/fotboll/osk/forum/947.aspx/fotboll/osk/forum/947.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Aspen.
2015-07-21 13:46
@Minatankar:
Ogillar att bli hopbuntad med dom som vill byta ut Axén. Jag vill att han ska ges ett större ansvar för rekrytering av spelare och planering av ungdomarnas utveckling. Med andra ord klubbens framtid. Både rekrytering och ungdomshanteringen har inte fungerat de senaste 4-5 åren. Tar vi inte tag i framtiden går hissen obönhörligen ned till S1 eller tom div 1. Får Axén ett större ansvar för detta så finns inte tid för varje A-lagsträning. Då kan Kjäll fylla upp där. Nu får Axén, som A-lagstränare, ta hand om många korkade värvningsförsök vilka torde skapa mer problem än vad de tillför. Sköldmark kan bli assisterande åt Kjäll. Detta upplägg borde vara positivt för alla dvs klubben, Axén och Kjäll. Utan utveckling dör klubben. Då kör vi så.
Örebro Minatankar
2015-07-21 10:41
@Kaxan:

//

Håller med att Klingström var bra liksom jag tidigare skrivit om Ekstrand-Hamrén. Och det kan ju finnas spelare som om ett år eller fler kan blomma ut. Axel var dessutom nöjd med laget och resultatet.

Vad jag kommenterat är mer om någon av de yngre spelarna idag borde aspirera på en plats på bänken i en allsvensk match, och där är jag mer tveksam. Om man inte är riktigt snabb i dagens fotboll krävs det mycket speciella egenskaper för att platsa i ett allsvenskt A-lag. Snabbhet och även andra egenskaper kan naturligtvis en mycket ung spelare ha. Såg dock föga av detta igår, tyvärr.

För mig var det för mycket juniorfotboll och det kan ju förklaras av att spelarna var väldigt unga, speciellt de som avslutade matchen.

Örebro Asbjörn#10
2015-07-21 10:09
Grymt inslag Wärle! Kul att få ta del av alla dessa bitar som i vanliga fall sker bakom kulisserna för många av oss supportrar.
Örebro Kaxan
2015-07-21 09:50
Kan bar hålla med tidigare omdömen om Rinne, Nkili, Broberg, Wiktorsson och Ekstrand-Hamrèn som var i en klass för sig, men vill även ge plus till Klingström som jag tyckte gjorde en väldigt bra match, annars alltid farlige Halvadzic kom nästan ingen stan , dessutom kom han fram bra offensivt vid flera tillfällen.
Örebro Minatankar
2015-07-21 08:55
@Erik Wärlegård:

Bra reportage. Kul att se Axel utvecklats så väl både som tränare, ledare och kommunikatör.
Örebro Erik Wärlegård
2015-07-21 07:52
ÖSKTV: "Inifrån U21". Bakom kulisserna vid ÖSK:s U21-match mot IFK Norrköping. Taktiksnack, uppvärmning, intervjuer och eftersnack inifrån ÖSK:s omklädningsrum.
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Habari
2015-07-21 07:50
Jag tror att det kan vara som så,
att Broberg under tidig morgon
Ibland tränar på en ny målgest :)
Örebro Kajanus
2015-07-21 01:08
Sluta upp med att fåna er. Så länge en spelare sköter sitt jobb så spelar det ingen som helst roll vad personen gör på sin fritid. Jag skulle bli mer besviken om en person inte roar sig på sin lediga tid.
Örebro Minatankar
2015-07-20 22:44
@Vinnartradition:

Håller med Marcus om att Carl Ekstrand-Hamrén gjorde en habil insats och låg nära i rygg på motståndarna. I övrigt var det tyvärr ingen som stack ut för mig förutom de mer etablerade spelarna Rinne, Wiktorsson, Nkili och Broberg.
Sawadee
2015-07-20 22:13
@Bastard on Parade:

Som du uppenbarligen förstår så var andemeningen i min slutkläm i det inlägg du kommenterat att provocera litegrann.

Supporterkulturen (öht, inte bara hos ÖSK) är 1) alkoholfixerad, 2) machosjuk, 2.1) tjejmaktskräck, 2.2) bögskräck.

Agree?
Örebro Vinnartradition
2015-07-20 22:05
Hatten av för Marcus Avenbrand för matchrapporten!
Örebro Pedretti
2015-07-20 21:51
Örebro Vinnartradition
2015-07-20 21:32
Axel Kjäll verkar nöjd med dagens insats:
– Jag är nöjd med matchen. Vi skapar mycket chanser på omställningar och vi gör ett jättefint mål. Sista trettio blir det en lite annan karaktär på matchen med flera byten men alla gör det bra.
Örebro Bastard on Parade
2015-07-20 21:32
@Vinnartradition:

ÖSK vann med 1-0 efter mål av Broberg. IFK Norrköping ställde upp med ett starkt lag för att vara U21, men ÖSK var det bättre laget i första halvlek med småtrevlig fotboll. I mina ögon var Nkili, Broberg och Ekstrand Hamrén bäst i ÖSK samtidigt som Wiktorsson och Rinne också stod för fina insatser. Jag hade hoppats på fina insatser av Lipovac och Ring, men de imponerade tyvärr inte.

Sista 20-25 spelade ÖSK med ett otroligt ungt lag där Ekstrand Hamrén nog var enda utespelaren från A-truppen samtidigt som Norrköping spelade med Kamara, Enarsson, Lawan, Citaku, Hadenius, Falk Olander och Halvadzic. Det var starkt av det unga ÖSK-laget att hålla undan och med lite bättre skärpa så skulle de ha kunnat sätta dit någon av de omställningar som de fick.
Örebro Sparkabolleninimål
2015-07-20 21:29
Måste också tillägga att rinne gjorde en riktig superräddning i slutet på matchen! Bra inställning på hela laget utan att någon direkt sticker ut som minatankar nämnde. Ekstrand-hamren kanske om man ska nämna någon utöver A-lagarna :)
Sawadee
2015-07-20 20:56
@ZebranÖsk:
Ok, men nu kommer du med helt ny information till den du gav tidigare. Att Broberg var igång och dansade på Strömpis klockan, vad den nu var, tolv? runt fyrtio timmar innan nästa match, vad var det för fel med det? Hade det varit mindre fel om han hade utfört samma dans hemma vid samma tidpunkt? Kanske ska vi rentav införa dansförbud för våra spelare? Synd, för dans innebär ju bra vadträning. Först ett bra tag senare tillför du att du såg honom med en öl i handen kl 01.20 (i lördags kväll). Det är ju en helt annan sak, för under matchsäsong så borde ju, som jag tidigare skrev nolltolerans råda. Noll alkohol. Noll tolerans, nolltolerans. Spelaren är då ett skyltfönster såväl inåt mot klubben ("ok, detta har vi kommit överens om") som utåt mot staden, kunderna, besökarna av matcherna, ja alla örebroare och närkingar. Att då stå på krogen med en öl i handen kl 01.20 är inte ok. Det spelar ingen roll om så ölen är en lättöl, det är signalen, det som andra uppfattar (troligen att det INTE är en lättöl) som har betydelse. Under matchsäsong beställer man på krogen, som professionell fotbollsspelare i ÖSK inte in en öl kl 01.20 kort och gott. Allt detta byggt på att Zebran talar nån sorts sanning. Men, hur ska vi veta det?
Örebro Minatankar
2015-07-20 20:55
Tyvärr var insatserna av våra ungdomar i dagens U-match inget som luktar A-trupp/Allsvenskan.
Örebro Vinnartradition
2015-07-20 20:54
Hur gick det i dagens u21-match?
Örebro Asbjörn#10
2015-07-20 20:21
Lite väl mycket diskussioner härinne om ett väldigt obekräftat rykte om att en av våra spelare setts "vilt viftande" på krogen med en öl i handen... Jag såg ZebranÖsk (som skrev om detta) bli utslängd från krogen samma kväll då han enligt vakterna ansågs "så berusad att han inte skulle känna igen sig själv i spegeln". Just sayin... På annat håll slökollar jag just nu på Häcken-Hammarby där vår gamla 99:a Paulinho gör comeback i hemmalaget idag. Vi ser en sanslöst spelsugen tvåmålsskytt som skulle göra underverk för vår offensiv i dagsläget!
Örebro Ståhl
2015-07-20 20:15
Paulinho 2-målsskytt...
Örebro Glad
2015-07-20 19:59
Mycke trams härinne om Broberg, han är nog vuxen o smart för att sköta sitt, har ni inget liv? Forza ÖSK o trevlig kväll
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro zxcv
2015-07-20 19:05
Låt Broberg sköta sitt privatliv själv. Några öl eller någon drink är absolut ingen fara. Inte heller sena nätter. Detta är endast olämpligt kvällen före en match.

Börjar det gå ut över prestationen så är det Axén och klubben som får ta tag i det. Vill man ha fotboll som jobb så får man ta hand om sig. Det verkar inte ha varit ett problem för Broberg då han har presterat för Djurgården och skrivit på för oss. Trots Stureplan.
Örebro Sparkabolleninimål
2015-07-20 18:46
broberg målskytt i u21!
Örebro Lekiller
2015-07-20 18:12
Nej kanske inte. Men så länge det sköts snyggt och Broberg själv klarar av det så är det inget som vi kan och ska moralisera över. Som sagt, han kanske drack alkoholfritt eller endast 1 öl och hade kul. När spelare går och lägger sig om nätterna är deras ensak. Någon annan kanske sitter och spelar tvspel till 2 på natten, är det mindre dåligt?
Eyravallen Örebro
2015-07-20 18:01
@Lekiller:

Fast de där ska väl inte spela någon roll ifall det är en U21 match eller Allsvensk match? Tycker det är helt horribelt att man är ute till 2 på natten och dricker öl för sen träna dagen efter eller spela match 2 dagar efter. Skulle aldrig gå hos en utländsk proffsionell klubb och den som säger något annat kan inte fotboll sorry men så är det.
Örebro Orlok
2015-07-20 14:15
@Eyravallen Örebro:
Håller med! Vill verkligen inte heller att Axen ska lämna. Ibland håller jag inte med honom om laguttagningar, byten, taktik. Ibland undrar jag helt hur han tänker, ibland blir jag förbannad på honom, ibland tar han fram det där lilla extra ur en spelare, laguppställning eller taktiskt läge och då älskar jag honom. Den här säsongen har ju varit lite mer utmanande än förra hösten och när resultaten uteblir så funderar man ju mer över taktiska val och uttagningar som görs. Det blir mer frustration och mindre glädje. Det är väl en del av att vara supporter. Att kräva tränarens avgång i varje motgång är sällan konstruktivt. Så länge Axen har gruppens förtroende, klubbens förtroende, själv orkar och kan ge laget positiv energi så tror jag att han är rätt man. Sen kommer jag ändå att fortsätta diskutera och ifrågasätta enskilda val som görs (tex det envisa uttagandet av en vänsterback som fortfarande inte har bevisat varför han var värd att lägga pengar på) det ser jag som min rättighet som fotbollssupporter.
Örebro Lekiller
2015-07-20 14:14
Kan ju mycket väl vara en alkoholfri öl (går väll att få på krogen?) Broberg kanske inte hade en aning om att han skulle spela med u21, 48h före matchen. Misstänker att beslut tas max 24h innan vilka ifrån a-truppen som ska spela. Så länge det sköts snyggt och lungt spelar det väll fan ingen roll?
Örebro Minatankar
2015-07-20 13:43

Det är min uppfattning att det var mycket vanligare förr i tiden att spelare festade och misskötte sömn, kost och dryck före matcher. Har flera exempel på det.

Sedan många år är spelarna mer professionella i många avseenden. Alla spelar behöver emellertid som alla andra människor ha ett innehållsrikt och omväxlande liv vid sidan av sitt arbete.

Ibland upplever jag det att det finns supportrar som tycker det är märkvärdigt att ha stött på en känd fotbollsspelare och börjar spekulera och sprida rykten utan någon som helst underlag.

I de fall man finner spelare som är uppe till småtimmarna och dessutom dricker alkohol före en match, har man däremot all anledning att reagera. Jag tycker emellertid att man för spelarens och klubbens bästa bör kontakta spelaren och eventuellt ledarstaben direkt och inte sprida information på sociala medier. Det gagnar varken spelaren eller klubben.

Lojalitet och integritet i alla sammanhang är a och o för mig. Endera är man en äkta supporter som vill klubben väl eller så är man inte det.
Eyravallen Örebro
2015-07-20 13:39
@Minatankar:

Jag verkligen inte att Axen ska lämna och jag blir förvånad de som vill.
Axen behövs, fatta ni vilken liten trupp vi har i år? + vart utan Crespo, vi har dessutom haft väldigt mycket oflyt i vissa matcher med stolpe ut eller Stolpe in för dem. Både Malmö och Elfsborg var vi så nära 3 poängare.
Örebro Minatankar
2015-07-20 13:25
Både på denna sajt och på na.se finns det de som vill byta ut Alexander Axén. Jag frågar mig on de ville det även i höstas när ÖSK vann nästan alla matcher och i våras när ÖSK var i final i Svenska Cupren.

Anser man att också Åge Hareide ska avgå när nu svenska mästarna MFF har släppt in fler mål än 10 andra allsvenska lag?

Alla tränare, spelar och lag möts av fram- och motgångar. Ska de så fort motgångarna kommer bytas ut, så skulle de bli en riktig karusell :-)

Styrkan i ett ledarskap byggs upp i verkligheten, dvs både i med- och motgång.
Annons: