/fotboll/osk/forum/9682.aspx/fotboll/osk/forum/9682.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro jappel
2006-03-24 14:22
Det är väl tankar som dessa som skulle kunna leda till att SvFF tar i med hårdhandskarna rörande elitlicenser. Om alla lag vill ha hemmamatcher på bästa tid bäst tid på året blir det inte många dagar att spela på....
Tanken är krönikören har är förståliga och kanske till och med rätt, men det är totalt ohållbart att flytta matcher hit och dit bara för att det ena laget inte känner sig redo.
Örebro jappel
2006-03-24 14:19
*Korpen*//
Det borde stärka hans självförtroende.
Han får ju i alla fall spela. Till och med på en position som han själv inte tror är hans bästa.
Om han så bara lyckas sisådär så måste det ju anses lyckat och han får en chans att spela mer matcher från start.
Jag tror att det är bra även om han senare hoppar in i anfallet. Jag är inte för byten av positioner för spelare som är i form och ruskigt bra där de brukar spela, men herish har ju allt annat än rosat anfallsmarkanden. Mycket speltid borde som sagt ge honom självförtroendet tillbaka. Kan till och med vara bra att spela på en annan position utan den press som han har på sig att prestera som anfallare.
Örebro *Korpen*
2006-03-24 14:08
Jag tycker att det är helt värdelöst att ha Herish på kanten, det lär inte förbättra hans självförtroende och det är ju en klar signal att han inte kommer att få någon speltid när serien väl drar igång...
Örebro jockepingvin
2006-03-24 14:00
ar det sno i Orebro.I Leeds ar det regn
Örebro jappel
2006-03-24 13:43
Det är värt att leva på vatten och bröd i några månader för det :-)
Så får fotbollen en helt annan dimension...som att spela på oddset varje match (något som jag så gott som aldrig gör)
Örebro jappel
2006-03-24 13:29
Så var man äntligen officiellt aktieägare i Örebro Spelarinvest!!!! koolt att äga några av spelarna i ÖSK...nu kan ni förvänta er att jag kommer att bli nästan lika partisk som Ara rörande alla spelare som Spelarinvest har del i :-)
AIK Saywee
2006-03-24 13:17
Mittåt//
Angående termometerfall framåt.
Ett fall brukar ju vara neråt.
Men du menar väl uppåt, Mittåt?

Nej, nu åker jag hemåt, mot Närke!!!
Örebro Mittåt
2006-03-24 12:53
*Korpen*// Att Herish spelar högeryttermittfältare kan bero på två saker, eller möjligen en kombination av två saker.

- Materialet räcker inte till att fylla alla platser .

- Walker vill ge Herish en ärlig chans att spela in sig på platsen.

Eftersom Anttonen fortfarande är sjuk så har Walker inte haft så många andra alternativ att välja på. Mirza skall ju spela på topp. Johan P vore iofs ett alternativ, men han verkar inte trivas så bra på den platsen. Niklas Lönnqvist skulle säkert klara det bra, men han skall ju tränas som högerback utifall att...

Så i valet mellan Herish och Johan, så har nog Walker tyckt att det ger mer att köra Herish på den platsen en match till. Speciellt om det låter som om det skulle ha hängt upp sig på Island. Då är det bra att ha en plan B till hands.
Örebro *Korpen*
2006-03-24 12:41
Mittåt//

Ska Herish spela yttermittfältare igen? Vafan sysslar Walker med? Han är forward och inget annat!
Örebro *Korpen*
2006-03-24 12:39
Ara//

Det var inte alls så jag menade...
Örebro Mittåt
2006-03-24 12:33
Mot våren!!!
Enligt temperatur.nu så gled vi över i positivt territorium redan vid 11-tiden idag. Igår inträffade det inte förrän ca. klockan 2 på eftermiddagen. Ett termotmeterfall framåt med andra ord.

Men vintern släpper inte taget så lätt. Jag talade tidigare med BK Zeros i Motala (de spelar mot ÖSK Ungdom i morgon). Han frågade mig oroligt om jag trodde att det skulle gå att spela i morgon överhuvudtaget. I Motala har man nämligen fått ca. 10 cm snö nu på morgonen. Svårt att föreställa sig med allt det himmelsblåa vi har här i Örebro.
Örebro jappel
2006-03-24 12:14
Så sant så sant....jag antar att t.ex. KFF kan spela om elitlicensen skulle hänga på det.
Fram med en hårfön per supporter bara och i med in spik i proppskåpet så ska det nog fixa sig ;-)
Örebro Börje
2006-03-24 12:02
Jag vet jag vet, men en spelbar plan är väl en mycket subjektiv bedömningssak, minns hur Råsunda såg ut förra året mitt under säsong.
Örebro jappel
2006-03-24 12:00
Börje //
Ok kan hålla med dig lite....men det är den värsta vintern på 30 år i södra sverige.
Man kan inte planera för det. Speciellt i dessa växthustider.
Örebro Börje
2006-03-24 11:56
Tagna på sängen? Som SJ varje år, va fan snö i år igen?????
Örebro jappel
2006-03-24 11:53
Jag antar att de kan få dispens för planerna.

Hela elitlicensen är ju totalt slumpartad och förändras stup i ett.

Sedan kan även jag tycka att det är ett extremt år så att många av de sydliga lagen kan ha blivit tagna på sängen. Men som sagt i elitlicenssammanhang är ju tyvärr inte regler alltid regler. Subjektiva bedömningar verkar var SvFF:s melodi.
Örebro Börje
2006-03-24 11:39
Jappel// Det blir inte svårt att sluta bättre än 7:a i S1 eftersom 8 lag i S1 verkar ha problem med planerna också(enligt Mittåts snörapport).
Eller hinner Lagrell ändra reglerna tror ni?
Personligen tror jag att de berörda lagen inte behöver oroa sig men det blir kul att höra Lagrell försvara licensen när halv AS och halva S1 , enligt gällande regler, ska flyttas ner.
Örebro jappel
2006-03-24 11:36
En sexling!!! inte varje dag!!!!
Fast lite tråkigt att det är så dött här inne... och då menar jag inte att jag saknar Hysên-pung!!! :-)
Örebro jappel
2006-03-24 11:34
Ska bli kul att se (läsa om) Larsen och Seb tillsammans på mittfältet i eftermiddag. Underbart härligt skönt och bra att de verkar vara tillbaka. Som jag tidigare nämnt behöver Larsen antagligen bara några få matcher för att komma tillbaka till gammalt gott slag! Seb kommer bli mycket viktig i ÖSK i år. Hoppas att dessa båda börjar visa var Superettan skåpet ska stå redan idag!
Örebro jappel
2006-03-24 11:29
För övrigt skönt att se att Hysên-pung!!! har gått ifrån Cracket idag verkar han mer ha nytjat amfetamin, ganska skärpt och fokuserad i sin framtoning, men trots allt lika snett ute när det kommer till fakta som vanligt.
Örebro jappel
2006-03-24 11:22
Jappel, för fotboll mot byråkrati!

Din snuttefilt och räddning i SvFF:s mörka skugga!

May the force be with us!!!

Det goda segrar alltid :-)
Örebro jappel
2006-03-24 11:19
Inte för att jag på något sätt skulle vilja se något mer lag nerflyttat av SvFF:s elitlicensnämnd då de visat sig alldeles för inkompetenta för att kunna ta dessa viktiga beslut. Nej låt lagens spel och förmåga att betala sina räkningar tala för var i seriesystemet ett lag hamnar.
Om SvFF nu är så rädda att fotbollen svärtas ner om en förening går i KK med obetalda skulder, är det ju bättre att de går in och betalar dessa skulder när och om ett lag verkligen inte kan betala själva och får krav på halsen. Någon som aldrig skulle ha hänt med ÖSK för två år sedan i alla fall. Företag kring lagen skjuter så gott som alltid till pengar för att undvika att hamna i den situation som SvFF tvingade fram hos ÖSK.

Lägg ner Elitilicensnämnden och sätt in dessa pengar på ett användsendastinödfallkonto.
Som kan användas om JAG SÄGER OM något allsvenskt lag någon gång mot förmodan skulle gå i KK!!!
Örebro jappel
2006-03-24 11:14
Börje //
Då ligger alltså ÖIS, KFF, IFK Göteborg, IF Elfsborg risigt till... då kan bi ju sluta på 7:e plats i SE och ändå flyttas upp i AS :-)
Örebro jappel
2006-03-24 11:11
apskallen //
JA seriestarten blir oerhört viktig för ÖSK både sportsligt och ekonomiskt!
En bra start mot de förmodade topplagen leder till positiva känslor både i spelartruppen och i staden som helhet.

Vinner vi mycket i början kommer publiken,
kommer publiken blir det skön stämning på BA,
skön stämining på BA leder till taggade ÖSK spelare,
taggade ÖSK spelare leder till fler vinster,
fler vinster leder till ännu bättre stämning i staden,
som leder till ännu mer publik på BA,
som leder till ännu mer taggade spelare i ÖSK,
som lerder till ännu fler segrar!!!

Det vill jag kalla för en ordentligt uppåtgående positiv spiral :-)
Örebro Börje
2006-03-24 11:09
Verkar som om Kalmar ska lira i S1 nästa år, eller vad tror ni?
Örebro jappel
2006-03-24 11:06
Hysên-kung!!!//
Trots att jag tidigare sa att jag inte orkade ville eller kände för att svara på dina totalt verklighetsförankrade uttalanden, så ska jag göra ett litet undantag.

§1. För det första ligger publiksnittet för ÖSK i allsvenskan kring 8000. Sedan förstår både du jag och alla andra att det är fler än 8000 som leder till detta snitt. kanske går man i snitt på var 3:e match. då är det genast 24000 enskilda personer som besöker vallen varje år.

§2. De flesta personer jag pratat med runt om i Sverige, mest i Stockholm anser att allsvenskan blivit bra mycket tråkigare utan ÖSK.

§3. Assyriska som ersatte ÖSK (som du vurmar så mycket för att man börjar undra om din lagtillhörighet och seriositet) lyckades inte med annat än att ställa till med bråk några gånger i övrigt så hade de det sämsta publiksnittet på bra länge i AS till och med sämre än Häcken som är erkänt dåligt publiklag. 3859 skakade de fram. medan ÖSK samma år i SE hade 5034 (endast slagna av AIK)

§4. Det är inte mer än 10 år sedan ditt DIF for som en jojo upp och ner mellan AS och SE. ÖSK hade legat i AS stabilt längst av alla lag tillsammans med IFK Göteborg under modern tid, tills vi blev felaktigt nedflyttade.

§5. Säsongen efter att DIF kom tillbaka till AS vann ni. Det tänker även vi göra :-)

§6. Nu har jag annat för mig än att orda med en totalt inkompetetn och oupplyst djyrgårdare.
Örebro ÖSK-Sektion E
2006-03-24 10:37
Hysén/ Förklara en sak för mig. Varför är du här och tjatar när du inte är intresserad av att föra någon form av konstruktiv dialog? Är det för att du inte kan, eller för att du inte vill?
Örebro apskallen
2006-03-24 10:31
Nu börjar det dra ihop sig, bara 25 dagar kvar till premiären!

Snacka om tuff start för de svartvita eleganterna, de två första bortamatcherna är mot ex-allsvenskt motstånd. Landskrona och Sundsvall, som båda får ses som troliga topplag.

Ska ÖSK likt förra året vika ner sig mot topplagen, eller lyckas de vända trenden direkt? Snacka om att de första matcherna kommer att betyda mycket för hur säsongen artar sig!

Med förluster där så lär vi därefter få se ett krampaktigt spel där ingen vågar göra någonting. Blir det däremot vinst släpper förhoppningsvis knutarna och vi får en riktigt trevlig säsong!
Assyriska Hysên-kung!!!
2006-03-24 10:27
Redax-edit:

Denne person fortsätter trots ideliga varningar att provocera. Botten är nådd nu och "Hysên-kung!!!" sätts på botbänken ett tag framöver.
Örebro ÖSK tattoo
2006-03-24 08:53
Det måste kännas rätt okej för Frempong och Walker att missa en träningsmatch för spel i landslaget.
Annons: