/fotboll/osk/forum/9661.aspx/fotboll/osk/forum/9661.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Hilltop
2006-04-05 20:10
Jag är en gammal farbror, har ingen koll på stadens krogliv längre.
Vore därför oerhört tacksam om ni hör om något ställe som visar ÖSK:s matcher på SportExpressen, och plitar ner det i forumet.

Tack på förhud!
Örebro jappel
2006-04-05 18:28
Hur ser formen ut för Anttonen?? Är han hel och fit for fight tycker jag att det i nuläget borde vara han som har högeryttern...men jeffs är kanske bra nog att ta över den direkt?
Åtvidaberg ChLi
2006-04-05 18:26
Om nu Larsen håller så tycker jag absolut att man ska spela in diamanten igen. Laget skulle kunna se ut så här:

----------PeWe------
---FrSa-ThAn-PaHa-JoRi---
-----------FrNo-----------
-----IaJe-------SeHe-----
-----------LaLa--------
-----MiJe-------JoPe-------
Örebro jappel
2006-04-05 18:21
Mackan//
Härligt att Jeffs är på plats..Bra att han kom så fort! tyder väl ändå på att han är taggad och vill göra ett gott första intryck!
Go Jeffs.
Örebro jappel
2006-04-05 18:20
Ämne: Nån här som tror på ....
Nån här som tror på tomten?
Chansen att någon säger jag är ungeför lika stor :-)

Klart att giffarna ska vara med i toppen. Allt annat måste väl räknas som ett stort misslyckande?
Örebro jappel
2006-04-05 18:19
loopy//
Coolt då har de kanske påverkats av att vi legat på och efterfrågat ÖSK:s matcher...eller så är det helt enkelt för att det är ett förmodat tidigt toppmöte. Oavsett vilket så är jag nöjd. Nu när jag ändå inte kan åka ner!
Örebro loopy
2006-04-05 17:51
Så här ser början av säsongen på SPORT-Expressen ut:
Fredag 14 april 15.30: Jönköpings Södra - Brommapojkarna
Tisdag 18 april 18.30: Landskrona - Örebro
Örebro kubanen_90
2006-04-05 17:30
Ämne: Ämne: Ämne....
Var på stortorget liger Mitt andra hem?
Sundsvall 110%Giffare
2006-04-05 17:13
Nån här som tror på Giffarna ? :)
Örebro jappel
2006-04-05 15:45
WhItE ZoMbIE//
Återigen bevisat.
Allt du frågar får du svar på, om du ställer frågan på SvartVitt på svenskafans :-)
Örebro Yggdrasil
2006-04-05 15:28
Ämne: Ämne: Jag mås....
Vi kommer att samlas på K5 på Järntorget innan matcherna även denna säsong. Dock inte i premiären då vi planerar en kick off på Mitt andra hem på Stortorget. Adriatic satt vi inte länge på förra året då de slog igen under säsongen.
Örebro Klas ÖSK
2006-04-05 14:53
WhItE ZoMbIE//

Kan det bero på att inget är bestämt ännu?
Och Adriativc finns inte längre.

Jag är faktiskt helt säker på att jag sett det svaras på den frågan (kanske inte du som ställde den då) för inte alls länge sedan. Svaret var då att Adriatic inte finns (numera asiatisk restaurang) och att det var på K5 man laddade inför matchern under hösten.
Örebro WhItE ZoMbIE
2006-04-05 14:51
Ämne: Jag måste berömma al....
Vette fan om jag kan hålla med där,har ställt frågan:Är det träff på Adriatic innan matcher som det var förra året?mig veterligen så har jag ej fått svar än.
Örebro Klas ÖSK
2006-04-05 14:36
*Korpen*//
Henriksson spelade innermitt på gårdagens träning.

Till saken hör att man spelade på förminskad plan och alltså inte med fulla lag. Mittfältena var på 3 personer vardera. Larsen, Norback och Näfver utgjorde det ena mittfältet och Frempong, Henriksson och Anttonen det andra.
Örebro Majjo
2006-04-05 14:32
Jag måste berömma alla som skriver här inne lite grann! Man kan posta ett inlägg med någon fråga och får alltid sakliga och bra svar tillbaka! Även om jag inte skriver här inne varje dag så är det alltid kul att följa diskussionerna här inne. Svenskafans bästa forum = Svartvitt!

Jag tror också att det kan vara en mix av era förklaringar. Ett fall av dålig scouting av ÖSK kan ju vara Gustaf Andersson. När han spelade i ÖSK så var det bara de svenska klubbarna som hade något öga på honom. Han gick som bekant till BoIS, som sålde honom vidare i vintras till Sandefjord. Han blommade ju ut i ÖSK, var väl inte jättebra i BoIS och hamnade i norska högstaserien.. Nu vet jag i och för sig inte hur bra Sandefjord är.
Örebro jappel
2006-04-05 14:28
Klart att publiksiffrorna dalar i RL, Örebro är ju inte med!!! Det blir andra bullar på läktaren 2008 när vi är med och fightas med dom stora grabbarna!! (i norden i alla fall)
Örebro *Korpen*
2006-04-05 14:10
Läste att Larsen spelade ytter i gårdagens träning, men spelade Seb som forward eller inner?
Örebro jappel
2006-04-05 14:06
Kul att dom tycker att det är kul...
Det här ska väl kunna få grabbarna i ÖSK att tända till också. Vetskapen om att motståndarna tänker göra allt för att göra sitt livs match borde kunna få SE gänget Örebro att tända till ordentligt!
Örebro jappel
2006-04-05 14:03
Mittåt //
mixa våra förklaringar och jag tror att vi har sanningen :-)
Örebro Mittåt
2006-04-05 14:03
Värnamo tycker:

Det blev anrika Örebro SK i nästa cupmatch.

Fantastiskt att få möta ett så bra lag som ÖSK i nästa omgång av svenska cupen.

ÖSK spelar för tillfället i superettan men har som målsättning att snabbt ta sig tillbaka till allsvenskan, helst redan i år.

Matchen ska spelas senast 20 april och vi letar nu speldatum och gräsplan.

Vi återkommer inom kort med mer fakta om speldag.
Åter igen en bra sportslig händelse i Värnamo.
Vi laddar nu för årets cupäventyr
Örebro jappel
2006-04-05 14:02
Majjo//
Spelarna blommar ut minst lika bra i ÖSK men sedan har de som valt att stanna däremot ofta sämre möjligheter att komma utomlands. Detta p.g.a. att ÖSK tycks vara ett väldigt anonymt lag för alla investerande lag utanför sveriges gränser.
Annars har ÖSK samma problem som de flesta lagen i mellersta och norra sverige, ingen kommer och tittar på en spelare i våra lag på hemmaplan.

Förhoppningsvis blir det lättare för ÖSK att sälja spelare om/när klubbarna får bättre sammarbeten med agentfirmorna likt S3.
Örebro Mittåt
2006-04-05 14:00
Maijo// En anledning till att talangerna inte blommat ut i ÖSK är nog att klubben inte haft råd att behålla dem. När de börjat bli värdefulla så har det alltid funnits hål i ekonomin som behöver tätas.

En annan anledning är kanske att de flesta spelare vill spela i så bra lag som möjligt - inte i klubbar som kämpar för att hålla sig kvar i Allsvenskan. Vill man ha en chans att ta en plats i landslaget är det säkert så att spel i rätt klubbar förbättrar chanserna.
Örebro Arx
2006-04-05 13:52
*Korpen*//
Det löser sig. LåL visar alltmer sitt rätta ansikte. Och media och vanligt folk genomskådar honom mer och mer. Sådana här artiklar skrevs inte för några år sedan.

Majjo//
Har funderat på din fråga, men kommer inte på någon. Jon är en av få som sålts direkt utomlands. Men någon stjärna har han ju inte direkt blivit. I alla fall inte ännu.
Örebro *Korpen*
2006-04-05 13:31
Snart måste vi supportrar göra något! Lagrell ska inte få förstöra svensk fotboll! AVGÅ NU!
Örebro Majjo
2006-04-05 13:20
Ja, det var förvånande att han hade såna känslor för ÖSK!
En sak slog mig idag. Har ÖSK haft några spelare alls som har blommat ut ordentligt i ÖSK och sen gått till en klubb i europa? De flesta spelarna som ÖSK har sålt och som har blivit "stjärnor" (som Mattias Jonsson) har ju gått till andra allsvenska klubbar, och löften som har stannat kvar i klubben (som Anttonen) har stannat av i utvecklingen och inte blivit de stjärnor man hade hoppats. Emra kanske gjorde helt rätt som stack...
Örebro *Korpen*
2006-04-05 13:10
Hoppas Johan frisknar till ordentligt innan han börjar träna igen..

Angående Emra, blev väldigt förvånad över vad han sa i intervjun... Har aldrig trott att han haft några känslor för klubben.
Örebro Arx
2006-04-05 11:03
Emra: " nej, det var inte aktuellt att förlänga med Örebro."

Där ser man. ÖSK ute ur bilden från böjan alltså. För det kan väl aldrig vara en efterhandskonstruktion...?
Örebro joth
2006-04-05 10:56
Bjornloven//Kul att Emra faktiskt kan tänka sig att komma tillbaka... för mig är han alltid välkommen och jag hoppas att det går riktigt bra för honom!
Örebro Bjornloven
2006-04-05 10:19
Tahirovic på tråden...
Örebro pelle s
2006-04-05 09:55
Hur går det med Furuseths stålar? Någon som vet?
Annons: