/fotboll/osk/forum/9549.aspx/fotboll/osk/forum/9549.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro jappel
2006-05-02 12:56
schyst med lite inside info mackan :-)
Örebro rokky
2006-05-02 11:41
ÖSK!!!!!
Örebro jockepingvin
2006-05-02 09:42
Det blir väl taskigt med ösk folk uppe i Sundsvall.Hoppas det går bra för svarttvitt ändå.Sedan är det stor matcher på Fredag å nästa måndag Leeds-Preston 2 gånger i play off till PL...
Örebro Mittåt
2006-05-01 23:21
På Svensk Fotbolls hemsida gläds man över publiksiffran i halvderbyt mellan FC Trollhättan och Husqvarna FF. Hela 5.484 åskådare hade infunnit sig. Enormt bra för att vara ett möte i div 1.

Men frågan är om inte Gullringen BoIS är värre. Div 3-laget lockade visserligen "bara" 742 åskådare till sitt möte med Hultsfreds FK i div 3 Nordöstra Götaland. Bra för div 3 under alla förhållanden. Men extra bra om man betänker att det i Gullringen (enligt Wikipedia) bara bor 587 personer. Tala om att gå man ur huse.
Örebro Tomten (Vi vinner, ni stinker!)
2006-05-01 22:54
Esso // Degerfors på 3e plats? Hade du ätit knark till julmaten eller?
Ljungskile chriba
2006-05-01 21:33
Ämne: Så här tippade jag s....
Norrköping blir inget topplag i år heller, jag har tippat er på en 6:e plats.
Umeå FC Carlola
2006-05-01 21:18
Var snälla mot UFC den 10 maj, de har slut på Valium!
Örebro Erki
2006-05-01 20:40
Esso// Dessutom har du tippat ÖSK på tok för långt ner ;-D
Örebro jappel
2006-05-01 20:30
Esso//
Just nu skulle i alla fall inte jag skryta med att ha tippat på det viset...
Se bara på degen hur i hela friden ska dom kunna komma på övre halvan??? Väsby???? MAIF???? BP så långt ner???? JönSa så långt ner???? Ljungskile som leder för tillfället som 11:a......
Mycket kan hända men just nu ser det mörkt ut för dig.
IFK Norrköping Esso
2006-05-01 20:15
Så här tippade jag superettan på julafton på http://www.gopeking.net och jag står fortfarande fast vid det:

1. IFK Norrköping
2. Örebro SK
3. Degerfors
4. GIF Sundsvall
5. Väsby
6. Mjällby
7. Landskrona BOIS
8. Assyriska
9. Brommapojkarna
10. Trelleborgs FF
11. Ljungskile
12. Åtvidabergs FF
13. Falkenbergs FF
14. Jönköpings Södra
15. Umeå FC
16. Quiding
IFK Norrköping Esso
2006-05-01 20:10
Jag vet inte om jag håller med den alldeles utmärkte krönikören Björn Fransson att Örebro Sk ägnat sig åt ekonomisk dopning. Betänk att den summa som ÖSK föll på i elitlicensnämnden var en handfull tiotusenkronorssedlar.

Det finns ju inte direkt någon likhet mellan lagen vad gäller ekonomiska muskler, en del får stöd av superstarka sponsorer, som vi, en del av sina kommuninvånare, som Helsingborgs IF.

Så inte är det väl så att alla startar från nivå noll. Sedan hoppas jag att SvFF tar bort principen om degradering pga ekonomiska svårigheter. Vi har ett samhälle som är hårt byråkratiserat och det är inte lätt att hålla reda på alla regler, inte minst som de nu ändras stup i kvarten när vi kommer allt närmare europeiskt regelverk. Jag tror inte att det är önskvärt att även alla förbund ska byråkratiseras med allehanda regler som t ex SvFF gjort.

Det är inte lätt att vara ekonomiskt ansvarig för en svensk fotbollsklubb idag. Jag tror att det var ÖSK:s överklaganden som blev nådastöten för SvFF:s-byråkratins önskan att få härja fritt och Riksidrottsförbundet hade heller ingen nåd att erbjuda SvFF i och med att man godkände framtida överklaganden till vårt riksidrottsförbund.

Som jag ser det så är den bästa utvecklingan att samhällets lagar och regler även gäller för en fotbollsklubb. Då slipper vi det subjektiva godtycke som blir fallet när ett förbund ska välja och vraka mellan straffen för mäktiga storstadsklubbar och små landsortsklubbar.
Länktips: www.gopeking.net
Örebro Mittåt
2006-05-01 20:06
Julle trodde för övrigt att det är rätt troligt att Magnus Samuelsson kan vara i så pass bra slag, att han kan vara med och spela i reservlagsmatchen mot Assyriska den 4 maj. Vi få hoppas att han har rätt.
Örebro Mittåt
2006-05-01 18:59
ÖSKs knottlag tog efter ett visst besvär med sig tre poäng från Västerås. Laget mötte IFK Västerås på Arosvallen (!) och matchen såg länge ut att sluta 0-0 trots ett massivt spelövertag för de för dagen rödsvarta favoriterna.

Med 12 minuter kvar så gav just inhoppade Gabriel Binay ÖSK ledningen med 0-1 efter en väl avvägd nick på ett Sandro-inspel. Men bara minuten senare utjämnar Västerås på ett av sina ströanfall.

Matchen såg ut att gå mot 1-1 ända tills dess att Jacob Nilsson i samarbete med Västerås båda mittbackar gav ÖSK ledningen igen. Den ena mittbacken sköt den andre i ryggen inne i starffområdet. Jacob fanns till hands, tog kontroll över bollen och rullade den säkert över mållinjen förbi en målvakt som hamnat på mellanhand.
Örebro jappel
2006-05-01 18:57
Kul resultat för ÖSK som vanligt i upptakten.
Den enda match man kunnat önska annat resultat i är umeå-ljungskile...men man kan väl inte få allt :-)
Örebro *Korpen*
2006-05-01 18:45
Umeå FC - Ljungskile SK 1-2
Assyriska FF - Trelleborgs FF 0-1
Falkenbergs FF - Väsby United 2-3
Jönköpings Södra - Qviding FIF 3-0
Mjällby AIF - IF Brommapojkarna 1-1

BP tappade två poäng mot Mjällby men jag är inte alls förvånad! Ska bli intressant att följa Jönköping i år, de har börjat bra och Assyriska verkar ojämna...
Örebro Chipset
2006-05-01 18:32
...Och Gute slog Ljungskile rättvist. Blir tuff match i svenska cupen.

Mackan//

Ja, Guterstam vinner skytteligan...
Örebro K8
2006-05-01 18:19
Hmm, börjar bli lite skraj för Ljungskile nu, och inte minst Wålemark.

3 poäng ett måste på onsdag!
Örebro *Korpen*
2006-05-01 17:59
Ljungskile har nu tre raka! Kan skrälla i år igen, det trodde man inte...

Och Wålemark tvåmålsskytt!
Örebro *Korpen*
2006-05-01 16:20
Kabous verkar vara en succé i bruket... Haha
Örebro joth
2006-05-01 15:53
Kribba//Precis som du säger är det en del tuffa bortamatcher i början... och med tanke på det speschema ÖSK A, B och U har så lär det blir riktigt tungt i maj månad, se länk. Bland annat möter vi AIK 22/5.

Nåväl, B-lagsserien är inte SvFF konstruerade om jag inte har fattat det helt fel, vilket borde innebära att vi faktiskt kan använda lite andra spelare än de som finns i A och Talangtruppen, eller har jag helt fel?
Örebro Aspen
2006-05-01 15:28
Boden har hjälp Forward att göra ett mål, tack. 0-1
Örebro rokky
2006-05-01 13:56
GIFÅsskar// eller prestationsångest! :-)
AIK kribba
2006-05-01 13:27
Joth, förstår väl inte riktigt vilka sorts riskanalyser du efterlyser från mig. Försöker bara spegla situationen som jag ser den. Sen om det är "för garderat" eller inte enligt din åsikt,ja,det bryr jag mig inte så mycket om.

Självklart är jag intresserad av vad som händer,annars skulle jag inte skriva i huvudtaget på er eller andras sidor. Örebro och Öster är två lag som varit och i Östers fall fortfarande är, konkurrenter till AIK och har så varit i flera serier. Därför följer jag er med lite extra intresse.

AIKs spel i se förra året fick också upp intresset för se för min del ett par nivåer,minst. Jag tycker superettan är lite undervärderad både intresse och kvalitetsmässigt.

Tja, Smguld vore inte helt fel :) Vi är ett av lagen som har möjlighet rent teoretiskt i alla fall. Man ska alltid sikta så högt upp som det går men sen ha realistiska delmål och planer. Vi får se hur länge vi kan hålla oss i den absoluta toppen. Inte fel om vi slutar där heller. :)
Sundsvall GIFÅsskar
2006-05-01 12:51
rokky:
Om jag inte är officiellt optimistisk så kan min ordförande (Stora Norrland) i GIF08 ta mig i örat. 4-0 tipset är därför mer till för att gjuta mod i De egna massorna. Mina tvivel på eget anfallspel består alltjämnt.
Örebro rokky
2006-05-01 12:22
GIFÅsskar// Du tror att matchen på onsdag slutar 0-0 ...hmm. Hur kan du då tippa 4-0 på Svenska Fans?
Örebro joth
2006-05-01 12:18
Kribba//Som vanligt en helgarderad analys utan större nyheter.. ;-)

Kul dock att du bryr dig. :-)

Siktar AIK på att göra en Elfsborg 1961? Allsvensk seger som nykomling.
AIK kribba
2006-05-01 12:10
Nästa match borta mot sundsvall. Sundsvall är ett helt annat lag på hemmaplan än borta så det blir lite att bita i, trots deras mindre lyckade inledning. Fortsätter deras mindre lyckade trend och ni på eran positiva sådan har ni ändå klara chanser att ta 3 poäng även där men jag tror att dom tar sig samman och grejar kryss ;)

Ni har sannerligen fått ett rätt tufft öppningschema. Hitills har det gått bra för er ändå.

Vinner ni mot sundsvall borta har ni fått möta två av dom absolut största seriefavoriterna på bortaplan med full poäng och det skulle ju i så fall vara toppen för ert självförtroende framöver. Helt annorlunda än i fjol.

Sen gäller det också att se till att när dippen väl kommer, för man inte vara på topp under hela säsongen och vinna alla matcher, att se till att den inte är stor/långvarig.
Sundsvall GIFÅsskar
2006-05-01 12:10
Tror verkligen på 0-0 mellan våra lag på onsdag. Förklaringen är enkel. Walker anser säkert att 1 pinne är OK i Sundsvall och matchar laget därefter. Allt medan vårt anfallsspel uppvisat tydliga impotensproblem. Vi har ännu inte spräckt nollan i årets serie och jag fruktar som sagt att det blir 0-0 och att vi efter tre spelade matcher samt en cup match ståtar med 0 mål efter fyra matcher. Hoppas jag har fel! Men annars blir vår rad..
3 0 2 1 0-1 2

Därefter tror jag även att vi reser på oss på liknande sätt som AIK gjorde ifjol.
Jag tippar även publiksiffran till 6249!

Lycka Till - med allt annat än onsdagsmatchen!
Örebro Mambo mumba
2006-05-01 11:54
Angående mitt förra inlägg, ber om ursäkt, hade inte varit inne på ÖSKs hemsida och kollat idag.
Örebro Aspen
2006-05-01 11:49
joth//Det känns som Anttonen har en del att kvar vad det gäller träningsmängd, var ju sjuk i nästa två månader.
Sedan måste han visa killerinstinkt. P var het vid inhoppet mot Mjällby.
Annons: