/fotboll/osk/forum/9567.aspx/fotboll/osk/forum/9567.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro K8
2006-04-25 23:44
Hmm, mycket illa på Football Manager iaf! :-/
Örebro *Korpen*
2006-04-25 23:43
Ett uttänjt ledband i foten är inte så illa, kan bli vila i ett par veckor om ens så länge. Fast spelare reagerar ju olika på sånna skador, hoppas att det är bra med Jeffs!
Örebro 1908
2006-04-25 23:43
By the way så vet vi ju inte om diagnosen är fastlagd. Citatet är hämtat från en undertext i NA's bildspel från matchen.
Örebro 1908
2006-04-25 23:42
Ja säg det!? Tänker också att det kunde ha varit mkt värre, men vad vet jag... Ngn som har ngn uppfattning?
Örebro jappel
2006-04-25 23:40
1908 //
Uttänjt ledband, är det bra i dom här sammanhangen??? Det låter som att det kunde ha varit mycket värre....typ av eller trasiga menisker eller ....ja ni vet det finns så många delar på en fotbollsspelare som kan paja...

Så hur illa är uttänjt ledband på en skadade fotbollsspelarknän/ben??
Örebro GT
2006-04-25 23:40
Lasse Larsen går på vatten !!!

Örebro kubanen_90
2006-04-25 23:38
Ämne: Hoppas JoPe är med f....
Heheh Ja det är sån glädje man vill se från alla spelare! :)
Jag vill också säga att inlägg jag skrev om reklamen BARA var mina egna tankar.
Örebro 1908
2006-04-25 23:37
Ang Jeffs: "Skadan är troligen ett uttänjt ledband." /NA

Örebro K8
2006-04-25 23:36
Kul att fler verkar förstå att det inte riktigt funkar med två likadana speltyper på topp.

Min elva mot GIF:
-----------Westman------------
-FreSa--Frippe--Thompa--Riddez
Jeffs(?)-Larsen-Nordback-Näfver
----------Johan-Seb------------

Anttonen tar Jeffs plats om han inte kan spela.
Örebro *Korpen*
2006-04-25 23:32
Hoppas JoPe är med från start i nästa match! Mirza och Seb funkar väl ganska bra ihop men de är för lika och springer på samma bollar, ingen av dem går på djupet heller. Tycker ÖSK blev mycket bättre med JoPe, han hann väl med att missa en 2-3 bra lägen? Fast kul att se att han blev så glad över målet!
Örebro jappel
2006-04-25 23:26
Kul att många får vara med och göra mål men samtidigt lite synd att lika många är med och sumpar 100% målchanser! Borde som sagt ha blivit både 5 och 6-1 idag!! minst!! Men en riktigt kul match hursom helst och viktigt att vi får med oss lite målskillnad mot lag som förväntas hålla till i botten av serien!
Örebro kubanen_90
2006-04-25 23:23
jocke.//

Håller med om inte P spelar från start nästa match är det ett stort fel.
Örebro jocke.
2006-04-25 23:21
Det är nu man ska bra så korrekt och berömma ÖSK för segern. Och det var en bra match - efter 60:e minuten. Det var då som ösk började spela ordentligt - larsen fick bollen allt mer och styrde mittfältet på slutet. Johan Pettersson anser jag vara självskriven i startelvan och seb ska spela på mittfältet. Två långa gängliga targets på topp funkar inte - behöver nån i djupled.

Sen förstår jag faktiskt inte de som säger att Jeffs gjorde en bra match idag - lite empati ska man väl känna för skadan men jag tycker allvarligt att han var KASS! gjorde knappt ett rätt på hela matchen, vänder hem, söker sig allt för långt in i banan, inga djupledslöpningar, ingen vidare teknik - nej förlåt men jag såg inget bra med honom , finns definitivt andra som kan spela på högerkanten. Att FrSa spelar bakom gör ju inte saken bättre men..

Nog med klagomål - jävligt skön ösk seger och riktigt bra spel sista halvtimmen !
Örebro K8
2006-04-25 23:16
Viktigt att Pettersson fick sätta en, han behöver självförtroende.

Seb-Johan på topp mot GIF är min åsikt.
Örebro kubanen_90
2006-04-25 23:14
Worldfarm//
Du har rätt. Jag har tagit bort inläggen där jag kritiserar ÖSK för hårt.
Örebro Tomten (Vi vinner, ni stinker!)
2006-04-25 23:14
"problemet" med att banderoller hängs över sponsorernas loggor kommer väl försvinna av sig självt i och med att det byggs en ny läktare, inte mycket att grina över, bara att inse att en banderoll inte är lika mycket värt för ÖSK som en ekonomisk förening som en reklamlogga...

grymt bra match idag förresten! :)
Örebro go_osk
2006-04-25 23:13
örebro sk//
Kolla på TV4:s hemsida. Dom hade ett härligt inslag!
Örebro jappel
2006-04-25 23:12
Har jag för övrigt sagt att det är sååååå ruskigt skönt att vinna en sån här måstematch på det sätt laget ändå gör det. Lösningen på problemet med darriga inledningar när vi leder kanske kom idag när ÖSK lyckades reda ut stormen genom att kontra in ett mål när andralaget pressade som bäst!! Är anfallarna på topp öppnar såklart den typen av vansinnesanfallsfotboll som maif spelade i början av andra för kontringslägen och härliga mål!! sicken lobb över den mycket reslige Dušan
Örebro örebro sk
2006-04-25 23:11
Någon som vet vart man kan se ösk mål===???
Örebro kubanen_90
2006-04-25 23:11
Jag står fast vid att inga sponsorer ska var på vår sektion. Hoppas att reklamen åker bort!
Örebro K8
2006-04-25 23:10
Underbart, så j*vla skönt! Bara börja ladda inför matchen mot Sundsvall. Ytterligare 3 poäng ska bärgas!
Örebro K.Carlos
2006-04-25 23:09
Jappel//
Har sett de två inledande omgångarna och anser att Gustaf Andersson skulle uträttat lika mycket som Ian Jefs har gjort på högeryttern.
Det han med bravur gjorde idag var att vända bakåt och passa Fredrik Samuelsson.
Örebro worldfarm
2006-04-25 23:09
Kubanen 90 // Om du "bara" är medlem kanske du ska vara försiktig att framföra kritik mot ÖSK. Självklart en tråkig incident idag men vår inställning är att det går att lösa så alla blir nöjda.
Örebro jappel
2006-04-25 23:08
Håller med Kubanerna att det är onödigt av ÖSK att sätta reklam direkt ovanför Västra stå. Det måste finnas andra platser till samma pris eller om det är fullt sälj in en dyrare plats till företaget!! det är frågan om ca 10 meter som kubanerna borde kunna få vara garanterade att använda! (tilläggas bör att jag inte är med i kubanerna, tycker bara att suporters och suporterkultur är ett mycket viktigt inslag på en fotbollsarena!)
Örebro jappel
2006-04-25 23:05
K.Carlos//
Har du sett Jeffs spela???
Han är en slitvarg som gör oväntade saker, lyckades vid flera tillfällen i dagens match med att bryta in i banan längs med offensiva straffområdeslinejen och slå fina inlägg då hela försvaret öppnade sig av hans löpningar!
Anttonen kan säkerligen göra detta också när han är i storform, men idag spelade han mycket på säkerhet och rutin trots att Mjällby nästan redan gett upp när han kom in, vilket ledde till ett markant ÖSK övertag sista halvtimmen.
Örebro Justitiemord
2006-04-25 23:05
ÖSK har vetat länge att vi har/ska ha våran/våra banderoller där dom hängde från början. Vi har också haft det ett bra tag.
Jag fattar inte heller vad en Socialdemokrats reklam banderoll gör på en fotbolls arena.
Vi supportrar måste ju kunna få visa och leva ut våra känslor för ÖSK.
Frågan är vad som är viktigast, att ge massa företag "plats" eller att ha kvar dom riktiga supportrarna.
Snack kommer tas med ÖSK imorgon förhoppningsvis och Banderollen måste verkligen bort. Kubanernas hem är Västra stå. Inte något företags.
Örebro jappel
2006-04-25 23:02
Birgerstam //
Tack för det....inte ofta men hör hifare som inte vill ha lokalderbyn mot bois dock!!..men vi kommer gärna upp och stångas med er i AS!! ;-)
Örebro K.Carlos
2006-04-25 23:01
Är det bara jag som anser att Anttonen ska vara självskriven i laget?
Ian Jeffs ska vara en backup eller högerback i såna här matcher.
Örebro jappel
2006-04-25 23:01
Klart jag gillar anttonen, han spelade mycket bra och är i sina bästa stunder en av ÖSK:s bästa spelare! I dag var dock många väl godkände med undantag för darret i början av andra!! Det jag önskar mig mest av allt är att ÖSK kommer till rätta med problemen som dom har i början av halvlekar och problemet med att leda en match stabilt i halvtid! Vad händer under pausen???? gå in i andra och fortsätt spela som i första, hur svårt kan det vara??
Helsingborg Birgerstam
2006-04-25 23:00
Redan 6poäng före BOISarna. Vi här nere litar på er.
Annons: