/fotboll/osk/forum/976.aspx/fotboll/osk/forum/976.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Minatankar
2015-06-14 11:21

Länken till ÖSKs senaste kvartalsbokslut.
Örebro Darum müssen wir reden
2015-06-14 10:47
@Darum müssen wir reden:

Länken till ÖSK:s ekonomiska resultat.
Örebro Darum müssen wir reden
2015-06-14 10:47
@Örebro Center:

Det är inte om det finns eller inte finns en sportchef som skiljer oss från Elfsborg. Det är ekonomin. Elfsborg omsatte nästan 100 milj Kr 2014 (se länk). ÖSK omsatte drygt 50 milj kr (se nästa inlägg).

Här är skillnaden till varför Elfsborg har en jämnare tabellplacering än ÖSK år efter år. När lagen står på banan mot varann så har denna skillnad ingen betydelse (1 seger, 1 oavgjord för ÖSK i år) i varje enskild match men över en hel säsong får detta effekt.

Det är klart att om ÖHK omsätter 114 milj Kr så är det svårare att få loss ytterligare 100 milj Kr till ÖSK från personer och företag i stan. Det är inte så konstigt att det bara blir 50 milj Kr oavsett hur stora ansträngningar som görs av säljarna på kontoret, VD och styrelsen.
Eyravallen Örebro
2015-06-14 02:55
@ÖSK-Karl:

Yes då det är min kompis vet jag att hans far gick bort för några sedan som du valde att håna och sen dra rasismkortet för att Sen avsluta medf få han ip spärrad villet du som vanligt slapp. (Varför vet vi alla.)
Örebro Center
2015-06-14 01:39
.
Örebro combatspenat
2015-06-14 01:33
Det var något rykte som florerade på forumet om Magyar innan säsongen började. Nu när han brytit kontraktet med FC Aarau, tror ni han är skulle kunna vara aktuell för ÖSK? Tror det är exakt den här typen av värvningar som ÖSK skulle behöva. DVS, erfarna men ändå unga spelare. 193 cm lång mitback med ett par u21 landskamper på CVt låter ju inte fy skam, som dessutom kan vara revansch sugen efter att utlandsäventyret tog slut så snabbt.
Örebro Örebrosonen
2015-06-14 01:09
Kalle//
Nämen titta, vi skrapar lite på ytan och vips så börjar fasaden spricka upp...
Från att allt är skit och elände, till att ÖSK "numer gör ett bra jobb".
Pinsamt kalle... att du ens fortsätter. Du kanske är van att "diskutera" med folk som enbart klappar dig på axeln och i kör sjunger ut..."Kalle du är vår Messias". Men icke här kalle.

Du frågar vilka bokstavskombinationer jag lider av... svaret är enkelt kombinationen Ö-S-K! Att du var tvungen att fråga bevisar bara din status som medgångssupporter och jippofantast!

Återigen bevisar du att de hockeypuckar som du har fått i skallen har satt sina tydliga spår. DU fortsätter med att försöka omleda fokus från vad det är till din antydan att jag någon gång påstått/framhävt att "man som Örebroare inte kan hålla på en sommarsport ÖSK och en vintersport ÖHK". Hur har du med ditt fantastiska 7:de sinne kommit fram till det i mina inlägg?

Men jag förväntar mig inga svar från dig Kalle - du är en som sjunger med facit i hand och saknar förmåga att diskutera fotboll i större sammanhang - därför halkar/glider eller vad som nu är en hockey term - du in på ditt lag ÖHK.

Minatankar är en klok man - vi har våra likheter kalle - precis som vi har våra olikheter. Du hejar på ditt lag/din klubb ÖHK du vill att allt ska vara guld & gröna skogar i hallen (svårt när det är is men men), du vill att ditt lag ska vara bäst i stan/landet/världen! Bra kalle!
Jag är likadan... fast mitt lag/min klubb är ÖSK.

Nu för att hjälpa gubben över vägen....

Du har skrivit/talat om att ÖSK ska ha så mycket att lära från ÖHK. Jag har motargumenterat det och ställt dig frågan, vad ska ÖSK lära sig av ÖHK?
Du har än inte svarat på det.
Du har skrivit förr, nu senast igen i inlägget till mig, att ÖSK jobbar med små & numera krympande resurser. Har någon påstått något annat? Jag har delgivit dig mitt svar på ditt "vad ska ni gör åt det, hehe" framförande av detta. Jag har gjort det i varje inlägg men eftersom det redan är konstaterat att din uppfattningsförmåga är bristande så tar jag det gärna igen...
så återigen - GÖR DITT VAL & GE HOCKEYN RÖTT KORT!
Eftersom ÖHK är en (ekonomisk) konkurrent till ÖSK så kan jag inte bidra till konkurrentens fördel! Oavsett vad saken gäller! Detta kalle är lojalitet, kärlek och respekt! Alla riktiga supportrar förstår det!

Du (likt alla andra som läst inläggen) vet precis vad det innebär. Men som ÖHKs inkastare/webbpropaganda minister så vet du att ifall Hockeyn får "rött kort" - så tar det inte lång tid innan de är där de var innan plånboken kom in i bilden. Vi har sett det förr och vi kommer att få se det igen! Du vet lika väl som jag att detta är verklighet och därför har du nu spenderat ca 5år åt att misskreditera ÖSK och dess personal, sponsorer, publik & fans - och alltid hänvisat till Hockeyn.

Det är pinsamt kalle, verkligen. Din agenda är klar och tydlig, det genomsyrar allt du gör. Du kan yttra hur många "minnen" du vill från det ena eller det andra... när du sedan avslutar med "nä nu är det nog nu går jag på hockey istället" så spelar din "snyfthistoria" ingen roll!

Du är ingen ÖSKare, du har aldrig i hjärtat varit en anhängare av världens finaste sportklubb. Ändock är du här - och allt du gör är att spy galla över allt och alla!
Det är äckligt kalle - det är pajasfasoner kalle - det kära kalle är inte vad vi riktiga supportar gör! Det är inte anledningen till att detta forum finns - du är en clown kalle och dina cirkuskonster är gamla och förlegade. "Karriären" är över!

Du har ingen respekt - ingen visar dig respekt! Nu när jag som sagt skrapar fasaden lite så märker du själv att ingen heller har några sympatier för dig!

Med din förträffliga kunskap, borde du ha för längesedan skaffat dig ett medlemskap i ÖSK och då påverkat klubben till "det bättre". Men nej det har aldrig varit din mening. Du har haft din agenda och den innehåller inte "ÖSKs välbefinnande"!

Ps...
När jag skriver till dig kalle så gör jag det inte med hat utan enbart glädje!

Lycka till med din hockey kalle - i detta forum är du som bäst gäst - och som supporter till ett annat lag så bör du hålla en låg ton.
Örebro Center
2015-06-13 22:39
@ÖSK-Karl:

Det är möjligt att ÖSK tyckte hockey var för dyr och att hockeyn därmed inte fick de resurser de ville ha - Vilket kan vara ett argument för hockeyn att bryta sig ur eller? jaja - Kanske finns det någon som vet hur det förhöll sig,
Örebro ÖSK-Karl
2015-06-13 22:36
@Örebro Center:

Jag var också liten, det är min gamle far som har ett otroligt minne som berättat hur besviken han blev när ÖSK kastade ut Ishockeyn. Han är ÖSK:are, mer än Örebrosonen om det är möjligt. Minns med fasa hur han "tvingade" med mig på bandy under ÖSK;s storhetstid, minns bara hur man frös och att det inte gick att se bollen innan den låg i ett mål ;).

Fast jag är (via min far) och övriga i min/din ålder rätt säker på att ÖSK kastade ut ishockeyn för den var för dyr. HC90 har jag ingen aning om. När jag spelade ishockey mötte vi Örebrolagen Eyra och Sturehov, de slog ihop sig till IK SE som var riktigt duktiga.

Känns som att ÖSK dominerade i varje sportgren i stan. Numera är det väl bara fotboll-herrar kvar som gör det? Eller bowlingen kanske går bra? ;)
Örebro Center
2015-06-13 22:25
Tror ni ÖSK kan skaffa fram några medel till förstärkningar under sommarfönstren eller tror ni de hoppas på Crespo och att det löser sig bara han kommer i spel? Såg att NA-studion med Nordahl och Crona funderade på varför det inte kommit upp några från ungdomslagen "under en tid". "Under en tid" är väl ett kraftigt understatement. Vi pratar väl flera år sedan en spelare nedifrån etablerade sig i A-laget på allvar. Däremot känner jag mig mer tveksam till att kasta in dem i hetluften i ÖSK:s laget just nu som de säger man borde göra. Jag menar det måste ju också finnas något att kasta in också. Jag har inte sett dem spela då jag aldrig går på U-matcherna så jag kan inte uttala mig. Fast det märkliga är ju att det aldrig finns någon. År ut och år in. Nu ska jag blanda in hockeyn igen till kanske fleras förtret. Men man har en speciellt avlönad och anlitad scout som bla konstant undersöker de lägre ligorna. Det har resulterat i två nyförvärv i år från serien under. Klubben har också gett scouten direktiv att leta efter en särskilda sorts spelartyper Något för ÖSK? Pelle Olsson har ju bevisat att med rätt känsla går det att fynda i hyllorna i källaren. Håller dock med Crona att man måste få en dedikerad sportchef och en som kan väga emot tränarna. Jag tror det är ett måste om ÖSK ska nå sin målsättning att bli ett kontinuerligt topplag likt Elfsborg. Det gäller att hitta en bra sådan "bara"
Örebro ÖSK-Karl
2015-06-13 22:19
@Eyravallen Örebro:
Och du vet att pappan är död eller? Vad gäller Pemo jagar jag inte honom det minsta. Han påstod (kommer aldrig glömma det) att jag ville se ÖSK förlora, det finns inte på kartan, han har även skrivit att Örebro aldrig skulle nå SHL i ishockey. Det han inte fattar som kommer ifrån Västmanland är att för oss Örebroare är inget omöjligt. Jag scrollar sedan något år tillbaks förbi hans inlägg, de är värda nada. Kan vi ta semester nu och hoppas på att Crespo är tillbaks vid omstarten? Gissar att det alternativa forumet är på en helt annan iq-nivå, om du vill Örebrosonen skall jag förklara för dig via pm vad det betyder? Ps. Förövrigt hoppas jag att vi mäktar med en kvalplats och att vi där slår ut Degerfors som vanligt ;)
Örebro Center
2015-06-13 22:17
@ÖSK-Karl ÖHK är väl egentligen i grund och botten Örebro HC 90 eller vad de hette. Klubben borde vara 25 år gammal? Klubben bildades av föräldrar för att skapa en breddklubb för de spelare som inte fick plats i ÖIK efter IK SE (eller vad dem hette) försvunnit. Du brukar skriva att ÖSK slängde ut hockeyn. Jag var förvisso rätt liten när det hände men har vaga minnen av att faktiskt det var Hockeyn som ville bryta sig ur och gjorde det. Jag kommer ihåg att det slogs upp stort i NA på sportsidorna. Men jag har väl kanske minnesfel som vanligt ;0)
Örebro ÖSK-Karl
2015-06-13 22:03
@Örebrosonen:

Helt otroligt, vad lider du av för bokstavskombinationer? Det enda jag vill framföra är att ÖSK numera gör ett bra jobb men med för små resurser som kommer från gamla styret.

Så du menar på fullt allvar att man som Örebroare inte kan hålla på en sommarsport ÖSK och en vintersport ÖHK? Sedan inlägget du skrev hade vilken admin som helst IP-spärrat dig troligen på livstid. Själv garvar jag bara, så dra iväg något ännu mer syrligt och visa ditt hat ännu mer så jag får skratta längre. Ett skratt förlänger livet ;)

Ps. Snart drar ÖHK igång sin första isträning, kommer du och kollar? Lär väl bli ca 2.000 bara på den. Inse fakta såsom de flesta redan gjort. ÖSK är lillebror numera i Örebro. Frågan är hur de skall kunna komma ifatt en klubb som funnits i mindre än 10 år? Finns en anledning till att ÖSK tillhör de få lag som minskat sin publik. Fast det kanske du tycker är bra? För då är det bara de äkta som till slut går och tittar.

Sedan kan du kalla mig för medgångssupporter, var nog minst 20 år som jag inte missade en hemmamatch.

Du fattar tydligen inte budskapet, redan 2010 var vi flera som varnade för det som skulle komma, nu är vi där. Hur tycker du ÖSK skall göra för att locka mer publik och sponsorer?

Jag har bidragit på flera sätt genom åren för att ÖSK skall lyckas, men vill du kalla mig för pajas så gör det, får enbart mina smilband att åka ännu högre upp., men du lär dig väl också förhoppningsvis att livet går upp o ner.

Sedan skall du veta att jag är väldigt lätt att komma överens med när du har lärt dig att avguda mig!!!
Örebro Gijscoman
2015-06-13 17:33
@Eyravallen Örebro:

Tack så mycket för att svara!
Eyravallen Örebro
2015-06-13 17:29
@Gijscoman:

Have not heard that rumour but it could be true becouse he wanna leave sweden and his contract is going out this year.
Yeah i think thats the kind of money we would get him if NEC want him this summer.
No he told 5-6 old guys who just complain that they shut up. He can be a little bit whining on players and refrees but he is a hard working guy also.
Örebro Ösk-groda
2015-06-13 16:38
Örebro Center

Mot Hammarby var det 10.800, Norrköping var det 17.476

Jag har boken om ÖSK 1908-1998 som jag "fuskar" med!
Örebro Center
2015-06-13 16:17
@ Ösk-groda:
Ah ok. Så är det nog. Då såg jag matchen mot Hammarby också. Har för mig att det var rätt mycket folk då med. Just nyheten att Nordahl skulle komma hem och spela drog massor av folk. Jag försökte faktiskt googla för att se hur mycket folk det var på den matchen men hittade inte det. Edit: Hittade siffran. Inte så många ändå som jag trodde. 10 800 var där. Trodde det var upp emot 13-14000 men minns fel där också tydligen.
Örebro Gijscoman
2015-06-13 15:34
Hej,
Första förlåt mig om jag gör grammatiska eller idiomatiska fel. Svenska är inte mitt modersmål, utan mitt fjorde språk.
Jag har en fråga om Ahmed Yasin. På twitter fanns det meddelanden, som säger att NEC Nijmegen, som är en klubb från Nederländerna, vill köpa honom. Vad tycker ni? Har någon av er hört något om det här ryktet? Kan det vara sant?
Och hur mycket skulle han kosta? 3 eller 4 miljon kroner?
Jag har läst att han hade några problem med supportrar, för att de var för kritiska och han tyckte inte om detta. Är det sant? Och, om det är, hur reagerade andra supportrar på det? Och betyder det att han är arrogant och kan inte hantera kritik?

Tack på förhand för att svara!
Mvh,
en NEC-supporter
Örebro Minatankar
2015-06-13 11:42
Örebrosonen
//

Tyckte att du skrev flera bra inlägg tidigare vilka tydde på att du var insatt, hade lite stake och stod upp för ÖSK. Tycker dock inte, oavsett anledning, att man ska skriva illa om andra här, oavsett vad man tycker om dem.

Jag har i och för sig bett några troll fara efter det att de provocerat mm. Det är inget jag är stolt för, men jag ångar det inte. Men jag ägnar mig inte åt
provokationer själv även om jag inser att det finns troll här som blir provocerade av att man vill följa Forumreglerna, att man kan ha lite kännedom om vissa saker och att man är engagerad i sin uppfattning. Det kan tyvärr räcka för en del att bli provocerade.

Jag har själv framfört till ÖSK-Karl, som jag träffat, att han går för tufft fram ibland.
Kan också tycka att diskussioner kring fotboll och hockey bör ägnas åt vad man har att lära av varandra. ÖSK-Karl har emellertid en fördel, precis som du har, och det är att han oftast är rak och tydlig.
Eyravallen Örebro
2015-06-13 11:37
@ÖSK-Karl:

Tja du drog ju inte för att förolämpa en skribents döda pappa för att sen kontra med rasism efter de. Finns ju bevis på till och med så inte svårt att snacka bort.
Du har en överlägsen dålig attityd mot Folk. Kolla bara hur du jagat Pemo i flera inlägg i flertal år nu för att han inte har samma åsikt som dig.
Örebro Ösk-groda
2015-06-13 10:50
Örebro Center

Har kollat i ÖSK svarta bok ang. debuten för Tomas Nordahl efter proffsåren.
Han debuterade i omg. 7 den 31/5 mot Hammarby
ÖSK spelade mot Norrköping den 26/9 det året..........
Jag vet, minnet är inte vad det borde vara här heller......men det får man stå ut med *L*
Örebro widemarsh
2015-06-13 10:35
Kom ihåg att: Bollen är vit - hockey är skit!

:)
AIK Mittag
2015-06-13 10:00
Trollet lever :)
Örebro Örebrosonen
2015-06-13 09:36
@ÖSK-Karl:

Hopp, hopp, hopp ååå så hoppade han in
han hoppades av sin trampolin men behöll idiotin
har ni sett på bövelen, där clownen "Den store skitstöveln"
Cyklar runt staden med en hockeyklubba uppkörd i röven!

I ditt föra inlägg adresserat till mig, gav jag dig svar på tal. Men du mäktar inte med något liknande tillbaka så här ska jag raljera på bästa ÖHK-Kalle Anka sätt!

Låt oss alla ge ÖHKs egna inkastare (trodde att dessa bara fanns på specifika semesterorter) ett stort tack!
Denna man har genom sitt självupphöjda intellekt, sin utomordentliga analysförmåga och kraftigt underskattad ledarskapsförmåga givit oss allt i kunskapsväg - vad hade vi kunnat utan dig Kalle?!

Du måste ha skolats i Goebbels propagandaskola one-on-one! Men hockeyfolket får väl känna sig nöjda när de har sådana frontmän som du som tar kampen mot fotbollen, redan från första början när du började skriva här!
Du är en PAJAS - en Clown - en cirkusnörd. Jag lovar, jag kan se till att du får en JÄÄÄÄÄTTE hög stege som du kan hoppa ner ifrån utan skyddsanordning -roa oss som den clown du är!

Som sagt gå på vad du vill!
ÖHK är en ekonomisk konkurrent till ÖSK och då (låt mig upprepa mig för dig gubbe) måste jag av lojalitet, kärlek och respekt och av allt vad heligt i denna värld är, välja bort konkurrenten till fördel för det en supporter kallar för "Min Klubb"!
Men detta förstår inte hockeyfolk som du, eftersom du är en medgångssupporter!

Du och de dina kan inte bortse fakta och det är att utan en man med tjock plånbok, så hade hockeyn i Örebro i dag varit i bästa fall lika död som den var innan plånboken kom in om inte återigen i konkurs. Du vill att ÖSK ska lära sig vad av ÖHK? ÖHK har inte gjort något "själva" för att komma dit de är idag...Likt PSG och de andra "köpta" klubbarna.

Oroa dig inte jag är tillräckligt gammal att inte låta någon kränka det jag håller kärt! Håll dig där din fantasi mår bäst gubbe... Snart blir du ändå hanterad av Carema personal... jag lider redan med dig, mår du bra av hockey på ålderns höst så ska ingen stå i vägen för dig!

Men kom ihåg att nästa gång du känner något där bak i brallan så är det nog inte en hockeypuck utan en skitkorv som personalen på hemmet "glömt"! Njut medan du kan....

Lycka till i Livet gubbe! Håll dig till hockeyn på deras forum! PAJAS!

Åter till ståplats//
Bra skrivet!
Örebro ÖSK-Karl
2015-06-13 04:46
Länktipset missat i nedanstående inlägg.
Örebro ÖSK-Karl
2015-06-13 03:03
@Lustig Kurre:
Ha,ha,ha, agresiv och vilja slå någon??? Nä, det är inget man börjar med i 60-årsåldern. Förstår att du enbart är ute för att tjafsa och hetsa, men ta det via pm så slipper övriga här plåga sig med det. Åter till ståplats. (Sekt. E) Sänt: 2015-06-12 22:33/ Handlar om att jag tycker ÖSK har så mycket att lära av ÖHK. Jag har insett att det inte verkar vara möjligt. Så jag gör som Örebro Center, håller mig till de olika forumen. Bara en sista, fattar ni inte här att det säkerligen är minst lika många fans på ishockey som fotboll i Örebro och dessutom fler sponsorer hos ÖHK. Hoppas slippa skriva mer här nu på ett bra tag. Vi har det lag och ekonomi den gamla ledningen lämnade efter sig, ingen fixstjärna som drar publik heller. Jag är jättenöjd om denna trupp når kvalplats och där vore det en dröm att slå Degerfors.
Örebro Center
2015-06-13 01:37
@ÖSK-Karl:
Matchen jag pratar om är 1971 mot Peking. Jag TROR att det var den matchen Thomas Nordal gjorde comeback i ÖSK efter hans proffs-äventyr men lämnar det minnet öppet. Jag tar bromsmediciner mot senilitet så jag kan minnas fel. Ja, jag minns köerna till bunkern men vi tar det i hockeyforumet
Örebro Center
2015-06-13 01:20
@Tusse Batong:

Men ändå kul att du var där, Du skall ha veteranstatus härinne :0)
Örebro Center
2015-06-13 01:14
@Minatankar:
Faan då skall du ha diamantmedaljen!! Respekt!
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2015-06-12 22:33
Det känns lite som att hockeyn kommer in i detta forum med dig Karl. Eftersom du verkar heja på båda lagen så kan jag förstå det men vad är det som känns angeläget med att prata hockeyns företräden här på fotbollsforumet? Visst hockeyn har fler gäster då de har fler matcher. Ganska logiskt. Hockeyn i mina ögon är också mer jippobetonad och lockar nog i sitt format fler sponsorer som kan sitta och vifta med flaggor. Hockeyn går också allmänt bra, inte minst i förhållande till fotbollen. Ett obestridligt faktum fn. Men, och detta är min åsikt, om det inte diskuteras konstruktivt kring hur hockeyn och fotbollen kan samarbeta här så kommer jag bara uppfatta det som någon form av hävdelse från en hockeysupporter och då tycker iaf inte jag att det bidrar till något här på forumet. Vindar kan vända åt olika håll men Sportklubben har inte så många medgångssupportrar så vi står säkert kvar om ett par år också.
Ha en fortsatt trevlig afton.
Annons: