/fotboll/osk/forum/9515.aspx/fotboll/osk/forum/9515.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Tomten (Vi vinner, ni stinker!)
2006-05-05 10:52
jappel // skulle nog vilja säga att bröderna Walker och James på mitten ser bra ut för framtiden, är väl kanske i anfallet det ser lite mörkt ut, men det känns överlag stabilt. Min uppfattning från läktarplats är att det finns folk i b/u-laget som kan hoppa in vid behov i a-laget, kanske inte som en permanent lösning, men det kändes i alla fall inte som någon direkt kris.
Örebro jappel
2006-05-05 10:46
Skönt att höra att återväxten på backar låter stabil, mittfältet och anfallet har kanske inte några direkt klart lysande stjärnor, men med jobb och jobb och jobb så blir det riktigt bra det här!
Örebro Mittåt
2006-05-05 10:39
Jag trodde att Mackan skulle avrapportera matchen, men det verkar inte bli något av med det, så här kommer några löst sammanfogade kommentarer:

Det intressantaste inför matchen förutom MaSas återkomst var hur Walker skulle formera laget. A-truppen är ju tunn och B-lagets uppställning skulle kunna ge en viss insikt i hur han tänker sig en Plan B.

Men först en laguppställning. Den enda överraskningen var väl egentligen hur han valde att spela Herish.

-------------------Simon N------------------
Niklas L----Magnus S---Simon R-------Moses R
Herish K----Robert W----Kevin W------James F
--------------Sandro P----Johan P-----------

Jag kan ha missat höger/vänster placeringarna på någon av de spelare som hade positioner inne i centrum av plan.

Jag hade själv trott att man skulle spela Moses som mittback brevid Samuelsson. Det är ju den positionen han fått ta i ÖSK Ungdom i de två seriematcherna han varit med i. [A-lagstränarnas önskemål har en viss, men inte fullständig, genomslagskraft när det gäller hur man ställer upp U-laget]. Men det gjorde man alltså inte. Moses var tillbaka på sin vänsterbacksplats där han matchen igenom förde en kompromisslös kamp mot Patrick Amoah. Träffade han inte bollen, så träffade han Amoah om inte denne förstod att hålla sig utanför Moses räckvidd. På det hela taget en bra insats av Moses, tycker jag. Han har helt klart blivit tuffare och Amoah är inte den lättaste att få grepp om. Moses kom väl ihåg deras senaste möte (B-lagsmatchen mot Djurgården) och visste att det var bättre att stämma i bäcken än i ån.
2006-05-05 10:26
Måste säga att flertalet spelare imponerade på mig under gårdagens b-lagsmatch, bla den unga backlinjen ( - Samuelsson då ), tycker även att James gjorde ett bra jobb innan han blev utbytt, dock var det vissa som inte alls imponerade tyvärr, ska inte säga vem/vilka men det finns lite jobb kvar på vissa punkter i laget, backlinjen kändes dock mycket stabil!
Örebro jappel
2006-05-05 10:22
Göteborg har alltid varit favoriserade av det stora flertalet, både på och vid sidan om planen! dags att dom får börja betala tillbaka lite av det i år kanske??
Örebro jappel
2006-05-05 10:18
joth//
härligt.
Nu känner vi som befinner oss i landets utkanter lugnare och mer med i matchen med lite liveraportering om arenan!!!
Härligt att det också rapporteras en del från alla ÖSKs lag och deras matcher!!
Örebro jappel
2006-05-05 10:15
Ruel Fox//
Exakt vilken del av alla är det som du inte förstår din stackare??
Snart är det dags för er att få en lektion i fotboll gör er redo redan nu jag antar att ni kan behöva en fyra fem omgångar för att förbereda er mentalt på stjärnsmällen ni åker på mot ÖSK!!
Örebro Matta
2006-05-05 10:13
Ruel Fox/
Pinsamt inlägg.
Örebro Matta
2006-05-05 10:12
Börje// När det gäller Juve kan är man inte förvånade över något.

När det gäller IFK-ÖSK för ett antal år sedan vill jag minnas att detta blev domarens sista allsvenska match... Men som sagt den som minns bättre får gärna berätta.
Örebro rokky
2006-05-05 10:00
Alla till Åtvid!!!
Örebro rokky
2006-05-05 09:58
ruel fox // Bättre att skriva här än på degens forum. Emdemalm tar ändå bort vad du skriver. HAHAHA!!
Örebro ÖSK-Sektion E
2006-05-05 09:38
Ruel Fox / Och du tycker inte att det är pinsamt att ha en av spurs gamla odugliga kantspringare som nick i kombination med brukströja?
Degerfors Ruel Fox
2006-05-05 09:16
"alla till åtvid"? Måste vara poängen ni menar?
Degerfors Ruel Fox
2006-05-05 09:15
Pinsam vinjett: "alla till åtvid". Alla vadå?
Alla i A-truppen?, Alla poäng?
Örebro Börje
2006-05-05 09:14
Matta// "Storlagen" i Sverige behöver inte muta någon så länge som Lagrell sitter vid makten!

Angående Juve så .... är nån egentligen förvånad?
Örebro Matta
2006-05-05 09:07
Skandalen i Italien fick mig att tänka på matchen då IFK Göteborg, som befann sig i ett kritiskt läge i tabellen, fick ett par-tre oförklarliga straffar i slutet av matchen och vände matchen mot ÖSK. Är det någon som minns hur det gick till och kan berätta???
Forward ara
2006-05-05 09:01
Magnus Samuelsson får nu kriga sig till en plats.
Våra backar har sköt sig riktigt bra under de 3 matcherna.
Forward ara
2006-05-05 08:54
Tomten (Vi vinner, ni stinker!)/

Du visar en riktig ÖSK hjärta. Det spelar ingen roll om ÖSK spelar med sin A eller B trupp du går hur som helst till matchen.

haha fy fan Herish hade en Maradona show. från halva plan och tar löpningen in mot straffområdet. synd att det inte blev straff.

STOR TACK TOMTEN !
Örebro joth
2006-05-05 07:59
För chipset och ni andra som inte har möjligheten att besöka Behrn Arena lika frekvent som vi andra har jag under Behrn Arena skapat nya sidor för de olika läktarna. Tanken är att jag iaf en gång i vecka ska ta lite byggbilder på vad som händer.

Naturligtvis ska Södra och Östra också upp....
Örebro Chipset
2006-05-05 07:06
Godmorgon serieledning!
Örebro ÖSK-Marte
2006-05-05 02:55
Tomten// Grymt! :)

Hur gick det förresten för Kuhi? Han brukar ju vara B-lags-kungen..

*Däckar*
Örebro worldfarm
2006-05-05 01:12
ÖSK Fans // Medlemsskapet kostar: 100 kr för under 18 år. 150 kr för över 18.
Örebro jappel
2006-05-05 00:15
Tomten //
tack för den.
Alltid trevligt med lite nattunderhållning!
2006-05-04 23:54
Så ja, klippet klart och uppladdat, blev dock putfile och inte min egen server, observera att klippet är ca 15mb stort och därför kan ta en stund att ladda om man har "långsamt internet"...

Tog med det som blev bra, Assyriska hade inte mycket att komma med enligt min mening, dom hade ett par hörnor men inget direkt farligt.

Till Ara's förtjusning så rycker ju Herish Kuhi fram snyggt på mitten, notera även att jag skickligt lyckades stava hans namn fel, något jag inte orkar redigera om :)

Inte mycket att hurra över kanske, men ändå rörliga bilder från B-lagsmatchen!
Örebro # brorzan
2006-05-04 23:35
Saywee //

Tack till även dig. :o) Tror nog att min ungdomligt fräscha nick får kvarstå ett tag till.

Brors-baby-live fortsätter med att namnet är avklarat. Min vackra dotter kommer att bära namnet Olivia! Något knatte-medlemskap är ej beställt ännu, men så snart ett riktigt personnummer finns så kommer hon att bli en riktig ÖSK:are. Lär dig krypa, lär dig gå, lär dig älska ÖSK.
2006-05-04 23:32
jobbar på att få fram lite video från ÖSK B - Assyriska B, kommer inom kort! :D

Klippet klart, laddar upp det på min webserver nu...
Örebro jappel
2006-05-04 22:58
Skönt.jag kanske överreagerade lite då..
Skönt att han är med som backup igen då med andra ord. Go MaSa!
Örebro gendish
2006-05-04 22:39
Kung Samuelsson såg ju bra ut som vanligt tyckte jag :)
Örebro Mittåt
2006-05-04 22:35
jappel// Helt ur form har jag väl inte sagt. Litet trög var det. Men det är helt naturligt - han har ju inte spelat på ett bra tag, med undantag för en kvart mot IFK Värnamo. För Umeå-matchen lär han hur som helst inte behövas.
Örebro jappel
2006-05-04 22:29
Låter bra med tanke på återväxten då...men lite trist att MaSa är helt ur form då..blir till att vänta några veckor till innan han är aktuell för a-truppen då.
Annons: