/fotboll/osk/forum/9510.aspx/fotboll/osk/forum/9510.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro jappel
2006-05-07 18:32
Gooner//
Varför fick han inte förnyat kontrakt med KFF?
Har svårt att se varför vi ska satsa på en spelare som ratats av ett lag som vi bör vara bättre än.
Örebro jappel
2006-05-07 18:30
Kanske kanske inte. Tror att vi bör värva riktiga kanoner frammåt om det ska vara någon idé med det. Ska vi kunna hävda oss i AS året efter att vi gått upp igen, måste vi göra mål på dom chanser vi får..
Örebro Gooner
2006-05-07 18:26
Stefan Rodevåg gjorde mål för Falkenberg igen... Nåt för ÖSK att köpa loss...?
Örebro Jonte R
2006-05-07 18:20
Verkar som att GIF Sundsvall har vaknat till nu. Påminner en hel del om AIK förra året som inte började bra de första matcherna men sedan fick en islossning mot oss och sedan rullade det på för dem. Kan detta vara början för en klättring mot toppen för GIF Sundsvall. Skönt att vi klämde dem på alla tre borta det kan i slutändan visa sig vara mycket viktigt.

Landskrona verkar också ha börjat smyga igång så smått dock utan att imponera.

Norrköping verkar återigen få ett tungt år och jag är inte jätteöveraskad, jag tycker de i grunden gör en felaktig satsning. Istället för att suga upp talang i närområdet köper de hellre in halvbra utländska spelare och satsar på dem oavsett kvalité. Om de ska tillbaka till Allsvenskan så tror jag att de behöver en ledning som bygger sitt koncept på andra grunder än Micke Andersson.
Örebro jappel
2006-05-07 18:18
måltorkan över...kan det bli vinst också???
Spelar inte mig någon större roll vilket av HBK eller ÖIS som vinner.
Örebro Hilltop
2006-05-07 18:14
Jippie! HBK gjorde just årets första mål! :)
Örebro jappel
2006-05-07 17:54
summering av dagens matcher.
Åtvid-FFF 1-2: relativt väntat, tungt för åtvid att förlora på ett mål 3minuter in på övertiden.

BP-GIF 0-4: Vilken urladdning, giffarna visar att dom vill vara med och fightas i alla fall!

Väsby-Ass 0-0: illa illa för ass bra bra för oss!

Qvidin-bois 0-1: Qviding bjöd verkligen upp till dans, synd bara att ingen av deras målchanser fick resultera i ett mål.

Snacka om jämn serie i år!!!! Det blir verkligen till att kämpa och slita ända tills domaren blåser av, i varenda match för ÖSK i år!!
Örebro jappel
2006-05-07 17:45
halmstad lyckas fortfarande inte göra mål...snart ytterligare en halvlek till samlingen
Örebro jappel
2006-05-07 17:41
Många matcher ikväll där det ska bli spännande att se hur det går.
IF Brommapojkarna - GIF Sundsvall:
Kan bp fortsätta att övertyga, kommer GIF att fortsatt ha lika svårt att göra mål och vinna??

Qviding FIF - Landskrona BoIS
Kan det sluta på mer än ett sätt??

Väsby United - Assyriska FF
dags att ass visar om dom har mer att ge..

Åtvidabergs FF - Falkenbergs FF
jämn kamp mellen dessa båda lag?

edit glömde visst att skicka innan jag gick ut i solen, bättre sent än aldrig..
Örebro Sersant
2006-05-07 16:19
Håller oxså med ara om att johan borde vara med från start på bekostnad av Mirza.
Örebro Matte82
2006-05-07 15:58
Håller med ara bänka mirza en match och testa med Johan från start. Tror inte det blir sämre iaf!
Forward ara
2006-05-07 15:42
Hoppas att man ändrar på anfallet inför nästa match. Mirza Jelacék har inte målat på 270 minuter och det är mycket för en anfallare.
Tycker att Johan Pettersson ska ta Mirzas plats.
Örebro Hilltop
2006-05-07 13:38
Aspen

Det är lika bra man vänjer sig...;-)
Örebro Aspen
2006-05-07 11:57
Två örebroare i A-landslaget, inte illa !!!
Stina Segerström och Caroline Näfver = halva backlinjen
Örebro # brorzan
2006-05-07 11:18
Saywee //

Det var nog jag som var skyldig till den sena vakenheten. Ville få ut alla bilder till släkt och vänner runt om i vårt avlånga land, så då tog jag ett kvällspass med bildbehandling. Övriga familjen, inklusive djuren sov så gott. :o)
AIK Saywee
2006-05-07 09:29
Enligt Åkeby i veckans pappers-GT ...
... "Folk har svårt att förstå att det inte går att spela tjusig fotboll på de här planerna. Det gäller att inte göra några misstag. Det låter jäkligt tråkigt men så är det."

Har han ändrat tankar och taktik sedan Djurgården eller?

Med konstgräs från Saywee
Örebro rokky
2006-05-07 09:19
degerfors hade inte ett enda avslut mot Ljungskile!! Det säger väl allt om vilken hjävla tråkig "fotboll" som bönderna spelar. Det skulle vara rött kort för hela laget!!
AIK Saywee
2006-05-07 09:02
Ruel Fox//
Måste var bonddialekt, jag begriper, som tur är inget :-) De i de närmaste gårdarna kanske fattar, eller?
AIK Saywee
2006-05-07 08:52
Mac-T//
Håller delvis med rirobban, i dag är det Stockholmslagen och MFF som drar fotbollspublik medan Göteborgslagen uppvisar mycket dåliga publiksiffror i jämförelse.

Publiksiffrorna speglar ju lite intresset för fotboll och "läktarkulturen" är en viktig ingrediens.

Drömmer konstant om en sprängfylld BA när vi säkrar det Allsvenska kontraktet och hoppas att det verkligen kan ske på hemmaplan.

Med dröm om jättetifo från Saywee!

PS vi kan väl redan nu börja spara till böterna för alla raketer som skall i höjden och dessutom ta kontakt med myndigheterna för öppnande av Storgatan/Drottningatan med tutande bilar, flaggor och firande ...?
AIK Saywee
2006-05-07 08:43
# farzan//
Inlägg 01.11.59, vem bestämde vakenheten mitt i natten? Förresten såg att ni var klädda i svart och vitt, snyggt ...

Med morgonpazz från Zaywee till morzan, brorzan, farzan och zyrzan :-)

Forza zvartvitt
Örebro D. McGrain
2006-05-07 08:11
Kan inte glädjas åt poäng till Degen....men tror att Ljungskile (4 ifjol) och TFF är topplagen i år (efter ÖSK). Vi måste klara att vinna på egen hand och jag struntar i hur det går i de andra matcherna.
Ödmjukhet och hårt arbete ger poäng även mot Umeå.
Örebro WhItE ZoMbIE
2006-05-07 08:04
När är nästa hemmamatch,det står mot Umeå och att matchen pågår?
Örebro helldandy
2006-05-07 02:57
Sersant: ja, bara sex år kvar!
Örebro helldandy
2006-05-07 02:57
worldfarm: precis
Örebro helldandy
2006-05-07 02:53
_nightflier_: Tack! är rätt nöjd själv faktiskt. :-)
Örebro kubanen_90
2006-05-07 01:32
Förstår inte varför många här inne är glada över att degen tog poäng. Eftersom LSK ALDRIG kommer hålla hela vägen så ville jag att de skulle vinna. EFtersom jag hatar värkligen Degen! Om Degen möte tex Bois då skulle jag dock hålla på Degen men bara för att det är en farlig motståndare till ÖSK!
Örebro # brorzan
2006-05-07 01:11
Totalt fotbolls-OT, men den som vill kan nu se den omtalade Olivia på vår hemsida. :o)
Länktips: www.bww.nu
Degerfors Ruel Fox
2006-05-07 00:48
ÖSK: törrt å gammelt som smöla på e gammeltacka. Törrt så dä spraker öm'et. Ni ha väl skreve på donationskorta, för ett par rektige hjärtan ä va ni hjärtlöse,själlöse stackers brä'biter behöver rakt öpp i dajma! God damn. va pinsamme ni ä!
Örebro rirobban
2006-05-07 00:18
Mac-T//
Stockholmslagen drar i alla fall publik. Skillnad mot Göteborgslagen där ÖIS, GAIS och Häcken drar lika mycket tillsammans i en omgång som t.ex. AIK gör till en match! Håller dock med att inga fler Stockholmslag skall upp. Däremot ska några Göteborgslag ned... det är fan sorgligt när man ser att publiksiffran inte går över 3000 i vissa matcher! I år hade nästan ÖSK varit i toppen av publikligan;) Då menar jag inte med det snittet man har nu utan ifall de låg i Allsvenskan då flera "medgångssuppotrar" skulle hitta ut igen.

Viktig match mot Umeå, vi vinner med 4-0 ifall jag tippar rätt som jag gjorde på Sundsvallmatchen (i alla fall på sportklubben.net, där man ligger i mitten av Allsvenskan:)
Örebro Mac-T
2006-05-06 23:57
Hoppas på ÖSK-seger mot Umeå. Men vad har hänt med IFK Norrköping? Visserligen inte många matcher spelade ännu, men för självförtroendet gäller det att inte komma efter för mycket från början. Vore roligast att få sällskap upp i Allsvenskan i år av "Peking". De och vi hör hemma där. Inga fler Skåne- eller Stockholmslag, tack.
Annons: