/fotboll/osk/forum/9444.aspx/fotboll/osk/forum/9444.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Degerfors rockringen
2006-05-19 21:41
Ämne: rockringen//

ÖSKU....
tack! vet du nåt mer om matcen? var det jämnt?
Örebro go_osk
2006-05-19 21:32
Ämne: rockringen//

ÖSKU....
Härligt! Det är verkligen dags för ett generationsskifte i mittlåset. Tror ni att unge Lovén kan vara aktuell för en uppflyttning redan i sommar, och i så fall vilka är hans frästa styrkor?
Degerfors rockringen
2006-05-19 21:25
nån som vet hur det gick för ösk u ikväll?
Örebro joth
2006-05-19 18:15
Visby/Gute fick Kalmar/AIK i cupen... det kan man ju vara utan.
Örebro go_osk
2006-05-19 18:03
Lagrell får folk emot sig så fort han öppnar munnen:-)
Örebro joth
2006-05-19 16:59
Saywee// Fotbolldtsregeln visade kraftigt minus förra året, närmare bestämt -3 efter 5 omgångar.

AIK låg förra året på -4 efter 5 spelade omgångar och slutade på +4 efter 30 spelade omgångar.
AIK Saywee
2006-05-19 16:30
Sju tävlingsmatcher i år hittills och en förlust. Skulle inte vilja byta ut förlusten i cupen mot en förlust i Superettan.

Nu kommer två söndagar med matcher mot Västkustlag och jag hoppas att "hemma-arenan" och den tolfte spelaren gör sitt jobb så att vi blir svårslagna på BA! Att uttagen elva gör sitt bästa tvivlar jag inte på.

Spelare nr 12 är att räkna med, är "vi" alerta höjer vi våra svartvita eleganter ett snäpp och domaren kanske .....?

joth//
Hur ser starten ut "statistiskt" jämfört med förra årets? Syftar lite på "Fotboldtsregeln"

På söndag bevittnar jag årets andra tävlingsmatch för ÖSK och förväntar mig bra väder, mycket folk, spänning och att rätt lag vinner!

PS den första jag bevittnade i Värnamo vann ju iallafall rätt lag även om ångesten fanns där tills "sista kvarten öka takten"!

FORZA SVARTVITT!
Örebro rokky
2006-05-19 16:24
ÖSK!!!!!
Örebro bandoo
2006-05-19 16:07
Teorier teorier ;)
Örebro chilie
2006-05-19 15:37
Undrar om det finns nått samband med att visby fick alla domslut med sig! och att visby backas upp av sveriges roman "lotto miljonären abramovich !
Örebro Mittåt
2006-05-19 14:17
Ämne: Mittåt//
Jag minns ....
Blå Bergen Blues//

Det var rött direkt. Jag hittade ett matchreferat hos MFF. Där skriver man:

När strax efter även Paul Oyuga blev utvisad efter att ha armbågat Jussi Nuorela i magen medan bollen var i spel på en helt annan del av planen var matchen hemma.

Det verkar för övrigt ha varit en riktigt het tillställning. Oyoga var den tredje spelaren som åkte ut. På övertid i första halvlek hade nämligen Maruti och Majstorovic fått lov att lämna planen efter en privat uppgörelse.
Örebro Blå Bergen Blues
2006-05-19 14:10
Mittåt//
Jag minns faktiskt inte... om det var gult+gult eller rött direkt, alltså
Vad jag dock minns är att Jingblad var mäkta upprörd över att domen gick ut över två separata tävlingar s a s
Örebro Kronblom
2006-05-19 13:02
Just hemkommen från Gotland,övernattade hos en gammal kurskamrat som numera bor i visby.

Om matchen kan nämnas att återigen så floppar ÖSK i cupen,2-3 mot VG är alldeles oacceltabelt och vi ÖSK:are på plats kan enas om att andra halvlek är helt bedrövlig när ingenting funkar;i första visar man iallafall upp lite av det spel som man visat i inledningen av SE och man pressar tebaks VG men så kommer då deras vändning då de lyckas göra två mål inom loppet av fem-sex minuter.Glädjande ändå att Mirza äntligen lyckas näta men VG:s trea kom som en rejäl kalldusch.
Nu måste man höja sig flera klasser mot Ljungskile om det inte ska bli en ny förlust på i seriefinalen!
Örebro Mittåt
2006-05-19 12:30
Blå Bergen Blues// Intressant påpekande. Det var före min tid som aktiv ÖSK-supporter. I tävlingsreglerna för årets bollsparkande skriver Tomteförbundet följande:

1.3 Utvisning för lindrig förseelse.

Spelare, på planen eller bänken, som erhåller två varningar under tiden från det att domaren beträtt spelplanen före match tills han lämnat spelplanen efter match, ska erhålla utvisning. När spelare på bänken utvisas ska antalet spelare på planen inte reduceras.

Utvisad spelare ska stå över i samma tävlings nästkommande match, i den match spelaren är behörig att spela.

Sedan är ju frågan vad man menar med "samma tävling".

Om Oyogas utvisning inte berodde på två gula kort utan om det handlade om ett rött kort direkt, så gäller delvis andra regler. Då kan/skall nämligen TävlingsUtskottet även utdöma ytterligare bestraffning.

Hur som helst med det. Vi har snart tillgång till facit.
Örebro Blå Bergen Blues
2006-05-19 12:06
Mittåt//
".. Av Tomteförbundets tävlingsregler framgår det att kort etc. drabbar deltagande i samma tävling. I det här fallet nästa års Svenska Cup.."
Men, det gällde ju inte Oyoga när han för några år sedan blev utvisad i en cupmatch mot Malmö och sedan avstängd i nästa allsvenska match...

Men, det är klart, SFF:s regler tillämpas ju olika på olika lag..
Gefle smas
2006-05-19 11:52
Visst var Örebro bättre, men Visby är grymt duktiga på att kötta igen och kontra. Visst finns det mängd spelare i Visby men Anders Lindberg och Åskoog har ju spelat högre upp! Örebro skulle nog ha haft en strff men lägger man sig för lätt i lägen tidigare så får man ju inget... Samuelsson skulle däremot haft en straff om han ramlat... Ärlig den mannen! Nä kämpa på nu och vinn superettan! Mvh Visby!
Örebro
2006-05-19 11:34
//En detalj apropå norra läktaren.
När man på ÖSK:s hemsida går in på Behrn Arena får man först upp en bild av läktaren. Den är snygg i verkligheten - men ännu snyggare på bild och jag tror inte det beror på färgläggningen. Däremot gör faktiskt flaggorna mycket för "feststämningen".
Det har bensinstationer, möbelhandlare, snabbköpsbutiker m.fl. redan insett. Hoppas att denna enkla sak också ingår i utbyggnadsplanerna.
Helsingborg heiko
2006-05-19 11:25
Hejsan. Vi är två killar från Skåne som ska ner och se på Sveriges matcher i VM. Vi hade tänkt köra hem dagen efter matcherna p g a arbete. Om det är någon som vill följa med i bilen så är det välkommet då detta skulle dra ner kostnaderna för oss allihopa. För närmare information, vänligen skriv till: henrik_78@hotmail.com
Örebro joth
2006-05-19 10:55
Vindskydd på nya läktaren?
Örebro rokky
2006-05-19 10:39
ÖSK!!!!!
Örebro Mittåt
2006-05-19 10:23
"ÖSK-spelare ska locka folk till ytterområdena", skriver SR på sin hemsida.

SR Örebro hade igår ett litet inslag om ÖBOs satsning på att göra ytterområdena intressantare. Till sin hjälp har man tagit fem spelare ur ÖSKs A-lagstrupp som jobbar vardera 10 timmar i veckan i någon av förortsskolorna. Inslaget innehåller bland annat en mini-intervju med Mirza.
Örebro Chipset
2006-05-19 10:14
Mackan// har faktiskt aldrig varit med om något liknande. 550 personer och ingen, inklusive mig, visst om det var mål eller offside. Ingen jublade, inte ens ÖSKarna. Mycket märkligt! =-)

Aspen// Jag tycker faktiskt ÖSK stundtals gjorde en lysande match. Det var inte som förra året när grundspelet plötsligt var som bortblåst. ÖSK skapade en hel del chanser och rullade boll bra. ÖSK förtjänade att vinna och hade så gjort om de fått en rättvis straff.
Örebro Ericson
2006-05-19 10:04
Gotlands Tidningar
Skrällvändning av Gute

"FOTBOLL: VIF Gute skrällde i Svenska cupen - igen.
Efter en spännande kamp besegrades stjärnspäckade Örebro SK med 3-2 (0-1).
- Det är så här en fotbollsmatch ska vara, jublade matchhjälten Alexander Gerndt efteråt i regnet på Gutavallen."

Obs! Notera "stjärnspäckade" ;-)
Örebro rirobban
2006-05-19 07:12
Skit i varför ÖSK förlorade. Det har hänt och vi vet att det brukar hända i svenska cupen (att mindre lag slår ut större). Måtte det nu inte betyda att Örebro åker på samma ras som förra året efter cupförlusten. För att hitta några anledningar till förlusten så tror jag att försvaret var osäkert med ny målvakt därbak + att man hade domaren mot sig (suck, en match till)! Jag tycker man bör fortsätta med framgångsspelarna Jansson----Andersson i mittlåset. Magnus Samuelsson blir en utmärkt reserv eller kanske högerback? Om det var bra att åka ur cupen så här tidigt återstår att se, men nu möts alltså två lag som båda åkt ur mot Visby. På hemmaplan är vi starka, på hemmaplan är vi obesegrade... 9-2 i målskillnad följer vi upp nu med 3-1 mot serietvåan:)

Med andra ord, samma ras som förra året kommer ej att ske, i år vet spelarna vad de måste göra. Tror också att marginalen av dem var trötta efter resan till Gotland.

Forzzzzzzzzzzzza svartvitt
Alla till Berhn arena på söndag:)
Örebro Aspen
2006-05-19 06:39
Utan att ha sett matchen men läst några rapporter verkar slutsatsen motivation/ inställning vara en förklaring till cupförlusten. Saknar en kämpe som Gustav Andersson.
Tycker att Mr Walker ska ändra i backlinjen så att MaSam ersätter FrJa. MaSa är vår bästa mittback.
Högersidan tycks vakna till liv. FrSa och Anttonen fick bra kritik. Och kämpen Ian på väg tillbaks.
Örebro wregelius
2006-05-19 04:31
Fisk är gott,men fotboll är godare!
Örebro jappel
2006-05-19 00:37
Tung förlust.
Inte alls bra att vi släpper in tre mål bakåt! Måtte det ha varit ett svårt fall av underskattning trots alla varningar!
Nya tag till på söndag, för då får vi på inga vilkor vika ner oss!
Mjällby maif-goisare
2006-05-19 00:00
Eller kan ni åka till Sillhövda och kolla in Pär Ekström göra ett par strutar! :)
Örebro Mittåt
2006-05-18 22:53
Som uppmjukning inför söndagsmatchen mot Ljungskile kan man besöka Grenadjärsvallen på lördag klockan 16.00. Där möts nämligen Rynninge och IFK Eskilstuna. Hos gästerna hittar man bland annat gamla ÖSK-favoriten Micke Danielsson som numera övergivit sin fullbacksplats för en position som anfallare. I laget återfinns även Marcus Lidén och som ansvarig tränare Lars Zetterlund.

Rynninge har ett lag som till stora delar består av spelare som på ett eller annat sätt haft band till ÖSK eller ÖSK Ungdom.

Båda lagen är indragna i toppstriden i div 2 Östra Svealand så det lär kunna bli ett intressant möte.
Örebro *Korpen*
2006-05-18 22:51
ÖSK Ungdom hade dagens domare i ett par matcher förra säsongen...
Annons: