET BUSTED
SOON I OWN U ALL!!!" kommer upp?
Degerfors Kalle S
2006-02-11 15:47
Saywee:

M okej, visst

Sugramsan är ett måste, Den är omogen jag vet men den ska bara vara med, samma gäller hata hata hata Örebro, Vänj dig!

Jag gick inte hem före matchen var slut och jag tror inte många gjorde de heller...
Örebro Ericson
2006-02-11 15:39
Kommer det några bilder från dagens match??
AIK Saywee
2006-02-11 15:39
Kalle S//
Vad är det för fel med en traktor, det är många som kör sådana, seriöst alltså?

Sugramsorna däremot var inte seriösa och dessutom hade ni taskig tajming!

Varför gick ni hem innan matchen var slut, hade ni inte betalat fullt pris?

Med derbyhets från Saywee
AIK Saywee
2006-02-11 15:26
Glaban//
Mina ögon är blåvita, märkligt nog.
Men öronen var neutrala, ialla fall från start.
Men en av de inledande sugramsorna från vulkanerna var så mycket lägre än glocalnet!

Har ni inget lag ni kan heja på?

PINSAMT!!!!
Degerfors Kalle S
2006-02-11 15:23
Saywee:

Vulkanerna pinsamma?
kanske men att tro att jag kör traktor till matchen känns ju inte direkt seriöst eller?

Bengalen tändes före de blåstes frispark men de tar ca 30 sekunder innan de kommer rök ur den.
Och de va andra faktorer som gjorde att vi tände den än matchen :D

Jag gnäller inte, Jag bryr mig faktiskt inte om att de blev 8-0, Det är en träningsmatch och lagen har lagt upp träningen annorlunda,
Det enda jag bryr mig om är att DIF är bra när serien börjar,
Precis som förra året då ni hade stora problem med oss...
Jönköpings Södra dollargrinet
2006-02-11 15:20
Dåligt..slåss?
Degerfors Glaban
2006-02-11 15:18
Skapli klassklillnad, men räkna inte med att det blir så här lätt nästa gång. Förstår dock att det känns bra.

Saywee, visserlgien såg du inte matchen med neutrala ögon, men även om kubanerna vann matchen i matchen, så är väl det ganska logiskt? Hemmaplan klockan 11. Sist vi var på Berhn så vann ju vi samma match, då med NA som domare.

Tycker det lät från kubanerna i bland, men som sagt, aldeless för sällan. A ja, skit samma. 8-0 kan jag inte ta i från er!

Förövrigt, varför tjata bandyreslutat? Ska ni jämföra närke - värmland så är kan ni väl knappast mäta er med Boltic?
AIK Saywee
2006-02-11 15:10
Kalle S//
Satt du kvar i traktorn utanför arenan, eller?

Ni tände bengaler eller något liknande vid en frisparkschans i andra, men det gich ju som vanligt åt h-e!

PS det verkar som vanligt gnälligt i degens gästbok .... Gnällbältet har som jag tidigare antydit, flyttat sig till baksidan av de blå bergen :-)

Mycket rök utan eld!

Pinsamt vulkanerna, mycket pinsamt!

En ny klackspark från Saywee
Örebro LP
2006-02-11 15:10
Lördagens facit:

Örebro-värmland
20- 3
Örebro jappel
2006-02-11 15:08
12-3 i bandyn IMPONERANDE med tanke på att det var seriefinal ettan mot tvåan..... ruskigt imponerande...nästan lika imponerande som ÖSK fotbolls 8-0!!!
Örebro Brus-Nilsson
2006-02-11 14:59
Jo, man fyrar av såna strax innan man går under... ;-)
Örebro go_osk
2006-02-11 14:54
Ämne: go_osk:

JA, vi an....
Vad jag hörde så skulle det vara bengalförbud trots att det var träningsmatch.

Tycker att det är väldigt patetiskt att vissa Degerforsare inte kan behärska sin ilska, utan måste utöva den mot "vanliga ÖSK-supportrar"!

Pinsamt..
Örebro jappel
2006-02-11 14:54
10-3 i bandyn nu.... fast bara sju minuter kvar...så det känns stabilt
Degerfors Kalle S
2006-02-11 14:44
go_osk:

JA, vi använda bengaler och NEJ inga böter kommer att ges eftersom det var en träningsmatch...

Sawyee:

Taskig tajming?
När skulle vi dra bengalerna?
Vi gjorde ju inga mål :/

Kubanerna imponerar inte på mig iallafall, Sjunger alldeles för sällan.

Verkar som att man går man ur huse när "Lillebror" kommer på besök.
På de andra matcherna jag sett med ÖSK är Kubanerna ganska...borta!
Örebro go_osk
2006-02-11 14:43
Ser ut att bli en minnesvärd ÖSK dag!
ÖSK Bandy leder nu med 9-1!
Örebro go_osk
2006-02-11 14:31
Saywee//
Använde Vulkanerna bengaler? I så fall gjorde dom det utan tillstånd. Vilket kan resultera i form av böter till både ÖSK och DIF.
Örebro ÖSK-Gordon
2006-02-11 14:29
Sebastian kommer vi att få mycket glädje av framöver. Han är en riktig förstärkning på mittfältet. Det verkar som att han och Larsen trivs tillsammans. Innan Seb gick ut ägde ÖSK mittfältet.
Joel gjorde ett mycket bra jobb. Gillar verkligen hans frejdiga offensiva spel. Tyckte dessutom att Fredrik S såg bra ut på sin kant med bra brytnigar och enkelt passningsspel.
Håller inte med dem som tyckte att detta var ett test utan värde. Om man lyckas göra 8 mål utan att släppa in något betyder det ju ändå att man gjort sitt jobb. Att det sedan kommer att se annorlunda ut mot annat motstånd är självklart.
En bra första match med elvamanna-lag i 90 minuter. Bra dag på jobbet!
AIK Saywee
2006-02-11 14:23
Jag studerade lite extra och lyssnade på dagens klackar. Klockren klack-klass på Kubanerna!

Förstår att det är lättare att vara glad och heja på de sina vid en sådan här match, när målen trillar in och omvänt sura när det går åt h-e, men redan vid 0-0 (neutralt läge) i inledningen drog den fördömda vulkanklacken igång något om att alla i Örebro suger någonting.

De måste lida av något slags förståndshandikapp, eller? Många av de röv-ita gick innan matchen var klar och de hade taskig tajming med bengaler och s.k. "målskott"!

Pinsamt vulkaner, mycket pinsamt!!

Med klackspark från Saywee
Örebro jappel
2006-02-11 13:58
# brorzan //
Haha jag har samma problem!! Skulle nog också behöva fokusera på något annat än skrikande och svärande ibland :-)
Kan tänka att rapporten är riktigt bra för att friska upp minnet!
Och bra är det hur som helst.
Örebro # brorzan
2006-02-11 13:55
jappel //

Vad gör man inte för er ÖSK:are i förskingringen? ;o)

Rapporten är också användbar för oss när vi skriver material efter matchen, och ibland verkar en och annan lokaltidning behöva dessa referat för att kunna publicera sina artiklar. :o)

Kan också säga att det är nyttigt för mig att fokusera på referat istället för att skrika, svära och gorma nere på läktaren som skulle vara alternativet.
Örebro jappel
2006-02-11 13:53
Perfekt tack mackan!
6-0 i det som borde vara något av en seriefinal!!! keep up the good work ÖSK!!
Örebro jappel
2006-02-11 13:52
Ståhl //
Nej men jag är också intresserad så vi får hoppas att det dyker upp någon som vet om inte annat halvtidsresultat.
Sänds det inte på radiosporten i radio Örebro?
Jag får själv inte in den kanalen.
Örebro jappel
2006-02-11 13:44
Härligt brorzan.
Det är verkligen ovärderligt att ha live-rapporteringen. Skönt att du vill hålla på med detta. Som du själv sa så missar du ju en del av underhållningen på planen..
Örebro Ståhl
2006-02-11 13:43
Någon som vet vad det står i bandyn eller var man kan hitta rapportering?

ÖSK-Degerfors 8-0
Örebro # brorzan
2006-02-11 13:41
Jag är tillbaka vid datorn igen. Matchsammanfattande lämnar jag till dem som fick se matchen ostört. Själv riktar jag in mig på att interjvua någon lämplig spelare.
Annons: