/fotboll/osk/forum/973.aspx/fotboll/osk/forum/973.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Minatankar
2015-07-05 09:02
Donnerwetter // Att hata motståndarna och deras supportrar så till den grad att man inte kan vara tyst och visa respekt när motståndarnas nationalsång spelas, tycker jag bara är omoget. Det har inget med fotboll och idrott att göra!
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Donnerwetter
2015-07-05 08:33
Usch. Jag orkar liksom inte med. Gick och lade mig under en sten kl 17.50 igår. Vill inte läsa ikapp alla kommentarerna här på forumet (som ingen(?) administrerar?), men jag kan tänka mig att det nu kastas skit på allt och alla inom ÖSK. Det är ju för fan bara fotboll.
För att för en stund vända fokus åt ett litet annat håll (för att slippa tänka på ÖSK), vad tycker ni om Johan Cronemans artikel från igår? Så befriande tänker jag, med någon som inte på något sätt har inrättat sig i PK-ledet, utan som säger/skriver vad han tycker. Alltså utan med någon sorts förhandstanke om "vad ska folk tycka om mig nu?". "Torbjörn var röd, Ravellibröderna mörkblåa. Moderater". Mer politik i fotbollen som förenar oss förordar jag, inte mindre.
Örebro Bempa no:10
2015-07-05 02:22
Kan inte spelarinvest kringå reglerna de nya skit reglerna med att bli sponsor åt ÖSK och då menar jag genom att köpa huvudplats på matchtröjan med en logotype och betala ÖSK några miljoner för detta ??? Detta borde inte vara olagligt eller vad säger ni ?? Bara en vild ide jag fick efter jag tröstat mig med ett par glas rött efter denna förlust ..förövrigt tycker jag att Logi kan lånas ut till Island Tack för mig go natt !!
Örebro Glad
2015-07-04 23:54
Såg matchen på Viasport, läste sedan NAs rapportering, va ska man säga, hahaha den är klapprutten liksom spelet, Eric F på NA varesig ser eller förstår sig på fotboll liksom de som tog fram matchenslirare som blev Nordin hahaha, ny match snart igen o då tar vi 3p, forza ÖSK, (kan meddela att Oscar kanonräddade 2frilägen det framgår inte så bra på NAs rapportering)
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro Nicka i ribban
2015-07-04 22:24
@Ståhl:

Ser man till alla matcher tycker jag nog att Yasin har varit bäst, även om de senaste har varit lite tyngre för honom. Oscar och Dajje plockar nog hem de 2 övriga pallplatserna i min bok.
Benny Böckling
2015-07-04 22:15
Så skönt att va närkebo heter det va...? Jo men vafan, känns som vi går en ljus framtid tillmötes. Kan ju inte gå annat än bra med spelare som glidtackel-Eidur, dribbel-Hagge, sidleds-Nordmark, DG med den underbara tekniken och supersub-Kalle Jävla dynglag
Örebro Ståhl
2015-07-04 22:14
Vem tycker ni varit säsongens bästa spelare...?
Örebro Center
2015-07-04 19:33
Dubbel
Örebro Center
2015-07-04 19:33
"Svek" faktiskt TV-apparaten idag och låg kvar på stranden - Och kände att det kvittade - Deprimerande nog. Hade dock mobilen på (appen "Sportstats" som rekommenderas) och matchen han knappt börja innan det plingade till och jag anade det värsta. Utan att varken läst referat eller känna till bakgrunden låter det dock lite märkligt i min bok att Logi startade. @Orlok skrev "Har sett få ytterbackar som kombinerar fullständig tafatthet i anfallsspelet med virrighet i det defensiva positionsspelet så bra som han gjort under våren." Och det sammanfattar rätt väl mitt intryck av denna spelare också. Övriga skribenter som beskriver en obefintlig offensiv är också vad jag förväntade mig (tyvärr) och bidrog nog till att jag faktiskt valde att ligga kvar på stranden idag. ÖSK hade ju en serie matcher, där dock tre poängarna förvisso var få, med stadigt poängplockande. Vet inte varför Axen ändrade i den uppställningen. Ser att tankar med "Unga spelare" kommer upp lite igen. Jag upprepar nog vad jag skrivit tidigare att ÖSK är nog inte rädda att släppa fram unga spelare runt 20-årsåldern. Det har man gjort många ggr. Orsaken är nog snarare att tränarna upplever att de spelare vi har i 18-21-års åldern i U21 eller U19 inte håller tillräcklig kvalitet eller potential och tydligen inte gjort det på flera år. Det måste vara så helt enkelt annars skulle vi se dem på plan. Och varför det förhåller sig så är frågan jag tycker man ska lägga fokus på. Det vi får hoppas på är att Yasin försvinner nu och frigör ett löneutrymme och att ÖSK kan hitta en flankspelare som bidrar till poängproduktionen plus en forward. Hur man skall kunna gräva fram pengar till två spelare förstår jag inte dock. Pode och Logi är nog två spelare som jag känner stark tveksamhet till i ett framtida ÖSK. Faktum är att Kalle Holmberg närmar sig den stacken också i min värld. Men jag kan ha fel. Jag kände ju likadant med DG tidigare men han har utvecklats positivt måste jag tillstå. Är man på träningarna kanske man kan se sådan potential. Jag ser bara matcherna. Sen vet jag inte om förändringar hjälper på ledarsidan. Det är ett rätt svagt lag ÖSK har på papperet och med en svag bänk som har svårt att göra skillnad. Det måste in ett par bättre spelare helt enkelt. Axen har ju visat att med bättre spelare kan hans lag leverera.
Örebro Aspen.
2015-07-04 19:10
Som mjag ser det har ledningen kört fast. Därför måste det till en förändring i lagledningen. Jag har tidigare föreslaget att Axén ska få en managerroll och Kjell tar över det operativa ansvaret.

Har en längre tid inte förstått Spelarinvests passitivitet men nu har jag kommit på ett skäl - man vill inte slänga pärlor åt svinen (bildligt talat).

Risken för en direkthiss till S1 är överhängande
Örebro Sparkabolleninimål
2015-07-04 18:06
Svårt att såga när alla är dåliga... Tråkigt att killar som ring, lipo och Lundberg inte får chansen alls. Tyckte framförallt att ring såg intressant ut på försäsongen. Mest besviken är jag ändå på logi som återigen är inblandad i allt(på egen plahalva). Hade hoppats på bättring idag, men nu lär han ha svårt att ta en startplats igen. Bryta ihop och komma igen.
AIK Habari
2015-07-04 18:02
Nu väntar 2 x MFF, därefter Djurgår'n, Blåvitt och Peking.

Dags att bänka Axén och låta Axel's tankar och idéer om fotboll,
ta tag i höstens svartvita lag!
Örebro Kung Kobra
2015-07-04 17:59
Det spelar ingen roll hur usel Gerzic är. Han är garanterad en plats i startelvan ända tills Axén får sparken.
Örebro Sunnanlid (2013)
2015-07-04 17:57
Dubbelmöte med Mff, Dif hemma och GBG borta. Ja, en poäng på de fyra nästa skulle jag säga är mer än godkänt. Riktigt tragiskt.
Örebro pemo
2015-07-04 17:56
0-0 mellan ÅFF - HBK.
Hur många passningar slog Hagge bort sen han gick över på högerbacken?
Nä, nu måste ÖSK börja tänka framåt och spela in de yngre i laget.
Nordin, Nordback, Pode och RÅP måste skärpa sig nu.
Yasin försvinner snart. DG kon bättre i djupet när han klev fram.
Örebro Valderinho
2015-07-04 17:51
Yasin har väl visat att han är en av få spelare i dagens match med offensiva kvalitéer, men vad hjälper det när han inte kan träffa varken någon ÖSK;are med ett inlägg/inspel eller ett skott som sitter utom räckhåll från målvakten och inte bara gå på kraft och träffa mitt i mål..eller högt över. Man kan inte ens göra mål efter avblåsning, utan träffar stolpen..skrattretande!
Örebro # brorzan
2015-07-04 17:46
Qken vad ineffektiva de är.
Örebro pemo
2015-07-04 17:46
Bäste ÖSK:are. Oscar Jansson. Övriga kan väl skriva på för Forward.
Örebro # brorzan
2015-07-04 17:43
Borde vi inte testa Rinne på topp om nu inga juniorer ska få chansen?
Örebro # brorzan
2015-07-04 17:35
Så jävla onödigt kort. Vad ska han ta med sig bollen för?
Örebro pemo
2015-07-04 17:29
B o p//. Jag var ironisk om tacklingen.
20 min kvar och ett byte kvar. Ut med Nordin eller Nordmark och in med någon som vill springa snabbt
Örebro Valderinho
2015-07-04 17:28
Gerzic är en säkerthetsrisk. Inte första gången man ser honom med en grov felpassning till en motståndare idag. Verkar ständigt passa fel i utsatta lägen eller som siste mittfältare med en chanspass.
Örebro Bastard on Parade
2015-07-04 17:27
Det där var en riktigt ful tackling av Sigurbjörnsson och inget jag vill se på fotbollsplanen. Han är helt galet sent ute och riskerar ju att förstöra Berntsens karriär. Det ska vara ett solklart rött kort, men det är ju inte ovanligt att Johannesson är fullständigt värdelös när han dömer.

Valderinho//

Bra skrivet. Håller med dig i det mesta.
Örebro Roswall
2015-07-04 17:19
Måste säga att av de 25 min jag har sett har domaren varit pinsam. Blåser så fort en djurgårdare ligger, men knappt aldrig för oss...
Örebro pemo
2015-07-04 17:16
Å så kommer Holmberg. Starkt byte .....
Örebro pemo
2015-07-04 17:15
Snygg tackling, Eidur
Örebro pemo
2015-07-04 17:13
Om inte Pode drar in tre mål idag så vill jag inte se honom från start igen.
Örebro Valderinho
2015-07-04 17:05
Vad är det med det här laget!? Varför ska Valgardsson spela. Han är ju totalt virrig i positionsspelet. Och inte nog med det är han ett träben. Kanske elakt. Men nu får det vara nog med dessa solidariska uttagningar från Axén. Vadå bästa laget startar. Hur många matcher har vi vunnit med Valgardsson från start?

Vi vann faktiskt 2 matcher när Gustavsson startade på topp ihop med Gerzic. Varför ändra ett vinnande koncept Axén bara för att..Sen dess har vi 3 oavgjorda och som det ser ut nu 1 förlust. Och nästa match är mot Malmö..

Sen måste jag kritisera Yasin. Han säger att han kan Allsvenskan och vill röra på sig och pröva något nytt. Pröva att göra ett spelmål Yasin. Just i år så står den poängkollumnen på 0 mål.

Vi har ju inget djupledsspel förutom någon gång från yttrarna. Men Pode är ju helt osynlig. Så är han långsam också. Varför inte pröva "Junis" på topp.
Har Pode något inskrivet i kontraktet att han ska starta även när han är sjuk eller halvskadad. Han var ju nu senast inte ens med på en träning utan körde ballansövningar..Vad sänder det för signal när "Junis" har imponerat på träning.

Axén kan dra åt helvete med sin ursäkter hela tiden mot supporters. Sätt bästa laget framför jaget och inte något jäkla tryckt startelva där dom "äldre" ska spela till varje pris. Haginge t.ex har presterat betydligt bättre än Valgardsson och ändå så är Valgardsson där trots att han inte har imponerat. Kan inte kännas kul för Haginge då!

Kommer inte gå på en match till om inte spelarinvest lägger ner med sina sandlådefasoner. Kommer heller inte gå heller därför att Axén endast kommer med massa floskler för att rädda sig själv. Nu är bägaren full. Detta är droppen.
Du har haft 1 månad!! på dig som du ville och du skulle visa att detta laget skulle prestera bättre. Det var det du sa Axén innan uppehållet. Vad händer. Jo du ska prompt visa att Valgardsson inte var någon tillfälligt misslyckande och du sätter både dig själv och laget åt sidan istället för att göra som du proklamerar. Att spela bästa laget. Bullshit! Det handlar om något helt annat verkar det som. För att visa att ungefär att du hade rätt när det gäller laguttagning tidigare.

Detta laget har inget i Allsvenskan och göra om inte Axén visar bättring när det gäller laguttagning. Matchcoachning o.s.v. Visa att du är ledaren gör som man lär. Det funkar inte längre med detta hattande med laguttagningar som är helt uppåt väggarna när det gäller kontinuitet.

Vi behöver en ledning som visar att detta prekära läge på plan inte är ok! Att det måste värvas, och inte några budget. Går det inte att få loss pengar från Spelarinvest snarast. Så är vi nere i SUPERETTAN...IGEN! Visa nu att ni menar allvar med att vi ska vara på den övre halvan. Men det går inte utan offensiva satsningar. PUNKT!
Örebro ÖSK-Boldt
2015-07-04 17:04
Vänd på det här nu. Det är vi skyldiga oss. Visa nu vila sen.
Örebro pemo
2015-07-04 17:02
Funderar på kommentatorn. Hela tiden hyllar han Nordin. Då undrar jag vilken match han tittar på.
Annons: