/fotboll/osk/forum/9745.aspx/fotboll/osk/forum/9745.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Aspen
2006-02-20 16:54
Jag brukar inte hylla Walker men erbjudandet till Emra "My way or the highway" låter väldigt klokt. Det är dax att koncentreras arbetet på ett fungerande lag tills S1 startar. Då är tjafset tid förbi.
Emra - ta en plats i startelvan nu!!
Örebro Mittåt
2006-02-20 13:42
Fredrik Janssons indianare.
Det är väl något man så att säga får med i paketet. En eller två vansinnesgrejor per match får man nog räkna med från hans sida.
Örebro joth
2006-02-20 13:28
Bjornloven// Du vet väl att du kan säta betyg på spelarna på sportklubben.net ;-)

Betyg snitt från VSK matchen:
Spelare Betyg
Peter Westman 2,9
Joel Riddez 2,8
Kristoffer Näfver 2,7
Fredrik Jansson 2,5
Fredrik Samuelsson 2,5
Herish Kuhi 2,5
Fredrik Nordback 2,4
Moses Reed 2,4
Patrik Anttonen 2,3
Lars Larsen 2,2
Thomas Andersson 2,2
Magnus Samuelsson 2,2
Johan Pettersson 2
Sebastian Henriksson 1,8
Mirza Jelecak 1,8

Örebro Bjornloven
2006-02-20 13:09
Efter att sett de två första träningsmatcherna, förundras man att det var ett av lagen som var samma i båda matcherna. Vilken SKIT-instats av laget i lördags. Finns få spelare som får i närheten av godkänt.
Det verkar dock som att man i väljer att spela matcher mot lättare (!) motstånd, kanske beroende på att träna på förande av matcher.
Veto verkar ju ha koll på vad som händer i ÖSK, och jag undrar då om du vet om man ställt något ultimatum till Emra? Typ det som Djurgården och Hammarby gjort. Jag tycker personligen att ÖSK borde göra det, med tanke på allt hattande, såvida nytt kontrakt inte är klart.

Spelarbetyg ÖSK-VSK
betygskala 1-5

Peter Westman 3
Hade inte mycket att göra, men skötte det han skulle med ett par fina ingripanden. Bör sätt igång spelet snabbare.
Dagens bästa ÖSKare.

Fredrik Samuelsson 1
Saknar tyvärr konkurrens om platsen. Otroligt, men fler bortspelade bollar än vanligt.
Plottrigt spel i första.

Thomas Andersson 2
Kung i luftrummet. Väljer tyvärr alternativet att spela långt väl ofta. Nochalant i första.

Magnus Samuelsson 2
Resolut, men något kantig. Borde tillsammans med Thomas försöka få upp tempot i backrullandet.

Joel Riddez 3
Dagens bästa utespelare.
Ointresserad, och underskattande i första. Betydligt bättre i andra. Både offensift och defensivt.

Patrik Anttonen 2
Ovanligt osynlig, fick inte mycket att jobba med...

Fredrik Nordback 2
Dagens bästa mittfältare.
Resolut. Borde finns som spelbart alternativ för backarna oftare...

Lars Larsen 1
Frågan är om Lars presterat sämre i den vitsvarta dressen. Långsam med och utan boll. Ibland överarbetande och ibland oarbetande...

Sebastian Henriksson 2
Stark i kroppen, men för dagen långsam.

Johan Pettersson 1
Tog alldelse för få initiativ. tror jag räknade rätt till två nickskarvar... Vet inte om han hade fler bollkontakter. Jo ett skott på mål ur dålig vinkel.

Mirza Jelecak 2
Ser allt mer ut som tränarens förstaval som forward. Stark i kroppen och på huvudet. Bra bollmottagningar. Ger tid åt laget att flytta fram. Tyvärr väl bollkär, och tillkrånglande ibland. Måste sätta frilägret han har i första, åtminstone få det på mål.

-------------------------------------------------
Fredrik Jansson 2
Visade sin styrka i huvudspelet, men höll på att bli syndabock, pga en riktig indianpass...

Moses Reed 2
Visade snabbhet, men också brister i passningsspelet.

Kristoffer Näfver 2
Framtidsmannen visade prov på sin skicklighet att ta sig fram på kanten, lurade ett flertal västeråsare, men blir ofta stillastående med boll, istället för att hota på riktigt. Frågetecken kring försvarsspelet...

Herish Kuhi 2
Hade en rush längs kanten och fick in bollen i mitten, hade också ett avslut, där bollen missade, mer eller mindre. Måste utnyttja sin löpstyrka.

Forward ara
2006-02-20 13:07
Mirza ska spela som mittfältare, om han inte kan näta mot VSK så är det kört!
Örebro jappel
2006-02-20 11:26
Right on!!!!
Landskrona Veto
2006-02-20 11:13
Emra och ÖSK är överrens. Kontraktet är på 2-3 år. När det offentliggörs bestämmer Emra och ÖSK, detaljer i kontraktet skall falla på plats.
Örebro go_osk
2006-02-20 10:44
Ämne: För sista gången. Em....
Kan du berätta när nyheten publiceras också?
Landskrona Veto
2006-02-20 08:49
För sista gången. Emra spelar i ÖSK till 100%.

Anledningen till att Walker inte vet är att det inte är hans uppgift. Han tränar en trupp inte en spelare. Emra är inte ÖSK. Om Emra vill ha speltid så skall han vara lojal mot klubb och spelare och inte ge sig ut på egna upptåg. Han skall först klara av att spela i superettan och
göra mål där. Att provspela för en annan klubb är att marknadsföra sig själv för framtiden. Det betyder inte att han skulle ha lämnat ÖSK.

Det Walker erbjuder Emra är: My way or the highway.

Översatt: Bit ihop och visa att du skall ha en plats i startelvan i superettan. Passar det inte så goodbye.

Örebro joth
2006-02-20 05:58
jappel//När det gäller västra så missade Mittåt en anledning, "för dyrt att flytta masterna". ;-)

Västra kommer att påbörjas efter säsongens slut.
Örebro jappel
2006-02-20 00:24
mittåt//
Tack för det.
Ska bli kul att se den färdig tillslut.
Synd att det inte blir en hel areana dock. Skulle vilja se att den blir mer lik Olympia. Men det viktiga just nu är att åtminstånde få klart det som påbörjats..
Halmstads BK *c*
2006-02-19 23:28
Ämne: Ämne: Märklig....
//jappel

Dessutom är det lite olikt HBK att värva den typen av spelare, de med för stora egon i förhållande till prestation. Så jag vet inte vad jag ska tro om de här Emra-ryktena. Men en sak är klar: Jag litar blint på Janne Andersson. Hamnar han i HBK så är han rätt kille.
Örebro Mittåt
2006-02-19 23:08
jappel// Upphandlingen beträffande färdigställandet pågår nu och bygget skall startas snart. Meningen är att läktaren skall stå klar om ca. 1 år innan säsongen år 2007.

Den nya kortsideläktaren kommer inte att byggas ihop med sittplatsläktarna. Problemet är tydligen framför allt att man inte vill/kan/får/har lust (stryk det som ej önskas) att flytta belysningsstolparna.
Örebro jappel
2006-02-19 23:00
Jag menar såklart kanske inte så mycket upprustning utan snarare färdigställandet...(i mitt förra inlägg..)
Är det för övrigt någon som sett förslag på hur nya kortsideläktaren kommer se ut?? Blir den helt ihopbyggd med långsidorna??
Örebro jappel
2006-02-19 22:58
När skulle upprustningen av arenan dra igång?? var det redan nu i vinter??
Örebro jappel
2006-02-19 21:33
Fast försvaret ska antagligen ha en eloge för att de håller nollan i allafall. Hoppas att Nurme får chansen mot norrkoping
Örebro jappel
2006-02-19 21:32
Ämne: Underbart att vakna ....
Kan bara hålla med.
Speciellt det sista om att vi nu kan fokusera på fotbollen till 100%
Hoppas bara att spelarna också kan fokusera till 100% på att vinna alla matcher, även träningskamperna. Det är ju aldrig kul att spela 0-0 mot västerås till exempel!
Örebro jappel
2006-02-19 20:25
Men jag håller med helt om att det bästa för honom är att spela mycket och det får han troligtbvis göra i ÖSK och garanterat inte i HBK. Går sedan ÖSK upp i AS så kan det ju inte bli bättre om han då under SE året spelat till sig tränarnas förtroende. Då kommer han med största sannorlikhet få spela i AS. Men han verkar ivrig och vill ta så mycket genvägar som bara möjligt...(men ni vet hur det brukar vara! Genvägar är ofta senvägar!! :-)
Örebro Mittåt
2006-02-19 20:22
gurka// För Sverige är sista övergångsdagen för icke-amatörer (dvs. kontraktsbundna spelare med en årsinkomst överstigande 3000 kronor) den 31 mars.

För amatörer finns det inga sista övergångsdagar. Dock måste berörda klubbar vara överens om övergången. Annars får spelaren vänta tills den 15 november. Den så kallade frimånaden (då amatörer inte behöver ha något ok från sin gamla klubb) ligger mellan den 15 november och den 15 december.
Örebro jappel
2006-02-19 20:22
Ämne: Märkligt med Tahiri.....
Problemet med Tahiri är att han verkar tro att han redan nu är lika bra som Zlatan. Trots att han inte ens är ordinarie i superettan.... stora drömmar.
Örebro Mittåt
2006-02-19 20:19
*c*// Emra är 18 fram till slutet av juli. Då blir han 19.
Halmstads BK *c*
2006-02-19 20:10
Märkligt med Tahiri. Är han 18? Det är ju perfekt att ta ett år, eller kanske ett halvår i superettan i så fall ... Men det är kanske det han har tänkt sig?
Örebro Hilltop
2006-02-19 20:05
Ämne: Missat geografin i s....
Uppenbarligen...sorry.
Tror det var "Värm" som stökade till det...;-)
Örebro ÖSK-Gordon
2006-02-19 19:57
Missat geografin i skolan? Katrineholm ligger i Sörmland.
Örebro Hilltop
2006-02-19 19:52
Närke slår Värmland på Behrn Arena med 8-0 IGEN!
Örebro gurka
2006-02-19 19:46
när är sista datum för övergångar? någon som vet?
Örebro jockepingvin
2006-02-19 15:06
Underbart att vakna upp idag.Läsa tidningarna om ösk bandyn.Fast sesongen snart är klar.Så längtar jag redan på nästa bandy sesong.Man nu kan man börja konsentrera sig 100% på fotbollen
Örebro Mittåt
2006-02-19 14:47
Fotbollspelaren// På den punkten har du nog fel. Reglerna beträffande utbildningsersättning finns fortfarande kvar i Sv. FFs Tävlingsbestämmelser för år 2006. Jag har inte heller sett något som tyder på att dessa regler inte längre skulle gälla vid internationella övergångar.
Halmstads BK Fotbollspelaren
2006-02-19 14:13
Går man som bosman utomlands så får klubben inte en krona för spelaren och om jag inte minns helt fel så är den reglen införd i sverige också från och med 1:a Januari 2006. Alltså går tahiri till en allsvensk klubb efter hans kontrakt gå ut så får örebro inte en krona inte ens en symbolisk peng som det var förut
Örebro Mittåt
2006-02-19 13:39
Farsen fortsätter// Jag tyckte han verkade röra sig helt obehindrat, då han lämnade Behrn Arena. Det kan knappast ha varit något allvarligare. Han kanske kände av en lårmuskel eller något liknande.
Annons: