/fotboll/osk/forum/9656.aspx/fotboll/osk/forum/9656.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro MR_FALKEN
2006-04-07 21:02
vi borde starta en namninsamling om konungens återkomst ALVEN, så han kommer hem till rätt klubb när han kommer hem efter sitt utlandsäventyr :D Vem kan styra det?
Örebro Mittåt
2006-04-07 20:48
loopy// Vet ej. Det skall bli intressant att se hur det utvecklar sig. Mycket hänger väl på om Väsby accepterar att swappa matcherna. De kanske tror att det skulle vara en fördel att få spela bortamatchen mot Degerfors i Örebro.
Örebro Hilltop
2006-04-07 20:48
Blir'e nåt ÖSK LIVE imorgon? Är fast på jobet då....
Assyriska VI SKA UPP!
2006-04-07 20:24
Fan det var ju bättre med svt 24, som man skaffade förra året eftersom de visade superettan nu var det helt i onödan...

Forza Assyriska 1000 gånger om... Vi ses i örebro!
Örebro loopy
2006-04-07 20:10
mittåt//

har degen ens rätt att skjuta upp eller flytta matchen? reservarena är väl ett krav i elitlicenses arenakrav på att man ska ha spelbar plan från 1 april till november (eller vad det kan vara). Att man skjöt upp två matcher i allsvenskan i år berodde väl på att reservraenan också var ospelbar
Örebro Mittåt
2006-04-07 19:39
VI SKA UPP!// Det är TV4 som har sålt rättigheterna till Expressenn. Båda bolagen tillhör ju Bonniersfären. Från TV4s sida har man sagt att man kan komma att sända enstaka matcher. Men i deras fall handlar det nog mest om att fylla eventuella luckor i tablån. De har ju damallsvenskan också, som säkert blir deras huvudprodukt.
Örebro Mittåt
2006-04-07 19:37
När det gäller det här med reservarenor så har NA en liten pikant artikel idag. Våra kära länsgrannar i Degerfors har nog inte så stora chanser att få se den planerade matchen i första omgången av Superettan gå av stapeln enligt plan A. Stora Valla är nämligen fortfarande snötäckt, skriver tidningen. Även om dagens mildväder bör ha tärt ordentligt.

Nu är det så att Degerfors har Behrn Arena som sin reservarena. Men dit vill man inte åka.

"Att Degerfors skulle spela en hemmamatch i Örebro känns som en utopi. Vi har inga bra minnen därifrån, spelarna har ingen känsla för planen och vad skulle vår trogna publik säga", säger klubbens marknadschef Petter Grundel till tidnigen.

Alternativen för Degen verkar istället att vara att antingen byta matchdagar med Väsby eller att skjuta på matchen.

Ovanligt korkat, tycker jag. Degerfors skulle förmodligen dra mer folk på Behrn Arena än vad de skulle göra på Stora Valla. För bilburna supportrar spelar det ingen större roll vart man åker. Degerfors eller Örebro kan nog gå på ett ut. Dessutom har laget en hel del supportrar i Närke och man skall inte alls utesluta att en hel del nyfikna örebroare skulle ta tillfället i akt att få syna länsmotståndarna. Och även om inte den svartvita delen av publiken skulle jubla över ett Degerforsmål, så är jag rätt övertygad över att man skulle applodera artigt när någon degerforsare gjorde något bra på planen. Det finns fotbollskultur i Örebro också.
Assyriska VI SKA UPP!
2006-04-07 19:26
Men visst har också tv4 också rätt till att sända superttan!? så räkna men fler matcher...
Örebro Mittåt
2006-04-07 19:23
Från Forwards hemsida.

BKF - Landskrona BOIS på Behrn Arena Långfredagen
Matchstart 16.30

Matchen kommer att spelas på Behrn Arena då Trängen inte är klar för spel. Matchen börjar kl 16.30.

Insläpp från Restalundsvägen
Entre 50:- Vuxen Ungdom tom 16 år gratis
Damer/Tjejer fri entre!!
Örebro _Adde_
2006-04-07 19:16
Johannes A// Westman seriens bästa spelare?? Snälla, säg att du skämtar?

Mackan// Du gör mig också lite besviken... ;)
Örebro *Korpen*
2006-04-07 19:15
Mackan//

VAr inte 1 april för en vecka sedan?
Örebro Mittåt
2006-04-07 18:36
Jag tror jag kör en snabb trippel här.

I morgon spelar ÖSK Ungdom mot Karlslunds IF. Med i startuppställningen finns bland annat A-truppsspelarna Moses Reed, James Frempong och Sandro Pavicevic.
Örebro Mittåt
2006-04-07 18:35
Sport-Expressen har för övrigt schemalagt ytterligare ett antal matcher i Superettan.

Här följer de inledande sändningarna från Superettan:
Fredag 14 april 15.30: Jönköpings Södra-Brommapojkarna
Tisdag 18 april 18.30: Landskrona-Örebro
Måndag 24 april 18:30: IFK Norrköping-Jönköpings Södra
Onsdag 26 april 18.30: Qviding-Assyriska
Onsdag 3 maj 18.30: Landskrona-IFK Norrköping
Onsdag 10 maj 18.30: Örebro-Umeå
Onsdag 17 maj 18.30: GIF Sundsvall-Trelleborg
Onsdag 24 maj 18.30: Ljungskile-Åtvidaberg
Tiderna anger sändningsstart (matchstart en halvtimme senare).
Örebro Mittåt
2006-04-07 18:32
ara// nej, det är inte bestämt än. Matchen mot Landskrona kommer att sändas och även hemmamatchen mot Umeå 10 maj. Tidigare låg den matchen inplanerad den 8 maj.
Forward ara
2006-04-07 18:10
någon som vet hur många ÖSK matcher som kommer sändas på tv?
Örebro Erki
2006-04-07 17:04
VI SKA UPP// Det ska vi med ;-)
Tror både Freddan och Riddez kommer få mycket speltid i år. Särskilt Riddez är given som ytterback.
Assyriska VI SKA UPP!
2006-04-07 16:50
Får våra Fd Assyriska spelare spela mycket?, speciellt Fredrik som är en egenprodukt

Skulle vara kul och veta hur det går för han...
Örebro jappel
2006-04-07 16:33
Mittåt //
Nått måste dom ju hitta på för att öka intresset för matchen!
Örebro jappel
Varför tar det så lång tid för ÖSK och Värnamo att hitta ett speldatum? vill veta när årets säsong startar, det borde ju bli före matchen mot Labois...om nu inte ÖSK satsar på att spela den på tillbakavägen från landskrona :-)
Örebro Mittåt
Vi är seriefavoriter på Åland i alla fall.

Ny match väntar för Grönvitt på lördag då laget reser till Örebro för att möta favoriterna i Superettan, Örebro SK....

Edit: Red har petat i inlägget för att ordna till kursiveringen.
Örebro Grixx
2006-04-07 15:40
Pess-Mackan!!!:-)

Tycker att du låtit positiv tidigare i år men NU verkar du istället ytterst tveksam till en hygglig toppplacering.

Är det så att du tror att övriga lag är KANON i år? Visst var det några etablerade lag som föll ner i superettan, och visst kan det vara så att tex assyriska normalt spelar en osvensk anfallsfotboll som definitivt funkar för superettan och visst har Norrköping satsat en tid för att gå upp och kanske är det dags för dom i år.

.....eller menar du att vårt lag är mediokert i år? Hur har du tänkt? Vore kul att höra din motivationen till att vi ska sjunka så drastiskt i årets tabell.
Örebro Hjortsberg
2006-04-07 15:00

Jag passade på att uppdatera lite formuleringar i mitt tips.. Bl.a. motiveringen på skytteligavinnare.

Om jag känner Mackan så tippar han som han gör bara för att ÖSK skall vinna. Det brukar ju om vi säger så inte vara han som tar hem potten i busstipset på bortaresorna. =)
Örebro jappel
2006-04-07 13:56
Tror att det är säkrast så. Mackan blir ju så stursk annars.
Fast om du (eller ännu bättre Boldt) har många rätt har vi ju så mycket annat trevligt att skriva om att det kanske inte hinns med.
Har mackan rätt däremot så har vi all tid i världen att grotta ner oss i gamla tips gjorda i början av april :-)
Örebro Citizen
2006-04-07 13:54
Vi får hoppas att Mackan har fel....
Örebro Johannes A.
2006-04-07 13:53
jappel//
Om Mackan får rätt kommer vi aldrig spara den. :-)
Örebro Klas ÖSK
2006-04-07 13:52
jappel/
Tips-artikeln kommer ligga kvar i arkivet och om jag har tillräckligt mycket rätt gör vi säkert en uppföljning av den. Har Mackan rätt kommer vi aldrig mer tala om tippandet.
Örebro jappel
2006-04-07 13:14
I övrigt en hel det intressanta tips och tankar.
Kul det här tipset sparar ni va?? så att vi kan kontrollera i oktober!
Örebro MAD FOR IT!
2006-04-07 13:09
hur f*n tippar du mackan?
Örebro jappel
2006-04-07 13:03
BP?? Gutenstam?? nej nej nej.
BP får det tungt i år tillsammans med Qviding och i bottenlagen hittar vi inga skytteligavinnare. Men jag har tippat fel för och kommer tippa fel igen :-)
Örebro Chipset
2006-04-07 12:57
Utan att låta alltför inställsam tror jag mest på Mackan tips tyvärr! Serien må förhoppningsvis sluta annorlunda men Gutenstam vinner skytteligan och Johan vinner nog den interna.
Annons: