/fotboll/osk/forum/968.aspx/fotboll/osk/forum/968.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Nikkiz
2015-06-22 21:10
Degerfors kvala mot ÖSK ? Tyckte vi kan släppa wiktorsson till degen. Synd om en så duktig kille bara sitta på bänken ...
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Center
2015-06-22 20:34
@Mittag:
Och vadå menar du? Att det kan ha hänt något sedan dess eller? Så klart det kan ha hänt något. Men vad vill du att vi ska svara på det? Eller är du bara rent allmänt på trollhumör Saywee? Du får gärna ta reda på vad som hänt efter 17:12 och informera oss.
AIK Mittag
2015-06-22 20:21
Men NA skrev ju 16:58 och uppdaterade 17:12
och nu är klockan på väg mot 21
Örebro Center
2015-06-22 20:06
@Mittag:
Fast NA citerade ju ÖSK - Och om han vore klar - Så är väl det bra? Han lär iaf inte stanna i ÖSK så det är väl bättre om ÖSK får åtminstone lite kaffepengar än Bosman till jul. Det värsta är väl om Yasin gör en "Bedoya" och blir klar från Januari. Då får vi först och främst en spelare som KAN (jag påstår inte men anser att det är en risk) bli väldigt rädd om benen under hösten och springa omkring med huvudet under armen och det frigör heller inget löneutrymme för någon spelare som kan skapa poäng under hösten. Så för klubben skull hoppas jag han blir klar från i sommar.
AIK Mittag
2015-06-22 19:59
Men tänk om han ÄR klar,
nu alltså, klockan åtta denna kväll?

Media tävlar bara om att vara först med en nyhet,
vem vinner race't?
Örebro Center
2015-06-22 17:17
Han är inte klar - ännu - enligt NA/ÖSK
Örebro Minatankar
2015-06-22 17:16
Örebro Bastard on Parade
2015-06-22 16:58
Jag förstår inte riktigt hur Yasin tänker om det nu visar sig att han går till Århus. Nog måste han kunna hitta mycket bättre alternativ ur ett sportsligt perspektiv? Handlar det om pengar så borde det ju även finnas bättre alternativ för Yasin med tanke på att han är en av asiens populäraste spelare.

Jag hoppas för Yasins skull att det inte stämmer, men det är väl troligen hans svaga poängskörd som gör att han kanske inte får de riktigt intressanta erbjudandena?
Benny Böckling
2015-06-22 15:56
Höga ambitioner han har killen. Århus. Nykomlingar i danska ligan.
Bra mycket bättre deg antar jag.

Ha så skoj Ahmed.
Örebro Lekiller
2015-06-22 15:47
Länken:
Örebro Lekiller
2015-06-22 15:45
Yasin klar för Århus enligt Fotbolldirekt. Oklart när övergången kommer genomföras dock. Men som sagt, är Fotbolldirekt som skriver så kan ju vara skitsnack också.
Örebro Minatankar
2015-06-22 14:08
@Mittag:

Håller med dig, det gäller att njuta av färden. Å andra sidan är det bra att någon tänker på vem som styr så att vi inte hamnar i diket och att någon tänker på pengarna så vi har råd att tanka under den långa färden . Vi kan också behöva byta några reservdelar och olja maskineriet :-)
Benny Böckling
2015-06-22 13:44
Tänk om vi vunnit den där cupjäveln... Då hade vi blivit lottade in i Europa League nu.
AIK Mittag
2015-06-22 13:07
För mig som medlem,
är det i första hand matcherna,
som är av betydelse.

Utan matcher vore det inge kul ...
Örebro Minatankar
2015-06-22 10:44
@Mittag:

Kan förstå det, men för mig som medlem är det klubben,
eftersom det är vi medlemmar som äger den.
AIK Mittag
2015-06-22 10:37
För mig som supporter,
är det i första hand matcherna,
som är av betydelse.
Örebro Minatankar
2015-06-22 10:08
Jag vill tillägga följande till mitt förra inlägg: Det är kanske många som håller med om beskrivningen av ett lagbygge men som tycker att det bara är teori och att man måste utgå från det lag och den trupp man har. Jag håller med om detta kortsiktigt. Har man en långsiktig plan som ska leda till spel i Europa och förhoppningsvis klubbens första SM-titel utomhus, krävs det emellertid att man bygger laget efter den teori man tror på, inte att man hela tiden gör det bästa för stunden i ett lapptäcke. Det är därför organisationsbygget för mig är det allra viktigaste, eftersom det är människors kompetens, dvs kunskap, vilja och förmåga, och pengar som skapar möjligheten att bygga ett framgångsrikt lag.
Örebro Minatankar
2015-06-22 08:44
@KalleTeodor:
För mig är det inte i första hand lagbygget som är det mest intressanta utan organisationsbygget, eftersom det är det senare som i längden avgör när ÖSK kommer ta ett SM-guld. Det är vilken/vilka styrelse, ledare, medarbetare och tränare man har i klubben och vilken ekonomi klubben lyckas skapa, som i praktiken avgör sannolikheten för sportsliga framgångar. När det gäller lagbygget och de spelare du nämner har inte Yasin övertygat på mig offensivt. Jag tycker han krånglar till och stannar upp spelet för ofta. Han presterar dessutom alldeles för få poäng. Däremot tycker jag han har utvecklat sitt defensiva spel och i flera matcher han han hur som helst varit den ÖSK-spelare som varit bäst tack vare sin arbetsinsats och vilja. När det gäller Broberg vet jag för lite. Är imponerad av alla skribenter här som har så bra koll på andra lags spelare. När det gäller lagbygge i allmänhet har jag dock en klar uppfattning som kanske framgått tidigare. Den kan jag sammanfatta på följande sätt: * En målvakt som är snabb på att kasta och sparka ut bollen längs backen. * Spelande ytterbackar som rör sig upp och ned längs kanterna. * Åtminstone en snabb mittback. * Åtminstone en mittback som är duktigare än motståndarna på att nicka. * Ett innermittfält med endera en defensiv spelare och två offensiva, eller två defensiva och en offensiv beroende på motstånd. * Yttermittfältare/ytteranfallare som är mycket tekniska och snabba. * En mittforward som kan göra mål när han blundar, dvs som bara ska ha in bollen i alla lägen.
Örebro KalleTeodor
2015-06-22 07:57
Efter flera veckor utan att ha använt SF-appen. Har helt enkelt tappat lite sug på fotboll och ÖSK börjar suget nu återkomma när olika rykten börjat florera. Jag är ju gammal FM-spelare. Så egentligen är det inte matcherna som är det viktiga utan själva lagbygget. Typ. Om vi nu landar i att Yasin säljs till Danmark redan nu i sommar (han går väl säkert typ gratis, men med en vidareförsäljningsklausul) och Broberg kommer in från DIF... Skulle det bytet göra oss svagare eller starkare? Vad är era åsikter?
AIK Mittag
2015-06-21 22:30
Vinnartradition

... och framför all styrs det av tabelläget ...
Örebro Vinnartradition
2015-06-21 20:22
Mittag/Saywee

Intresset styrs till stor del av vilken kvalité produkten håller..
AIK Mittag
2015-06-21 16:27
"Synsättet" är nog riktigt, detta med produkter å kunder, men fotboll är fotboll!

Finns liksom en ytterligare dimension som handlar om intresse och hängivelse, eller vad tusan det skall kallas ...
Örebro Minatankar
2015-06-21 15:57
@Mittag:

Det kan jag i o f s hålla med dig om. Å andra sidan; inser man inte att man är i underhållningsbranschen och konkurrerar om människors tid, pengar och uppmärksamhet, får man problem.

Det gäller att tänka på samma sätt som alla andra företag och verksamheter som sätter kunden i centrum. I den stund man sätter personalen eller produkten i centrum är det kört. De är också viktiga, liksom ekonomin.

Allra viktigast är emellertid alltid kundernas behov, önskemål, förväntningar och reaktioner, eftersom det är detta som är grunden i hela verksamheten oavsett vad det gäller.

Man märker ganska snabbt om en organisation och dess företrädare är produkt- eller kundorienterade. Ska ÖSK fördubbla sin omsättning, spela inför fulla läktare och i toppen av Allsvenskan gäller det i allra högsta grad att utgå från kunderna, dvs publiken, supportrarna och sponsorerna. Spelare, tränare, ledning och styrelse kommer och går, men klubben består.

AIK Mittag
2015-06-21 15:34
Du får ursäkta, minatankar, men det låter så tråkigt och lite präktigt,
detta med produkt och kund ,,,

... "produkterna gjorde en bra match, men kunderna svek"
Örebro Minatankar
2015-06-21 09:09
Jag har skrivit det tidigare och behöver upprepa det. Elitfotboll är till för publiken, supportrar och sponsorer. Om den var till för spelarna kunde vi skicka ut dem på vilken åker som helst och spela.

Pia Sundhage uttrycker efter förlusten mot Tyskland i VM att det är synd om spelarna som får åka hem till Sverige. Inte ett ord om kunderna, säkert miljoner svenskar som är mer eller mindre besvikna. Laget är produkten, publiken är kunden.

Örebro Tusse Batong
2015-06-20 23:50
Eller Staffan Lindeborg:

"Han tar inte ett enda simtag på första längden." - Sim-VM i Göteborg

"...och den bollen studsar - som det heter på pingisspråk - två gånger..."
Örebro Center
2015-06-20 23:33
@Tusse Batong:
Eller syftesfel: Lapp på diskmaskinen: Sätt på mig när jag är full, städerskan. Det går ju också många historier om Roffe Zetterlund. Huruvida dessa bara är skrönor låter jag vara osagt. ""Detta har varit en morot för oss alla och nu har den släckts." efter att AIK åkt ur UEFA-cupen" http://123an.tjosan.se/spxzetterlund.html
Örebro Tusse Batong
2015-06-20 21:52
@Mittag:

Tror du att Jeralean Talley, Susannah Mushatt Jones eller Emma Morano-Martinuzzi läser här? ;-)
AIK Mittag
2015-06-20 21:05
Hvarför er det icke lämpligt att skrifva som man gjorde på adertonhundratalet?

Många gamla kanske läser här.
Örebro Tusse Batong
2015-06-20 20:57
@Örebro Center:

Det har du helt rätt i. Även dyslektiker bör ju ha rätt att få uttrycka sig här.

Med särskrivningar kan det ju vara bra så komiskt. Som när man t ex skriver att Björnquist i år har visat fram fötterna. Eller som jag läste på en restaurangskylt härförleden "Är du en paj älskare? Då är detta stället för dig", Eller som ett annat ställe i vintras: "Vi har stängt mellan dagarna"
Annons: