/fotboll/osk/forum/9438.aspx/fotboll/osk/forum/9438.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro pelle s
2006-05-23 20:29
Hoppas han inte är klar skulle vara en perfekt förstärkning. Jobba spelarinvest! Undrar föresten vas NADemonen skriver imorgon?
Örebro Mittåt
2006-05-23 20:28
Visst är Mambo-Mumba bra, men det är inte på det inre mittfältet som de stora luckorna i laguppställningen finns. Om jag skulle våga mig på att gissa var ÖSK kommer att sätta in värvningsstöten under sommarfönstret så är det på två andra positioner.

Dels kommer man att söka anfallare till. Det har ju klubben redan visat att man vill ha. Dessutom skulle man behöva någon typ Jeffs för vänsterkanten. Alltså en spelare som kan göra ett habilt jobb både som vänsterback och som vänsterbräddare.
Örebro rokky
2006-05-23 20:21
Tyvärr ingen Mambo Mumba i ÖSK. Han kommer troligen att spela i Häcken.
Örebro Ösk-Power
2006-05-23 20:01
Någon som har koll hur det går för våran Robert Mambo Mumba i Viking? Har för mig att han lirar rätt mycket vilket är tråkigt ur ÖSK synpunkt.
Han aviserade väll att han trivdes mycket bra här i Örebro, så va tror ni chansera är att man får se han här igen?

En annan kille jag skulle vilja se i ÖSK dressen är Chriz Pozniak. Han skulle garanterat inte tacka nej till ett allsvenskt kontrakt med ÖSK. Hans nuvarande klubb spelar väl i div 1 i norge.
Örebro räven666
2006-05-23 19:43
plocka tillbaka mambo mumba!!!
det skulle vara pricken över i:et. då e jag säker på att ösk lirar i as nästa år.
ÖSK-KubaStröm
2006-05-23 19:43
Om jag inte missminner mig så skrek Kubanerna; ooooooh ooooooh när ÖSK spelade bollen mellan varandra i första halvlek. Kan det ha varit det Phiri misstolkade för ap-ljud?
Örebro *Korpen*
2006-05-23 19:33
K8//

Tror du själv att han skulle byta till en klubb i Superettan?
Örebro K8
2006-05-23 19:31
Har glömt min inloggning på officiella. Kan ingen skriva där på "Fråga ÖSK" eller kontakta ÖSK på annat sätt och pusha för att de tar kontakt med Viking Stavanger och bjuder över på Mumba. Kurt Greveus och co säger nog inte emot en sådan spelare.
Örebro Mittåt
2006-05-23 19:12
Ämne: Hmm, känns som att Ö....
Ja, på hemmamatcherna. Koll på detta har Svenska Tomteförbundet. På deras webplats kan man finna publistatistiken för olika serier.
Örebro Matte82
2006-05-23 19:02
Mobilia-- Stämmer bra ca 400-500 före Norrköping.
Dryga 5200 ligger snittet på nu men tror det kommer öka.
Örebro K8
2006-05-23 19:02
Gillar inte din krönika Björn, orkade inte ens läsa klart eländet.

Min kommentar är att du hittade en dålig placering på läktaren.

Det vi absolut inte behöver nu är mer skit över ÖSK och deras publik!
Trelleborg Mobilia
2006-05-23 18:42
Hmm, känns som att ÖSK borde ha högsta publiksnittet i SE - nån som har koll på detta ??
Örebro Jimpa_90
2006-05-23 18:38
Vad tycker ni om Mambo Mumba, ska vi försöka värva honom eller ska vi skita i det??
Örebro Laban
2006-05-23 17:53

Angående krönikan:
Mycket bra skrivet. Dock är det inte enda stället som det gnälls på, så det är inte bara ett örebrofenomen. Har själv årskort på Råsunda och där är det uppåt när det går bra och inte riktigt lika uppåt när det blir ett mål i baken.
Örebro Mittåt
2006-05-23 17:49
*Korpen*// Väldigt långt. Det inre mittfältet blockeras av Nordback och Larsen. Eventuellt kan han komma in i slutet av någon match om ÖSK redan avgjort.
Örebro Mittåt
2006-05-23 17:46
go_osk// Stor, stark, nickar bra, placeringssäker, brytningssäker.

Det skulle förvåna mig om inte han och Simon Ramström till och från tränar med A-truppen.
Örebro *Korpen*
2006-05-23 17:37
Hur långt ifrån spel tror ni Kevin är? Verkar som om han gör bra insatser varje gång!
Örebro go_osk
2006-05-23 17:36
Det verkar som att Zebastian Lovén åter har stått för en storartad insats. Någon som kan berätta om killens styrkor och när eventuell möjlighet till träning med a-truppen kan ges?
Örebro Grixx
2006-05-23 17:29
Tror någon att Uddling någonsin kommer att krypa till korset i något läge och uppriktigt be om ursäkt när han blivit ifrågasatt?

Nej, aldrig aldrig aldrig!!!!!

Det närmaste man kommer att komma är texten idag där han slingrar sig som en ORM.
Örebro Grixx
2006-05-23 17:21
Mackan// Går enbart på skrivet media där det verkar fungera bra just nu. Mot Ljungskile tyckte jag att hans korta inhopp var helt ok med ett plus och absolut inget som minskade hans chanser.

....men som sagt jag skrev verkar och att han sitter löst.
Bevisat?? Ok visar för tränaren att han är värd ett inhopp.

Sedan är jag ju själv intresserad att se JP från start eller ett längre inhopp men med bra OMGIVNING. Inte att alla som kan slå passningar samtidigt går av plan när han kommer in.

Svårt dilemma när det ändå funkar hyggligt anfallsmässigt att våga ändra om där uppe. Alltid lättare att vid skador eller avstängningar plocka in nya spelare.
Tycker att Mirza är riktigt bra i anfallet och sliter så han blir oxtokig, men en bolltrollare blir han nog inte och där ligger nog Herish 1 mm före, men det är knappt;-)

ps gläder mig att du tycker att JP var bäst eftersom jag lovade att han skulle vinna interna målligan....men vet inte om du är trovärdig då du aldrig? säger något positivt om Herish;-)
Örebro go_osk
2006-05-23 17:15
Riktigt bra krönika av Björn Fransson!
Dagens poängsystem ger som alla redan känner till inga extra poäng för skönspel. Så länge vi vinner är jag nöjd!
Örebro pemo
2006-05-23 16:57
Ett sista ord om ap-debatten.
Det sämsta med NA:s rubriker är att nästa gång någon tidning skriver om rasistproblem på en match blir man ju v ä l d i g t fundersam till vad som verkligen har hänt.
För övrigt vill jag se Herish från start och Seb på mitten. Ge sedan JP 2:a halvlek att visa vad han kan.
Örebro jocke.
2006-05-23 16:54
Mittåt//

Tack för svaret (Y)
Örebro jocke.
2006-05-23 16:54
ara//

Måste hålla med Sekt. E och Mackan. Vad menar du egentligen?

Vem det skulle hjälpa, E.Phiri eller ÖSK ? - kan du läsa? artikeln handlade ju inte ens om det..

Björn Fransson kan mycket väl bli journalist - däremot kommer du aldrig att bli fotbollsexpert.
Örebro Sekt. E
2006-05-23 16:44
ara // Fel av dig. Björn Fransson skriver som alltid föredömligt, initierat och bra.
Örebro Tomten (Vi vinner, ni stinker!)
2006-05-23 16:39
Mackan // läser du ens aras inlägg? ;)
Det är bara att inse, Herish funkar jättebra i matcher som den igår, mot AIKs pojkar 14-år, men i Superettan väger han för lätt, han blir bortföst av backarna eftersom han inte orkar stå emot, det gör tex Seb och Mirza...
Örebro Chipset
2006-05-23 16:38
Efter att ha läst b-lagsreferatet får man en känsla av att Kuhi är på gång. Det förvånar mig inte. Mot Visby Gute var han en av de mest tongivande första 20-30 minuterna. Hoppas nu för guds skull att en islossning kommer. Har nästan gett upp hoppet om Kuhi.
Örebro Grixx
2006-05-23 16:24
Vad gäller Herish så visst sitter han löst, men samtidigt måste han ha chansen. Visar han i B-lag och på träning att han platsar och är bättre än annan spelare på platsen så ska han spela. Nu verkar han ha gjort bra ifrån sig och är inget att ifrågasätta.

Innan har folk sagt att det är upp till honom att bevisa att han platsar, när han så gör verkar många inte vilja ge honom chansen ändå.

Löjligt!!!!

Fel och brister kan man se och man skulle önska att han vore bättre kompis med bollen. I sin forwardsposition skulle han vara en kanonlirare med mer boll i sig. Han ser i vart fall mycket vältränad ut och möjligen är det så att han har kämpat ordentligt med träningen under försäsongen.
Örebro Fair Play
2006-05-23 16:23
Uddling förefaller vara en trasig och ganska tragisk figur. Uppenbarligen har han en ambition att själv bli "matchens lirare". (Kan bottna i tidigare misslyckanden i livet). Effekten av hans dåliga journalistarbete är att han flyttat fokus från den händelse han påstod sig beskriva.
I stället riktas nu strålkastarljuset på Uddling som person och den brist på ledarskap som NAs sportredaktion tycks lida av. Förhoppningsvis har uppmärksamheten kring Uddling det goda med sig att vi kanske slipper stolligheterna i framtiden. Journalister skall självfallet skildra den verkklighet de möter, men källkritiken måste vara av väsentligt bättre kvalitet är den som Uddling presterat.
Forward ara
2006-05-23 16:23
Det björn fransson skrev i " När underskattningen smyger sig på " är abosult det sämsta jag läst.
Vad tänkte du på när du skrev artikeln?
Vem skulle det hjälpa i artikeln E.Phiri eller ÖSK?

Tyvärr björn fransson ge upp du kommer aldrig bli journalist.
Annons: