/fotboll/osk/forum/9678.aspx/fotboll/osk/forum/9678.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro jappel
2006-03-26 17:26
*Korpen*//
Sponsorn funnen...det här är självklart något som Millencollin med sina stora Örebrohjärtan gör som goodwill och reklam så att de kan bli ännu större hjältar i sin hemstad!!
AIK Saywee
2006-03-26 16:45
JAG VILL HA VÅR I LUFTEN OCH SJÄLEN!!

Fotbollarna ska studsa hit och dit, matcherna, laddningarna, inför och eftersnacket! Snart är vi där!
... men det blir en vecka till med snöglopp, moln och nollgradigt. Tur att vi har plastgräs på plats! Lagrell funderar på hur han kan ändra regeln om spelbara planer, nu när några förklarat för han att vi bor så nära Nordpolen.

Charlezzz///
Har berusningen lagt sig, eller? Jag börjar bli vårrusig elller vad kan det vara?

Längtar så efter att domaren blåser igång matchen på Landskrona IP!!!!!!!!!!!!!
Örebro *Korpen*
2006-03-26 15:43
Vore rätt schysst ifall Millencolin skulle göra en ÖSK låt, bara att börja leta sponsorer ;)

En premiär för ÖSK-låten live på Behrn Arena den 19 juni mot Peking skulle nog kunna bli rätt fullsatt ;-)
Örebro Aspen
2006-03-26 15:38
Melin, hur var det på Island? Tycker Jeffs att det är för kallt i Sverige? Kan Du locka med barnvagn och fri blöjor ?
AIK Saywee
2006-03-26 15:29
Missföstå mig inte, jag tycker det är bra om NA skriver om ÖSK, jag tycker om att läsa om ÖSK. Men de borde bli bättre när de är på hemmaplan!

Mittåt//
Jag köper inte riktigt detta om att det är svårt att träffas hemma och att många andra lokalsporter måste bevakas. Vilka gör lokalbevakningen nu isåfall när Fredrik och Kicki är i Turkiet, eller hur menar du?
... och Patrik har väl säkert en halvtimme till övers, om NA vill tjöta lite fotboll ...

FORZA NA!!!
Örebro Aspen
2006-03-26 14:23
Melin, hur går det med Jeffs ???
Vi behöver alternativ på högerkanten om Anttonens mentor inte presterar och när Fredrik blir avstängd.
Örebro Aspen
2006-03-26 14:20
Tycker att NA gör det bra. Hoppas dom skickar två personer nästa år också. Och dom tar med en videokamera också. Vore kul med NA-TV, FAN-TV och ÖSK-TV.
Fredrik skriver utmärkta artiklar och Kikis bilder är bra, roliga och ger den rätta känslan när man läser (en bild säger mer än tusen ord!! ??)
Örebro jappel
2006-03-26 14:04
Mittåt//
Jo det såklart. Den bilagan skriver antagligen inte sig själv.
Bara tre dagar kvar till nästa match. Visserligen riskerar även denna match att bli relativt ointressant ur formbevishänseende, men den kan vara ett ypperligt tillfälle att spela ihop de lagdelar/laget som inte varit helt hundra % så här långt under träningsmatchandet.
Örebro Mittåt
2006-03-26 13:59
Att man är så pass ambitiösa från NA:s sida att man sänder två personer för att följa laget på ett träningslägre skulle möjligen även kunna bero på att man använde tiden för att producera material för den fotbollsbilaga, som borde komma om några veckor. Det skulle faktiskt förklara varför man skickade med en fotograf på resan också.
Örebro jappel
2006-03-26 13:20
rörande Klas ideer om ösigare ÖSKlåtar så är jag helt på!!! Klart att Millencollin eller varför inte USER borde ordna med en riktigt kool ÖSK/Örebro låt för idrottssammanhang!
Örebro jappel
2006-03-26 13:17
Saywee //
Och på tal om hattrick och femettor...så verkar vi kompletera varandra tidsmässigt...jag på natten och du på morgonen. Synd att vi aldrig är inna samtidigt och skrivs vid :-) det skulle vara vid den här tiden då såklart.
Örebro jappel
2006-03-26 13:15
Klart att NA ska vara på plats i Turkiet eller vart än nu ÖSK väljer att lägga sitt vårträningsläger. Bara bra om reportrarna får en tidig semester så att de är på gott humör. Sedan måste det kännas härligt för grabbarna i laget att få bevakning som om de skulle spela i RealMadrid :-) Jag tycker att det är hur bra som helst att NA försöker höja fotbollstemperaturen i Örebro. ÖSK behöver välfyllda läktare i år för att en gång för alla få ordning på ekonomin.
AIK Saywee
2006-03-26 11:58
Jag är inte ett dugg avundsjuk på att dessa två NA-medarbetare har fått möta värmen tidigare än mig (joo, lite). Men jag vill att NA blir bättre på hemmaplan!!!

Fotografierna, tja, ett halvt ansikte på Anttonen, en snedvriden underdel av någon samt en relativt "dålig hand" ...?

En reporter som även kan ta kort kanske hade varit något, men då blir ju denne ganska ensam.

En liknande intervju borde vara lätt att genomföra varje vecka, minst, tar kanske högst en halvtimma. Bilderna bör inte ta längre tid. Till detta kommer förberedelser och efterarbete, men det kan inte vara så mycket av veckan´s 40 arbetstimmar, eller?

Kom igen NA, trevlig läsning, men vi vill även ha bra läsning från "hemmaplan"!

Forza NA!
Örebro Mittåt
2006-03-26 11:33
Jag tycker att det är väldigt positivt att ÖSK skickat ner två personer till träningslägret. Även om jag kanske ställer mig något frågande till om det verkligen behövdes en fotograf utöver den skrivande reportern.

För att tidningen skall få valuta för pengarna, så tvingas man ju mer eller mindre att producera minst en sida med ÖSK Fotbolls material varje dag så länge som uppdraget varar. Och Fredrik Carlsson har inget annat att jobba på.

Visserligen hade han kunnat stämma möte med Patrik i Centralparken för en djupare intervju, men risken är stor att minst en av deltagarna hade fått förhinder. Det finns ju mycket lokalsport som skall bevakas hela tiden och Patrik har väl säkert annat att syssla med än att berätta om sin fotbollsdepression.
AIK Saywee
2006-03-26 11:07
Aspen//
Vi upskattar nog båda när vi får läsa om vårt ÖSK i pappersNA, men jag bara undrar varför NA måste åka till en annan världsdel för att göra bra intervjuer ...
... jag vill egentligen att de gör ett mycket bättre jobb på hemmaplan!

Med dagens kommunikationsteknik är nästan allting möjligt, intervjuer kan ske var som helst med vem som helst, närsomhelst, nästan iallafall.
Örebro Aspen
2006-03-26 11:00
Saywee//Nej, Anttonenintervjun hade inte kunnat göras vid den underbara "Centralparken" i går. Anttonen var i Turkiet.
Att vi alla uppskattar SF hindrar inte att vi uppskattar NA när dom gör något bra.
Tycker jag.
AIK Saywee
2006-03-26 10:43
Apråpå mitt förra inlägg ...
... förutsatt att Anttonen hade varit i "Centralparken" ...
... eller intervjun hade kunna gjorts via mobil ...
... eller vid annat tilfälle.

FORZA PATRIK!!!
AIK Saywee
2006-03-26 10:39
Aspen//
Ja, de kanske gör ett bra jobb i Turkiet, men varför inte göra ett bra jobb på hemmaplan?

Håller med om att det är läsvärda artiklar, men varför skicka två till Turkiet, jag förstår det inte riktigt, det viktigaste borde ju varit att ha en mycket bra liverapportering, den första var sisådär och den andra och, ja ja, matchrapporteringen, njae ...

Anttonenintervjun hade lika gärna kunnat göras vid den underbara "Centralparken" i går när solen värmde.

Helt plötsligt är det mycket ÖSK i NA, när inte så mycket händer (bortsett från två träningsmatcher i Asien). När alla är åter hemma är det nog lika dött i pappersNA som vanligt angående ÖSK.

Där ligger svenskafans före ...
Örebro Aspen
2006-03-26 10:25
Saywee//Jag tycker NA gör ett bra jobb i Turkiet. Läsvärda artiklar, bra bilder. Klart att reporterna har lättare tillgång till spelarna när dom är samlade dygnet runt på samma ställe och dom själv behöver jaga på andra uppdrag. Bra jobbat Fredrik och Kiki!!!

Bra att Anttonen skaffat en mental coach. Hoppas det kan lyfta honom i år. Speciellt när Jeffs-affären verkar gå trögt (snart är fönstret stängt).
AIK Saywee
2006-03-26 09:51
Vad pysslar ni med, ställer ni om klockorna, hur många har ni? Jag har redan gjort ett äkta "hatt-trick a la jappel", premiären närmar sig ...
... apropå premiär, många gräsliga planer stoppar flera matcher i AS första omgång och jag gissar att även andra omgången av AS är i farozonen. Vad tänker godtycklige Lagrell göra åt detta, det finns ju regler. MEN, GÄLLER DE FÖR ALLA?

Han kanske har fått en ryggdunk av de utsatta eller en lampa i huvudet???
AIK Saywee
2006-03-26 09:09
I höst när vi får tillbaka den förlorade timmen, hoppas jag att de svartvita eleganterna är på väg att få tillbaka den Allsvenska platsen ...
AIK Saywee
2006-03-26 09:04
Mittåt//
Klockorna skall ställas framåt.

Troligtvis som ÖSK´s strategi i varje match, FRAMÅT, inte bakåt eller mittåt ;-)

Med "morgon"hälsning från Saywee
AIK Saywee
2006-03-26 08:59
Klockan är nio men solen är bara åtta.
I dagens pappersNA var det mycket Anttonen ...
... men måste man verkligen åka till Turkiet (2 st) för att fotografera och göra denna intervju.

Bortaplan bra men hemmaplan bäst!
Örebro Hlynur
2006-03-26 06:26
En artikel i Gefle Dagblad om örebroaren Magnus Wikström, nu i Gefle. Där går bl.a. att läsa:

"Han kommer från Örebro och värvades till GIF för tre säsonger sedan. Då hade han imponerat som mittback i Forward och hade förmodligen hamnat hos storebror Örebro SK om inte de dåvarande allsvenskarna hade ett överskott av bra centrala försvarare.
Det fick bli Gefle i stället. Och nu är GIF i allsvenskan, Forward har åkt ner i divisionerna och ÖSK är ett superettanlag efter tvångsdegraderingen.
- Det känns märkligt ibland. Men så är det. Det skulle vara coolt att möta ÖSK på Eyravallen i Örebro i en allsvensk fight. Men huvudsaken att v-i är i högsta serien."
Örebro jappel
2006-03-25 23:23
Charlezzz //
Skriva på forumet berusad....är inte det att jämställa med fyllekörning ;-)
Fast du verkar hantera det bra så här långt. Akta dig för webbnykterhetskontroller bara!
Örebro Charlezzz
2006-03-25 23:08
å andra sidan är jag väldigt berusad då jag skriver detta o som alla vet så påverkar alkoholen omdömet väsentligt så jag vill inte veta av några personliga klagomejl bara för att jag uttrycker mina åsikter offentligt..
Örebro Charlezzz
2006-03-25 23:06
jag har däremot sett alla ösks träningsmather(hemma).. o jag tror att mirza skulle göra sig bättre i den rollen som du (joth) målar upp... tycker mirza har visat att han klarar att vara en target player vilket iaf jag tror är väldigt viktigt då man spelar en 451 uppställning..
Örebro *Korpen*
2006-03-25 21:01
joth//

Nu har ju jag aldrig sett JoPe live in action med borde inte Mirza vara ett bättre alternativ som bollmottagare då han kan hålla i bollen tills mittfältet kommer högre upp på banan?
Örebro joth
2006-03-25 20:12
worldfarm//Det är lätt att kommentera andras startelvor utan att lämna någon själv. Jag är hemskt nyfiken på din. ;-)
Örebro worldfarm
2006-03-25 19:54
Peta Mirza? Som varit bäst under hela försäsongen. Puhh. Mirza är GIVEN!
Annons: