/fotboll/osk/forum/9445.aspx/fotboll/osk/forum/9445.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Forward Gladfotbollen
2006-05-22 00:55
debatten borde handla om målvaktens påhopp som var systematiska,helt oacceptabelt att så mobba ner en person för hans utseende,på med hejarramsor och glada tillrop,det är en lek!,fotboll är världens roligaste lek och man ska ha kul.
Örebro Ordem e Progresso
2006-05-22 00:45
Jag stod i klacken och hörde aldrig någon skrika ngt som kan ha uppfattats som rasistiskt. Då jag själv är mörkhyad skulle jag nog ha reagerat på det.
Örebro
2006-05-22 00:43
//Apropå rasistiska glåpord.
Har min abonnerade plats precis där glåporden sägs komma ifrån - och kan på min heder intyga, att jag i vart fall inte hörde något av det slaget.
Örebro Tomten (Vi vinner, ni stinker!)
2006-05-22 00:34
Zmirc // jag har ett svagt minne av att vi skrek efter kort vid minst ett tillfälle i första halvleken.
Forward Gladfotbollen
2006-05-22 00:27
Högerbacken hånades inte utan deras målvakt,det var bland det värsta jag hört,trakaserierna på målvakten,bort med sånt från fotbollen,låt ung som gammal,tjock som spinkig,mörkhyad som vit ja vad som helst få spela utan att höra glopord!
Sjung hejarramsor och va glad.
Forward Gladfotbollen
2006-05-22 00:18
illa illa all form av glopord på motståndaren,hoppas ni i kubanerna tar avstånd från allt sånt,och arbetar för en glad och positiv stämning på vallen med mycke sång och tjoande för det svartvita laget
Örebro Zmirc
2006-05-22 00:17
Ämne: ÖSK-publikens rasist....
Hörde inte av detta heller men jag satt långt ifrån sektionen där detta ska ha inträffat. Det är naturligtvis otroligt tråkigt om det stämmer.

Förra säsongen trodde en del att klacken hånade en mörkhyad spelare när man ropade "kort, kort, kort" efter en ojusthet, jag hoppas att det är något liknande missförstånd den här gången.
2006-05-22 00:16
ÖSK riskerar straff för glåporden mot Phiri
SPORT/FOTBOLL/ÖREBRO Publicerad: 2006-05-22 00:00

Det är mycket ovanligt att svensk fotboll drabbas av läktarrasism mot spelare på planen. Nu riskerar ÖSK att bestraffas för glåporden.

Det verkar som att herr Lagrell har chans att tvåla dit ÖSK på en bot på 250000 kronor, något som aldrig hänt tidigare, men någon gång ska ju vara den första...

Var det för övrigt någon förutom LSK spelarna och ledarna som hörde detta, för jag stod relativt nära det nämnda hörnet men hörde inget av det som påstås ha hänt...
2006-05-22 00:12
ÖSK-publikens rasistattack
SPORT/FOTBOLL/ÖREBRO Publicerad: 2006-05-21 23:46

Ljungskiles mörkhyade högerback Edwin Phiri utsattes för omfattande rasistattacker under mötet med ÖSK.
Delar av hemmapubliken hånade honom ideligen med apliknande ljud.
- Jag har aldrig varit med om något liknande, säger Edwin Phiri.

EH VA???
Det måste jag ha missat totalt, det enda jag hörde var buropen efter deras tjocka målvakt!
Forward Gladfotbollen
2006-05-22 00:05
matchen idag var bra,speciellt första 45 från ösk sida,snygg benparad av ljungskiles målvakt när jelecak fick chansen annars hade det varit 2-0 i första.I andra så lyfte de upp backlinjen och hade några farliga chanser,speciellt jörgen wållemark med en riktigt farlig nick som westman tog mycket bra.På tal om det,vad bra westman blivit mot förr om åren han har växt som målvakt,iaf anser jag det.Han verkar utstråla mycket mer självsäkerhet än tidigare och sånt smittar av sig på spelarna.
Örebro Mittåt
2006-05-21 23:57
Ämne: Lite småkonstig arti....
K8// Men det var ingen höjdare heller - så när som på resultatat. ÖSK var tillbakapressat i andra halvlek och fick då egentligen aldrig igång något organiserat spel.

Och skribenten har nog rätt i att om Ljungskile gjort ett eller rent av två mål i slutet av matchen, så hade nog många varit rejält missnöjda.

Nu känns det bra, men det beror nog mer på att ÖSK fick med sig alla poängen än att spelet (i andra halvlek) var bra - för det var det inte.
Forward ara
2006-05-21 23:56
Bandoo, go-osk, saywee, tomten./

OJ! " Den ständigt offside-springande Mirza Jelecak " mm, det är herish som alltid springer offside ;)

www.sportl.nu
Anfallet i ÖSK fungerar inte alls, och i 75:e minuten byts yttermittfältaren Kristoffer Näfver ut till förmån för Herish Kuhi, som tar plats längst fram bredvid den ständigt offside-springande Mirza Jelecak. Sebastian Henriksson går ner på kanten.
Örebro K8
2006-05-21 23:48
Lite småkonstig artikel i länken ovan. Jag fick känslan av att skribenten verkar ogilla ÖSK, och visst var matchen inte så dålig som skribenten påstår?
Forward ara
2006-05-21 23:44
Tomten/
Jag litar mer om ÖSK officiella hemsida.

Tänk på att det var Johannes, Mackan, Bror och joth som startade det hela med Liva Rapportingen. Sen kommer na efter.
Forward Gladfotbollen
2006-05-21 23:43
okej tack för svaren,men hackandet på domaren är inget som supportrar till ett lag ska stödja tycker jag,domaren var mycke bra idag enligt min mening
Örebro Mittåt
2006-05-21 23:40
ara// Jag tror att Martin hade högre ambitioner än att spela i Forward. När han inte blev uppflyttad till A-truppen så tyckte han nog inte att det var roligt längre.

Hans yngre bror Viktor har också han slutat med fotbollen (under våren). Fast för hans del så berodde det på att han ville förbereda sig för ett skolår i USA.
2006-05-21 23:35
ara //

Om man läser rapporteringen på NA.se så får man en mer verklighetstrogen rapport av Kuhis inhopp....

84:e min: Kuhi väggspelar med Larsen. Nära att komma fri men missar i bollmottagningen. LSK-målvakten kan lätt ta hand om bollen.

78:e min: Mirza Jelecak gör en fin löpning på högerkanten. Hans inspel är så när att nå fram till Kuhi men något avslut blir det inte.
Forward ara
2006-05-21 23:35
Mittåt/
Tack för en riktig rapport från herish sida ;).

Varför har Bengtsson lagt av?
Tror du inte att han skulle plats i Forward?
Örebro Mittåt
2006-05-21 23:30
ara// Herish gjorde inte något större väsen av sig idag. Men det kan ju ha berott på att det mesta av spelet då var förlagt till ÖSKs planhalva, så något anfallsspel att tala om förekom egentligen inte efter det att han kommit in.
2006-05-21 23:30
ara // jag var på plats och såg Herish inhopp, tvivlar på att han får chansen i A-laget igen på ett bra tag...
Örebro Mittåt
2006-05-21 23:27
ara// Martin har lagt av.
Örebro Mittåt
2006-05-21 23:27
Laget mot AIK B borde väl kunna se ut ungefär så här. ÖSK Ungdom spelade i fredags och har en del förkylningar i laget, så exakt vilka som skall spela är inte helt givet. Mitt tipps är följande 16-mannatrupp.

---------------Nurme-------------
Joakim/Jacob----MaSa---Simon R------Moses R
Jeffs----------Robert---Kevin-------James
---------------Johan----Herish

Avbytare: Kristoffer (mv), Pontus, Joakim/Jacob, Zebastian, Sandro

Oklart hur det är med Joakim Green. Han var inte med på fredagen på grund av en kraftig förkylning. Simon Ramström gjorde bara 30 minuter och ligger väl närmast till att få gå in och bli partner till Magnus Samuelsson.

Niklas Lönnqvist torde inte vara tillgänglig än. Han har problem med en nerv och ett knä.

På mittfältet finns det väl inte så mycket mer än bröderna Walker att ta till. Risken är väl att de kommer att väga rätt så lätt mot AIKs rutinerade (antar jag) killar.

Det skall bli spännande att se hur deltagande knott står upp mot AIKs mer rutinerade spelare.
Forward ara
2006-05-21 23:23
saywee/go_osk/tomten/
På dem 15 minuterna herish va på plan så såg det jävligt bra ut. näs nedan.

92 min: Frispark till ÖSK till höger om straffområdet. Herish ensam i straffområdet. Frisparken slås kort och ÖSK får en ny frispark ännu närmare kortsidan. ÖSK vill få fast bollen där och bråk uppstår mellan Larsen och en LSK-spelare.

84 min: Herish Kuhi får bollen på vänsterkanten och sätter av mot straffområdet. Han drar en spelare när han bryter in i straffområdet och spelar till Larsen som på ett tillslag spelar tillbaka till Herish som trycks undan i straffområdet.

83 min: Peter Westman boxar ut en långboll till Herish Kuhi som lugnar ner spelet. LSK trycker på nu.

78 min: Mirza gör en lysande löpning på en långboll från Nordback. Han bryter in i höjd med sidlinjen och spelar bollen in mot Herish Kuhi som inte får tag på bollen.
Forward ara
2006-05-21 23:20
go_osk & saywee väx upp!
Johan får inte spela på grund utav att herish är för bra just nu.

- Vart spelar Martin Bengtsson just nu?
2006-05-21 23:19
ara // Nu börjar man ju undra vad du egentligen tycker om Herish, eftersom det var länge sedan jag såg ett så uruselt inhopp som det han gjorde idag...
Men om du menar att han är kung så är han väl det, kung av sand kanske?
Örebro go_osk
2006-05-21 23:06
Ämne: Vad gjorde Herish Ku....
Det kan man verkligen fråga sig. Weggen fick skrika sig hes för att Herish skulle fatta att inläggen skulle slås mot den bortre stolpen på uppvärmningen. Och när han väl gjorde det blev det ett jävla liv om att det inte var tillräckligt höjd på dom, nästan så att man tycker synd om killen!
Örebro Mittåt
2006-05-21 23:03
Redan i morgon har vi nästa match. ÖSKs B-lag möter sina kolleger från AIK i en match på Behrn Arena.

AIK har en fullmatad 24-mannatrupp samt en förstauppställning som för närvarande inte har någon allsvensk matchning. Så man kan nog anta att morgondagens motstånd blir betydligt svårare än vad Assyriska och BP bjudit på.
AIK Saywee
2006-05-21 22:53
rokky//
instämmer ... ÖSK!!!!!
AIK Saywee
2006-05-21 22:52
Vad gjorde Herish Kuhi på Behrn Arena idag?
Snygg uppvärmning, eller ...?
Hur många chanser skall han få?

Forza TOMPA (...och Larsen)!!!!!!!!!!!
Örebro rokky
2006-05-21 22:52
ÖSK!!!!!
Annons: