/fotboll/osk/forum/9470.aspx/fotboll/osk/forum/9470.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Chipset
2006-05-17 13:31
Fan vad man saknar vår egen Erlingmark: Patrik Haginge. Den killen hade fått ett rejält genombrott som mittback i år om inte ryggen kuckat sig hela tiden. Kommer han bli bra i år överhuvudtaget? Det ser mörkt ut....

Kronblom// Det gör du definitivt! För er andra som bor i Sthlms-trakten är det bara att gå in och boka färja (se länk).
Örebro jappel
2006-05-17 13:18
Hellre överskatta än underskatta.
Men är det så att LSK spelade med ett b-lag så kan vi ta det lite lugnare.
Jag hade för mig att jag sett att laget LSK ställde upp med i cupen var i stort sett samma som i SE....
In med ungdomarna men se till att ha teckning på bänken om det skulle krisa!
Örebro Mittåt
2006-05-17 12:38
Jag tror att somliga här kanske överskattar V/Gs spelstyrka. Det lag som Ljungskile ställde upp med har inte många likheter med detta lags förstauppställning. Om man jämför det lag LSK spelade senast med mot Väsby med vad man startade med på Gotland, så är det bara två namn som finns med i båda startelvorna. En back vid namn Persson och inlånade anfallaren Matin Smedberg.

Gotlänningarnas resultat i seriespelet så här långt känns inte heller avskräckande även om det var bra gjort att slå Västerås SK. Så hör har de spelat.

V/G - Vasalund/Essinge 2-3
Syrianska FC - V/G 4-0
V/G - VSK 1-0
Östersund - V/G 1-2

Segern mot Västerås kom för övrigt genom en straff på övertid.

Ett i bästa fall habilt div 1-lag, men inte mycket mer att döma av vad de presterat så här långt.
Örebro *Korpen*
2006-05-17 12:21
jappel//

Nu såg ju inte jag matchen mot Bp-b, men jag tror att spelare som Nobbe och MaSa skulle kunna hjälpa de unga spelarna mycket på planen.
Örebro Kronblom
2006-05-17 12:20
Och i morgon tar man färjan till Gotland,hoppas man stöter på fler ÖSK-supporters i Visby!
Örebro jappel
2006-05-17 12:15
*Korpen*//
Intressant tanke, men kommer dessa spelare, ungdomarna alltså (som hade svårt mot BP-b) att klara av Visby/Gute som trots allt slog ut LSK med 3-0 i förra omgången?
Örebro jappel
2006-05-17 12:14
Hur tar sig laget till Gotland? Blir det chartrat direktflyg eller reguljärt med övernattning?
Örebro *Korpen*
2006-05-17 12:13
--------------SiNu--------------
--FrSa----FrJa----MaSa----MoRe--
--------------------------------
--PaAn----FrNo----RoWa----JaFr--
--------JoPe--------MiJe--------

Vill se lite yngre spelare bland annat för att de ska få matchträning och sedan spela in dem för framtida avstängningar. Tycker att Larsen borde vila så att han orkar dominera fullständigt mot LSK. Skulle vara spännande att se vad Frempong kan skapa på kanten och hur Reed klarar av vänsterbacksplatsen...

Angående Reed: Värvades han som vänsterback och har skolats om till mittback?
Örebro jappel
2006-05-17 11:41
Mittåt //
Jag tror att anttonen skulle behöva fler matcher i benen.
Träningar är ju nästan lika tunga som matcherna, i alla fall med tanke på att han kan bytas av planen efter en timma eller så.
Örebro Mittåt
2006-05-17 11:15
Ämne: Jag vill se
-------....
Jag skulle nog spela Herish i stället för Patrik Anttonen. Inte för att jag tycker att han är bättre än vad Patrik är på den positionen, utan för att jag tror att Patrik skulle må bra av att vila. Hans kropp verkar ibland vara i sprödaste laget och han har haft en tung vinter.
Örebro Ösk tjejen
2006-05-17 11:06
Jag hoppas ösk verkligen vinner på sön det vore ju skönt, dom är starka på hemmaplan. vore kul om det släppte för mirza oxå så han får göra mål.
:-)
Örebro jappel
2006-05-17 10:55
Larsen behöver få en genomkörare och komma tillbaka i gammat gott slag igen!!! nog ska gubben orka 3 matcher på sju dagar! :D
Örebro jappel
2006-05-17 10:52
Eller rättare sagt samma lag, bara positionen i anfallet som diffade, och den är ju ändå ganska fri så.....då blir det väl det laget då ;o)
Örebro jappel
2006-05-17 10:50
Jag vill se
--------------SiNu--------------
--FrSa----FrJa----MaSa----JoRi--
--PaAn----FrNo----LaLa----KrNä--
--------JoPe--------MiJe--------
Vilar PeWe, SeHe och ThAn annars samma lag som i SE om jag får välja.
haha nästa samma lag :-)
Örebro houston
2006-05-17 10:38
Mitt lag till cupen:
Nurme
F.Samuelsson,F.Jansson,M.Samuelsson,J.Riddez
P.Anttonen,F.Nordback,L.Larsen,K.Näfver
M.Jelecak,J.Pettersson...
Vilar S.Henriksson och kanske Larsen borde oxå göra det och spela R.Walker
Örebro jappel
2006-05-17 10:34
houston //
Nej jag undrar vad ni andra tänker kring vilka som ska spela, samma lag som senast i SE, spetsat b-lag?? hur skulle du göra om du var Walker? :-)
Örebro houston
2006-05-17 10:28
jappel//Är den klar?
Örebro jappel
2006-05-17 10:22
rokky //
Vad tycker du om laguttagning till cupen??
Örebro rokky
2006-05-17 10:08
ÖSK!!!!!
Örebro jappel
2006-05-17 09:54
och såklart CL :-)
Vilken härlig dag för att vara mellandag för ÖSK!
Örebro jappel
2006-05-17 09:53
Ska bli intressant att följa hbk mot Hammarbys talanger i kväll, nu när thorvaldsson lämnat laget borde väl den gode Emra få sin chans i cupen. Annars är det mörker för Emra, speciellt som vissa hbk fans börjar prata om att värva en etablerad anfallare...
Örebro houston
2006-05-17 09:37
:)
Örebro jappel
2006-05-17 02:08
Klart att det skulle sitta fint med vidare avancemang i cupen, dels för motståndet senare, men mest av allt för att det skulle sitta oerhört bra med en titel för ÖSK! Men dit är vägen lång ännu.
Örebro 1981
2006-05-17 00:53
Gokväll grabbar!

Ser att ni pratar Svenska Cupen.. Alltså seriöst. Jag tycker det är dags att satsa på den? Vore kul om vi får spöa ett Allsvenskt lag på hemmaplast senare. Men det är tufft att möta sämre lag. Det återstår att se.
Örebro jappel
2006-05-17 00:49
ara//
mycket mindre klubb, mindre stad legat länge i SE eller div2 så det är väl klart att det är färre som driver deras sida!
Inte alla klubbar kan vara lika bortskämda som vi i ÖSK med kunniga villiga suportrar som ställer upp helhjärtat för klubben och dess suportrar!!
Örebro jappel
2006-05-17 00:47
Våran backlinje är det som jag är mest glatt överaskad av, speciellt med tanke på skadorna vi haft. Men ThAn håller väl inte i evighet och jag skulle vilja spela in MaSa på den platsen så fort det bara går även om thomas kanske är bättre för dagen....(tror jag....)
Mittfältet håller god allsvensk klass!! Speciellt om vi får igång IaJe som han spelade på försäsongen under provspelet.
Anfallet är fortfarande den del av laget som har mest att bevisa för mig i alla fall, dom måste börja aggera med större säkerhet! Se till att få mycket större självförtroende och börja leverara. Hur svårt kan det vara :-)
Örebro # brorzan
2006-05-17 00:45
Mackan //

Även jag lämnar in. Möte med medlemsutskottet okristligt tidigt imorgon.
Forward ara
2006-05-17 00:43
Åtvidaberg sidan på svenskafans är jävlig tröga.
Dem skriver om Åtvidaberg - ÖSK matchen 2 dagar senare.

Åtvidaberg - Örebro 1-1 (1-1)
00:00
Örebro # brorzan
2006-05-17 00:36
Mackan //

Men han har väl rätt? hade vi bara en backlinje skulle vi nog vara ett bottenlag. Tur att ekonomin låter oss ha mittfält och anfall också.
Örebro # brorzan
2006-05-17 00:36
Inte bara de svenska domarna som gillar storlag och har dålig koll...
Annons: