/fotboll/osk/forum/952.aspx/fotboll/osk/forum/952.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Vinnartradition
2015-07-20 20:54
Hur gick det i dagens u21-match?
Örebro Asbjörn#10
2015-07-20 20:21
Lite väl mycket diskussioner härinne om ett väldigt obekräftat rykte om att en av våra spelare setts "vilt viftande" på krogen med en öl i handen... Jag såg ZebranÖsk (som skrev om detta) bli utslängd från krogen samma kväll då han enligt vakterna ansågs "så berusad att han inte skulle känna igen sig själv i spegeln". Just sayin... På annat håll slökollar jag just nu på Häcken-Hammarby där vår gamla 99:a Paulinho gör comeback i hemmalaget idag. Vi ser en sanslöst spelsugen tvåmålsskytt som skulle göra underverk för vår offensiv i dagsläget!
Örebro Ståhl
2015-07-20 20:15
Paulinho 2-målsskytt...
Örebro Glad
2015-07-20 19:59
Mycke trams härinne om Broberg, han är nog vuxen o smart för att sköta sitt, har ni inget liv? Forza ÖSK o trevlig kväll
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro zxcv
2015-07-20 19:05
Låt Broberg sköta sitt privatliv själv. Några öl eller någon drink är absolut ingen fara. Inte heller sena nätter. Detta är endast olämpligt kvällen före en match.

Börjar det gå ut över prestationen så är det Axén och klubben som får ta tag i det. Vill man ha fotboll som jobb så får man ta hand om sig. Det verkar inte ha varit ett problem för Broberg då han har presterat för Djurgården och skrivit på för oss. Trots Stureplan.
Örebro Sparkabolleninimål
2015-07-20 18:46
broberg målskytt i u21!
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Lekiller
2015-07-20 18:12
Nej kanske inte. Men så länge det sköts snyggt och Broberg själv klarar av det så är det inget som vi kan och ska moralisera över. Som sagt, han kanske drack alkoholfritt eller endast 1 öl och hade kul. När spelare går och lägger sig om nätterna är deras ensak. Någon annan kanske sitter och spelar tvspel till 2 på natten, är det mindre dåligt?
Eyravallen Örebro
2015-07-20 18:01
@Lekiller:

Fast de där ska väl inte spela någon roll ifall det är en U21 match eller Allsvensk match? Tycker det är helt horribelt att man är ute till 2 på natten och dricker öl för sen träna dagen efter eller spela match 2 dagar efter. Skulle aldrig gå hos en utländsk proffsionell klubb och den som säger något annat kan inte fotboll sorry men så är det.
Örebro Orlok
2015-07-20 14:15
@Eyravallen Örebro:
Håller med! Vill verkligen inte heller att Axen ska lämna. Ibland håller jag inte med honom om laguttagningar, byten, taktik. Ibland undrar jag helt hur han tänker, ibland blir jag förbannad på honom, ibland tar han fram det där lilla extra ur en spelare, laguppställning eller taktiskt läge och då älskar jag honom. Den här säsongen har ju varit lite mer utmanande än förra hösten och när resultaten uteblir så funderar man ju mer över taktiska val och uttagningar som görs. Det blir mer frustration och mindre glädje. Det är väl en del av att vara supporter. Att kräva tränarens avgång i varje motgång är sällan konstruktivt. Så länge Axen har gruppens förtroende, klubbens förtroende, själv orkar och kan ge laget positiv energi så tror jag att han är rätt man. Sen kommer jag ändå att fortsätta diskutera och ifrågasätta enskilda val som görs (tex det envisa uttagandet av en vänsterback som fortfarande inte har bevisat varför han var värd att lägga pengar på) det ser jag som min rättighet som fotbollssupporter.
Örebro Lekiller
2015-07-20 14:14
Kan ju mycket väl vara en alkoholfri öl (går väll att få på krogen?) Broberg kanske inte hade en aning om att han skulle spela med u21, 48h före matchen. Misstänker att beslut tas max 24h innan vilka ifrån a-truppen som ska spela. Så länge det sköts snyggt och lungt spelar det väll fan ingen roll?
Örebro Minatankar
2015-07-20 13:43

Det är min uppfattning att det var mycket vanligare förr i tiden att spelare festade och misskötte sömn, kost och dryck före matcher. Har flera exempel på det.

Sedan många år är spelarna mer professionella i många avseenden. Alla spelar behöver emellertid som alla andra människor ha ett innehållsrikt och omväxlande liv vid sidan av sitt arbete.

Ibland upplever jag det att det finns supportrar som tycker det är märkvärdigt att ha stött på en känd fotbollsspelare och börjar spekulera och sprida rykten utan någon som helst underlag.

I de fall man finner spelare som är uppe till småtimmarna och dessutom dricker alkohol före en match, har man däremot all anledning att reagera. Jag tycker emellertid att man för spelarens och klubbens bästa bör kontakta spelaren och eventuellt ledarstaben direkt och inte sprida information på sociala medier. Det gagnar varken spelaren eller klubben.

Lojalitet och integritet i alla sammanhang är a och o för mig. Endera är man en äkta supporter som vill klubben väl eller så är man inte det.
Eyravallen Örebro
2015-07-20 13:39
@Minatankar:

Jag verkligen inte att Axen ska lämna och jag blir förvånad de som vill.
Axen behövs, fatta ni vilken liten trupp vi har i år? + vart utan Crespo, vi har dessutom haft väldigt mycket oflyt i vissa matcher med stolpe ut eller Stolpe in för dem. Både Malmö och Elfsborg var vi så nära 3 poängare.
Örebro Minatankar
2015-07-20 13:25
Både på denna sajt och på na.se finns det de som vill byta ut Alexander Axén. Jag frågar mig on de ville det även i höstas när ÖSK vann nästan alla matcher och i våras när ÖSK var i final i Svenska Cupren.

Anser man att också Åge Hareide ska avgå när nu svenska mästarna MFF har släppt in fler mål än 10 andra allsvenska lag?

Alla tränare, spelar och lag möts av fram- och motgångar. Ska de så fort motgångarna kommer bytas ut, så skulle de bli en riktig karusell :-)

Styrkan i ett ledarskap byggs upp i verkligheten, dvs både i med- och motgång.
Örebro Ansiktet
2015-07-20 13:06
Broberg är en känd nattklubbsbesökare. Bara att vara på och hacka på honom om ni ser honom ute. Det ät absolut inte acceptabelt att vara ute på krogen ofta om man representerar Örebro SK
Örebro ZebranÖsk
2015-07-20 13:02
Vi kan titta på fakta vi har om Broberg. Först och främst så såg jag honom stå med öl i handen 01:20. Sedan vet vi att han ska starta en U21 match mindre än 48h senare. Föredöme? Sen vet vi att han har vart en väldigt flitig besökare på krogarna runt Stureplan. I mina ögon så är Broberg inte en spelare som ÖSK behöver just nu. Skulle hellre se en äldre rutinerad spelare som inte springer runt på krogen mindre än 48h tills match. Martin Krogberg?
Eyravallen Örebro
2015-07-20 12:49
Att ut och festa även om man bara dricker lite eller ingenting brukar inte gå så bra eller vara populärt, det brukar visas sig efter ett tag så de är bara kolla på spelare som Staaf och Rama som var konstant ute.
Sömn och kost är ju bland annat det viktigaste en spelare som vill bli riktigt bra behöver. Behövs ingen Einstein för att veta de.
Örebro Bastard on Parade
2015-07-20 12:24
@Sawadee:

Det kanske var fel att anta att han har varit ute på nattklubb när den enda infon som har kommit fram är att han har varit på dansgolvet på Strömpis. Sist jag bodde i Örebro så var iaf Strömpis en nattklubb där dansgolvet kom igång ganska sent, men det kanske är annorlunda nu?

Hur som helst, det behöver inte vara någon big deal. De kan ha fått en ledig kväll för att gå ut och ha kul. Däremot så tycker jag att det är viktigt att en professionell fotbollsspelare har bra rutiner för kost, alkohol, sömn med mera. Å andra sidan tycker jag att det är viktigt att spelarna även kan koppla av och ha kul. Om de trivs vid sidan av planen så tror jag att det är enklare att prestera på planen, även om det måste finnas rimliga gränser så klart.

Jag förstår ärligt talat inte relevansen med att jämföra med supportrars alkoholhantering. Skulle du missköta ditt arbete på grund av att du är ute och dricker alkohol (OBS: Ett hypotetiskt exempel. Jag säger inte att Broberg har druckit alkohol eller att han missköter sig.) så får det ju konsekvenser. Att vara fotbollsspelare är ju inte vilket yrke som helst. Det är ju inte direkt så att 6000-7000 personer betalar pengar för att se mig arbeta, än mindre bryr sig om vad jag gör på lördagar.
Sawadee
2015-07-20 11:37
Genom att skriva "nattklubb" antyder du att det skulle ha inträffat "på natten". Även om han nu skulle ha varit hemma till, säg kl 2 på natten två dagar innan ny match utan att ha druckit alkohol, so what? Alkoholpolicy antar jag att klubben har. Väldigt måttligt året om och nolltolerans i matchveckor, så borde det väl vara antar jag. Annat är det ju med supportrarna. De kan ju hälla i sig hur mycket som helst utan att bli ställda till ansvar?
Örebro Bastard on Parade
2015-07-20 11:27
ÖSK har U21-match idag och Broberg är tänkt att starta. Då är det kanske inte optimalt att gå på nattklubb 2 dagar innan, men man ska väl inte ta ett rykte som absolut sanning. Sedan vet vi ju inte om spelarna kanske hade fått tillstånd att gå ut den kvällen eftersom nästa seriematch inte är förrän den 27:e juli.

Pemo//

Jag har tyvärr ingen aning om hur det gick med Haginge. Håller dock med dig om att Logi inte har motsvarat förväntningarna hittills i alla fall.
Örebro Orlok
2015-07-20 10:56
@ZebranÖsk:

Såg flera reaktioner från djurgårdssupportrar när Broberg var klar i stil med "Yes nu blir köerna på Stureplan kortare" och "grattis Örebros nattliv". Gå på krogen får man ju såklart men hoppas att han kommer göra sig ihågkommen av Örebroarna för mer fotbollsrelaterade saker än han blev av Stockholmarna.
Örebro pemo
2015-07-20 10:46
BoP // OK. men jag tycker fortfarande att den värvningen inte motsvarar förväntningarna.
Vet du hur gick det med Hagges huvudskada?
Svårt val med vänsterback nu mot DIF. Hagge fick ju pris som matchens lirare. Då kan han väl inte bli sidsteppad igen?
Örebro Bastard on Parade
2015-07-20 10:36
@pemo:

Logi tränade inte för fullt inför MFF-matchen och verkar ha varit sjuk eller skadad enligt de träningsrapporter som dök upp under förra veckan.
Sawadee
2015-07-20 10:10
@ZebranÖsk:

Får fotbollsspelare inte dansa efter en viss timme på dygnet (om nu klockan var mycket slagen)?
Örebro pemo
2015-07-20 09:54
Liten reflektion efter matchen. Ett kämpande ÖSK fick en poäng. Tack
Nordin får sämst betyg i både Expressen och NA. Varför? Har sett honom gjort betydligt sämre insatser i tidigare matcher. RÅP , Nordin och Nordmark gjorde alla tre samma goda jobb.

Logi ??? Från start i Malmö. Bänkad nu. Inte ens inbytt när Hagge bars ut. Nä, då kom Wiktorsson in.
Håller med de som tidigare framfört åsikten om att Logi bör säljas och inse misstaget i värvningen.

Broberg gav ett positivt intryck. Från start i ställe för Pode på måndag?
Kalle gör sig bättre som offensiv kantspringare än när han skall stångas med mittbackar som topp.

Nu känns det lite bättre, så jag tror att ÖSK skall greja det här. Viktig match mot Djurgår´n. 3 poäng där och hösten kan bli bra.

Såg att Crespo har börjat röra bollen med fötterna. Inhopp i augusti kanske?
Örebro Stoonken
2015-07-20 09:53
Så kul att denna SF lever igen! Hurra!
Örebro ZebranÖsk
2015-07-20 09:34
När jag var på Strömpis i lördags för att fira den underbara poängen. Då på det övre dansgolvet (schlagergolvet) ser jag en vilt vevandes Martin Broberg. Trodde han kom för en nytändning, verkar tyvärr att han är tillbaka på Stora Valla innan året är slut.
Örebro Center
2015-07-20 08:49
@rirobban:

Ja, jag upplevde västra stå från min sittplats väldigt gles befolkat.
Örebro KalleTeodor
2015-07-20 08:07
ser att förre MFFaren Edward Ofere är kontraktslös. Sedan han spelade i MFF har han spelat i Lecce, Trelleborg, Vestsjälland, Sogndal och Inverness. Jag minns honom som en lång central anfallare. Men inte jättesnabb. Något för oss eller är han way over our budget?
Örebro Roswall
2015-07-19 23:39
Låt vara att det är andra lag, men vilka läckerbitar det bjöds på i denna regniga match! 2x Jordan Larsson 1x Henok Goitom 1x Smarrason
Örebro rirobban
2015-07-19 21:34
@widemarsh:

Okej du har nog rätt. Var bara det att jag fick en sådan chock när publiksiffran presenterades då jag hela tiden var tvärsäker på att det var mer än 7000. Var okej med folk på sittplats i alla fall, så det var ståplatsfolket som svek. Var väldigt lite folk runt omkring där jag stod på västra läktaren. Men trodde ändå att sittplatspubliken hjälpte oss över 7000 igår.

Men jag ger mig, det var nog korrekt siffra trots allt :)
Annons: