/fotboll/osk/forum/9720.aspx/fotboll/osk/forum/9720.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Landskrona GMMigge
2006-03-06 13:38
"Vi hade lattjat med Ronaldinho, Lampard och grabbarnas respektive lag i den form vi var i då. Eller läs följande: "
...
...
"2005-02-23 Örebro SK - Gefle IF Träningsmatch 1-0"

Ja fy fan, som ni hade lattjat med dem =)

Väl mött i april!
Örebro Mittåt
2006-03-06 07:37
Åtvidabergsmatchen i Örebro?
Det beror på vädret om man skall tro Västerviks tidning.

På lördag väntar match mot seriekonkurrenten Örebro SK, om vädret tillåter i Linköping annars i Örebro.

Man kanske för en gångs skull skall hoppas på (lagom) dåligt väder.
Örebro Erki
2006-03-05 23:13
Hlynur// Konstgräset är nytt för den här säsongen.
Örebro Hlynur
2006-03-05 23:09
...eller har de (ÖSK) redan spelat en säsong på den nya mattan? Dåligt minne så här på kvällskvisten....
Örebro Erki
2006-03-05 23:09
Bara 43 dagar, 18 timmar och 51 minuter kvar till premiären borta mot Landskrona BoIS nu!
(enligt sportklubben.net)
Örebro Hlynur
2006-03-05 23:07
Mackan// Det vore intressant att höra vad ÖSK:spelarna tyckte om Gefles kontgräs. De har ju en relativt ny matta, som säkert ligger på samma nivå som ÖSK:s nya. På håll såg det riktigt bra ut, trots att det var kallt och aningen halkigt. Då kanske den accepteras av Rubarth t.o.m! :-)
Örebro Hlynur
2006-03-05 22:59
Jappel// Det ligger något i det du säger, att det var trots allt ett allsvenskt lag som stod för motståndet, men stundtals var det riktigt virrigt i ÖSK:s försvar, och var det inte för Peter Westman i målet så borde faktiskt Gefle ha gjort minst ett mål. Ett tag i andra halvlek hade Gefle en riktig bra period där de skapade en hel del fina chanser, men då var det tur att Weggen levde upp till sitt smeknamn. Tittar man indivuduellt så kan man konstatera att Jansson inte ska spela ytterback. Joel Riddez gjorde en helt ok insats, men jag är övertygad om att han kan bättre. Magnus Samuelsson utmärkte sig inte så mycket (om det äär positivt är jag fel man att svara på) medan Thomas Andersson faktiskt gjorde en helgjuten insats. Så det var blandade skurar kan man säga. Men visst kan man påstå att ÖSK hade tur som höll nollan, så fort Makondele hade bollen så blev det oroligt i backlinjen, och det var nog mer Gefles okunnighet att förvalta chanserna som gjorde att de blev mållösa än att det var ÖSK:s backlinje som förhindrade det....
Örebro jappel
2006-03-05 21:53
Kul också att Jope fick pricka nätet!
Örebro jappel
2006-03-05 21:27
Liten tanke/fråga till Hlynur.
Hur kan det komma sig att backlinjen bara knappt får godkänt när de nollat ett allsvenskt lag?
Det måste väl vara ett gott betyg. Eller var det bara tur?

Tack för matchrapporten för övrigt!
Örebro jappel
2006-03-05 21:25
Härligt att ÖSK besegrade gävle med 1-0 så ska det vara. gammalt hederligt ÖSK spel där vi håller tätt bakåt och gör ett eller i bästa fall två-tre frammåt!!
Go-ÖSK!!!!
Örebro Mittåt
2006-03-05 19:18
Det kan ju vara så att man spelar svälta räv med Hemberg. Han kommer från en allsvensk klubb och säkert rätt höga förväntningar beträffande lönevillkor. ÖSK har ju under senare år succesivt pressat ner lönerna och om man skall engagera honom måste det bli inom ramen för nuvarande lönenivåer. Annars kommer de andra spelarna att bli sura. Han kan ju inte på samma sätt som Sebastian Henriksson sägas vara ett etablerat namn.

Det har ju värvats rätt friskt bland lagen i superettan (och allsvenskan) i år och Hemberg har väl i princip varit tillgänglig för alla. Norrköping till exempel har ju bara värvat spelare med allsvensk erfarenhet.

Men ingen har fastnat för Hemberg så det bör rimligtvis finnas en anledning till det.
Örebro Mittåt
2006-03-05 19:12
Rubarth är kontrakterad av AIK säsongen ut. Så han lär knappast vara aktuell om ÖSK söker en spelare som kan förstärka årets lag. Och dessutom, tycker ni verkligen att vi skall vara uppsamlingsstation för spelare som inte platsar i AIK längre.

Jag tänkte skriva något om fotbolsspensionärer också. Sådana har vi ju några stycken i ÖSK och ambitionen är väl inte att ha truppen med mest erfarenhet. Men sedan såg jag att Rubart faktiskt bara är 29 i år, så det kanske går att vrida ur några år till ur hans fotbollskarriär. Tur att jag kollade.

Men han gillar ju inte konstgräs, så till Örebro kommer han nog bara om han misslyckas med att få kontakt någon annanstans.
Örebro go_osk
2006-03-05 18:29
Ämne: Christian Hemberg vo....
Eftersom han är kontraktslös skulle hans lön och möjligen signing on bonus enbart vara kostnaderna.

Om jag får spekulera lite så tror jag att anledningen till att vi inte har fått se några förstärkningar på senaste tiden är att ÖSK väntar in i det sista för att slippa betala ut eventuella löner, för att sedan förstärka längre fram mot seriepremiären när intäkterna höjs. Men det är lite tid kvar att spela om och jag tror inte någon är speciellt sugen på en panikvärvning a la Gigena.
Örebro Aspen
2006-03-05 18:08
Christian Hemberg vore bra om priset ät acceptabelt !!!
Örebro kubanen_90
2006-03-05 18:03
Ämne: Rubarth i all ära! M....
Vem vet han kanske blir klar imorgon. Som Seb.
Örebro go_osk
2006-03-05 17:49
Rubarth i all ära! Men jag förstår fortfarande inte varför man inte ger Christian Hemberg ett kontrakt eller möjligen erbjudande om provspel. Hemberg står utan kontrakt, är lovande och kan spela både på mitten och i anfallet. Det borde vara den typ av spelare som ÖSK söker!
Örebro Hlynur
2006-03-05 16:03
Kanske inte helt omöjligt att få hem Rubarth nästa år? Se länk....
Örebro ÖSK-Marte
2006-03-05 14:41
Anrell tar upp ÖSK igen.
Örebro Hilltop
2006-03-05 13:06
Liten intervju med Lars Larsen.
Gefle Fanzin
2006-03-05 12:24
Hilltop: Det var relativt kallt ska du veta, och ja 100 personer är ingen bra siffra, absolut inte! Men i Gävle är det många som inte bryr sig om försäsongen, speciellt inte när det är såå kallt. Sundsvall, Djurgården och nu Örebrofans har klagat på respektive publiksiffra...grejjjt!
Örebro Hlynur
2006-03-05 12:21
Mittåt// Ja, har precis tinat upp :-)
Men som exil ösk:are vet jag ju hur ovärdeligt det är med ÖSK Live och matchrapporter, så det är klart man ställer upp och rapporterar när ÖSK kommer till trakten!
Örebro Mittåt
2006-03-05 11:43
Tack Hlynur för att du frös för oss alla på Strömvallen igår. Det är alltid trevligt att få rapporter från bortamatcherna skriven av någon som sett på ÖSK med hemmaögon.

För lokalreportrarna ter sig ju i allmänhet det gästande laget som en oidentifierbar kollektion av armar, ben och en eller annan nick.
Örebro Mittåt
2006-03-04 23:08
ÖSK har supportrar där man minst anar det. Även om en del av dem har svårt att skilja på prickat och oprickat.
Örebro Mittåt
2006-03-04 22:07
Rynninge fick också stryk med 4-0. Av Västerås SK.
Örebro Mittåt
2006-03-04 22:06
ÖSK Ungdom - IFK Motala 10-0
Örebro Mittåt
2006-03-04 22:02
Forward fick stryk av Assyriska med 4-0, men man lyckades i alla fall med konststycket att skicka Göran Marklund till akuten redan efter 30 minuters spel.
Örebro Hlynur
2006-03-04 20:03
Aspen// Ja, Gefle spelade stundtals riktigt bra, men precis som ÖSK så slarvade de i de avgörande passningarna. Båda lagen kunde ha gjort ytterligare mål, men som helhet tycker jag att 1-0 till ÖSK var rättvist. Makondele och Bapupa kommer säkerligen snurra upp en och annan back i allsvenskan i år!

Hilltop// Bara 100 pers....ja det var riktigt svinkallt, men håller med om att det är rätt dålig siffra. Kanske för att det är "Tråkiga örebro" som kom på besök ;-)

Örebro # brorzan
2006-03-04 19:14
P´s kommentarer efter matchen.
Örebro ÖSK tattoo
2006-03-04 18:45
det mest underliga med matchen idag är att den är slut..och att vi vann.
Domare strömbergsson är ju annars känd för sin taiming med övertidsminuter... // 2-2 västerås, det var han det..
Örebro Hilltop
2006-03-04 18:12
Bara 100 pers på Strömvallen?
Finns det inga fotbollsfans i den staden?

Tycker att seger borta mot Gefle är en stark insats.
Gefle är ju trots allt ett etablerat allsvenskt lag, till skillnad mot tex AIK Solna.
Annons: