/fotboll/osk/forum/9638.aspx/fotboll/osk/forum/9638.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mittåt
2006-04-11 22:48
*Korpen*// Ja, det är möjligt. Det var något jag råkade höra i förbifarten på läktaren. Men i så fall var han lång för sin ålder. Han såg inte ut som en femtonåring.
Örebro *Korpen*
2006-04-11 22:42
Mittåt//

Målvakten som fick hoppa in var tydligen bara 15 år...
Örebro Mittåt
2006-04-11 22:19
Degerfors hade en "finurlighet" för sig vid frisparkar som kunde slås direkt på mål. De ställde en spelare vid bortre stolpen. På den gamla goda tiden hade det varit offside. Men det är ju nya regler nu så det kanske inte gäller som offside om han inte ingriper i spelet. Det måste dock vara väldigt irriterande för målvakt och försvarare att han en motståndare i den positionen. Även om han teoretiskt sett inte kan göra något.
Örebro kubanen_90
2006-04-11 22:17
Ämne: kubanen 90// Ja, de ....
Jag menar att det kommer vara många ÖSK fan som kommer göra allt för att Degen ska få stryk. ( Där i bland jag själv! )
Örebro Mittåt
2006-04-11 22:04
Degerfors slog Forward med 4-0. Men jag tyckte inte att de gjorde någon speciellt bra match. Det var mest hafs och slafs på mittfältet.

Några noteringar.

1-0 föll redan efter någon minuts spel. Degen fick en frispark någonstans utanför straffområdeshörnet. Kabous slog en väldigt bra frispark som var både hård och pressad. Forward (eller om det var Bulut) lyckades inte få kontroll på bollen och Laröy fanns till hands för att slå in den.

2-0 kom sedan i första halvleks slutminut. Mendes kom på något sätt fri (offside tyckte somliga) och avancerade mot Forwards mål. Bulut välte honom över ända, vilket resulterade i straff plus rött kort för målvakten. Forward som inte verkar ha någon reservmålvakt fick slänga in en 18-årig junior. Måsen slog sedan straffen säkert i mål.

3-0 var egentligen det enda spelmålet. Degerfors spelade sig fram på vänsterkanten, Mendes (tror jag det var) sköt på målvakten (alternativt målvakten räddade Mendes skott), men returen kunde sedan Solberg slå in.

4-0 var en hörna som antingen slogs direkt i mål eller som kanske touchades in. I så fall av en hemmaspelare för jag kunde inte se att man hyllade någon annan än hörnläggaren. Som jag inte lyckades identifiera. Jag tyckte själv att det var Rodrigues som skarvade in hörnan, men folket som satt bredvid mig påstod att det var Måsen.

Intryck av några av de få spelare som jag kände igen).

Kabous har mycket teknik i fötterna, lite Costa-stuk över vad han hittar på ibland. Men han verkar rätt så trög. Bollarna skall nog spelas till honom för att han skall få något gjort. Spelade främre mittfältare i ett 4-2-3-1 system.

Laröy springar mycket och gärna, men ser väldigt lätt ut. Hade svårt att utmana och ta sig förbi Forwardsbacken.

Mendes var spets men sprang mest offside. Är snabb men bidrog knappt till spelet. Det är svårt att få ordentlig påfyllning i anfallet med detta spelsystem. Den ensamme anfallaren blir väldigt lätt väldigt isolerad.

Den lille kvicke vänsterbacken Emil Johansson tyckte jag såg riktigt bra ut. Han ser inte mycket ut för världen, men var pigg och alert hela tiden och tvekade inte att gå framåt. När han gjorde det var Laröy uppmärksam och tog hans plats. Degerfors kanske också får ett vasst vänsterkantsvapen.

Forward hade inte så mycket att säga till om. Bitvis kom de in i matchen, men med undantag för en Hempa-nick var de egentligen aldrig i närheten av en målchans. Niklas Klingberg spelade ensam toppforward och tillbringade säkert 90 % av tiden med ryggen mot Degens mål. Knappast Niklas plats.

Peter Olsson spelade första halvlek och hade det rätt lugnt. Gick sedan av av okänd anledning.

Mattias Norgren kom in i andra halvlek och tog en av de två bakre balansposterna. Gjorde bra ifrån sig. Bredvid sig hade han Bromsjö under andra halvlek. Såg också väldigt stabil ut. Jag tycker Forward skall spela med dem på de positionerna.

Forward har definitivt ett målvaktsproblem. Bulut håller inte för div 1. Och det tycker jag inte på grund av utvisningen. Det är trots allt sådant som händer.

Calle Olsson kom fram på kanten några gånger. Han springer väldigt fort och uppoffrande. Men Forward måste han någon som kan spela fram honom också.

Anfallspositionen är nog lagets största problem näst efter målvakten. Om man vill spela 4-2-3-1 så måste man ha någon typ av target player som kan ta emot bollen och spela den vidare. Det hade man inte idag. Frågan är om man har det överhuvudtaget.
Örebro G.Zola
2006-04-11 21:38

Börjar bli ladda inför matchen imon, kommer själv att vara på plats så man får väl hoppas på en härlig tillställning.
Är det någon mer som ska se matchen?
Örebro bandoo
2006-04-11 21:28
//erikf

Du är inte ensam om att oroas över skador :)
Varje lipning/vurpa från Larsen under vårträningen har varit jobbig heh. Även Näfver skall tillägas.
Åtvidaberg ChLi
2006-04-11 21:19
Kan man följa matchen någonstans?
Örebro Brus-Nilsson
2006-04-11 21:16
Härligt besked följer:
http://www.nerikes.se/artikel.asp?intId=990825
Örebro jappel
2006-04-11 20:56
rirobban //
sportklubben.net kanske???
Örebro rirobban
2006-04-11 20:51
När det nu snart är dags för första tävlingsmatchen i år så tycker jag att det är läge för en tippningstävling som håller på hela säsongen. Ingen som kan ordna en sådan? :)
Örebro jappel
2006-04-11 20:05
Snart är det dags!
Pulsen ökar, bussen tankas.
Frågorna hopas, in på arenorna det plankas.
Spänningen stiger, målfest vankas!
ÖSK i toppen rankas!
Örebro Perkan - Hejdå Walker!
2006-04-11 19:05
nån som vet något om J.Pettersson o hans hjärta?? kan han spela imorgon eller blir det vila?
Örebro rokky
2006-04-11 18:52
KLART GRABBEN SKA FÅ BÖRJA BLOGGA! OCH DET ÄR NU!!!!
Örebro MAD FOR IT!
2006-04-11 18:44
sluta grina nu moraltanter! äre inte dags att låta mej blogga lite svartvitt ?

KOM IGEN NU SPORT! ARE YER MAD FER IT?!
Örebro ÖSK-Gordon
2006-04-11 18:40
kubanen 90// Ja, de kanske känner av kräksreflexerna efter att ha släppt in 8 mål här senast. De trivs nog inte på BA även om de fick med sig en pinne förra säsongen.
Örebro Mackan
2006-04-11 18:30
Trevlig "ikappläsning" på forumet under dagen. Bra jobbat skribenter.

Strålande inför Klas.

Hoppas verkligen inte på någon upprepning av fjolårets cupdebacle. Att höra straffarna direktrefereras av jappel via telefon var superjobbigt, speciellt då vi förlorade.
Örebro Klas ÖSK
2006-04-11 18:05
loopy//

Jag tyckte jag letade.. Alltid lömskt när de gömmer A-lags matcherna bland alla möjliga andra matcher.
Tackar för hjälpen.
Örebro erikf
2006-04-11 18:01
Är livrädd för att Larsen ska gå sönder imorrn :/
Örebro loopy
2006-04-11 17:58
deras träningsmatcherresultat finns på deras hemsida om man letar lite

tror det är dessa två samt någon resrvlagsmatch

IFK-Bunkeflo 1-2
Ängelholm-IFK 2-1
Örebro Klas ÖSK
2006-04-11 17:52
Inför-rapporten är uppdaterad med startelva nu.

Tackar för tipset angående deras träningsmatch mot Mjällby.
Åtvidaberg ChLi
2006-04-11 17:46
Kommer man att kunna följa matchen någonstans?
Örebro Mr.ÖSK
2006-04-11 17:40
Klas ÖSK//
Är felen inte av allvarligare art än så, så är det inte mycket att rätta till ;-)
Örebro K8
2006-04-11 17:38
... och Mariehamn över Bajen med 3-1 tidigare i vår.

Vi kommer krossa Värnamo! :-)
Örebro Prinsen.mc
2006-04-11 17:36
Värnamo vann tydligen över Mjällby med 3-0 i helgen!
Örebro K8
2006-04-11 17:29
Vet någon när vi får handla souvenirer igen?
Örebro Klas ÖSK
2006-04-11 17:23
Mr.ÖSK//
Jag kom på det när jag publicerat men tänkte "äh, ingen kommer väl tänka på det".. Men så var det ju inte :-) Får rätta till tavlan.
Örebro kubanen_90
2006-04-11 17:15
Ämne: Gordon// Precis. Oft....
Om Degen skulle komma till Örebro skulle det vara som en borta match för dem!
Örebro Mr.ÖSK
2006-04-11 17:14
Bra "inför läsning" till morgondagens match.

Kan dock inte låta bli att småle när jag läser att IFK Värnamo är nykomlingar i DIV 1.

Är inte alla lag i den serien det eftersom den inte funnits tidigare ;)
Örebro ÖSK-Gordon
2006-04-11 15:43
Mittåt// Så sant. Skulle faktiskt ha varit intressant att kolla Degerfors i en match som gäller. De har en spännande uppställning, som kan sluta lika gärna med fiasko som med succé.
Annons: