/fotboll/osk/forum/9634.aspx/fotboll/osk/forum/9634.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mittåt
2006-04-14 09:43
jappel// ÖSK är i år med i en reservlagsserie som i huvudsak består av Stockholmslag. Deltagare i denna är:

AIK
Assyriska
Brommapojkarna
Djurgården
Gefle
Hammarby
ÖSK

Lagen möter varandra hemma och borta, så så där väldigt många matcher blir det väl inte. En till två per månad ligger det på. Men givetvis bättre än ingenting. Matcherna finns inlagda i ÖSKs kalender, så de dyker upp där när det är så dags.

Beträffande lärlingarna så har ju dessa även möjlighet att få matchträning i ÖSK Ungdom, som har rätt att låna ner två spelare (från en pool av sex stycken). En möjlighet som man nog kommer att utnyttja rätt flitigt.

I gårdagens träningsmatch mot Eskilstuna City deltog till exempel Moses, Sandro och James. Speciellt Sandro var riktigt på hugget och en ständig oroshärd för Eskilstunaförsvaret.
Örebro jappel
2006-04-14 09:22
Da_öSk //
Jo det kännde jag allt till. Jag hade dock hoppats att det fanns fler skillnader än vikten av matcherna, om inte så är det mycket viktigt att vi vann. Bra att få med känslan att vi kan vända matcher mot sämre motstånd om vi bara jobbar på som vi ska! Mal ner allt motstånd bara!(som jag skrivit nedan men det tål att upprepas :o)
Örebro jappel
2006-04-14 09:19
Hackl //
Av någon anledning gillar i alla fall jag Mjällby så i det här fallet är det ganska ömsesidigt...och tyvärr är det nog orealistiskt att tro/hoppas på att ni följer oss upp i AS (om vi nu lyckas)
Mjällby är av tradition ett spelande lag och det är kul att se er spela. I år verkar det värre än vanligt dock. Fast å andra sidan ska man inte lägga så stor vikt vid träningsmatcherna det viktiga börjar nu!
Örebro jappel
2006-04-14 09:16
joth //
Var det så att reserverna spelar i allsvenskan?? (eller i alla fall mot lagen därifrån?)
Mjällby Hackl
2006-04-14 09:04
Jag tror tyvärr att ni går upp. Men jag hoppas inte det. Jag skulle sakna er. Sedan ni "åkte" ur har jag hyst en viss empati för er. Matcherna mot er är trevliga tillställningar och de ÖSKare jag träffat är trevliga typer. I fjol fick jag skjuts av en av de era till stationen efter matchen. Dessutom så är ju Superettan en mycket coolare serie än Lagrellsvenskan.

Tyvärr möter vi er på en tisdag, så vi blir nog inte så många. Jag skall jobba på att ta mig dit i alla fall, vem vill inte byta tåg i Hallsberg?
Örebro joth
2006-04-14 07:37
Tänkte på en sak, Riktigt bra att vi har en reservlagsserie i år. Förhoppningsvis leder det till att våra lärlingar får mycket speltid samtidigt som dom tränar med A-laget. Detta är nog mycket viktigt för framtiden!
Örebro Da_öSk
2006-04-14 07:27
jappel//

skillnaden mellan matcherna är att ena är en TRÄNINGsmatch och den andra är en TÄVLINGsmatch. ösk fick en olycklig start mot värnamo och det gav en grym uppförsbacke som gjorde att moståndarna stretade på bra.

träningsmatcher ger jag inte mycket för efter förra säsongen. 8-0 mot degen, 5-1 mot hamnen imponerar men det gjorde förra årets träningsmtacher oxå och se hur det gick :-(
Örebro # brorzan
2006-04-14 01:20
jappel & K8 //

Tack för uppskattning! Alltid kul att höra. :o)

Weggen är alltid skön att intervjua, just för att där kommer det svar med innehåll och han är inte rädd för att vara "kontroversiell". Sällan man får de klassiska klyschorna från honom. Helt klart hjälte-status på Foppas polare!
Örebro jappel
2006-04-14 00:41
Någon som såg både matchen mot Mariehamn och Värnamo??
Vad var skillnaden (förutom motståndet! som borde varit bättre mot Mariehamn)
Var det mittfältet som var ineffektivt, eller hela laget månne??
Bra hur som helst att vi fick vinna en plattmatch!

Bra att vi kan ta med oss avslutningen från cupmatchen ner till skåne på tisdag!
Örebro jappel
2006-04-14 00:32
Go Weggen så här ska
Från brorzans nedräkningsintervju.

Vad har ÖSK anno 2006 som kommer att locka Örebroarna till Behrn Arena?

- Framförallt att de gillar ÖSK och att de inte är med- eller motgångssupportrar utan vill stödja laget. Vi kommer att spela för att vinna och jag hoppas att man är positiv även om vi inte kan spela den där gladfotbollen som de flesta vill se, utan även att uppskatta att det kan bli en riktig skitmatch bara vi kämpar och vinner. Jag hoppas att folk vill komma ner och se oss vinna matcher.

Härlig fighter inställning, hoppas bara att folket i nejden inser att det är så här det ska vara!
Och därmed basta!
Örebro jappel
2006-04-14 00:25
Tack för peppingen Boldt!!
Positivism är aldrig fel!!

Känslan när vi nu gick vidare i cupen är faktiskt riktigt positiv, förra året var det lite av stolpe ut hela säsongen.
I år däremot fortsätter fotbollen med stolpe in liksom ÖSK familjemedlemmarna i bandyn som visat vägen upp till allsvenskan!
Örebro jappel
2006-04-14 00:15
Tillbaka efter några dagars (helt fel dagar) isolering från omvärlden i mörkaste småland!!
Jag passerade dock värnamo för sent för att avnjuta/plågas genom den drabbningen.
En drabbning som förhoppningsvis har det goda med sig att grabbarna nu lärt sig att det bara är att spela vidare med sitt eget spel även om man ligger under och det känns som att klockan går fortare än vanligt! Utdelningen kommer!

Viktigt också att det inte blev några värre skador under matchen.
Vi ska trots allt inte glömma att Värnamo faktiskt slog våra seriekolegor Mjällby med 3-1 veckan innan cupen!
Örebro K8
2006-04-14 00:08
Stabilt idag igen Brorzan! :-) Jag gillar Westmans raka, säkra svar på alla frågor.

Cantona //

En buss fylld, drygt 50 pers. Hoppas på många sneresenärer.
Landskrona Cantona7
2006-04-14 00:06
Hur många Örebroare räknar ni med på tisdag? Har ni fyllt många bussar?
Örebro rirobban
2006-04-14 00:03
Någon som vet om matchen BOIS-ÖSK kommer att sändas på någon sportbar i Örebro?
Landskrona Cantona7
2006-04-13 23:58
Att ta Ammuneke hårt precis utanför straffområdet är nog inte rätt melodi (men givetvis bättre än innanför). Han har gjort flertalet mål på frisparkar utanför straffområdet med sin vänsterfot.
Örebro Mittåt
2006-04-13 23:50
BoIS skadelista ser klart lovande ut. Om sedan Klingberg eller Olsson kan fixa Amuneke, så skall väl inte tisdagens uppgift vara helt omöjlig.

För Amuneke mot firma Andersson/Jansson lär väl sluta med ett och annat kort och en massa frisparkar. Men för guds skull - håll oegentligheterna utanför straffområdet, grabbar.
Örebro Aspen
2006-04-13 23:36
BOIS verkar vara rädda för Forwards offensiv. Hela 8 backar i 17 manna truppen!!!
Örebro Mittåt
2006-04-13 20:52
ÖSK-knotten med en överårig spelare (över 20 alltså) skickade hem Alm & Co. till Eskilstuna efter en lektion i hur man skall spela fotboll. 3-2 till hemmalaget mot div 2-laget från Eskilstuna trots att ÖSK hamnade i ett tidigt ettmålsunderläge. Örebroarna visade stundtals upp ett mycket bra spel. ÖSKs mål gjordes av

- Sandro, som tog hand om en dålig bakåtpassning.

- Tobias Johansson, efter snygg raid och inspelning av James Frempong.

- Erik Nilsson, efter en Daniel Andersson special.

City fick litet tryck sista 10 efter att en olycklig rensning gjorde att man fick litet kontakt igen. ÖSK Ungdom vann dock fullt rättvist.
Örebro Erki
2006-04-13 19:48
Ämne: En fråga... SPORT-Ex....//rirobban
Nej, Sportexpressen ingår inte i Viasats utbud.
Du får väl åka med ner till Landskrona om du vill se matchen ;-)
Örebro kubanen_90
2006-04-13 19:40
Ämne: // LKH
Visst AIKs w....
Vi har fler fans en ÖHK som har radio!
Örebro rirobban
2006-04-13 19:35
En fråga... SPORT-Expressen går väl inte till viasat?
Synd det för annars hade man kunnat titta på bortamatcherna som man gjorde när de var i allsvenskan:)
Örebro Erki
2006-04-13 19:33
jocke. & Mittåt//

Om ni följer länken kan ni se årskortens priser:

Endast entré
ungdom/pensionär 657 kr
vuxen 1134 kr
Örebro joth
2006-04-13 19:22
Någon som tror på något annat premiärlag än nedanstående?

-------PeWe--------
FrSa-FrJa-ThAn-JoRi
IaJe-FrNo-LaLa-KrNä
-----SeHe-MiJe-----

Bubblare är väl Magnus Samuelsson, Johan Pettersson och Patrik Anttonen.
Örebro joth
2006-04-13 19:14
Det ska bli riktigt kul att ratta in SPORT-Expressen imorgon 16:00 för att bevittna premiären av Superettan 2006.

Tror att Jönköping vinner matchen...
Örebro jocke.
2006-04-13 18:53
Mittåt//

Tack , super (Y)
Örebro # brorzan
2006-04-13 18:51
Boldt //

Fantastisk krönika som vanligt! Du kan verkligen få en hur laddad som helst!
Nu jäklar kör vi!!!
Örebro joth
2006-04-13 18:13
Kung Flodström//ÖSK ser bra ut i år, men, det gör flera lag. Exempelvis ditt Norrköping, Sundsvall och Landskrona.
Örebro joth
2006-04-13 18:11
bandoo, LKH//Kan nämna att vi har kollat och kollar på möjligheterna att köra ÖSK-Radio. Men, det handlar om pengar. Vi måste köpa sändningsrättigheterna om avtalet skrivs på samma sätt som tidigare, detta återstår att se. Vore dock väldigt kul att åtminstone få till ett studio-program med ÖSK-Radio eller varför inte en Studio-ÖSK-TV. Men, en ska vi också har brist på är medarbetare, dvs tid. Är det någon som tycker att detta låter intressant att jobba med så är det bara att höra av sig! :-)
IFK Norrköping Kung Flodström
2006-04-13 18:08
Ville bara säga att ÖSK ser riktigt grymma ut i år. Det ska bli ett nöje att följa er, bara Larsen håller.

Peking och örebro upp i år!
Annons: