/fotboll/osk/forum/9616.aspx/fotboll/osk/forum/9616.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro jappel
2006-04-17 23:32
Känns offensivt så det sjunger om det!
Men vem går in på backen om något gud förbjude händer? Anttonen? eller räknar han med att flytta ner Näfver?
Örebro jappel
2006-04-17 23:29
Leksands IF//
Du har troligtvis helt rätt i ditt antagande angående skribenten som du nämnde och som jag inte ens ids bry mig om.
Han har visat prov på samma typ av totalt felaktiga påståenden och stoltserat med total okunskap i flera år på Svenskafans boissida nu.
Jag bryr mig aldrig om artiklar av den spolingen då de inte tillför någon information av värde.

Men det var länge sedan jag upprördes av hans tilltag.
Han är ökänd på Svenskafans. både av konkurerande lag, och antagligen inte speciellt populär bland de egna heller då hans artiklar allt som oftast är fullproppade med felaktigheter och lögner.
Örebro Aspen
2006-04-17 23:23
Pitchers kör både ÖSK och FBK i morgon
Örebro Leksands IF
2006-04-17 23:22
Jag brukar inte skriva här,kanske en gång i halvåret,men nu kan jag inte hålla käften!
Den där "mannen" Björn Jeppsson,är han helt förståndshandikappad?
Man kan fan i mig undra.
Vi har just nu inga skulder,men det är klart,hur ska en sådan totalt hjärndöd människa kunna veta det,han läser inga tidningar ell dyl!
Mina frågor är:Är han alla Landskronas fans ansikte utåt?
Får man vara skribent här om man skriver sådant respektlöst skit?

Om så är,då kan jag anmäla mig här som skribent så ska jag skriva ner han i skiten så han inte vet vad fn som hände!

Vilken otrevlig människa,men det är klart,dom kanske är sådana hela bunten där nere,vad vet jag?
Jag säger nu INTE att det är så utan jag undrar!

Inte underligt att det ser ut som det gör på fotbollsarenorna i sverige,eller kanske utanför då..med den synen på andra lag och deras supportrar!
Och du Björn! Hoppa nu inte på alla ÖSKare här,detta är min åsikt,inte Ösk på svenska fans!

Danne

Örebro jappel
2006-04-17 23:14
Det låter det!!!
Jag kan meddela att ni verkligen kommer ner till våren i alla fall, (en av få fördelar med skåne är trotts allt klimatet på våren och sommaren!)
Men vindarna från havet är kalla så se till att ÖSK halsduken är med i packningen!
Örebro K8
2006-04-17 23:08
Jappel //

Jajamen, vi ska sjunga fram ÖSK så det ekar i tv-apparaterna!
Örebro jappel
2006-04-17 23:01
Trist att nästan vara ensam ÖSK:are här inne dagen innan drabbning...verkar som att alla Örebroare valt att nappa på de dryga skåningarnas försök att trissa upp stämningen mellan lagen.
Verkar nästan vara fler ÖSKare på Bios forum än boisdrängar!
Örebro jappel
2006-04-17 22:59
Kul att se Superettanlagens framfart i AS!
Det visar ytterligare hur jämnt det är mellan serierna.
Hoppas att ÖSK kan göra det samma och visa att förra årets SE var den bästa någonsin, genom att tvåla dit de allsvenska föredettingarna från laböis!
Örebro jappel
2006-04-17 22:53
Och visst känns det att allvaret är nära nu. Se nu till att ha en ruskigt härlig bussresa. och kom ihåg att spara de flesta ölen till hemmresan, antingen till segerfesten eller till att helt enkelt korta ner resan (i alla fall mentalt :-)
Örebro jappel
2006-04-17 22:51
K8 //
Din lyckans ost som lyckats komma ifrån!
Se nu till att klacken på plats lyfter ÖSK till vinst!! OK?!! :-)
Örebro jappel
2006-04-17 22:50
Kan faktiskt bli riktigt trevligt att se första matchen för året på TV. I vissa lägen är det lättare att se hur spelarna agerar på tv:n, sedan har man alltid repriserna.
Men trots detta ska fotboll ses live!
Man kan inte undgå att undra hur pass bra bois är efter 1-1 mot BK forward. Jag tror inte ens att det är en tankeställare för dem då de ändå vann tillslut. Givet alla dryga skåningar som tycks husera i landskrona ser jag gärna att dom förtsätter sin vandring ner i seriesystemet...det var inte så många år sedan dom var i 2:an senast!!
Örebro K8
2006-04-17 22:48
Satan va nära det är nu! Om 12 timmar sitter man där på bussen och väntar på avfärd. Laddad till tusen!!!
Örebro markus_t
2006-04-17 22:33
Är det någon som fått klarhet i huruvida Pitcher´s, eller något annat hak för den delen, prioriterar rätt imorgon?
Örebro jappel
2006-04-17 22:20
# brorzan//
Det måste vara så här nirvana är :-)

Lycklig, lyckligare, jappel (efter två ÖSK-tv samma dag :-)
Örebro jappel
2006-04-17 22:18
Mackan //
Suck... Nej!!!... :-(
Var tvungen att åka tillbaka till verkligheten idag! inte helt lätt alltid att planera livet med fru och barn. Så det bli till att ratta in sportexpressen. Fast det är inte fy skam det heller.. Jag kommer mycket tack vare detta istället åka till hemmapermiären. Och ska jag vara ärlig så skänker jag bra mycket hellre pengar till ÖSK än till labois! så jag satsar på stockholmsmatcherna sedan blir det nog hemmamatcher för hela slanten, möjligen med undantag för JönSa!
Örebro # brorzan
2006-04-17 22:11
Var det någon som sade ÖSK-TV?

Orkar ni med en till?
Örebro jappel
2006-04-17 21:38
In och visa vad ni kan nu innan serien drar igång för ÖSK!
Trist om ni missar att tippa ÖSK:s första match och vill vara med senare...tänk om det är den ni loosar på ;-)
Örebro jappel
2006-04-17 21:32
pera!//
Jag hoppas verkligen att du får som du önskar!!
Jag ser helst att ni följer med oss upp, sedan får gärna sundsvall kvala sig upp på bekostnad av ÖIS sedan är min lycka total! :-)
Örebro jappel
2006-04-17 21:30
schyst med lite ÖSK-tv!! den varan har vi inte varit allt för bortskämda med förut! Känns mycket trevligt.
Skulle sitta fint med ett eller annat reportage från träningar någon gång imellanåt. (för dom rättigheterna kan väl ändå inte LåL äga!! :o)
IFK Norrköping pera!
2006-04-17 21:26
Se till att spöa superettan-laget Landskrona imorgon, hoppas på Peking och ÖSK i Allsvenskan 2007, till skillnad från lag som Bois och Assyriska tillför vi ju ändå någonting, både intressemässigt och på plan!
Örebro jappel
2006-04-17 21:24
rirobban //Jag har inte hört något om detta, men det låter oerhört konstigt om en pub i Örebro väljer att sända hockyfinalen före Superettanpremiären mot bois, även om det kan vara avgörande matchen..
Visserligen har väl de flesta av ÖSK:S hardcore fans åkt till skåne...men det finns säkerligen minst 200 kvar som mer än gärna svingar en bägare och kollar matchen på puben!
Örebro jappel
2006-04-17 21:21
För övrigt är jag ruskigt laddad inför morgondagens match. Som jag har längtat efter detta!!
Örebro rirobban
2006-04-17 21:21
Seriöst nu... är det någon som kollat upp ifall de ska visa matchen (BOIS-ÖSK) på "Pitchers" eller "Klaras"? Jag antar att det inte är klart med tv-avtalet med allsvenskan så att de inte kan visa från den, sen att ingen Örebroare bryr sig om hur det går i en hockeyfinal nu! Kom igen, någon som hört något?
Örebro jappel
2006-04-17 21:18
Angående nya offside regeln så kan spelaren numera även delta i spelet och vara offside utan att det ska blåsas. Först när en offsidestående spelare är på bollen först så är det offside!
Så om två anfallare springer mot samma boll och den ena var offside när bollen slogs medan den andre var onside. så kommer spelet fortsätta tills dess att någon av dessa vidrört bollen. om det blir onside killen som är först så kan spelet gå vidare, annars blåses offsiden av i efterhand så att säga!

Jag håller med alla som tycker att detta är totalt idiotiskt!! detta förstör hela iden med offside.
Jag vill ha tillbaka den gamla hederliga offsideregeln.
Örebro Arx
2006-04-17 20:58
Publicerade just detta på Bois forum. Mycket självförtroende där just nu. Känns obehagligt bekant.

---

Jeppssons krönika är intressant. Även om de flesta av oss ÖSK:are kanske uttryckte oss lite mindre överlägset, känner man alltför väl igen känslan från i fjol.

Klart att Superettan skulle bli en ren transportsträcka. För ett lag som besegrat allsvenskans topplag kunde lag som Åtvidaberg och Mjällby omöjligt vara något hinder.

Så trodde vi. Och experterna höll med.

Känner ni igen er?

Skulle tro det. Förmodligen är ni lika bekanta med känslan jag hade inför våra första hemmamatcher i fjol. Mot Boden var jag en av många som suckade tungt över bortslagna bollar vid ställningen 3-0 till oss. Vi var ju så mycket bättre.

Och när Gais och Falkenberg kom på besök var allt annat än en ÖSK-seger fullkomligt omöjligt, det fanns liksom inte i denna världen.

Men visst gjorde det det. Båda gångerna fick vi nöja oss med 1-1. Resultat som vi dessutom hade varit nöjda med när det var dags för returmöten längre fram under säsongen. Att man har ett långt bättre lag än alla andra hjälper föga när Superettans köttmursförsvar ställer upp sig.

Och högt ställda förväntningar vänds obehagligt snabbt till enorm besvikelse.

Men här tror jag inte att ni känner igen er.

För jag tror inte för en sekund att varken Björn Jeppsson eller någon annan av er Boisare bryr sig om dessa ord. Och jag klandrar er inte. För jag minns ju som sagt själv känslan av oslagbarhet inför säsongen.

Visst snackades det om att Superettan kunde bli svår. Men det gällde ju inte oss. Det gällde ju bara de andra lagen som siktade mot den tappade allsvenska platsen. Som Norrköping, till exempel. Vi skulle givetvis inte göra samma misstag som dem.

För oss var det naturligtvis något helt annat. För oss låg vägen tillbaka helt vidöppen. Vi var ju det bästa laget. Och tipsen var med oss. Allt annat än en direktuppflyttning var osannolikt. Till och med kvalspel vore en besvikelse.

Jag antar att ni känner igen er.

Högmod går före fall. Det har vi i Örebro bittert fått erfara.

Men i Landskrona tycks det finnas mycket väldigt högmod just nu.
Örebro Mittåt
2006-04-17 20:56
are// Ja, det gör han. Hittas dock säkrast på en bänk i Landskrona från klockan 19.00 i morgon.
Hammarby are
2006-04-17 20:50
går herish kuhi kvar i örebro?
Örebro Mittåt
2006-04-17 20:50
Det blev Svartå!
Landskrona Cantona7
2006-04-17 20:47
Har ni långsamma innerbackar?
Örebro joth
2006-04-17 20:45
Med tanke på våra snabba yttermittfältare skulle jag vilja påstå att vi kör 4-4-4. :-)
Annons: