/fotboll/osk/forum/9749.aspx/fotboll/osk/forum/9749.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro jappel
2006-02-19 12:12
Spanne //
ok fel av mig, jag blandar alltid ihop BP med Väsby.. det var väsby AIK hade problem med förra året...förlust 1-2 både borta och hemma.
Örebro jappel
2006-02-19 12:00
Mackan //
där ser man så rätt jag gissade när jag antog att några supportrar skulle leta sig till n-köping. Härligt!
Örebro joth
2006-02-19 11:38
Mittåt//Intressant när det gäller Emra är väl hur mycket pengar ÖSK får för honom som Bossman-fall om han går till en svensk respektive en utländsk klubb.

Iofs ser jag ju helst att han förlänger med ÖSK när han enligt mig är den mest lovande ynglingen på länge.

Alternativt säljs nu med en prislapp på 2-3 miljoner och 40-50% vidareförsäljnings klausul.
Örebro Mittåt
2006-02-19 11:30
Ösk-Power// Emra-följetongen har flera bottnar.
- Ny klubb eller kvar i ÖSK
- Nytt förlängt kontrakt eller bara spela av det nuvarande.
- Villkor för ett eventuellt nytt kontrakt.
- Etc.
Örebro Ösk-Power
2006-02-19 11:19
Har Emra affären tagit vändning?
För några dagar sen lät de som att hans framtid börjar klarna upp, men nu låter det helt plötsligt tvärt om.
Begriper ingenting!!
Örebro Hilltop
2006-02-19 09:20
Om ÖSK hade fullt upp med VSK igår så kan man ju fråga sig hur illa ställt det är med Degerfors egentligen?
Örebro Mittåt
2006-02-19 08:58
Patrick Walker i dagens NA om Emra.

"I dagsläget är inget klart angående Emras framtid och mer vill jag inte säga".
Halmstads BK Fotbollspelaren
2006-02-19 03:26
för de som tror halmstad har spikat sin trupp så är det helt fel, janne sa innan arvidsson blev klar att de inte letade efter någon men döck de upp någon så kanske.. detta sade han också efter arvidsson blev klar om de värvat klart nu. Svaret blev vi letar inte efter någon men dyker det upp något intressant så slår vi givetvis till.. HBK talar aldrig om för media om de förhandlar med någon just för att inte äventyra övergången. Så om Tahiri är på väg till HBK så vet nog ingen det förutom han själv ösk styrelse hans agent och några inom HBK det. Hade han kommit hade inte jag klagat iallafall men som sagt även jag skulle bli förvånad om han kom eftomsom vi nyss köpt en anfallare.. lycka till i år
AIK Spanne
2006-02-19 02:14
Jappel// Nej, vi vann bägge förra året, 2-1 och 1-0. BP var helt ok men det var vår försäsongspremiär och vi hade ändå kontroll på matchen, även om deras mål var en bjudning. BP blir nog topp 5 i år, men de är knappast mycket bättre än i fjol.

Lycka till i getingboet superettan. Med en bättre start fixar ni det nog.
Örebro kubanen_90
2006-02-19 02:02
Mackan// En sak kommer inte vara det samma. Skoog kommer inte göra mål för ÖSK. :P
Örebro jappel
2006-02-19 00:26
kubanen_90//
Det måste ju inte vara en anordnad resa. jag kan tänka mig att Mackan och johannes tar sig dit..vem vet....alltid blir det några sne-resenärer
Örebro kubanen_90
2006-02-19 00:13
jappel// Har Kubanerna någon gång haft någon resa till träningsmatcher? Den här matchen vare en av ÖSK sämsta matcher någonsin. Det var också Kubanernas sämsta match någonsin.
Örebro jappel
2006-02-19 00:00
Kan för övrigt konstatera att Sportklubben.net ser lite tråkigare ut igen.....saknar 8-0 mot Degen som senaste match... måste du alltid uppdatera så snabbt JoTh???? ;-)
Örebro jappel
2006-02-18 23:57
Här var det tyst som i graven...
Bara en vecka kvar till kampen mot peking. Blir det något stöd för ÖSK på plats?
Örebro jappel
2006-02-18 23:25
Vi lyckades dock bra mycket bättre än Betis i dagens match mot Barca...två självmål på fyra minuter...aj aj aj..vi höll i alla fall nollan (nu jämför jag på intet sätt v-ås med barca bara en reflektion så här på kvällskvisten)
Kul för Henke att han fick måla lite också.
Örebro jappel
2006-02-18 22:45
Verkar som om hela laget var ute och festade hårt igår....någon som sprang på dem på stan vid tvåtiden????
Örebro jappel
2006-02-18 22:43
Ösk-Power//
Ingen idé dom verkar lika förvirrade båda två.
Det löser sig säkerligen vad det lider.
Örebro K8
2006-02-18 22:40
Fredrik Samuelsson var sämst på plan idag. Det var nästan så man tyckte synd om honom.

*Nej det blir inkast, jag petar ut den till hörna istället!*
Örebro Ösk-Power
2006-02-18 22:38
Asså va fan händer? Såg matchet idag och ja höll ett extra öga på Emra.
Han stod ju vara på sidan, och värmde lite lojt.
Hur fan ska man tolka det? Om ÖSK satsar på spelaren borde väl han fått lite speltid iaf, eftersom spelet i anfallet ej fungerade idag.

Veto, hur ligger det till?
Eller ska man tro på Riganó.

Kräver ett svar!!
Örebro jappel
2006-02-18 22:17
AIK spelade 2-1 mot våra seriekollegor BP idag.
Hoppas att det säger mer om AIK:s form än att BP skulle vara så pass bra....fast jag har visserligen för mig att BP vann ena matchen och spelade oavgjort i returen mot AIK i serien förra året....så BP kanske bara har lätt för AIK
Örebro jappel
2006-02-18 21:43
Mittåt//
Ja jag nämnde något om det inför matchen....vi vill inte se några skador p.g.a. dåligt underlag...så spelarna kanske var åtsagda att ta det lugnt...vem vet? (förutom laget och ledningen :-)
Örebro jappel
2006-02-18 21:41
Mittåt//
Kul om det går bra för Forward. Örebro behöver och borde ha minst två lag som är med i sverigetoppen.
ÖSK ska bara gå upp i år. Där vi hör hemma. Sedan skulle det sitta som en smäck om Forward kunde släpa sig upp till SE och stanna där!
Örebro Mittåt
2006-02-18 21:39
jappel// Det tror jag både jag och Mackan är överens om. En liten brasklapp dock till lagets kollektiva försvar.

Planen så ut att vara väldigt svårbemästad. Hal och lömsk etc. På så sätt var det nog bättre att man tog det något lugnare och inte riskerade alltför mycket. Hellre hel och välbehållen i omklädningsrummet efter matchen än inskjutsad till akuten efter en överambitiös kämpainsats.
Örebro Mittåt
2006-02-18 21:36
BK Forward vann mycket riktigt över Brage med 2-1. Det finns ett litet matchreferat på Forwards hemsida. Man verkar nöjda över Klingbergs insats. Inte bara det att han gjorde det andra målet i någon slags andravåg (verkar det som). Ett tips till skribenten. Den nye målvakten heter inte Bullit utan Bulut (som för övrigt på turkiska betyder moln).

Nu är det dock frågan hur pass stora växlar man kan dra mot den segerna. Även om Brage är ett före detta storlag med allsvenskt spel i det förgångna, så är nog dagens utgåva betydligt svagare. Förra året var man ett av de lag som var indragna i nedflyttningstriden tillsammans med ÖSK Ungdom och City. Laget spelade 1-1 mot ÖSK hemma och förlorade med 4-2 på Behrn Arena i en mycket minnesvärd match där ÖSK spelade med en man mindre på plan under 70 minuter efter en hårt dömd utvisning på Joakim Green.

Deras möjligheter att förstärka truppen är begränsade på grund av ekonomiska bekymmer.
Örebro jappel
2006-02-18 21:35
VILL ÅTER IGEN HYLLA BANDYHJÄLTARNA!!!!!!
Underbart strålande enormt härligt att vara med i Allsvenskan igen. Måtte detta vara en trend för ÖSK iår!!
Örebro jappel
2006-02-18 21:30
Hade vi varit ett allsvenskt lag och spelat 0-0 mot ett div2 lag hade det säkerligen varit tal om kris även om det skett så här tidigt på försäsongen.
Men det är bara att ta nya tag, det är ju inte förrän om två månader vi ska vara samspelta och formtoppade. Så på med blåställen och jobba på ÖSK
Örebro jappel
2006-02-18 21:28
Mittåt, Mackan//
Kan vi i alla fall enas om att ÖSK gjort en riktigt usel insats idag??!!!
Det här håller inte ens för ett SE lag i alla fall inte om vi vill vara med och kriga om en plats i allsvenskan. Ska vi vara med där kan vi inte ens spela 0-0 mot lag av v-ås när vi är som sämst.
Örebro Mittåt
2006-02-18 21:19
Mackan// Ja, det är väl tur att man kan tycka olika. Beträffande det räddade inkastat så kan man konstatera att han i alla fall försökte. Det hade nog inte alla andra gjort idag. Att inkastet sedan blev en hörna var ju inte så lyckat. Jag tillskriver dock detta den hala och svårbemästrade planen.

Beträffande passningsprocenten så har jag väl inte så mycket att tillägga. Jag satt och frös på södra och hade inte papper och penna till hands. Men det kan nog stämma.

När det gäller inläggen är jag av uppfattningen att det i princip är omöjligt att slå dem så att de träffar ett ÖSK-huvud eller en ÖSK-fot. Men han matar in dem kontinuerligt i rätt höjd och mot rätt plats. Sedan är det upp till spelarna i och omkring boxen att försöka göra något av dem.

Joel var också bra, men jag noterade att han vid några tillfällen trasslade till det onödigt mycket när han i princip var sista man. Dribbla och trixa får man gärna försöka sig på då man ligger högre upp i planen, men inte som vänsterback.
Örebro ÖSK-Gordon
2006-02-18 21:17
ÖSK-tjejen// Har fotbollsabstinens eftersom jag inte kunde kolla matchen idag.
Örebro GT
2006-02-18 20:53
Mittåts analys är klockren !!
Annons: