/fotboll/osk/forum/9740.aspx/fotboll/osk/forum/9740.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro joth
2006-02-25 14:45
jappel//Dock tur att vi har till 2008 på oss att ta oss upp... då slipper vi panikvärvningar inför denna säsong. :-)
Örebro go_osk
2006-02-25 14:40
Saxat från nt!

ÖSK närmar sig IFK i andra halvlek

2-1 till IFK Norrköping.

I andra halvlek har IFK Norrköping tappat mycket av sitt spelövertag och tillåtit Örebro att ta över matchen.

Örebro gjorde sitt mål på en frisparksretur där Joel Riddez kunde slå in returen sedan Nuredin Bakievski räddat. Örebro har även haft en nick i ribban medan IFK inte skapat något mer.
Länktips: www.nt.se
Örebro jappel
2006-02-25 14:29
själv räknar jag med att bidra med minst 10000 av dessa 6miljoner !!
Örebro jappel
2006-02-25 14:28
joth, pelle s//
Och det ska vi väl kunna få för 6 mille + det vi fått för Emra!!
Örebro Mittåt
2006-02-25 14:27
ÖSK Ungdom spelade på förmiddagen oavgjort 1-1 mot div 2-laget Kungsörs BK. Matchen var jämn även om Kungsör skapade något fler målchanser. Matchvinnare (om nu uttrycket tillåtes) för ÖSK Ungdom var målvakten Kristofer Jonsson och Daniel Anderssom som i den 80:e matchminuten kvitterade på en lurigt slagen frispark.
Örebro joth
2006-02-25 14:26
pelle s//En? Vi behöver nog två plus en mittfältare... och eventuellt en back.
Örebro pelle s
2006-02-25 14:15
3 halvlekar utan mål. Spelarinvest ge oss en måltjuv
Örebro jappel
2006-02-25 14:07
Aj aj. Se till att tvåla till ifk nu! Tre snabba i början av andra så!
Örebro MAD FOR IT!
2006-02-25 14:05
Herish!, get your rocks off, move boy, we put the clock on you boy
You can't miss, my friend you get knocked down, get up again
Örebro go_osk
2006-02-25 14:05
2-0 till Peking i pause..
Örebro Oldtimer
2006-02-25 14:04
Ämne: Bra fråga "Oldt....
Beeks// Det kanske beror på ÖSK,s spelstil? Det krävs disiplin att ha en defensiv taktik. Vill också påminna om Emras insats mot Norrköping i slutspurten förra året, de avsluten var inte bra. Fast jag hade gärna behållt honom i år.
Örebro MAD FOR IT!
2006-02-25 13:56
herish - för kurd för att kolsyra!
Örebro jappel
2006-02-25 13:54
barabbas //
tack för informationen...

ÖSK//
KOM IGEN NU!!! :-)
barabbas
2006-02-25 13:53
www.nt.se har en kort mellantidsrapport, det kommer nog mera sen:

"Den tuffe mittfältaren Stefan Thordarson gjorde IFK Norrköpings första mål för säsongen. Han gav IFK ledningen på en straffretur, som Bruno Santos slog mitt på målvakten sedan han själv blivit fälld.
Efter 25 minuters spel har inte mycket mer hänt. IFK har haft en del småchanser och Bruno Santos har haft ett skott i stolpens utsida från liten vinkel."

men vänta er inga briljanta analyser. NT är ökänt usla på att rapportera.
Örebro jappel
2006-02-25 13:51
helldandy //
såg var???
Örebro helldandy
2006-02-25 13:50
såg att IFK tog ledningen på straffretur.. men sen då?
Örebro jappel
2006-02-25 13:49
helldandy//
MAD FOR IT!:s inlägg räcker för mig :-)...nästan.
Vad står det??????
Örebro helldandy
2006-02-25 13:47
MEN! Vad står det då?
Örebro MAD FOR IT!
2006-02-25 13:47
herish glänser!
Örebro go_osk
2006-02-25 13:37
Någon som har koll på ställningen?
barabbas
2006-02-25 12:39
Ordnar ni nån direktrapportering idag? I vårt fall verkar det inte bli någon, tråkigt nog. Hoppas för övrigt på en bra match och att båda lagen slipper nya skador. Tips: 1-1.
Örebro Beeks
2006-02-25 12:22
Ämne: Hilltop//
Matchen i....
Det är ju precis det jag menar. Tahiri är inte en sådan människa, han vill iväg för sin egen och sin familjs skull. Han går sina egna vägar på planen och utanför den. Alltså kanske han inte passar in i ÖSK:s filosofi? Man tar hellre en spelare med ÖSK-hjärta som Gurra Andersson än en Emra Tahiri.
Örebro Beeks
2006-02-25 12:19
Bra fråga "Oldtimer"! Om man inte tar de internationellt stora "lirarna" utan nöjer sig med att kolla på nationell nivå, så anser jag att det finns det. Just HBK är ju kända för att ta fram unga spelare med spetsegenskaper (t ex lirarna Fredrik Ljungberg och Dusan Djuric).

Jag anser att ÖSK är bra på att ta fram unga spelare, men att man inte vågar satsa fullt ut på de spelare som är riktiga lirare - trots att man har dom i sina led. ÖSK satsar kanonbra på ÖSK Ungdoms div 3-lag och lyfter upp talanger som Niklas Lönnqvist och Patrik Haginge. Men sett över en tioårsperiod har man inte vågat satsa på t ex Razak Ouro-Nimini, Nordin Gerzic, Anders Bryngelsson, Martin Bengtsson m fl.
Örebro go_osk
2006-02-25 12:07
Hilltop//
Matchen idag börjar 13.00 om det är det du är ute efter.

Beeks//
Även om Jon och Gustaf Andersson hade alternativ och där av valde att lämna klubben så har dom helt klart ett ÖSK-hjärta enligt mig. Båda har varit ÖSK trogna under en längre tid och för mig känns det inte främmande att någon gång kunna återse dom i svartvitt.

Det optimala är inte att alla spelare sticker från klubben så fort dom får ett bättre erbjudande. Se bara på Larsen, Nordback och Anttonen som alla hade flera alternativ att välja bland när klubben degraderades.
Örebro Oldtimer
2006-02-25 12:02
Finns det ett samband mellan lirare och klubb?
Örebro Beeks
2006-02-25 11:58
Ämne: Ämne: Ämne....
Pär Zetterberg, Chippen, Stefan Rehn...
Örebro Oldtimer
2006-02-25 11:54
Ämne: Ämne: Fråga? ....
Ville inte gå så långt tillbaka, men lirare är det. Limpar var absolut en lirare.
Örebro Hilltop
2006-02-25 11:51
Hittar ingen info om klockslag för avspark i dagens match. Varken här eller på officiella.

Någon som vet?
Örebro Beeks
2006-02-25 11:50
Ämne: Ämne: !--TEMP_B--!Ämne....Och antagligen hade Näfver inga alternativ. Emra hade en massa alternativ. Jon Lundblad hade alternativ. Gustaf Andersson hade alternativ. De drog. Hade Gurra och Jon ÖSK-hjärtan?

Och man kan säga mycket om ormen Cabrera(han har gjort en del hårresande affärer med spelare som handelsvara), men här verkar han ha gjort ett riktigt bra jobb. HBK är ett kanonbra val av ny klubb för Emra, så lite cred till agenten. Hade Emra däremot hamnat i Zürich eller Nice hade det osat lutendrejeri lång väg och Emra hade återvänt hem efter några år till div 2-fotboll i Rynninge...

Och visst kan spelare som inte är lirare etablera sig i Europa! Fotbollsvärlden består väl till 99% av hårt arbetande fotbollskrigare. Betänk att bara England har ca 120 klubbar med endast heltidsanställda fotbollsspelare. Och vårt ÖSK tar fram massor av fotbollsarbetare, de är bra på det. Där kritiserar jag dom inte. Men de tar inte fram några lirare, de där som har det lilla extra.

Vad hände t ex med Anders Bryngelsson? En underbar lirare född -81 som Dala lät spela från start i några träningsmatcher och sedan sparkade tillbaka till ÖSK Ungdom´?
AIK skjut_Nurmi_skjut
2006-02-25 11:44
Ämne: Fråga? Hur många lir....
Oldtimer /
Kurre Hamrin, Nacka, Limpar ........
Annons: