/fotboll/osk/forum/9648.aspx/fotboll/osk/forum/9648.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Grixx
2006-04-07 15:40
Pess-Mackan!!!:-)

Tycker att du låtit positiv tidigare i år men NU verkar du istället ytterst tveksam till en hygglig toppplacering.

Är det så att du tror att övriga lag är KANON i år? Visst var det några etablerade lag som föll ner i superettan, och visst kan det vara så att tex assyriska normalt spelar en osvensk anfallsfotboll som definitivt funkar för superettan och visst har Norrköping satsat en tid för att gå upp och kanske är det dags för dom i år.

.....eller menar du att vårt lag är mediokert i år? Hur har du tänkt? Vore kul att höra din motivationen till att vi ska sjunka så drastiskt i årets tabell.
Örebro Hjortsberg
2006-04-07 15:00

Jag passade på att uppdatera lite formuleringar i mitt tips.. Bl.a. motiveringen på skytteligavinnare.

Om jag känner Mackan så tippar han som han gör bara för att ÖSK skall vinna. Det brukar ju om vi säger så inte vara han som tar hem potten i busstipset på bortaresorna. =)
Örebro jappel
2006-04-07 13:56
Tror att det är säkrast så. Mackan blir ju så stursk annars.
Fast om du (eller ännu bättre Boldt) har många rätt har vi ju så mycket annat trevligt att skriva om att det kanske inte hinns med.
Har mackan rätt däremot så har vi all tid i världen att grotta ner oss i gamla tips gjorda i början av april :-)
Örebro Citizen
2006-04-07 13:54
Vi får hoppas att Mackan har fel....
Örebro Johannes A.
2006-04-07 13:53
jappel//
Om Mackan får rätt kommer vi aldrig spara den. :-)
Örebro Klas ÖSK
2006-04-07 13:52
jappel/
Tips-artikeln kommer ligga kvar i arkivet och om jag har tillräckligt mycket rätt gör vi säkert en uppföljning av den. Har Mackan rätt kommer vi aldrig mer tala om tippandet.
Örebro jappel
2006-04-07 13:14
I övrigt en hel det intressanta tips och tankar.
Kul det här tipset sparar ni va?? så att vi kan kontrollera i oktober!
Örebro MAD FOR IT!
2006-04-07 13:09
hur f*n tippar du mackan?
Örebro jappel
2006-04-07 13:03
BP?? Gutenstam?? nej nej nej.
BP får det tungt i år tillsammans med Qviding och i bottenlagen hittar vi inga skytteligavinnare. Men jag har tippat fel för och kommer tippa fel igen :-)
Örebro Chipset
2006-04-07 12:57
Utan att låta alltför inställsam tror jag mest på Mackan tips tyvärr! Serien må förhoppningsvis sluta annorlunda men Gutenstam vinner skytteligan och Johan vinner nog den interna.
Örebro Klas ÖSK
2006-04-07 12:22
kribba//
ÖSK inleder mot Landskrona borta 18/4.
IFK Norrköping allt för peking
2006-04-07 12:11
Man blir allt lite orolig när man ser att ni tippar IFK så högt upp.. men man får väll hoppas att när serien summeras i höst så är det IFK som står som kungar över gnällbältet :)
dock ser jag gärna att både ÖSK och IFK går upp.

inga fler lapplag i allsvenskan!
AIK kribba
2006-04-07 11:55
Såg att ösk redaktionen tippat se. Tänkte då också passa på att tippa toppen i alla fall. Tror på
1. Landskrona.
2. Norrköping
3. Örebro/alt sundsvall.

När spelas första omgången i superettan förresten? Premiärmotståndare för er?

AIK Saywee
2006-04-07 11:33
Apropå Träningen ...
... verkar smart att "Göra rätt saker och att göra dom rätt".

Apropå Trängen ...
... kanske kan låta bli att spela längs marken?
Tjonga boll i 90 minuter med volleyskott och nickar ;-)
Örebro Rasberg
2006-04-07 11:22
Spännande träning igår som ÖSK tattoo sa. En speciell sak som jag tänkte på i j'mförelse med förra säsongen är att Walker bryter en övning direkt när han tycker de är för dåliga. De FÅR inte göra fel längre. De måste lära sig att göra om, göra rätt verkar det som.

Det kan nog vara precis det lirarna behöver. De behöver få utsättas för lite press nu för det kommer komma ännu mer sen. Det är inte snälla ÖSK där man efter en vansinnespass säger att det ordnar sig utan nu blir man förbannad för sånt ska inte få hända.

Äntligen lite skön inställning! Det är super..
Örebro joth
2006-04-07 10:14
Dax att tippa startelvan tills imorgon:

---------PeWe------
FrSa-ThAn-MaSa-JoRi
IaJe-FrNo-LaLa-KrNä
-----SeHe-MiJe-----

Eventuellt att Anttonen är aktuell istället för tex Näfver. Anledningen till att jag tror att det blir Näfver är att både Anttonen och Jeffs behöver speltid. Samma anledning har jag till att Thomas och Masa startar som mittbackspar.

Kan nämna att min premiärelva endast skiljer sig på en position och det är att Haginge tar Thomas plats. Johan just nu utanför laget.
Örebro *Korpen*
2006-04-07 10:07
ÖSK tattoo//

Det låter riktigt bra!
Örebro ÖSK tattoo
2006-04-07 09:50
Det var riktigt skoj att titta på träningen igår, såg bara det sista men det var bra fart och massor med avslut, små tekniska delikatesser och frustration // Riddez gick lös på vattenflaskorna i ren besvikelse..//
Det är milsvid skillnad mot träningarna från i höstas bara då det kunde vara spel långa stunder utan ett enda avslut på mål.
Dom ser helt enkelt grymt taggade ut.
Örebro Ericson
2006-04-07 09:19
Ämne: Ericson/
De hittade....
Tack för svaret.
Örebro Klas ÖSK
2006-04-07 08:59
Ericson/
De hittade inget medicinskt fel på Johan men han ska ta det lite lugnt och inte maxbelasta på en vecka. Han lär alltså inte vara aktuell för spel imorgon exempelvis.
Igår på träningen joggade han lätt och lite så men deltog inte i övningarna med de andra.
Örebro gurka
2006-04-07 08:36
ska alldeles strax åka till helsingborg för att titta på sm-final i bordtennis,då jag ska bo i landskrona i helgen så ska försöka hinna med ett besök på landskrona ip för kolla om gräset har kommit igång
Örebro Ericson
2006-04-07 08:32
Hur har det gått med Johan P? Inte ett ord om hans bröstsmärtor, jag vill veta.
Örebro Pitur_
2006-04-07 00:58
Inget ont om ÖIS, men jag hoppas skräpnämnden vågar vara konsekvent och skickar ner dem.. Om de gör tillräckligt mycket folk förbannade så kanske man slipper se dem mer och ett lite tydligare och av bättre folk skött regelverk kan utformas.
Örebro jappel
2006-04-07 00:31
Orkar som sagt inte bry mig om licensnämnder hit eller dit.
Låt ÖIS gå i konkurs om de vill. Då har de såklart inget lag att spela med och åker självklart ur serien per automatik.

Om det oturligt nog skulle ske mitt under pågående serie så räkna helt enkelt bort deras matcher.

Lägg ner licensnämnden som uppenbart inte skött sitt jobb i den här historian heller.
Läget är helt klart värre för ÖIS än för ÖSK!

Men jag är ändå övertygad om att de finansiärer som redan pumpat in hundratals miljoner i ÖIS genom åren kommer göra allt för att laget även i fortsättningen ska finnas kvar! Precis på samma sätt som de som stöttat ÖSK hade ordnat på samma sätt för ÖSK. Vilket bevisas av att ÖSK:s ekonomi ser bättre ut än på länge. Och det har vi inte någon inkompetent licensnämnd att tacka för utan vanligt sunt förnuft i en förening som vill finnas kvar!
Örebro Mittåt
2006-04-07 00:08
En av skillnaderna mellan ÖSK och ÖIS är att ÖSK hade faktiskt tagit tag i sina problem när Thallinger skred till handling. Detta verkar inte vara fallet för ÖISs del. De budgeterar ett underskott detta år i storleksordningen 4 mkr i år. Hur man nu kan göra detta när man redan har ett underskott på 10 mkr att täcka.
Örebro Chipset
2006-04-06 23:29
ÖIS kommer med stor sannolikhet åka dit. Återstår att se om de "rika" personerna som ÖIS hela tiden haft bakom om sig träder fram. Såna hade inte ÖSK och det är väl den enda skillnaden mellan dessa två "småklubbar".

Jag lider redan med ÖIS-supportrarna. Vi om några borde veta vad de står inför.
Örebro Mittåt
2006-04-06 23:15
ÖIS sätt att sköta sin ekonomi har varit helt i klass med ÖSKs. Från deras Svenska Fans-sida. Ett klipp från en äldre artikel ur Aftonbladet.

Örgryte IS katastrofala ekonomi
Redovisade resultat
1999: -3 500 000 kr
2000: +10 600 000 kr
2001: -7 000 000 kr
2002: -4 200 000 kr
2003: -4 000 000 kr
2004: +200 000 kr
2005: -10 500 000 kr

Totalt 1999-2005: -18 400 000 kr

Att det sammanlagda redovisade resultatet inte var ännu sämre beror på stora intäkter från olika spelarförsäljningar (till exempel Johan Elmander, Marcus Allbäck) som "räddat" resultatet.
Under motsvarande period var driftresultatet katastrofala -68,8 miljoner kronor. "
Örebro loopy
2006-04-06 23:07
det är väl bara att skriva att dom ska sälja ailton i sommar i sin handlingsplan, han är ju värd 40 miljoner (enligt öis)
Örebro jappel
2006-04-06 23:04
alex77//
Dom kan ju alltid kontakta sina rivaler i götet. Deras revisorer verkar visst veta hur man trixar med siffrorna och kommer undan med det...i alla fall ett tag!
Örebro Mittåt
2006-04-06 23:03
alex77// Håller med om det. Deras situation ser verkligen risig ut.
Annons: