/fotboll/osk/forum/9675.aspx/fotboll/osk/forum/9675.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mittåt
2006-03-29 12:53
Beträffande den andra klubben som dykt upp i den isländska planen, så är det ju inte absolut nödvändigt att det är en svensk klubb som visat intresse. Det kan till exempel vara en isländsk klubb. Eftersom Jeffs och IBV visat att man är beredda att transferera så kan ju det ha lockat fram ett lokalt intresse för honom också.
Örebro jappel
2006-03-29 12:43
Vilken genial plan....nu gäller det ju bara för oss i ÖSK att kopiera den planen...och göra några små förbättringar så är det allsvenska kontraktet säkrat... underbart...vi har en plan... låter lite som jönsonligan...trodde för övrigt att dom spelade hockey..bröderna jönson alltså.
AIK Saywee
2006-03-29 12:40
Vi får se upp i premiären ...
... ur Kobladet (hn.se)
"Landskrona Bois har en plan...
- Vi ska tillbaka till Allsvenskan!
Ord och inga visor från Patrik Johansson, lagets nye tränare."

Apropå detta hur ser deras "plan" ut, hinner den bli spelbar?
AIK Saywee
2006-03-29 12:32
jappel//
Nej sluta inte, jag gillar dina inlägg, sakliga, positiva och roliga :-)

Sådant förlänger livet lite grann
Örebro jappel
2006-03-29 12:17
Saywee//
ingen aning....men åttlingen räknas inte...jag var tydligen helt ensam här inne, trots att det stor att fem var inloggada (antar att de somnat framför datorn) är man ensam kan man ju ordna med en tjugoåttling :-)
Jag ska för övrigt försöka sluta spamma forumet på det sättet...fast jag vill i alla fall tro att de flesta inläggen var givande.
AIK Saywee
2006-03-29 12:14
jappel//
En femling inte illa ...
... men igår hade du väl en åttling?

Men, om du hade haft åttlingar att passa, då hade det inte blivit många inlägg ;-)

Vad är ditt rekord?
Örebro jappel
2006-03-29 12:06
Mackan //
Får se...det kan faktiskt bli premiären...om familjen åker till Skåne under påsken...så ämnar jag stanna kvar två dagar extra..
Om inte annat så tänker jag göra allt i min makt för att checka in hemmapremiären. Jag har alltid gillat Mjällby så skulle vara kul att se dom åka på däng på BA :-)
Jag kan ju alltid låta farmor ta hand om lillen under matchen!! (han är lite för liten för en hel match redan)
Örebro jappel
2006-03-29 11:36
fick till en femling igen.....jag måste snart börja jobba på nytt....håller inte att sitta hemma och passa barn :-) får datorabstinens och måste chatta här :-)
Örebro jappel
2006-03-29 11:35
har ni för övrigt tänkt på att det bara är 6h till match!!!! dags att stryka bästa gåbortsmatchtröjan och ta på er ÖSK halsduken och dito mössan.
harkla rent i halsen och vråla fram vårat lag till seger.

Själv sitter jag som vanligt bokad framför ÖSK live!! Helt ovärderligt om man inte vill, kan, har råd att resa till Örebro till varje match!!
Fast fotboll ska ju såklart helst avnjutas på plats...
Örebro jappel
2006-03-29 11:31
borde vi inte veta vilka som satt på läktaren mot IK Sleipner...det var ju bara 205 på plats...om vi startar ett upprop här kan vi säkerligen redivisa namn på alla som var där :-)

fast å andra sidan räcker det med att vi bara får ihop 204 namn...så satt det säkerligen en scout från ÅFF eller något annat skumt lag..
Örebro jappel
2006-03-29 11:29
joth, övriga//
dags att börja ösa på lite om ni vill vara med och tippa...man vill ju inte ge alla andra handikap och inte tippa första omgången ju!!!
Örebro jappel
2006-03-29 11:28
och det är inte alls för att jag ligger 6:a av totalt 616 pers i matathontabellen som jag tipsar om tippet.org

;-)

AIK Saywee
2006-03-29 11:26
jappel//
Kanske ÅFF ...?
Örebro joth
2006-03-29 11:23
jappel//Å andra sidan sprider sig ryktet snabbt om en lovande spelare... och vi vet ju inte vilka som satt på läktarna i de matcher han spelade i under provspelet.

Din andra fråga: 21 anmälda jämfört med 103 förra året. :-)
Örebro jappel
2006-03-29 11:23
Jag vet att jag inte brukar gilla folk som gör reklam för diverse obskyra siter här på forumet.
Men.....

Jag måste slå ett litet slag för en allsvensk tippssite som funnits i många år. Mycket bra, inget reklamtjaffs bara fotboll.
Här kommer man med all säkerhet kunna tippa VM i sommar också!
Örebro jappel
2006-03-29 11:20
joth//
Hur går det med anmälningarna till ÖSK tipset?
Kom igen nu gott folk in och tippa så vi vet med säkerhet vem som är den bästa tipparen bland oss ÖSK fans!!
Örebro jappel
2006-03-29 11:06
Han har ju inte tränat med något annat lag i sverige...och de enda som kan ha sett honom nu är ju Sleipner...som han garanterat inte är intresserad av.
Har svårt att tro att något allsvenskt eller SE lag bjuder på honom osedd.
Örebro Mittåt
2006-03-29 11:06
apskallen// Han såg visserligen väldigt bra ut. Men man skall ändå ha i åtanke att den match han spelade på sin naturliga plats så var det mot IK Sleipner, ett div 2-lag. När det verkligen "brände till" mot Åtvidaberg testades han som högerback.

Men jag tror nog som de flesta här att han skulle bli ett bra tillskott till klubben. Han verkar spela en direkt och enkel fotboll, han vill framåt och han är användbar i mer än en roll. Helt klart den typ av spelare som ÖSK kan ha god användning för.
Örebro apskallen
2006-03-29 10:59
Jag har inte sett Jeffs spela, men samtliga kommentarer här tyder på att han skött sig bra. En liten undran bara:

Var han verkligen så fruktansvärt bra som många tycker, eller är det hjärtat som säger detta? Jag har sett folk berömma både Gigena och Munster, och med tanke på hur svaga de faktiskt var så tar man ju numera en del kommentarer med en nypa salt. Håller han t.ex. allsvensk klass?
Örebro joth
2006-03-29 10:40
jappel//Skulle inte förvåna mig om det är ett annat svenskt lag...
Örebro jappel
2006-03-29 10:39
Ämne: Aspen//Då är frågan:....
En annan fråga är vilket det andra intresserade laget skulle kunna vara. Fast oavsett vilket borde vi kunna signa den gode Ian redan idag kanske! Låter mumma.
Örebro Mittåt
2006-03-29 10:13
ÖSKs svar på Fabregas?

Kevin fortsätter att ha en fot med i spelet då Sverige gör mål.

Axel Johansson gjorde 1-2 fint efter bra förarbete av Kevin Walker och Mattias Andersson.

James inbytt redan i den 41:a minuten.
Örebro Mittåt
2006-03-29 09:45
Mackan// Enligt dagens NA så har Jeffs kontrakt fram till och med oktober månad.
Örebro jappel
2006-03-29 09:18
Kul att det rör på sig i Jeffsaffären. Lutar nog mest åt Joth:s förslag pengamässigt. trots att jag gärna ser honom i ÖSK bör vi inte slänga iväg för stora pengar.
Örebro joth
2006-03-29 09:11
ara//Det där kallar jag straffspark... vart ska vi prova Herish då? Högerback? ;-)

Aspen//Med tanke på att Jeffs kontrakt går ut, så kan det nog inte vara så stora summor till klubben, däremot så kanske en signing fee i form av blöjor med mera vore på sin plats, precis som du säger.

500.000:- till klubben + 500.000:- singing fee är mittförslag.

Tyvärr har väl agentfirman S3 Sports nu lyckats trissat upp priset på Jeffs med tanke på att dom påstod sig representera honom.

Mackan// Med andra ord, så är Jeffs i dagens läge viktigare än en anfallare?
Forward ara
2006-03-29 09:01
Jag håller inte med Walker längre, herish ska inte spela som mittfältare och det har han bevisat under de två senaste matcherna.
Örebro Aspen
2006-03-29 08:33
Jeffs verkar vara en spelare med ett sort engagemang och offensiva intressen. Detta innerbär 2 mille + lön + fria blöjor.
Örebro joth
2006-03-29 08:13
Aspen//Då är frågan: Vad är Jeffs värd?

Jag tycker att Jeffs har varit ett av dom piggaste provspelen på länge. Ska vi kasta upp lite pengar någon gång skulle vi nog göra det nu.
Örebro Aspen
2006-03-29 07:18
Ur dagens NA:
ÖSK har fått konkurrens om Jeffs.
Fredag är deadline för engelsmannen Ian Jeffs eventuella övergång till Örebro SK. Förhandlingar pågår mellan ÖSK och Jeffs isländska klubb IBV Vestmannaeyjar, men ännu är inte partena överens.
- Min ambition är att lösa det är, säger ÖSK:s förhandlare Gustav Melin. Den 31 mars stängs transfer fönstret för den här gången. 23 årige Jeffs har kontrakt med IBV Vestmannaeyjar till och med oktober. Han måste alltså lösas från kontraktet. Vi diskuterar direkt med klubben men det är en bit kvar. Vi står lite för långt ifrån varandra ekonomiskt och dessutom är ytterligare en klubb inblandad, säger Gustav Melin.
- Tror du att ni löser det här? Det får vi se, svarar Melin.
Bra jobbat NA, vi har längtat efter någon typ av info.
Örebro jappel
2006-03-29 01:05
Är det bara jag som är i den här tidszonen??
Nåja ses imorgon då alla ÖSK fanzzz
Annons: