/fotboll/osk/forum/9490.aspx/fotboll/osk/forum/9490.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Umeå FC Mr UFC
2006-05-11 12:53
Till UFC:s tränare:
"Jag har ett mål. Du har ett mål. Nu måste vi hitta ett fotbollslag". :o)
Örebro jappel
2006-05-11 12:27
Blå Bergen Blues//
ja däromkring, och jag får riktigt svårt att komma loss till dess...
Örebro jappel
2006-05-11 12:25
Harrysson , Fajers//
Tack för dom värmande orden, kul att kunna bjuda på lite härlig fotbollsunderhållning!
Örebro Kronblom
2006-05-11 12:24
Mycket snack i media om det var ÖSK så var så himla bra llr Umeå som var så usla,en kombination kanske man får säga för att göra slut på spekulationerna men visst var det klasskillnad.Har läst artiklar i västerbottenskuriren och en viss Gunnar Johansson tycker att det inte ska vara sådan klasskillnad mellan lagen,håller inte riktigt med.Umeå är nykomlingar,ÖSK har ambition att gå upp så visst ska det skilja mellan lagen;men i går var det en sådan där ÖSK-kväll när allt funkar.Sen var man även nära att pricka in slutresultatet om inte bara Umeå tilläts göra sitt "offsidemål" i slutet.
Snart bär det i väg mot Åtvid och ytterligare en trea,väl?
Örebro Blå Bergen Blues
2006-05-11 12:22
jappel//
Du får väl skrapa ihop till en minibuss härifrån Sthlm då! :-)
Håller med dig... ingår inte riktigt i den övergripande planeringen...
När är matchen? kl 19.00, va? Sthlm-Åtvid 20 mil ungefär... Köer på Essingeleden och E4/E20 södergående... Bör väl lämna Stlm 15.30 i så fall för att vara på den säkra sidan!?
Umeå FC Fajers
2006-05-11 12:16
Grattis till segern NI var överlägsn ! Nu hoppas jag att våra killar i UFC har vaknat och inser att det är fotboll på elitnivå och inte Div 2 spel som gäller. än änengång grattis ps:jag sviker aldrig UFC Ds.
Landskrona Harrysson
2006-05-11 12:15
Grattis till utskåpningen. Ni ser ut att gå ett roligt år till möttes. Vi får väl sikta in oss p å andra platsen... :-)
Örebro jappel
2006-05-11 11:37
Är riktigt sugen på att åka till åtvidaberg nu faktiskt...men det passar skrutt med min planering....decisions decisions decisions! :-)
Det blir väl åtminstånde en full buss från Örebro.
Örebro jappel
2006-05-11 11:34
skandal, lämna Örebro på matchdagen!!!
Fast Stockholm är ju alltid finnt att bese.
Örebro jappel
2006-05-11 11:24
mackan//
men du sitter och njuter antar jag???
Spelar du in också kanske? bra att ha om dagarna blir kortare och humöret sämre.
Örebro jappel
2006-05-11 11:19
Mackan //
nej, har lite annat som måste göras, du vet det där som kallas vardagen :-)
Jobbar lite framför datorn just nu, medan lillen sover.
Snart dags att gå ut i sommaren igen också.
Örebro jappel
2006-05-11 11:18
Jag kan inte riktigt släppa detta med betalning från tv-bolagen vid tv-sända matcher.
Någon AIK:are var här igår och påstod att publiksiffrorna inte påverkas av att matcherna sänds i tv, säkert sant om det är betalkanaler men inte om det är kanaler som ingår i basutbudet. Jag är övertygad om att vi igår tappade minst 500 personer p.g.a. detta.
PPV matcherna får ju hemmalaget betalt om dom uppnår ett visst antal i publiken.

Med SportE verkar det bara vara eventuell extra reklamförsäljning som ger klirr i kassan.
Och på tal om extrareklamförsäljning borde ju ÖSK ligga riktigt bra till hos företagen runt om i sverige nu när det fortfarande nästan bara är SE som visas. Hoppas verkligen att Säljet utnyttjar dessa tre hemma matcher som säljargument så att sponsorerna flockas kring laget!!!
Örebro jappel
2006-05-11 11:04
Hilltop //
Kul att du kommer in på sidan, det finns en del extramaterial där ibland som är riktigt trevligt.

instruktionerna finns i Joths inlägg här nedan. Men man måste bemöda sig med att ögna igenom hela texten tills frågan om inloggning dyker upp nästan längst ner, du är väl inte lat ;-)
Örebro Mittåt
2006-05-11 10:53
Mackan// Men Umeå höll väl inte ens Superettanklass i går kväll? Om ÖSK mött lag typ Landskrona och dominerat på samma sätt hade jag inte haft några betänkligheter att dela ut fem stjärnor. Men inte mot ett lag som spelar som om de håller till i div 2.

För att dra din liknelse åt andra hållet. Om ÖSK möter ett div 6 gäng (typ Svartå IF som de snart skall möta) och spelar ut dem efter noter. Tycker du då att alla i ÖSK skall ha femmor?
Örebro Hilltop
2006-05-11 10:44
Jappel!

Tack för info, nu kommer jag in.
Men jag hittar fortfarande inte instruktionerna, men det kvittar ju nu när du visat mig!
Örebro jappel
2006-05-11 10:43
mr mjällby //
intressant för dig ja :-)
MAIF var bra mycket bättre än umeå. Om ni bara tar er samman så kommer ni att hamna väl ovanför kvalstrecket!
Örebro Mittåt
2006-05-11 10:04
må// Om du kollar i Lasse Wirströms blogg så ser du att någon som kallar sig Mackan tagit upp just detta med Wirström. Jag är beredd att köpa svaret att för att man skall anses komma upp i allsvensk klass, så skall även motståndet hålla allsvensk klass.
Örebro
2006-05-11 09:56
Apropå NA:s betyg:
Tycker det är underligt, att tidningen valt uttrycket "allsvensk klass" som högsta betyg.
Som det såg ut igår var det väl "allsvensk klass" över hela laget.
Örebro joth
2006-05-11 09:52
Hilltop//Om du har problem kan du även kontakta kansliet för hjälp, eller mig. Länken ovan innehåller lite frågor och svar...
Örebro jappel
2006-05-11 09:45
Hilltop //
det står ju hur du ska göra för att logga in.
Ange ditt medlemsnummer följt av ditt personnummer på formatet åååå-mm-dd som lösenord, kom ihåg att använda - mellan år månad och dag.
Har du sedan varit inne och ändrat ditt användarnamn till något annat prova med det följt av samma lösenordsstandard!
Örebro Mittåt
2006-05-11 09:44
Hilltop// Det tillhör nog det psykologiska rekonstruktionsarbetet, när man från Umeå-håll verkar att gilla att säga, att ÖSK höll allsvensk klass. Genom att framhålla hur bra ÖSK var så säger man ju samtidigt att det egna laget faktiskt inte är så dåliga som siffrorna tycks indikera.
Örebro Hilltop
2006-05-11 09:32
Vi får hoppas att spelarna inte läser västerbottens tidningar, då finns det risk för hybris. SÅ jefla bra var väl inte ÖSK?
Örebro Mittåt
2006-05-11 09:27
Det rullar på för Marcus Lidén.

Till och ifrån hörs det positiva signaler om hur det går för Marcus Lidén i IFK Eskilstuna. Idag är det tidningen Folket som har intervjuat lagets målvakt Christian Hagen. Ett litet klipp från intervjun:

Vem är stans bäste fotbollsspelare?
- Antingen Marcus Lidén eller Dan Wikström. Båda är fruktansvärt bra. Marcus har jättekapacitet.

Dan Wikström är en av Citys mittfältare som under försäsongen var väldigt nära att hamna i VSK.

Kul för Marcus att det verkar gå så bra nu. Han hade en tuff period under försäsongen då det verkade som om orken tagit slut. Och massvis med ork har ju varit någonting av evighetsmaskinens Lidéns adelsmärke. Men när man väl diagnostiserat problemet - körtelfeber - så har frågetecknet tydligen rätat ut sig till ett utropstecken.
Örebro Hilltop
2006-05-11 09:20
Mittåt
Det är ju omöjligt att logga in där, då det ej finns några instruktioner om vad för användarnamn och lösenord som skall anges.
Har försökt med namn, personnummer, medlemsnummer, ja allt!
Hmm...ska kolla vad farsans katt hette när han va liten....
Örebro Majjo
2006-05-11 09:06
Man tackar för det svaret!
Örebro Mittåt
2006-05-11 08:49
Majjo// Logga in på medlemssidan på officiella. De finns där.
Örebro Majjo
2006-05-11 08:45
Någon som vet om målen från gårdagens match finns ute på nätet för allmän beskådning? Vore kul att få se detta målkalas som våra eleganter bjöd på igår.
Örebro Yggdrasil
2006-05-11 08:44
Så skönt, Att va närkebo..
Svartsmurf
2006-05-11 08:44
Välkommen på ny match på Kopparvallen på måndag.

Ni verkar ha kommit igång bra i år och med samma ÅFF-spel som i säsongsstarten borgar för ett riktigt sevärt möte mellan Superettans två kvickaste lag.
Örebro 1981
2006-05-11 08:34
Ämne: En intressant fråga ....mjällby var mycket bättre... Dom hade tillomed press på oss ett tag
Annons: