/fotboll/osk/forum/9718.aspx/fotboll/osk/forum/9718.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro jappel
2006-03-08 13:39
Underbart med direktrapportering!!!
Härligt # Brorzan
Slit inte ut er på träningsmatcherna bara :-) fast vi kan kanske se på det som träning inför serien.
Jag kommer sitta klistrad framför datorn.
Örebro Mittåt
2006-03-08 13:34
ÖSK Ungdoms match mot Arboga Södra är alltså ändrad. A-laget tog deras tid. Ny matchtid är därför fredag klockan 18.45, enligt information på Närkes FFs hemsida.

Detta är för övrigt ett bra ställa att kolla in vem som spelar var, när. Även om ÖSKs A-lagsmatcher av någon anledning aldrig kommer med där.
Örebro joth
2006-03-08 13:21
Enligt officiella spelas matchen mot Åtvidaberg på Behrn Arena 10:45 på lördag.

För övrigt åker tydligen blåmössan på ikväll. Med andra ord, Brorzan rapporterar direkt!
Örebro Chipset
2006-03-08 13:18
Ska vi inte ge Nordin chansen till ett provspel va?! Alla synder förlåtna...
Örebro pemo
2006-03-08 12:13
Ämne: pemo//

Spelprogra....
Mackan // Tack så mycket.
Örebro jappel
2006-03-08 12:01
Fast man kan undra hur ett sådant bolag tänker. JAg menar de har bjudit över alla de som är möjliga köpare av dom själva.... är inte det att vara idiotisk? Vilka räknar Schw. med att sälja till?? tror att de hoppas och tror lite för mycket på svensk fotbolls värde. Men vi får se...mindre direktsända matcher kan leda till mer publik på arenorna, i alla fall under en kort period. I längden riskerar intresset att minska om det inte sänds i tv...
Örebro jappel
2006-03-08 11:59
Mittåt //
Lagrell behöver väl inte svettas....så länge som det schweitsiska bolaget inte konkar p.g.a. utebliven försälnjning....dom har ju redan köpt kalaset av förbundet.
Örebro jappel
2006-03-08 11:57
Mackan //
Det spelar väl inte så stor roll att sveriges landslag spelar match....tror inte att ÖSK eller Qviding får med någon representant :-)
Örebro Mittåt
2006-03-08 11:55
Beträffande TV-sändningarna, så undrar jag om Lagrell har börjat kallsvettas än. Nu är det tre veckor kvar tills dess att allsvenskan drar igång och ingenting är sålt än. Visserligen har det schweiziska bolaget köpt rättigheterna, men sedan skall de ju sälja dem vidare till TV-bolagen. Helst till en prisnivå som ingen andra verkar ha varit villiga att betala då hela paketet var ute till försäljning.
Örebro Mittåt
2006-03-08 11:37
I papperstidningen skriver man för övrigt att man inte är intresserad av Hemberg. Även om hans namn kommit upp, så har man inte varit i kontakt med honom. Enligt Gustav Melin i fotbollsutskottet.
Örebro Mittåt
2006-03-08 11:31
joth// Jag har heller inte bildat mig en uppfattning än. Kanske att han kan ge en uppfattning om hur han är som spelare mot Åtvidaberg på lördag. Sleipner kommer knappast att kunna bjuda på något meningsfullt motstånd. Att spela bra med ett lag som man aldrig spelat med tidigare är dock en tuff uppgift.

pemo//
Att en spelare inte platsar i The Championship säger egentligen inte så mycket om hans kvaliteter. Det gäller både för de spelare som står precis på gränsen - de är nog rätt så bra. Men det gäller även för spelare som är bottenlöst dåliga - vilket han säkert inte är heller.
Örebro pemo
2006-03-08 11:23
Sveriges underbarn Bojan D platsar inte heller i chanpionship men skulle säkert vara en prima förstärkning i ÖSK. Fast han har säkert en väldigt tydlig "emra-attityd".
Någon som vet var man hittar spelprogrammet för SE? Det måste väl vara klart nu? Vill planera semestern så att jag inte missar några matcher.
Kom i håg att jag skrev om Mirca som topp redan i augusti -05.
Vår nya skyttekung?
Örebro joth
2006-03-08 11:09
MIttåt//Jaja, det märks att vi sitter i Närke. Själv kommer jag att gå ner till Behrn Arena innan jag bildar mig någon uppfattning om spelaren. :-)
Örebro Mittåt
2006-03-08 10:56
joth// Han platsade inte ens i reservlaget utan lånades ut under sin sista säsong i Crewe.

Att inte platsa i Championship säger ju ingenting om spelstyrkan hos spelaren. Mer än att han inte nådde upp till en viss nivå.

Dessutom verkar han ju inte ha varit intressant ens för klubbar längre ned i systemet utan hamnade på Island istället.

Ok, att han lånades ut dit var kanske inte så underligt eftersom Crewe har ett samarbete med IBV. Men när han inte fick något nytt kontrakt så valde han inte England utan Island. Kan det ha varit för att han tyckte det var trevligare att bo på Island än i England. Det är möjligt - han kanske är en naturälskare.
Örebro joth
2006-03-08 10:37
Sen kan man ju alltid fundera på hur många Allsvenska spelare som platsar i Championship serien.
Örebro Erki
2006-03-08 10:06
Mittåt// Dessutom har ju ÖSK haft stor glädje av spelare som hämtats från Island förr i tiden så man kan ju alltid hoppas:-)
Örebro Mittåt
2006-03-08 09:56
Erki// Jo, det kan jag hålla med om. Det ploppar upp förvånansvärt många duktiga isländska spelare runt om i Europa. Men allvarligt talat. Island har ungefär lika många invånare som vi har i Örebro län. Hur troligt är det att man skall kunna ställa 10 lag av Superettanklass på benen med enbart detta område som rekryteringsunderlag. Ok, de bästa lagen i ligan håller nog samma klass som i Superettan. Men de sämsta? IBV kom åtta på samma poäng som nian och en poäng före tian. De två senare lagen åkte ur.

Men ingen skall dömas osedd. Han får ju två chanser att visa upp sig. Vad som är positivt är att det inte handlar om en position i laget där klubben till varje pris måste hitta en ny spelare.När det gäller mittfältet så kan man kosta på sig att vara kräsen.

Om man värvar honom skall han nog i första hand ses som en ersättare till Anttonen. Denne har ju inte förlängt kontraktet och kommer därför säkert att avvika då denna säsong är slut.
Örebro Erki
2006-03-08 09:46
Mittåt/ Å andra sidan kan du ju jämföra antalet isländska spelare i Premier League med hur många svenskar som finns där! Tror nog att ligan kan hålla SuperEttanklass ialllafall.
Örebro Mittåt
2006-03-08 09:41
Jag tycker inte att Jeffs meritlista är speciellt imponerande.

* Platsade inte i Crewe Alxeandras reservlag utan lånades ut till en klubb på Island.

* Fick inget nytt kontrakt med Crewe Alexandra och lyckades inte få kontrakt med någon annan engelsk proffsklubb, utan valde att fortsätta i den isländska klubben.

* Spelade den senaste säsongen i en klubb på Island som med stor möda lyckades hålla sig kvar i den översta ligan.

* Spelstyrkan hos islänningarna kan väl inte vara speciellt bra. Det bor ju som sagt bara 300.000 människor på ön. Och av dem är det väl bara drygt en handfull som spelar fotboll.
Örebro joth
2006-03-08 08:59
Chipset//Då kan vi ha en Näfver till höger och till vänster på mittfältet....
Örebro Chipset
2006-03-08 08:47
Joth// Tycker Ian utseendemässigt mer ser ut som en blandning av Pelgander och Näfvver. Förhoppningsvis är han mer lik Näfver i spelstilen.
Örebro joth
2006-03-08 06:21
K8//Å andra sidan är det aldrig trevligt med läckor som riskerar att förstöra mer än dom gör nytta. Det viktiga är att ÖSK får bestämma när information ska släppas för att inte riskera att missa affärer på grund av folk som endast vill vara märkvärdiga genom att dom sitter på information.

Personligen har jag mer respekt för en person som sitter på informationen och håller den inom sig tills det är okej att prata.

Skall dock bli väldigt kul att se Ian på planen ikväll, och enligt NA så är han också användbara som högerback. Med tanke på all potatis vi nu har i laget får vä väl dra oss ner till "potatislandet" ikväll för att se våra svartvita göra en repris på matchen 1948. ;-)

Tyvärr verkar det också som att Larsen och Haginges ryggproblem sitter i, så jag hade nog hellre sett ett innermittfält med Nordback/Sebastian och ett anfallspar med Johan/Sandro. Men å andra sidan kan det bli kul att se Seb på topp.
Örebro K8
2006-03-07 23:52
Trevligt med provspel, men jag hade nog hellre sett att det var en högerback/mittfältare eller anfallare.

Kul att yxx hade rätt, överraskande med tanke på de tidigare "läckorna".
Örebro kubanen_90
2006-03-07 23:26
Ämne: kubanen_90// Man kan....
50 000 var bara något jag tyckte var rimligt.
Örebro jappel
2006-03-07 22:56
ÖSK!!!!
Var bara tvungen att skrika lite, fick en liten släng av ÖSK abstinens efter att ha kollat lite härlig CL fotboll!!
Örebro Mittåt
2006-03-07 20:06
jappel// Nej, en av sidorna avsåg läget 2005. Men uppgiften kan ju iofs vara gammal ändå. Hans klubbtillhörighet för IBV anges som fram till och med december 2005.

OK, det finns ställen där det står 75 kilo också. Tur är väl det.
Örebro joth
2006-03-07 20:04
Mittåt//Å andra sidan har väl bara Anttonen kontrakt året ut... och det vore ju väldigt dumt att inte vara ute i god tid. Ett lagbygge för framtiden måste ju påbörjas i tid.

Och ett litet OBS, matchtiden på lördag är preliminär, mer info kommer om detta.

Och ett PS, påminner inte Ian lite om Pelgander???
Örebro jappel
2006-03-07 19:54
Mittåt //
Ian verkar ha lagt på sig en aning sedan sist också....nu har han gått upp från 64 till 77 under kvällen :-)
om det är 77kg muskler så är det en ganska bastant mittfältare speciellt med tanke på att han bara är 175... (det är ju trors allt så att man fortfarande växer när man är 16 :-) vilket han nog var när websidorna vi hittat skrev.
Örebro Mittåt
2006-03-07 19:53
Lite svårt är det väl att förstå att man tar hit en högermittfältare för provspel. Mittfältet ju inte den lagdel som man upplever som mest problematisk i dagsläget. Men det är klart - killen kan ju vara ett fynd. Hoppas bara att man inte tar honom för att han kommit hit. Han bör väl vara minst lika bra som Patrik Anttonen/Johan Pettersson/Mirza Jelecak för att motivera en plats i truppen.
Örebro Mittåt
2006-03-07 19:45
Så Walker fortsätter med att testa Fredrik Jansson som högerback nu när inte FreSa kan spela. Personligen hade jag hellre sett att Niklas Lönnqvist fått starta där. Han var riktigt bra i lördags. Även om det mest handlade om offensiva uppgifter för hans del. Höger- och vänsterbacksplatserna verkar faktiskt vara de där det finns minst alternativ för närvarande.
Annons: