/fotboll/osk/forum/9731.aspx/fotboll/osk/forum/9731.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2006-03-07 16:33
yxx//
Vilken konstig profil du har hemlige skåning!
Örebro K8
2006-03-07 16:32
Emra är klar för ÖSK i två år till, var så säkra.

Sen vaknade jag.

Herregud
Örebro Grixx
2006-03-07 16:25
kubanen_90// Man kan även tänka sig att åklagaren gör klok bedömning på vad han tycker är skäligt.De brukar ligga i rätt nivå från början. Tycker han att 4 månader är skäligt så ligger det nog nära till eller något lägre.

Visst, nämnden kan ju sedan diskutera sig till allt möjligt pga att det skedde under match osv osv.

Det som skiljer sig från andra misshandelsfall är ju att allt finns på film.Man kan ju undra vilken nivå på provokation man ska göra för att det är ok sparka någon med dobbarna i ansiktet.

50 000 kronor i böter vet jag inte vad du har som stöd för den summan.
Antar att du menar skadestånd, men det krävs osannolikt grymma saker för att få sådana summor eller att man varit frihetsberövad en längre tid.

ps För den som inte såg filmen som visades på tvärsnytt igår så var den väldigt tydlig på vad som hände och den var inte så alls grötig som den som går att ladda ner.
Örebro kubanen_90
2006-03-07 16:05
Nu när jag har sett filmen igen så ser man faktiskt att Erkan blir knuffad dock inte trampad. Jag tror att han blir dömd till ca 50 000 i böter.
Örebro Mittåt
2006-03-07 16:04
Det stämmer iofs med vad Ara skrev om Herish igår. Kommer det in en ny anfallare i truppen finns det ingen plats kvar för Herish. Nåja, vi får väl se.
Örebro Grixx
2006-03-07 16:01
yxx// "Alla" bra spelare är välkommna till klubben....men lite frågande måste man vara för all inf som inte kommer från officiella.
Sant eller inte sant återstår att se.
IFK Malmö yxx
2006-03-07 15:55
Om man är engelsman behöver inte betyda att man spelar i england. Killen har blivit framröstad som landets bästa spelare 2 säsonger i rad. Du får se på hemsidan antingen ikväll eller imorgon i tidningarna. Detta är inte ett rykte, detta är fakta. Den här killen är ingen junior, han är en etablerad a-lagsspelare. Och han kommer att bli ett heltidsproffs.
Örebro kubanen_90
2006-03-07 15:34
Ämne: Inom några dagar kom....
Ta inte åt dig för mycket om ingen tror dig. Det beror på att några har varit här och skrivit saker som inte har varit sant.
Örebro kubanen_90
2006-03-07 15:32
Konstigt att alla har glömt bort Rigano så fort! Han kom i från ingenstans och sa att Emra skulle gå till HBK alla var säkra på att han ljög. Men vi vet alla vad som hände.
Örebro Mittåt
2006-03-07 15:30
Yxx är helt klart en nybörjare. Han lyckades ju inte ens få på sig rätt klubbtröja. Fast å andra sidan - varför göra sig besväret överhuvudtaget.

Detta ändrar dock inte slutsatsen. Om ÖSK avser att värva någon ny anfallare, så måste det killen vara på plats före nästa veckas utgång. Annars går det knappast om man överhuvudtaget har några ambitioner att se honom i aktion innan man gör klart kontraktet.
Örebro Smoothieman
2006-03-07 15:25
yxx
Senast inloggad

Antal inlägg: 1
Skapad: 2006-03-07 12:16:00 ...
det säger ju allt.....
yxx+veto=dyngspridare
"DAMN IT! This is a matter of National Security"
Örebro jappel
2006-03-07 15:16
Ämne: Yxx och veto kanske ....
Ja det är det troligaste då även denna ryktesspridare (dyngspridare) endast har ett registrerat inlägg....typiskt för alla de som bara vill störa i den allmänna debatten!
Örebro Grixx
2006-03-07 13:55
Yxx och veto kanske har ett visst släktskap:-)
Örebro Smoothieman
2006-03-07 13:46
yxx// vad har du hört det?
Låter ju bra men,det ä väl bara ett ryckte som valigt....
"DAMN IT! This is a matter of National Security"
Örebro jappel
2006-03-07 13:45
Det skulle ju även kunna vara en student som ska läsa på universitetet i ett år eller två.
Vem vet...
Örebro Mittåt
2006-03-07 12:38
En engelsk spelare som överväger att spela i ÖSK kan väl inte vara speciellt bra. Svenska klubbars betalningsförmåga är ju så mycket sämre.

Vill en engelsk spelare komma till Örebro och spela som halvproffs eller någonting åt det hållet om han kan spela hemma i England och försörja sig på det? Knappast troligt.

Fast det kan ju vara något liknande den killen som Giffarna plockade upp. Dvs. en junior som varit skadad och behöver restaureras.

Träningslägret börjar den 19 och avslutas den 26. Värvningsfönstret stängs sedan den 31. Så rimligen borde eventuella nya spelare vara klara före avresan till Turkiet.

Och innan man bestämmer sig så bör väl killen i alla fall provspela några dagar. Så man har inte så många dagar på sig.
IFK Malmö yxx
2006-03-07 12:17
Inom några dagar kommer en engelsk spelare och provspelar med ÖSK. Bara ett litet tips. Sen är 2 spelare till aktuella för klubben som kolla på dem just nu och kommer att göra så framöver. Toppspelare och landslagsmän båda två som de kollar på.
AIK Saywee
2006-03-07 11:23
PST//
Säljer ni båtar? Jag trodde ni rensade sill?
Och gnälla, det kan ni oxå! Det klarar alla i Sverige av ganska lätt!
Örebro Grohl
2006-03-07 10:54
Alltså den här Saglik affären... det känns uttjatat, det komiska är väl att hade han bara fått ett vettigt straff av svff så hade nog saken varit utagerad. 4 matcher finns det väl ingen som kan säga är ett vettigt straff, säsongen ut hade vart rimligt.

Men ska man jämställa det med misshandel så kan jag säga att jag har sett bra mycket värre saker efter att man vart ute på krogen som bara gett en natt i fyllecell. Tycker faktiskt synd om Saglik, man kan ju snedtända på en fotbollsplan. 4 månader i fängelse är bara löjligt!

Det bästa som kan hända är väl att Saglik får betala redigt med böter till Samuelsson och sen är saken utagerad och grabben kan börja lira fotboll igen.
Örebro Grixx
2006-03-07 10:08
PST// Känslig grabb?
Örebro Majjo
2006-03-07 09:23
Mackan:
Tack för länken!

Det är ju solklart att han inte blir knuffad (åtminstone inte så pass hårt) att benen åker upp som advokaten hade sagt. Det borde alla kunna se, och därför borde han också få någon sorts straff. Avstängd i alla framtida matcher mot ÖSK, oavsett lag han spelar i kanske? ;)
IFK Göteborg PST
2006-03-07 09:12
Vi säljer båtar i Götet...glashus ja inte grottor.
Örebro Grixx
2006-03-07 08:28
PST// oj, en hästskojjare från västra sverige som vet hur hur man sköter sina bizznizz ärligt.

...eller är du glasmästare som har råd att sitta i glashus:-)
IFK Göteborg PST
2006-03-07 02:41
hmmmmmm.är mitt svar..... ger ni er aldrig.
Snart är ni ensammaste i hela sverige.
Mal o mal o mal o.........mal.....
gny gny och åter gny...........gny...
Örebro jappel
2006-03-06 21:26
haha så sant..
Ganska passande straff.
Örebro Under ribban-mellan stolparna
2006-03-06 20:55
Två år i Sundsvall är inte heller fy skam...
Örebro jappel
2006-03-06 20:52
Efter att ha återupplevt den fruktansvärda händelsen med idioten Saglik kan jag inte annat än hoppas att straffet blir bra mycket längre än de 4månader det talas om. 4år skulle sitta bättre!!!
2006-03-06 20:46
Majjo//
Vad finns egentligen att se?
För mig är det självklart att fötterna i Erkans underända reagerar reflexmässigt på den kraftiga knuffen i ovanändan på densamme!
För ytterligare info, se även:
http://www.na.se/artikel.asp?intId=977009
Huvva! Advokat skulle man bli...
2006-03-06 20:35
Det är plausibelt att Erkan bitit sig själv i svansen under rättegången...
För övrigt hoppas jag att Herish stannar i klubben!
Örebro Ösk-Power
2006-03-06 20:16
Sitter här och lyssnar lite på African- blues och drömmer lite, så kom jag att tänka på Boniek Maruti. Är det någon som vet om han är skadefri och får lira tillsamans med Oyuga på topp?
Skulle vara roligt ifall de får spela ihop, gillade främst Maruti, tung och kraftfull a lá Emiley Heskey
Annons: