/fotboll/osk/forum/9753.aspx/fotboll/osk/forum/9753.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro kubanen_90
2006-02-15 19:24
Saywee// Jag menade inte att låta arg i inägget. Jag ville bara försvara Veto för det kan ju inte vara lätt att veta om en spelare kommer eller inte.
Örebro Riganó
2006-02-15 19:24
Enligt mina säkra källor så kommer emra skriva på för halmstad innan veckan är slut..Han tackade nej till nytt ösk konrakt efter matchen i lördags.
Örebro jappel
2006-02-15 19:13
Mittåt//
Mycket bra gjort av FWD att ordna så att ÖSK kan spionera lite på seriekollegorna utan att behöva lämna klubbloklalen och utan att behöva spela mot lagen :-)
Örebro Mittåt
2006-02-15 18:53
Medan ÖSK är iväg och spelar fotboll i Gävle resp. Åtvidaberg, så har Forward ordnat motstånd från Superettan på Behrns Arena. Den 4 mars kommer Assyriska på besök och en vecka senare är turen kommen för Väsby United. Båda dagarna spelar ÖSK Ungdom matchen före. Mot IFK Motala resp. Arboga Södra, vilket kanske inte blir några höjdarmatcher, eftersom båda de klubbarna hör hemma i division 4.
Örebro helldandy
2006-02-15 18:35
Jag tror på Mirza faktiskt. Trodde inte själv att jag skulle tro det... men nu gör jag det. Tycker han såg stark och kraftfull ut mot DIF och känner att han kommer att vara gjuten som komplement till Emra/Pettersson/Kuhi.
Örebro DaSa
2006-02-15 18:30
Känns som man inte kommer att behöva spekulera så mycket mera om hur startelvan kommmer att se ut om Emra förlänger och vi fortsätter med en 4-4-2 uppställning. Om alla håller sig skadefria så ser jag bara en position som inte är givna.

Mål: Weggen - Tror inte det hänt ngt under vintern som gör att Numre kommer att knippa målvaktsposten.
VB: Riddez - Har ingen konkurrens vilket i sig är lite negativt.
Mittb1: Hagge - I år så kommer han utvecklas till en ny mittbacksklippa i ÖSK.
Mittb2: MaSa - Ser honom som ÖSK bästa back när han är skadefri samt spelar i mitten.
HB: FrSa - Samma kommentar som Riddez.
VY: Näfver - Känns som han kommer att få sitt genombrott i år.
OffMitt: Larsen - Är han skadefri så är han outstanding.
DefMitt: Sebbe/Nobbe - Tror att Sebbe kommer att starta säsongen men när Nobbe förstått att han inte har en given plats som han har haft de senaste åren så kommer han kriga tillbaka platsen.
HY: Anttonen - Samma kommentar som Larsen
Anfallare1: Pettersson - Hans snabbhet kommer att ge honom en plats i startelvan.
Anfallare2: Emra - Han är klart bättre än både Kuhi och Mirza. Tror på succé för Emra!

Kommentarer?!
MrDeco20
2006-02-15 17:49
Vet någon vilka matcher Pitcher kommer sända i helgen?

Finns det någon sida där man kan se sånt eller?
AIK Saywee
2006-02-15 17:47
jappel//
Jag låg iallafall bra i första skjutet ;-)

Kubanen-90//
Klagar inte på Veto, bara undrar hur seriöst det han skriver är. Han utger sig för att veta, och då undrar jag hur mycket han vet, därav mina inlägg ....

Från en svartvit Saywee som så gärna vill veta :-)
Örebro ÖSK-Gordon
Ledtråd 1:
Veto har anknytning till Uppsala. Han har sett Johan P i många matcher och vet att Kullinger fått jobb där.
Örebro gurka
förra året köpte halmstad spelare för 913 tusen,och gick med stor förlust jag tror inte dom betalar några stora pengar, det är försiktiga herrar som styr i hbk
Örebro Grixx
2006-02-15 17:41
Visst kan det var riktigt sant det veto säger.

Tyckte själv att det var något av en vändning när Emra lovordade ÖSK mm i helgen. Då lät det som att han skulle bli kvar och att det gällde att sluta smågnälla på sin klubb.

Om han fått ett ordentligt bud från Spelarinvest och han förstått att han inte är färdig stjärna utan faktiskt har kvar en del i sin "fotbollsutbildning" så måste klubben vara attraktiv.

Samtidigt synar Spelarinvest Halmstad genom att ge ett ordentligt motbud. Halmstad vet att ÖSK vill få in slantar och tror sig kunna köpa Emra genom ett skambud. Vill de verkligen ha honom är det nu upp till dom att pynta upp lite extra.

Det verkar som att ÖSK hamnat i ett win-winläge.

Mackan// Förövrigt glömde jag förra veckan att på alla sätt lovorda och berömma dina långa intervju på officiella, så otroligt givande och intressant.....mera mera mera!!!!!!!
Örebro kubanen_90
2006-02-15 16:47
Jag tycker inte att vi ska klaga så mycket på Veto. Jag menar det kan väll inte vara så lätt att veta om spelare kommer skriva på eller inte spec med tanke på att det kanske finns flera lag som vill ha spelaren i sitt lag. Och om han inte är med i styrelsen kanske ha inte vet allt heller? Tänk så här också. Vetos inlägg är det ända rykterna som finns. :)
Örebro jappel
2006-02-15 16:46
Jag kanske ska kontakta Jockepingvin angående träningsmatchandet...han brukar ju lyckas övertyga ÖSK ledningen ibland i alla fall.
Örebro jappel
2006-02-15 16:44
Saywee//
Som gammal vintersportare så tillhör jag skaran som inte missar en sekund av OS om det inte krockar med ÖSK :-)
Det enda jag kan sakna är att få se ÖSK spela på försäsongen det är inte så ofta de är i mina trakter. Hoppas faktiskt att de kontaktar AIK för en träningsmatch mot slutet av mars eller så. (som ersättning för den missade matchen mot norrköping för AIK)

Från Jappel i skottläge

i ett försök att göra ett Saywee avslut :-)
AIK Saywee
2006-02-15 16:36
jappel//
Men vi försöker ju bara att hålla igång debatten, synpunkterna, nyheterna, tankarna, skit i OS, det är är ju bara en massa snö, is o elände, men Sverige har ju faktiskt fixat några guld i några grenar ;-)

Hur är det med fjolårskalvarna, den gamla tjuren och de unga som kommit in i reviret?

Match mot VSK snart, vilka ev. kända spelare finns i detta lag på lördag?

Med jaktstart från Saywee
Örebro jappel
2006-02-15 16:33
Mittåt//
Liverpööööl vad är dääääääää?? Bläääääää!!!
Fast nu ska vi inte hänga upp oss på sådana småsaker som vilket lag vi håller på i England... Vi brukar ju tycka lika om så mycket annat :-)
Örebro jappel
2006-02-15 16:23
Saywee//
Ja visst är det konstigt att forumet är så här pass dött nu när de första träningsmatcherna för året spelas...det är alltid kul att se och läsa om nyförvärven kul också att se hur fjolårskalvarna bevarat/förbättrat sin form!
AIK Saywee
2006-02-15 16:08
Mittåt//
Du är ju av mig redan vald som en av de tre vise männen! Tvåan är oxå vald, men trean har jag hittills avvaktat med, det är ju bara knappt 10,5 månader till jul.

Men Liverpool, ajajaj, där kan jag nog inte glädja mig så mycket, eftersom jag helst hejar fram hemmalaget i sta´n på Goodison Park!
Örebro Mittåt
2006-02-15 15:57
Saywee// Vi kan ju glädja oss tillsammans med våra rödvita vänner över att ingenting verkar vara brutet i Berger. Moses måste nog lägga på sig ytterligare några kilo om hans attacker skall få någon bestående verkan.

Vi ser nu fram emot Henrik som högerback inför nästa länsderby. Han har ju trots allt en del revansch att utfordra.

Dessutom vann Liverpool igår en match som väldigt länge såg ut att bli en transportsträcka till en ynka pinne. Så visst finns det saker man kan glädja sig över även i dessa OS-tider.
AIK Saywee
2006-02-15 15:34
Veto//
Fyra tripplar på oddset i dag, kan du hjälpa mig?

Apropå odds, skall spela på ÖSK´s placering i årets SE, första året är alltid lite lurigt, men andra året känns faktiskt lite enklare att gissa ;-)

Var är Boldt (fotboldt)?

Att vi ska behöva efterlysa forumdebattörer, går de i ide, eller är det influensor eller är det OS-sjukan, tangentfeber, hackade datorer eller något annat?

ÖSK är alltid ÖSK och håller mig vaken året runt ..... pouuuh

Snart är det "derby" igen, görkboörk pah rihk-titt

Med kanske lite för hög fotbollspuls från Saywee
Örebro jappel
2006-02-15 15:18
Veto//
Snygg vändning. Dementi av allt :-)
Örebro Arx
2006-02-15 15:05
Fair Play//
Mitt val är lika givet (om nu någon trodde något annat... ;-) )

Men snälla ÖSK Fotboll (som förmodligen har lättare att flytta sin match än bandyn:) Varför inte upprepa succékonceptet från i lördags? Svampen+Kubanerna=Sant
Örebro Fair Play
2006-02-15 14:43
Arx/ Frågar detsamma. Om det inte blir någon flytt av fotbollsmatchen är mitt val givet: Det blir BANDY. Vill självfallet vara med om det historiska ögonblicket och hylla grabbarna.
Landskrona Veto
2006-02-15 14:39
Jag vet inget, ni har alldeles rätt !!!

Var och en gör sin bedömning ............
AIK Saywee
2006-02-15 14:28
Jag har inte klagat!
Vem/vilka har klagat?
Svårt att klaga efter 8-0, eller?

Men det var flera som gjorde mål och assist och flera som spelade bra. Bra med många målgörare och assistenter. Det behövs när allvaret drar i gång. Hellre fler målgörare än en skyttekung, med tanke på om någon skada eller avstängning skulle dyka upp.
Forward ara
2006-02-15 14:23
skärpning nu...
herish kommer in under andra halvlek och gör mål och assist, varför klagar ni så mycket för?
Örebro Arx
2006-02-15 14:23
Vad händer egentligen på lördag? Ingen ansvarig som fattat att det kanske är läge att flytta fotbollen när ÖSK Bandy spelar sin viktigaste match på tolv år?

ÖSK MOT ALLSVENSKAN x 2!!!
AIK Saywee
2006-02-15 14:08
Veto//
Jag tror bara att du chansar och gissar för att verka insatt, eller verka vara bekant med någon?

NÄR tror ni att truppen spikas?
Örebro jappel
2006-02-15 13:32
Troligast är ju såklart att det är någon i ÖSK:s spelarbolag!
Örebro FoOn
2006-02-15 13:26
Det är klart att många börjar spekulera i vem denna "skugga" Veto är.
Kanske heter han Tahiri i efternamn eller finns i familjens närhet, men...
Han, hon, det kan lika väl vara någon klasskamrat till någon av Emras bröder, vilka gärna och stolt berättar om Emras framtidsplaner.
Han, hon, det kan lika väl vara någon som är någorlunda insatt eller står någon insatt nära.
Självklart är det roligt att få information om vad som händer i och kring föreningen (föutsatt att informationen stämmer).
Enda problemet jag kan se är att det kan ställa till problem för föreningen, vilket i förlängningen missgynnar ÖSK.
Kontentan kan ju bli att ÖSK missar en eventuell framtida värvning eller på annat sätt får problem.
Den egentliga frågan är väl om Veto är en supporter till ÖSK?
I det fallet han är det och sitter inne med korrekt information borde fundera över om dennes utsagor kan skada mer än det gör nytta.
Ett annat problem är troligtvis att ÖSK blir än mer tillknäppta med information om vad som är på gång i föreningen, vilket i förlängningen påverkar oss supportrar negativt.
Annons: