/fotboll/osk/forum/9552.aspx/fotboll/osk/forum/9552.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro *Korpen*
2006-04-29 01:00
Luthagenliraren//

Stäm skiten ur Lagrell och hans medbrottslingar!!
SWE117
2006-04-29 00:56
Philbaoge

På vad sätt bidrar IFK till att svensk fotboll blir bättre?

Kul att du även refererar till dumma bönder, när du i egen hög person bevisar att det kan appliceras även på göteborgare.
Örebro
2006-04-29 00:54
Mycket bra krönika Björn!
Djurgården Luthagenliraren
2006-04-29 00:50
Klockrehn krönika...

SvFFs regelstiftningskunskap är anmärkningsmärt dålig. Jag är strax klar jurist och kommer ägna stora delar av mitt examensarbete till att bevisa att SvFFs stadgar faktiskt är olagliga, kanske även när det gäller elitlicensreglerna.

Skulle inte skada med lite kunnigt folk inom förbundet..
SWE117
2006-04-29 00:47
Bra krönika.

Det bevisades väl redan genom Helsingborgs Kommun att vissa är mer lika inför "lagen" än andra. Att IFK kommer att räddas kvar en riktig lågoddsare tyvärr. Att man själv håller på en klubb som änligen jobbar efter sina ekonomiska förutsättningar, medan andra fuskar vilt utan straff, känns minst sagt bittert.
Örebro Mr. Milton
2006-04-29 00:39
Har alltid gillar IFK som klubb men den senaste tidens turer (oavsett brott eller ej) har verkligen svärtat ner bilden av dem. Många år av fin fotbollskultur raseras helt. Sorgligt.

Sen är det ju självklart att om ett brott anses ha begåtts skall IFK omedelbart degraderas. Trodde vi levde i en demokrati. Men Svff har en tendens att bortse från svenska lagar.

Philbaoge där har vi en kille som verkligen står över andra. Du är komisk att läsa. Kliv ner från pidestalen och umgås med oss andra. Oavsett om vi är "bonnjävlar" eller inte har någon fotbollstradotion att falla tillbaka på så är vi lika inför lagen.
Djurgården Djurgårdentillsjagdör
2006-04-29 00:33
Bra krönika igen. Återigen bekräftas att det bara sitter folk från Malmoe, ifk och ajk i "maktens rum".
Örebro *Korpen*
2006-04-29 00:17
Pihlbaoge//

Jag hoppas för din skull att du skämtar...
Örebro jappel
2006-04-29 00:13
Rent markandsmässigt finns det inte plats för frölunda hockey, samt fyra lag i AS i Göteborg.. det bor ju trots allt inte mer än 300000 i göteborg (staden alltså!) tveksamt om det ens finns plats för mer än frölunda ishockey och GAIS som väl är det enda riktiga fotbollslaget i stan. möjligen häcken då dom har sin stora turnering.

Så vad hittar ni på i staden göteborg och dess föreningar då för att få det hela att gå ihop??? jo ni skattefuskar lite, på så sätt kan ni ha dubbelt så många lag med i toppen med samma skrala publikintresse...

Den som lever får se om ni åker ur både på ekonomiska grunder och sportsliga eller endast det sistnämnda!
IFK Göteborg Pihlbaoge
2006-04-29 00:05
Di Canio// Ska något lag ut ska de tbli antingen Häcken eller Gefle. För övrigt finns det inte plats för både fotboll och Hockey i en stad som jönköping.

Rent marknadsmässigr sett skulle häcken åka ur, Gefle också, och ersättas med Norrköping och ett lag från Uppsala.

Aja...skit samma... tänker inte ta den disskusionen med traktoriser som inte ser längre än åkern når... Lycka till med skörden i år...
Örebro Mittåt
2006-04-29 00:01
Pihlbaoge//Din klubb verkar ju vara på god väg att fixa ett besök i Superettan utan hjälp från någon licensnämnd. Men det kan ju bli derbyn mot Örgryte ändå.
Örebro kubanen_90
2006-04-29 00:01
Pihlbaoge//

Låter inte klokt att vissa ska stå över lagen!
Örebro Di Canio
2006-04-29 00:00
Pihlbaoge
Du är dummare än jag trodde...
Örebro Di Canio
2006-04-28 23:59
Med Pihlbaoges resonemang tycker jag att IFK ska nedflyttas på sportsliga grunder. De hade sin högtid på 80-90-tal och är nu på dekis. Vi kan ta upp ett annat lag som tex Jönköping som känns heta. Det är Lagrells skyldighet, eller? Eller varför inte ett Stockholmslag till, då får jag se fler Allsvenska matcher här i Sthlm när ÖSK går upp.
IFK Göteborg Pihlbaoge
2006-04-28 23:59
Di Canio//

Behöve rinte besvara men gör det ändå.
Som tidigare sagt, SvFF och Lagrells job är inte att se till att det blir rättvist, utan att det blir bra för så många som möjligt. Och för att få den bästa utgången så måste vissa stå över lagen.

Nu kommer förmodligen ni aldirg fatta det, eftersom vi svenskar i allmänhet är väldigt "allt ska vara rättvist".
Det folk inte fattar är att ibland så är det rättvisa inte det som är bäst för kollektivet.
Örebro kubanen_90
2006-04-28 23:57
Pihlbaoge//
Exakt som det här fallet.....
Örebro jappel
2006-04-28 23:56
Di Canio//
Klart att han inser allt detta..
Vill ju bara tugga lite här på nattkvisten, det regnar säkert i Götet också så han har ingenstans att ta vägen...sedan är antagligen götets forum dött så här dags på dygnet..
Vi måste vara snälla mot dom som kommer hit på besök :-)
Örebro jappel
2006-04-28 23:54
Pihlbaoge //
Koolt med Volleygänget...
I övrigt så kommer vi sakna er i AS nästa år.
Men ni tar er säkert tillbaka snabbare än vad era bröder i norrköping lyckats med!
Örebro Tomten (Vi vinner, ni stinker!)
2006-04-28 23:54
bra krönika björn!
Örebro Di Canio
2006-04-28 23:53
Pihlbaoge

Ska SvFF ha olika regler för olika lag, dvs mildare för att de är mer betydande för serien eller för att de har ett stort antal fans? Du behöver inte svara, det var en retorsik fråga som alla med sunt förnuft redan besvarat för sig själv.

Tycker att krönikan är helt ok och precis som det står där så är det bara att avvakta utgången i rätten. Först då blir det intressant att på riktig analysera förbundets agerande.

Sen är det ju kristallklart att ÖSKs och IFKs situationer inte är lika. Har nån påstått det?

Mig veterligen finns det klausuler och paragrafer i SvFFs regelverk som kan skicka ner en förening vid brott dylika de som IFKs forna medarbetare nu står åtalade för. Dessa är självklart inte de samma som ÖSK åkte ur på.

Du anklagar skribenten för en "Ska vi straffas ska alla straffas."-mentalitet. Jag tycker snarare att du verkar tycka att IFK har inte gjort nåt fel och skulle de mot förmodan gjort det så är det inte föreningen utan "bara" (Obs! ironi) dess klubbchef, kassör och spelarförvärv som gjort fel och det kan ju inte rimligtvis drabba föreningen för den är ju så viktig för Allsvenskan.

Ja, ja. Som det ser ut nu så kommer kanske IFK spela sig ur Allsvenskan helt på egen hand. Men då kanske IFK får vara kvar i serien eftersom det bara var elva spelare som spelade och det således är de som sparkas ur serien (ironi igen).
IFK Göteborg Pihlbaoge
2006-04-28 23:51
jappel//

Jupp... han hade rätt i det.
Det är skilnad på fel och fel.
Men då tycker jag det är fel i sättet han framför det på.

Om man läser mellan raderna på mitt språk, dvs, du kan ha en annan uppfattning, så känns det dom att han säger mer eller mindre "Nu när vi har åkt ur så ska alla andra, verisig dom borde åka ur, åka ur".

Sen känns det väligt typiskt bondjävligt med hela "bara för att dom är en storstadsklubb så står dom över lagen". Nu är det ju i och för sig sant, det jag stör mig på är att han klagar lver det.
Han sa det, precis som jag säger det, ÖSK är dissponabla, IFK är inte det. Skilnaden är att vissa tycker det är orättvist, vissa inser att det är så av en anledning.

Lagrells job är att göra svensk så stark som möjligt. Och det gör han inte genom att skicka ner IFK. Så enkelt är det. Dock, var det ett bra sätt att öppna nya fönster genom att skicka ner örebro och skicka upp assyriska. En stad helt utan fotbolls intresse fick ett allsvenska lag.

För övrigt var det ett lag som blev "tvångsuppflyttat" i Volleyboll. Eller a mer specifikt. Dom skulle gå upp, men ville inte det, så volleyboll förbundet tvingade upp dom, dom vägrade fortfarande och till sisst åkte dom ner i division 3 istället.

EDIT. Kubanen// Var får du den jämförelsen ifrån?
Örebro kubanen_90
2006-04-28 23:48
Pihlbaoge//
Nu tar jag en gemförelse. Säg att tex någon som hade din plats på jobbet för 10 år sen hade skulder på 4 mille. Sen får de veta det och din chef säger till dig lös det här annars för du sparken. Du jobbar dag och natt. Men trots det anser din chef att du är några hundra kronor minus. Du får ta hela smällen och blir sparkad. Sen vissar det sig att en annan på ditt jobb har fuskat med 14 mille själv men han får sitta kvar!
Är det rätt?
Örebro Erki
2006-04-28 23:46
Mittåt// Jodå, de bollar barnen använder när de leker Zlatan (eller Mirza) på tomten ;-D
Örebro jappel
2006-04-28 23:45
Pihlbaoge //
För den delen har jag bestämt för mig att Qviding är större än er, så även Brommapojkarna... men jag har inte några belägg för att så är fallet idag, men för några år sedan så var BP norra europas största förening i antal lag räknat!
Örebro Mittåt
2006-04-28 23:43
Erki// Utan pengar rullar inga bollar nuförtiden.
Örebro Erki
2006-04-28 23:43
Pihlbaoge//
Det var faktiskt ett bra tag sen ni var ett storlag som visade upp sig ute i Europa.
Och publiksiffrorna ni haft hittills under säsongen är inget ÖSK hade haft svårt att matcha om vi låg i allsvenskan.
Örebro jappel
2006-04-28 23:42
Snackar gärna lite fotboll...men jag har inte möjlighet att se laget....någon som bevittnade dagens träning?
Någon tillbaka i full träning? MaSa??
Haltar Haginge vidare runt planen utan boll?
Klarade sig Näfver och Weggen från hjärnskakningar efter sammanstötningarna i matchen mot MAIF?
Stannade både Nordback och Larsen kvar efter träningen som vanligt och triggade/ovade frisparkar med varandra?

Det är såååå mycket man skulle vilja veta.
Örebro jappel
2006-04-28 23:39
Pihlbaoge //
Här håller nog så gott som alla med Björn!
Till och med dom göteborgare som varit här innan dig håller med mer eller mindre, även du rätfärdigar ju hans krönika när du säger påstår att ni skulle vara viktigare för svensk fotboll än landortslagen....

Vad spelar det för roll att det är sveriges största klubb??? ni har ju ändå ingen publik förutom i era derbyn.
Jag skulle inte sakna ifk göteborg mer än jag saknade norrköping när dom åkte ner.
Jag tror att du överskattar er betydelse för svensk fotboll av idag! Ni är bara ett medelmåttigt lag i mängden. Inte mycket intressantare än t.ex Halmstad.

Vi får se hur den här smutsiga affären slutar.
Örebro Erki
2006-04-28 23:37
Det är synd att det ska snackas mer pengar än fotboll här inne, men det är kanske så här de vill att den moderna fotbollen ska vara :-/
Örebro # brorzan
2006-04-28 23:30
Mittåt //

Att betala 4,5 mille i sign on fee för Selakovic är tyvärr inte brottsligt. Det är bara genomkorkat. IFK Gbg har dock en bra historia av att betala överpris för spelare, så det är nog en kultur de har.
Annons: