/fotboll/osk/forum/9627.aspx/fotboll/osk/forum/9627.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Ljungskile LSK-Daniel
2006-04-14 15:01
Sista dagen att tippa superettan på. Hur tror DU att serien slutar?
Örebro rirobban
2006-04-14 14:32
Aspen//
Jag skall ditt... kan vara kul att se ifall BOIS blir något att räkna med i år;) hehe
Örebro Aspen
2006-04-14 14:17
Någon som tänker se Forward -BOIS ???
Örebro # brorzan
2006-04-14 13:58
psoari //

Var inte Jeffs en britt från Island? ;o)
Örebro psoari
2006-04-14 13:44
om man nu ska anmärka på saker så, varför inte... Paul Munster och Ian Jeffs är båda britter, däremot är Munster en britt från Irland medan Jeffs är en britt från England.
Eller nåt...
Örebro # brorzan
2006-04-14 13:40
Mackan //

Helt rätt! Klart man varit AIK:are som så många andra i ÖSK! ;o)
Örebro Grixx
2006-04-14 13:35
...eller rentav, det stinker Allsvenskan om ÖSK!
Örebro Grixx
2006-04-14 13:33
...och minsann tror jag inte att ÖSK luktar Allsvenskan:-)
Örebro # brorzan
2006-04-14 12:56
jappel //

Walker känns otroligt mycket Irland!
Örebro jappel
2006-04-14 12:44
Mackan//
förstaplatsen...låter helt ok för mig. Den tar vi!
Örebro jappel
2006-04-14 12:42
kribba //
Laget tänker inte så heller, men ÖSK:s ledning har satt en långsiktit mål att vi ska vara med i toppen av AS på nytt och kriga om europaplatserna. Där är målsättningen att vara tillbaka i AS senast 2008.
Att Walker sedan väljer att säga att vi ska placera oss bättre än förra året innebär ju i praktiken att vi som sämst ska kvala till AS.
Så om du vill sa han att vi ska upp utan att uttala just de orden!
ÖSK siktar på att vinna alla matcher i år oavsett motstånd, det kan jag lova dig.
AIK kribba
2006-04-14 12:36
Mittåt, tycker inte att man kan tänka så. Jag håller inte alls med dom tränare,ledare eller andra som säger saker som "vi är inte redo att gå upp i år" o liknande oavsett situation. Snacka om att förlorar stämpla sig själva. Har man såna tankar ska man åtminstone inte sprida dom offentligt. Man blir mentala förlorare med sådana tankar och sätter ribban för sina egna spelare nedåt istället för uppåt. Om inte ens egna ledare tror på sitt eget lag,varför ska spelarna göra det?

Sen måste man naturligtvis vara realistisk,att som nykomling säga att man ska gå upp i allsvenskan direkt med ett lag som på pappret håller låg se klass kanske är lite att ta i. Men ens interna målsättning bör vara hög. Man måste våga tro på sig själva,vilka ska annars göra det, sen att det kanske inte räcker till är en annan sak,men det är dumt att gå in som mentala förlorare redan från början.

Sen kan man undra, när är man redo att gå upp? När man blivit mjölkad ett år till på talanger, ekonomisk tillväxt och sponsorer? Det blir bara svårare att gå upp för varje år man stannar i en lägre serie, fråga ifk norrköping. Eller vårt eget hockeylag för den delen. Jag tror inte ett dugg på att man ska "växa sig starkare" i ettan eller var man nu är,för man blir inte starkare där. AIK förlorade grymma pengar på att ligga i ettan, det hade kunnat gått riktigt illa om vi inte gått upp direkt..det enda positiva med vår degradering var att den tvingade bort bromsklossar som Sanny, Englund mfl,vilket iofs kunnat inträffa även om vi stannat kvar. Man kan lika gärna omorganisera sig i den högre serien.

Det är stora ekonomiska skillnader mellan allsvenskan och se. Det går inte att "mogna" eller växa där. Möjligen kan man där på ett ibland lugnare/snabbare sätt göra sig av med ledare som inte håller måttet men det är i så fall enda fördelen.
Örebro jappel
2006-04-14 12:31
# brorzan//
Då var det klubbat då!!!
Hur är det med pappa Walker då? irland väl?
Forward ara
2006-04-14 12:31
jappel/
Håller med dig, dem har tippat BoIS på 3 plats.
Örebro # brorzan
2006-04-14 12:29
Ian Jeffs är britt.
Däremot så är Paul Munster som var här förra säsongen från Irland.
Örebro jappel
2006-04-14 12:29
markus_t//
varför inte.
Jag skulle inte gråta om han kom hit...(skulle vara glädjetårar då :o)
Örebro jappel
2006-04-14 12:28
34 tippare i ÖSK-Tipset
Borde bli några till väl?
Vi var ju 103 förra året!!!
Se nu till att det blir lite konkurans här!
In och visa er på styva linan.
Örebro markus_t
2006-04-14 12:28
Chester är väl även Michael Owens födelsestad? Kanske kan ta över honom också då!
Örebro jappel
2006-04-14 12:24
Fattar inte hur det kan komma sig att ÖSK ligger före Labois i det sammanlagda tippet från alla redaktioner på sv-fans.
Konstigt att ÖSK är tippade i toppen i år igen!
Nästan så att man tror att de andra lagen gjort så med flit för att de märkt att ÖSK spelade sämre under press förra året :-) men det var förra året det. Nu ska vi vara på tå hela tiden oavsett motstånd!
Örebro jappel
2006-04-14 12:16
Däremot är väl familjen Walker irländare. Eller??
Örebro jappel
2006-04-14 12:06
Hilltop//
sedan tolkar jag meningen:
geboren in: Chester, England
som att han är född i Chester England...men min tyska är inte världens bästa (detta missar jag dock inte på :-)
Örebro jappel
2006-04-14 12:05
Cantona7 //
Slå på TV:n och tryck in kanal 11...i alla fall hos mig :-)
Annars får du se till att köpa den kanalen (brukar vara del av grundutbudet i kabel-tv nätet.)
Örebro jappel
2006-04-14 12:04
Jeffs påstås vara Engelskman tillexempel på weltfussball.de.....och vår alldeles egna sportklubben.net

Detta måste vi såklart se över.

Är du säker på Jeffs ursprung Hilltop??
Landskrona Cantona7
2006-04-14 12:00
Hur får man in sportexpressen kanalen??
Örebro jappel
2006-04-14 11:59
Aj då... Sorry Ian. Kommer inte att upprepas.

Har för mig att jag sett engelska flaggan bredvid honom någonstans på webben bara....ska kolla upp och informera dem.
Örebro Hilltop
2006-04-14 11:57
jappel

Jeffs är irländare. En jädra skillnad...;-)
(Iaf om du frågar en irländare...)
Örebro jappel
2006-04-14 11:51
Så drar SE säsongen 2006 snart i gång!!
Jönsa mot BP blir intressant även det.
Ska försöka få tid och tillfälle att kika på matchen. (som borde vara välbesökt av alla fotbollssuktande runt om i landet.)
Let the game begin!
Örebro Aspen
2006-04-14 11:50
Är det någon som vet hur allvarlig MaSa skada är ??
Örebro jappel
2006-04-14 10:15
Mittåt //
Jag räknade inte upp talanger...tror jag..
utan vilka av de som flyttats upp i truppen i år jag tror mest på :-) Näfver var ju med redan förra året.
visst ser truppen intressant ut!
Hoppas att vi får alla att fungera bra ihop på planen i år bara!
Örebro Mittåt
2006-04-14 10:10
jappel// Jag tror inte att laget går och ser på matchen som ett led i förberedelserna. Däremot så kanske vissa spelare gör det som ett privat initiativ. Det finns ju till exempel en del ÖSK-inslag i Forwards laguppställning också. Att tränarna går, ser jag väl som en självklarhet.

När Degen spelade mot Forward satt Christoffer Näfver på läktaren och kollade in matchen. Men det var inte ÖSKare han hade sällskap med, utan Johan Åwall och några andra polare från Adolfsberg (antar jag).
Annons: