/fotboll/osk/forum/9564.aspx/fotboll/osk/forum/9564.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2006-04-27 10:23
ara//
Lugna ner dej lite, vad är det med dej idag?
Vilka har påstått att ÖSK är ett allsvenskt lag i år? ÖSK är ett superettanlag i år, som i nuläget leder serien, varför mår du så dåligt, vad är felet? Jag tycker att Walker och hans svartvita eleganter har gjort en bra inledning!

Forza svartvitt!!!!!!!!!!!!!
Örebro jappel
2006-04-27 10:21
Ara stämningshöjaren på forumet :-)
Du måste visst få utlopp för dina känslor officiellt på forumet minst en gång per månad va??
Forward ara
2006-04-27 10:19
Det finns ju några av er som påstår att ÖSK är ett Allsvenskt lag. Om ÖSK är ett Allsvenskt lag varför blir ni helt lyriska när ÖSK vinner med 4-1?.
DEt ska vara en självklarhet att vi vinner dem, kanske med fler mål också.
AIK Saywee
2006-04-27 10:18
Nej, det finns ju andra som ser träningarna och dessutom rapporterar lite om detta då och då, bl.a på detta forum.
Tycker bara att det är konstigt att du har synpunkter på vad som sker på träningarna när du inte varit med på plats ....
Forward ara
2006-04-27 10:16
Arx/
" Apropå Herish såg man hur han tittade långt efter Pettersson efter 4-1-målet (han var uppe och värmde på samma planhalva). Han såg inte helt nöjd ut. "

hehe du är ju grymt bra på att ljuga.
Vadå när ÖSK gör mål tittar du snabbt efter Herish eller?,
kåt eller?
Forward ara
2006-04-27 10:14
Saywee/
Du kanske åker upp till ÖSK för att se träningarna?.
Örebro Arx
2006-04-27 10:14
Aspen//
Är i beredd att hålla med dig. Vänsterkanten är ett positivt problem (och när kunde man skriva något sådant senast?). Samtidigt tycker jag att Henriksson funkade bättre när han kom ner i banan.

Kan man skicka ut någon av Näfver/SH till höger? Där var det ju desto sämre med Jeffs som först höll till på tok för långt in i banan och som sedan blev skadad och ersattes av en inte helt fit for fight Anttonen.

Ett enklare alternativ är väl att peta Mirza och ersätta honom med Pettersson och se om han och SH funkar bättre ihop.

Samtidigt ska man väl inte klaga efter 4-1...

Apropå Herish såg man hur han tittade långt efter Pettersson efter 4-1-målet (han var uppe och värmde på samma planhalva). Han såg inte helt nöjd ut.
AIK Saywee
2006-04-27 10:13
Men, ara, jag har väl inte påstått att jag tittar på träningarna, det blir ju lite svårt att se dem från Halland.
Jag vet dock att många andra svartvita fans med engagemang beser träningarna och dessa personer tror jag är ganska bra på att bedöma insatserna från de olika spelarna.
Man skall väl inte hitta på osanningar om sådant man inte vet ett dugg om!
Forward ara
2006-04-27 10:12
Mittåt/
Robert Walker kommer aldrig bli något...
Varför tar han inte in Moses Reed på bänken?, vi hade ju inte en ända back på bänken.
NEJ för att Patrick Walker tänker på sin son.

Inför Mjällby matchen.
" Robert Walker: Snälla pappa får jag hoppa in i matchen mot Mjällby?
" Pappa Walker: Ja, min son du har vart snäll den här veckan.
Örebro jappel
2006-04-27 10:11
Rätt rätt rätt
Rätt att låta unga relativt oerfarna spelare känna på hetluften när matchen är så gott som avgjord
Rätt att inte spela med Kuhi som ändå kommer gå till BKF när hans kontrakt går ut, om han platsar.
Rätt att spela med ett lag som är så oförändrat som möjligt så länge det flyter på bra (eller ångar på som peking flodström sa!)
Forward ara
2006-04-27 10:11
Jag säger bara 1 grej.
Hoppas att många ÖSK kommer till STHLM.
För ni kommer se min diss till Walker.
Örebro Mittåt
2006-04-27 10:10
ara// Det fanns väl ingen anledning att ta in Herish då laget redan ledde med 4-1. Då var det mycket bättre att låta någon av de unga talangerna få känna på hur det är i Superettan.
Forward ara
2006-04-27 10:09
Saywee/
Då har du inget liv ;).
räcker det inte med att bara gå på matcherna?
Örebro jappel
2006-04-27 10:09
Arx //
jag läser och lär!! nu vet jag lite mer om arenornas placering i Götet, tack för det. :-)

Ara//
Fel fel fel
Fel att dissa andra spelare
Fel att tycka synd om Kuhi
Fel att börja tjatet igen, du var ju på god väg att bli en objektiv analytiker, men det var väl bara lurendrejeri...
AIK Saywee
2006-04-27 10:08
Om det inte regnar då?
Forward ara
2006-04-27 10:05
Saywee/
Jag är ingen torsk som står och tittar på en träning när det regnar. ;) Ta åt dig.
Forward ara
2006-04-27 10:04
Inför Mjällby matchen.
AIK Saywee
2006-04-27 10:02
ara - din lilla tjötiga papegoja//
Du skriver bl.a. "Hur fan ska en spelare bli bra när han inte ens behöver kämpa på träningarna?."

Hur många träningar har du sett, undrar jag? ... och var får du alla tokerier ifrån?
Forward ara
2006-04-27 09:57
Mackan/
Se det som du vill.
- Du var ju också en riktig Herish supporter innan ;). Har jag fel?
Örebro Mittåt
2006-04-27 09:48
Med tanke på hur majprogrammet ser ut lär Herish få en hel del chanser att visa upp sig live.
Örebro Mittåt
2006-04-27 09:44
ÖSKs två spelartrupper står inför en väldigt hektisk majmånad. Totalt skall 16 matcher spelas på 31 dagar, enligt följande fördelning

Superettan: 5
Div 3: 6
B-laget: 3
Sv. Cupen: 1
Folksam-cup:1

Vissa lagdelar kommer att pressas hårdare än andra. Eftersom det till exempel bara finns två mittbackar tillgängliga för A-truppen, så vill not inte lagledningen riskera dessa i B-lagsmatcherna och Folksam-cupen. Men det är knappast rimligt att tänka sig att ÖSK Ungdom skall hitta mittbackar så det räcker för match i genomsnitt var tredje dag.

Vänsterbacksplatsen är en annan position där det egentligen inte finns någon given uppbackning.

Det blir nog en hektisk månad för lagansvariga.
Örebro Mittåt
2006-04-27 09:28
Ämne: Ni ångar på ni........
Kung Flodström// Det blir inte så mycket ånga på två omgångar. Men visst ser det positivare ut än vad det gjorde förra året. I Landskrona hade laget dock en hel del tur - eller om man skall kalla det oskicklighet hos BoISarna. ÖSK kämpade på bra, men nog tycker man ändå att hemmalaget borde ha satt minst en av sina chanser.
Forward ara
2006-04-27 09:26
Inför Mjällby matchen.

Familjen Walker är en skojare, från top till tå. Om P.Walker tror att hans barn kommer bli något i framtiden då har han helt fel. Hur fan ska en spelare bli bra när han inte ens behöver kämpa på träningarna?.
- WALKER : KOMMER FÅ EN RYKTIG GRYM ÖVERASKNING NÄR HAN KOMMER TILL STHLM.

ÖSK-marte/
5 år i klubben. Och inte ens få hoppa in i hemmapremiären. Walker håller en jävligt låg klass.

må /
Herish har aldrig fått en RIKTIG chans. Jo 1 gång och det var under försäsongen förra året!.

D. McGrain /
Anfallet gjorde inte 4 mål.
- Fredrik Nordback- Mittfältare.
- Joel Riddez- Back
- Sebastian Henriksson ( Gick ner till mittfältet)
- JOHAN PETTERSSON - ! ANFALLARE !.
IFK Norrköping Kung Flodström
2006-04-27 09:10
Ni ångar på ni....
Örebro
2006-04-27 09:03
Förstår inte allt snack om att det är så synd om Kuhi att han bör få spela. Det finns många spelare i truppen och bara elva får plats på planen. I så fall är det väl lika synd om alla andra. Om det är någon som fått många chanser och inte presterat, så är det väl Kuhi.
Mitt förslag är att flytta upp Sandro P. till bänken. Det är i alla fall en möjlig framtidsman som skullle behöva känna på lite krutrök.
Örebro Mittåt
2006-04-27 08:52
Jag tror också att Mirza ligger rätt så bra till för att få fortsätta spela. Det är ju Walkers idé att han skall göras om till anfallare och därför kommer han nog inte att släppa den idén förrän han har blivit överbevisad om motsatsen.

Hittills tycker jag att Mirza ser klart bättre ut i anfallet än vad han gjorde på mittfältet. Det är något befriat över hans agerande nu för tiden. Han krigar och tar för sig hela tiden på ett sätt som jag inte kan påminna mig att han gjorde förra året. Kanske känner han sig blockerad på mittfältet i och med att ett misstag kan få ödesdigra konsekvenser, medan han i anfallet kan släppa loss på ett annat sätt.

Beträffande högerkanten så skriver NA idag att Walker uttalat och sagt följande (eller något åt det hållet).

- Det finns flera alternativ. Patrik Anttonen är ett, men han håller på att bygga upp sig steg för steg och det är kanske tveksamt om han håller i i 90 minuter. Herish Kuhi och Johan Pettersson är också tänkbara på den positionen.
Örebro Aspen
2006-04-27 08:40
Arx/Tycker Näfver är given på vänsterkanten
Örebro Arx
2006-04-27 08:38
jappel//
Sent svar som ingen antagligen bryr sig om. Men ja, det är en bra bit mellan Torpavallen och Rambergsvallen. De ligger dessutom på var sin sida om Göta Älv.

Johan P i anfallet med Mirza, Henriksson och Anttonen på kanterna (dvs samma lag som avslutade mot Mjällby) borde väl vara den givna alternativet mot Gif? Eller?

Tycker också att Henriksson lyfte när han kom ner i banan och att han och Mirza är lite för lika för att passa ihop. Johan P däremot visade ju på god målsugenhet och kunde med lite tur satt åtminstone ett till.
Örebro Aspen
2006-04-27 08:34
Mirza kan nog vara säker på en plats i startelva ett tag till. Walker och flera av spelarna har gett honom mycket beröm. Han har inte heller gjort bort sig på matcherna.
Jag tror inte Herish är rätt man när motståndarna spelar så hårt och fysiskt som t ex Mjällby.
Johan in i startelvan mot GIF, tar Sebs plats som tar Ians plats.
Örebro Matta
2006-04-27 08:18
D McGrain/
Nja, anfallarna gjorde inte fyra mål.
Johan Pettersson fick en en boll på lite tur.
Seb gjorde ett otroligt snyggt mål, dock som mittfältare om man skall vara petig. Övriga mål av Nordback och Riddez.
Annons: