/fotboll/osk/forum/959.aspx/fotboll/osk/forum/959.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Hahne
2015-07-11 17:25
oberg pverkad av tidigare huvudskadan mot peking tro?
Benny Böckling
2015-07-11 16:53
Med vårt dassiga försvar har jag ändå svårt att se detta hålla 45 minuter till.
Är kalabalik så fort MFF närmar sig offensivt.
Örebro Bastard on Parade
2015-07-11 16:50
Fina mål av ÖSK. Jag trodde inte att ÖSK skulle stå upp så här bra mot Malmö och det började ju inte särskilt bra. Hoppas ÖSK vågar gå framåt i andra halvlek då det finns enorma ytor överallt. Malmös försvarsspel är ju chockerande svagt med obefintligt press-spel.
Örebro widemarsh
2015-07-11 16:49
Synd att vi ger bort ett mål, annars en hyfsad halvlek. Det är ett väldigt svagt Malmö vi möter, är det någon gång man ska slå dom borta så är det väl idag. Tycker ingen av situationerna är straff då båda Malmöspelarna söker straff å det grövsta. Men domarna dömer ju ofta i dom situationerna trots att anfallarna tränger sig in framför backarna och faller.
Benny Böckling
2015-07-11 16:31
Oj oj oj
Jag lägger mig platt Kalle.
Hallelujah
Benny Böckling
2015-07-11 16:24
Kristoffer Karlsson ger tillbaka från förra årets möte mot Gefle.
Tackar vi för.
Benny Böckling
2015-07-11 16:15
Haha! Vicken balja!!!

Park da buzz nu!
Örebro Hahne
2015-07-11 16:15
FAN va syggt!!!

Örebro widemarsh
2015-07-11 16:14
Dåligt av Eidur. Men borde givetvis varit frispark.

SNYGGT DAJJE!
Örebro Hahne
2015-07-11 16:12
jävla sopa
Benny Böckling
2015-07-11 16:11
Härligt Eidur!
Örebro Lekiller
2015-07-11 15:45
19 man brukar de ju åka med vanligtvis. Kanske inte har fler spelare som är inskrivna i a-truppen och som "får" spela för ÖSK. Nu när Yashin och Nkili är borta.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Bastard on Parade
2015-07-11 15:37
@Lekiller:

Ja, vi har 3 stycken talanger på bänken. Däremot så är det ju mycket vanligt att man åker med 19 man i truppen, speciellt om det är en bortamatch längre bort. Det jag menade var att Axén hellre riskerar att ha en ledig plats på truppen än att ta ut en till spelare. Nkili missade senaste matchen och om det nu är så att han har blivit pappa så måste ju ÖSK räkna med att han kanske inte är tillgänglig för matchen.
Benny Böckling
2015-07-11 15:31
Nkili blev farsa imorse därför inte med.
Dags för Nordmark att göra en bra match då.
Örebro Lekiller
2015-07-11 15:30
Bastard/ Kan ju vara så att Nkili har blivit sjuk idag. Tror inte det är ett medvetet val att endast ha 6 avbytare. Unga talanger? Ekstrand-Hamren Lundberg Ring 3 st talanger, skulle nog ja vilja påstå, på bänken.
Postat via SvenskaFans-appen
Benny Böckling
2015-07-11 15:04
Nkili hade nog varit nyttig att ha idag.

Fy fan, lär bli åka av...
Örebro Bastard on Parade
2015-07-11 15:03
ÖSK har rapporterat in följande uppställning till Förbundet: Jansson Björnquist, Sigurbjörnsson, Moberg, Valgardsson Åhman Persson, Nordmark, Gerzic Holmberg, Pode, Gustavsson Bänk: Rinne, Haginge, Wiktorsson, Ekstrand Hamrén, Ring, och Lundberg. Edit: ÖSK lade ut en bild på startelvan på Twitter. Där har Gerzic balansrollen igen, medan DG är centertank i "4-3-3" och Pode vänsterforward. Nkili saknas. Varför åker ÖSK ned med en 18-manna trupp om Nkili var osäker? Nog fan måste en talang vara bättre att ha på bänken än att inte utnyttja möjligheten att ha 7 spelare på bänken? 1 målvakt och 4 försvarare på bänken. Offensiva ÖSK! Inte konstigt att vi har gjort minst mål i Allsvenskan i år.
Örebro Hagge till landslaget
2015-07-11 15:00
Helt sjukt att Logi får nytt förtroende.
Örebro Sunnanlid (2013)
2015-07-11 14:23
Snacka om att det blivit uppförstorat med Une-Larsson. Det är väl ingen idag som har äkta klubbkänsla ändå.
Sawadee
2015-07-11 11:18
"Under hela min tid i herrlaget så har jag varit väldigt proffesionell och dedikerat hela mitt fotbollsliv till Brommapojkarna om inget annat, så jag tycker det har blivit förstorat"
Tänk om BP-bloggen också hade kunnat göra en enkel web-slagning på ordet professionell?

Sawadee
2015-07-11 11:12
idiot
AIK Habari
2015-07-11 09:01
Idag tror jag som vanligt att vi vinner,
det gör jag alltid.

Förra året bevittnade jag 2-0 till vårt ÖSK i första,
tyvärr höll det inte "hela vägen".

Vi sparkade ut MFF ur cup'en,
mot alla odds.

Vi torskar inte denna eftermiddag!

ÖSK :)
Sawadee
2015-07-11 07:43
@Eyravallen Örebro:

Jo, så är det nog. Du blir kanske livstidsspärrad? Kanske jag också bara för att jag kommenterar ditt inlägg? Det enda vi vet är att andra inte blir det, vilka elakheter de än skriver, år efter år. Fan vet varför?
Sawadee
2015-07-11 07:31
@flesklepp:

Åsa-Nisse borde också omedelbart avgå som president i Knohult! Nu har jag åtminstone framfört min mening, Hööööööh!

Eller förresten, diskuterar vi silvermedaljören i "Årets idrottsstad"? Är inte alla våra ideella krafter med alla deras individuella, oavlönade insatser i vår idrottsstad värt bättre än att vi ska håna dem? I love you, Örebro
Eyravallen Örebro
2015-07-10 23:50
@_Adde_:

Haha diskuterar ni Saywee? Trodde vi var 5 år tillbaka i de förgångna med samma diskussioner om just vår kära Saywee. Låt han vara och inse att han kommer alltid kommer bli kvar här under skydd av sina söner och deras kompisar i admin rollen. får säkert en livstidpärr nu som alla andra 32 bra skribenter fått.
Örebro Center
2015-07-10 20:46
@_Adde_:
Som du såg(?) så värjer jag mig emot att en spelares kvalitet endast kan mätas i antalet mål. Med en sådan syn kan inte en spelare som Broberg, som levererat så få mål som ytter vara en bra värvning för oss och Yasin är en dålig värvning för Århus. Jag säger inte att Broberg är en bra eller dålig värvning. Det lär visa sig. Personer med avsevärt högre kompetens än mig i klubben anser tydligen att han är en bra värvning. Men de kan knappast ha kommit till den slutsatsen genom en historisk riklig poängskörd från Herr Broberg.
Örebro _Adde_
2015-07-10 19:11
@flesklepp:

Baby steps flesklepp, baby steps! ;)
Örebro flesklepp
2015-07-10 19:07
@_Adde_:

Självklart är det ett bevis på att vår ledning är fruktansvärt dålig när de ersätter en spelare som gjort fyra mål på sextio matcher med en som gjort fem på sextioen. Med ett sådant handlande borde ju Sjögren och Sixten inse att de bör avgå direkt!
AIK Habari
2015-07-10 19:04
Jag backar sällan,
men kan hålla igen när det börjar tjafsas ...
Örebro flesklepp
2015-07-10 18:51
@_Adde_:

Tvärtom, enligt den surnärkingska logiken så har ju Broberg en fantastiskt mycket bättre målstatistik med sina 8,2% mot Yasins 6,7% per match..
Annons: