/fotboll/osk/forum/9711.aspx/fotboll/osk/forum/9711.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro jappel
2006-03-13 12:50
Mittåt //
jag kan själv :P
;-)
Örebro jappel
2006-03-13 12:47
han kanske statoilade med fel flicka :-)
Örebro jappel
Charlezzz//
Spännande...både för Ian med familj och för ÖSK med familj (oss:-)
Örebro Mittåt
jappel// Han kom över till grekerna förra året på ett fyraårskontrakt och kostade då 150.000 Euro. Han verkar dock inte ha satt något större avtryck i PAOKs historia. Inga framträdanden alls under innevarande säsong. I januari kom man uppenbarligen överens om att gå skilda vägar och han släpptes (eller om han skickades iväg på egen hand).

Det är en smula förvånande att han söker sig till Sverige. Hans far var nämligen målvakt i en grekisk klubb. Grabben är därför uppvuxen i Grekland och talar flytande grekiska.

PS
God tvåa ändå.
Örebro jappel
2006-03-13 12:45
fast när man rotar lite mer i den grekiska myllan ser man att det verkar som att klubben (som för övrigt är en av greklands bättre och Vladimir har gått skiljda vägar..brutet kontrakt där båda sidor verkade överens om att det var det bästa.....
AIK Saywee
2006-03-13 12:41
Tahirovic ut (!) och Karalic in (?)

Nollgradigt i skuggan, och solen värmer alltmer eftersom den höjer sig alltmer över horizonten, dag för dag. När börjar träningen?

Vilken fin och spännande måndag!
Örebro Charlezzz
2006-03-13 12:34
jappel//
jeffs är nog eller på väg tillbaka till island! käringa hans väntar barn... återstår o se om walker & co vill ha han...
Örebro jappel
2006-03-13 12:32
Vladimir Karalic har ju ett fyraårskontrakt med Grekerna!!! varav tre återstår!! låter som att det kan bli en dyr historia.. men vem vet?!?
Örebro jappel
2006-03-13 12:28
Vad händer med Jeffs?
Är han på väg illbaka till island eller kommer han träna mer med ÖSK?
Örebro jappel
2006-03-13 12:14
Kul att det börjar hända lite!!
Är han kontrakterad?
Örebro Yeah
2006-03-13 12:13
är det kl 15.30 eller när börjar träningen?
Örebro jappel
2006-03-13 11:46
ja. en bra markering, fotboll ska spelas utan minsta våldstendens både under spelet och speciellt efter avblåsning!!
Örebro joth
2006-03-13 11:26
Arx//Precis, en bra markering av vad som är tillåtet....
Örebro Arx
2006-03-13 11:25
Apropå domen: Huvudsaken är att killen blir fälld. Finkan hade ju varit att ta i och bötesbeloppet egentligen ointressant.

Poängen är given. Man kickar inte en kille i nyllet, ens på en fotbollsplan - inte ens om han är ÖSK:are (Fotbollförbundet tycktes ju en annan åsikt i just i den frågan). Heja tingsrätten!
Örebro joth
2006-03-13 11:22
jappel//Tror att det är ett belopp mellan 30-1000kr beroende på vad man tjänar och lite andra parametrar. Så med andra ord mellan 1800-60000:-

EDIT: Återigen ett inlägg där förmodligen Mittåt kommer in och slår mig på fingrarna... jag bör nog hålla mig till fotbollsinlägg... ;-)
Örebro jappel
2006-03-13 11:19
vad innebär 60 dagsböter?? blir man av med sin lön 60 dagar eller är det ett fastställt belopp som ska betalas och isåfall varför inte ange det istället?
Örebro ÖSK tattoo
2006-03-13 11:19
Det var längesen det kom rapport om Larsen och Haginge skadeproblemen med ryggarna, nån som har koll, det är ju lite av en nödvändighet att dom verkligen kan spela i år
*Förövrigt har jag alltid sagt att Mirza kommer bli nåt riktigt bra*
För vi ska hem till allsvenskan igen....
Örebro Grixx
2006-03-13 11:18
joth// Dvs gör han något mer dumt hamnar han i finkan.

Bara att hoppas han lärt sig något av det hela.

Masa verkar också ganska förlåtande genom sin kram efter åklagarens fängelsekrav vid rättegången.
Örebro jappel
2006-03-13 11:13
ja så kan det gå när spikdobbarna är på!!
Örebro joth
2006-03-13 11:08
Vilkorlig dom för Saglik...

EDIT: "Villkorlig dom och 60 dagsböter.
Det blev Örebro tingsrätts beslut mot tidigare Frölundaspelaren Erkan Saglik.
Han döms också att betala 7 000 kronor i skadestånd till ÖSK-spelaren Magnus Samuelsson."
Örebro Grixx
2006-03-13 11:01
Hoppas Mirza växer med sin uppgift och tystar tvivlarna, där jag till o från hört. Ett tuffare seriespel snart och vi får se hur det går.

Jämför med Herish försäsongen 2005 som var än mer strålande. Men så nedsablad han ändå blev av vissa "fans" pga av att han inte satte ALLA chanser.

Vi vet alla att försäsongens träningsmatcher bara ger ett litet hum om hur spelet kommer att fungera. Nu i år är det ännu svårare tycker jag att bedömma spelet under dessa klimatförhållanden som råder.

Tendenserna är ändå att anfallet är klent och andas inte optimism och attackglädje. (...förutom Ians anfallstalanger). Hoppas att anfallet tar sig med den analkande värmen. Vill inte som förra året uppleva segt bollhållande med dåliga ströchanser där några bollar med lite tur trillar in. Anfallet måste vara giftigt HELA TIDEN, motståndarna ska inte kunna slappna av en millisekund försvarsmässigt utan ska matchen igenom känna skräcken att målet hänger i luften.
Örebro Arx
2006-03-13 10:39
Fair Play//
Våren kommer på söndag. Kanske. Men vintern lär satsa på ett allvarligt menat come-backförsök redan i nästa vecka. Risken finns att kung Bore lyckas bättre än Björn Borg.
Örebro jappel
2006-03-13 10:27
Fair Play//
våren?? på tal om ola och bo ljungberg eller???
Örebro jappel
2006-03-13 10:26
Fair Play//
imponerande!!! den enda ljungberg jag skulle känna igen är nog Fredrik.
Örebro Fair Play
2006-03-13 10:24
Kommer våren denna vecka ?
Örebro Arx
2006-03-13 10:18
FORZA ÖREBRO//
Kolla Caps Lock-tangenten på ditt tangentbord. Verkar ha hängt sig rejält... ;-)
Örebro deportivista
2006-03-13 09:16
Med mig är vi sex personer som vill se en (snabb) anfallare i laget. Jag vill dessutom fortfarande se en (snabb) mittback bredvid Haginge...
AIK Saywee
2006-03-13 09:02
OK då gäller fotboldtsregeln som mall i år. Totalt torskförbud, men skulle torsken vara framme får vi vinna lite borta. Egentligen är det då viktigast att vinna mot de farligaste konkurrenterna.

Med en glad lax från en optimistisk Saywee
Örebro joth
2006-03-13 08:54
Saywee//Det är väl ÖSK-Boldts gamla regel som gäller, vinst hemma och oavgjort borta i snitt.

PS. ÖSK borde fokusera på att "näta" och inte "maska", för vi vill se fotboll med "drag".

Måndagshumor är aldrig rolig. ;-)
AIK Saywee
2006-03-13 08:45
Godmorgon joth, så fort jag ser ditt nic, tänker jag oftast på statistik.

Förra säsongen gick Makrillarna vidare via kval på 52 p. Öster direkt vidare på 55 p och 9 torskar. Lika många torskar som ÖSK förresten.

Troligtvis måste vi över 50 p strecket i årets (gisningsvis jämna) serie för att ha chans på AS året därpå ...? ... och inte tvåsiffrigt torskantal!

Man ska vara försiktig med torskar ;-)
I alla fall de som simmar bäst och ...
... ÖSK borde väl också förbjuda torskar, eller?

Nej nu ska jag ut i köket å strypa en sill
Annons: