/fotboll/osk/forum/9446.aspx/fotboll/osk/forum/9446.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Degerfors Simon (Skitiga Bullen)
2006-05-22 14:22
Fotografen Kicki Nilsson har med sitt namn under nyhetstexten om de rasistiska påhoppen. En kvalificerad gissning är att hon (som lär ha rört sig längs sidlinjen) hörde dem och att det är därför som NA vågar köra så hårt på den vinkeln.
Örebro joth
2006-05-22 14:20
Tomten//Att lägga ner debatten vore samma sak som att erkänna. Nu tycker jag att vi ska visa att vi inte tolererar rasism eller att bli anklagade för rasism...

Tycker att Kubanerna inför nästa match borde ha en stor banderoll där man tar avstånd från allt som har med rasism att göra... Kubanerna får i detta fall agera språkrör för hela publiken!

EDIT: Jag lägger helt klart lite extra i TIFO-hinken för detta!
Rock_strongo
2006-05-22 14:15
GT//

haha man kan alltid drömma
Örebro Jimpa_90
2006-05-22 14:14
Var det någon här på forumet som hörde de rasistiska uttalanden mot Edwin Phiri under matchen igår??
Örebro GT
2006-05-22 14:13
Enligt säkra källor (Örebro Kuriren) är Uddling på väg att bli draftad av SE & HÖR...
Örebro houston
2006-05-22 14:08
Tomten (Vi vinner, ni stinker!)// Hoppas att Seb tar Nordbacks plats och att Pettersson och Mirza tar offensiva rollen... Eller vad tycker ni?
Örebro Andy King
2006-05-22 14:05
Ingenting rasistiskt hördes heller på min sektion (M) Har någon mer än Piri själv hört något???
Rock_strongo
2006-05-22 14:04
har bara hört att en persson har hört dom så kallade appljuden
Örebro Tomten (Vi vinner, ni stinker!)
2006-05-22 13:56
Tycker vi kan lägga ner hela debatten för det är ju ingen som hört något, om det skulle vara så att granskningen av matchen visar att det hänt något så kan man ju diskutera vidare. Men nu tycker jag vi ser fram emot matchen mot FFF på söndag! Hoppas på en till seger då, frågan är hur laget kommer se ut med Nordback avstängd?
Örebro houston
2006-05-22 13:55
Samma här,satt på nakortets läktare,hörde inge ...
Örebro Robben 82
2006-05-22 13:42
Inte roligt med dom här rubrikerna i tidningarna idag det ger bara ösk ett jävla dåligt rykte! Kan bara säga att där jag satt(Nya läktaren sektion D)där hördes inga rasistiska påhopp...
Örebro Farsen fortsätter
2006-05-22 13:40
Vart kommer anklagelserna ifrån? Ingen annan än Nerikes verkar ha hört något? Är det sant så skäms jag över att vara ÖSK:are...
Örebro Kronblom
2006-05-22 13:21
Trist att rubrikerna i tidningen mest innehöll påstodda rasistpåhopp i stället för spelet på plan.Är helt övertygad att kubanerna är helt oskyldiga i detta,har själv stått i klacken otaliga gånger och har aldrig uppfattat ngra rasistord,känsord eller dyligt.På sittplats är jargongen kanske ngt tuffare men har sällan eller aldrig hört rasistord hagla,däremot oftast påhopp på domaren.Hoppas nu inte ÖSK som lag får på sig en "Rasse-stämpel" på bortaplan,det kommer visa sig på Stora Valla!
Örebro GT
2006-05-22 13:19
Debatt på NA. Se länk.

Jag har frågat flera personer som såg matchen från olika platser. Ingen har hört nå´t.

Tycker Uddling gör bort sig rejält...
Örebro Kalle Örebro
2006-05-22 13:16
Jag satt längst ner på sektion O. Om några fula tillmälen skreks på sektion N, O eller P borde jag ha hört det, eftersom det hördes ner på plan.

Jag hörde inget, absolut inget!

Nu är sektion N, O och P uteslutna.

Kan andra fylla på, så vi kan få en bild av vilka sektioner som är säkrade.
Örebro Justitiemord
2006-05-22 13:09
Mackan//
Mjo det är klart. Men det finns väl ingen tidning som uppnår det.
Ska bli kul och se morgondagens NA.
Örebro Justitiemord
2006-05-22 12:59
Greve// Läser du tidningen över huvudtaget?
Det står klart och tydligt på både NA och Aftonskiten att det INTE var Kubanerna.

varför beskylls klacken så fort det händer nåt av folk som inte är så insatta?
Man kanske ska ha lite kött på benen innan man skriver?
Greve
2006-05-22 12:57
Var inte på matchen igår. Men hoppas verkligen inte det stämmer med dessa ljud...Sorgligt var ordet och kubanerna som brukar vara så trevliga o skötsamma..hopaps verkligen inte att det stämmer
2006-05-22 12:56
Uddling kanske inte vill jobba kvar på NA, har han kanske sökt jobb på Aftonbladet eller Expressen?
Örebro Örebroare
2006-05-22 12:44
har också biljetten som bevis om det skulle behövas. (har en konversation med mig själv märker jag... hahaha
Örebro Örebroare
2006-05-22 12:38
kan ju tillägas att i första halvlek var jag bara några meter från Edwin Phirri och om han hörde det som borde jag också hört det.
AIK Saywee
2006-05-22 12:36
Sedan är det väl så att denna godtyckliga Lagrellregel är för otydlig, eller?

Vilka ljud får vi som fotbollspublik göra?
Zebra-ljud? Låta som en isbjörn? Som en kaffepanna? Hur högt får vi låta? Räcker det att bänkgrannen hör någon låta som en älg när Tompa har bollen för att det skall vara otillåtet?
Eller måste Tompa höra detta själv?

Forza Tompa, tack för målet!
Örebro Örebroare
2006-05-22 12:32
jag satt i hörnet på gammla läktaren mot idrottshuset i första halvlek och jag hörde inga "apljud". Folk kanske skrattade? och han tolkade det som apljud? killen kanske har tinnitus och tyckte det lät som apljud? Jag tror han har hittat på det för att dem förlorade
Örebro jocke.
2006-05-22 12:32
Självklart måste man komma med lite kommentarer från matchen..

Först och främst de här "glåporden" - var det nån överhuvudtaget som hörde dom ?? Jag satt i och för sig på helt andra sidan av planen men ändå - känns som att det har blivit väldigt mycket uppförstorat - vilket är till stor nackdel för oss - nu framställs ju uppenbarligen alla ösk supportrar som rasister, griniga och klagar på domare och spelare konstant - synd..

Ara fortsätter med sin dyrkning av Herish - starkt. Dock var herish mindre stark igår när han kom in , det ända positiva man kan säga är väl att han kan åtminstone hålla i bollen till skillnad från vissa andra (läs mirza) . men herish är ingen bra fotbollsspelare , punkt slut.

Varför görs 1 byte av 3 i en sådan här match ? det kan man fundera länge på. Walker har ju sagt efteråt att det var trötta ben, varför utnyttjar man då inte att byta in ex. Johan Pettersson. Även om man spelar tillbakadraget är det ju inget dåligt att få in nån pigg på topp som kan löpa lite.

...och slutligen. Jag tycker verkligen inte att mirza är bra - förlåt men jag gör inte det. Var är speluppfattningen och timingen. Och framförallt, förmågan att kontrollera bollen. Sen kan tilläggas att han inte är speciellt snabb och uppenbarligen inte har nån vidare kondition heller. Jag tycker verkligen inte om att klaga men det är väldigt väldigt konstigt att en anfallare som är så trött får spela 90 minuter ? - har jag nåt stöd ??

Skönt med 3 poäng! - lite positivt måste man ju vara på slutet också ;)
2006-05-22 12:23
Chipset // Anders Uddling är inte bara krönikör, han är sportchef på NA.

Min "Mats Olsson":
För övrigt tycker jag det är otroligt att en spelare kan höra det som ingen annan verkar ha hört!
Örebro joth
2006-05-22 12:22
Eftersom ÖSK vill ha info om någon har hört något så antar jag att de också vill ha reda på om någon inte har hört något. Kanske kan vara en bra ide att maila till Lennart om man befann sig i det "drabbade" området, och meddela var man befann sig och vad man har hört och vad man inte har hört...
Örebro Yggdrasil
2006-05-22 12:14
Ahh. Han vill väl byta klubb och synas lite i media så han hittade på en liten snyfthistoria. Är ju märkligt att ingen av de 5800 i publiken hörde det han hörde.
Örebro Chipset
2006-05-22 12:13
Kan inte alla bara ge fan i kort-ramsan! Jag var själv en av dom som första gången trodde det var ap-ljud. Jag hoppas för guds skull att det framkommer på filmen. Jag vet inte hur Anders Uddling arbetar men det verkar som om han som krönikör tydligen helt kan frångå källkritiskt ansvar. Smart Anders, nu tror hela Sverige att Kubanerna,vi fotbollsnördar och Örebroare överlag är rasister.
Örebro Justitiemord
2006-05-22 12:00
"kort kort kort" ramsan, njaaa. Tror inte det. Edward själv sa ju till NA att så fort han rörde bollen så hörde han ropen.
Och det är ju inte direkt så att man inte får röra bollen, även om han tillhörde fel lag ;)
Verkar rätt genomskinligt detta.
Tråkigt dock om det skulle visa sig vara sant.
Örebro ÖSK-Marte
2006-05-22 11:58
"- Jag försökte att inte lyssna. Men det var inte lätt att förtränga. Ropen kom ju varje gång jag rörde bollen."

Om det överhuvudtaget skedde någon rasistattack måste någon ha hört det om ropen kom varje gång han hade bollen, eller hade han den så sällan?
Annons: