/fotboll/osk/forum/9429.aspx/fotboll/osk/forum/9429.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mittåt
2006-05-22 23:58
Ämne: Rasistdebatten är ba....
Att döma av hur det såg ut i B-lagsmatchen idag (och hur Walker bytte igår) så blir det Herish som kommer in i anfallet, om man flyttar tillbaka Sen till mittfältet.
Forward Gladfotbollen
2006-05-22 23:42
Hoppas inte ösk tror att saken är biff nu.Hoppas de trummar på i samma tempo och ger allt,men spelar de som de gjort hittils så blir det allsvenskan nästa år,dit är det dock långt och mycke slit kvar.man ska inte underskatta nån motståndare för då blir det torsk iaf poängförlust..
Örebro pemo
2006-05-22 23:41
Rasistdebatten är bara en skendebat från en besviken högerback i ett förlorande lag. Men det är typiskt i dagens samhälle. Det jag blir mest förbannad på är alla som kommer med solklara åsikter trots att de inte har hört något, eller inte ens varit på plats på arenan. Jag sitter också på M 9:e rad och hade full koll på Phiri i 1:a halvlek. Det som störde honom mest var väl Näfer....Skönt att vi håller ihop och vinner dessa matcher, men jag saknar en riktig "striker". Ibland undrar jag hur många mål Lundblad hade gjort med detta spel. Att Seb tar Nordbacks plats på söndag låter väl tänkbart, men vem spelar på topp?
Örebro Mittåt
2006-05-22 23:35
Uddling kryper halvvägs till korset.
Örebro *Korpen*
2006-05-22 23:24
Hittade lite om ÖSK på svFF:s sida...

"Örebro - vårens lag
Sammantaget hittills finns det heller inget som motsäger att Örebro SK är vårens lag. Jag förstår att klubben känner en viss frustration att Örgryte nu senast och IFK Göteborg, givetvis framöver, efter allt skattefiffel, klarar licensnämndens "kritiska" ögon."

Borde det inte stå något om den så kallade rasistattacken på deras hemsida? Eller har de förstått att det nog bara är ett missförstånd?
Örebro Aspen
2006-05-22 23:10
Satt på sektion M ca 35 meter från kort linjen mot stan. Mr E.Phiri sprang efter långsidan nedanför.
Blev mycket förvånad när jag öppnade NA i morse.
Hörde inga glåpord och såg absolut inget som slängdes in. Då ska man tänka på att ÖSK:s publik inte är särskilt högljud.
Jag tycker detta luktar unket lång väg.
Uddling bör om han är en seriör journalist kontrollera fakta innan han skriver i tidningen.
Dagens nummer av NA hänger jag på toa för att användas till något vettigt.
Örebro Mittåt
2006-05-22 23:04
Litet märkligt för övrigt att NA i sin ingress till B-lagsmatchen på tal om ÖSK-framgångar helt verkar ha glömt bort hur bra det går för ÖSK Ungdom i div 3. Laget är obesegrat efter 4 vunna och en oavgjord match.

Nästan lika märkligt som det är att laget inte drar någon publik alls. Som det nu är verkar det som om motståndarlaget i allmänhet har mer folk på läktaren.

Vill man se positiv, teknisk och offensiv fotboll med spelare som kan vara på väg till ÖSKs A-lagstrupp skall man definitivt gå och se ÖSK Ungdom.

55 personer på seriefinalen mot Strömtorp? Hade detta varit ett "vanligt lag" bestående av 17-19 åringar som gått upp i topp i division 3 skulle det ha skrivits en hel del om laget. Var så säkra på det. Motsvarigheten finns inte i Sverige.

Skickar NA ens en reporter på lagets hemmamatcher? Nej, de ringer till Julle efter matchen för att kolla vad de skall skriva.

Karlskoga-Kuriren hade dock två (!) man på plats för att kolla in bortalaget Strömtorp.
Forward ara
2006-05-22 23:02
grymt skönt.

Herish gör mål för ÖSK, och en av dem bättre spelarna idag.

Ares gör 1-1 i 70 minuten.
Örebro Mittåt
2006-05-22 22:54
På Gnagarforum fanns följande lilla matchrapport om matchen sedd med AIK-ögon. Den stämmer väl på det stora hela med hur jag såg matchen.

Namn: boateng20 Visa profil
Hemort: LKPG
Sänt: 2006-05-22 20:29:00
En liten rapport från ÖSK-AIK.

Det var ju tänkt att det skulle vara en b-lags match men AIK ställde upp med ett nästintill rent junislag (undantag catovic och även P. bengtsson om man så vill).

AIK inledde helt ok, men efter 20 min utgick admir skadad, inte för att han gjort någon succé, men ungefär då började ÖSK tar över mer och mer. ÖSK inledde för övrigt med ett s.k. b-lag där namn som Herrish Kuhi och även Ian Jeffs bland andra gick att känna igen.

ÖSK gjorde 1-0 på frispark inte mycket att säga om när folk i muren inte kan varit längre än 1.65.

Andra halvlek var Örebro flera nummer för stora och AIK skapade ingenting och började slarva å det grövsta. Målen trillade in och om inte jag tappade räkningen så slutade matchen 5-0.

Kände verkligen inte igen alla spelarna men var ingen speciell som utmärkte sig, möjligtvis målvakten som stod för en stabil insats och räddade flera tänkta baklängesmål. Ena mittbacken under all kritik i första, men spelade upp sig i andra om än inte så att misstagen i första var glömda. Annars rätt slak insats av Gnaget även med tanken att det var enbart junisar, men ösk mycket tyngre och med ett annat lugn än de våra.

Tilläggas bör att det regnade matchen igenom, där det i halvtid verkligen öste ner. Även åska och blixt förekom varav domaren inte blåste igång andra halvlek när den skulle men efter 5-10 min kom de igång igen.

Japp, var väl ungefär allt.
Örebro go_osk
2006-05-22 22:53
Det måste kännas skönt för Patrick Walker att även reserverna visar så god form. För tyvärr kommer vi nog få vänja oss allt mer vid avstängningar ju längre serien går.
Örebro
2006-05-22 22:39
Jag undrar om det inte till slut blir med rashets och inkastade bananer som med det indiska reptricket - alla talar om det, men ingen har sett det!
Örebro Mittåt
2006-05-22 22:38
NA har målgörarna nu. Jag gissade för övrigt rätt. 5-0 blev det till slut. Efter 1-0 i halvtid.
Örebro Mittåt
2006-05-22 22:35
Jag skall inte göra om misstaget från förra gången och skriva en massa om matchen. Det kommer förhoppningsvis ett riktigt referat så småningom, hoppas jag.

Men jag kan ändå notera att Niklas Lönnqvist var med och spelade igen. Högerback är dock inte hans rätt position. Jeffs var även han med och spelade hela matchen.

James Frempong startade på vänsterkanten men tvingades av mer eller mindre på en gång. En stukning hörde jag efter matchen och antagligen inte så farligt. Han har dock otur grabben. I hans ställe kom Sandro in och spelade vänsterbräddare så gott som hela tiden.
Örebro Mittåt
2006-05-22 22:28
AIK ställde för övrigt upp med ett mycket ungdomligt och orutinerat lag som pressades tillbaka av ÖSK under större delen av matchen. Noteras kan dock att Niklas Sandberg var en av mittbackarna.
Örebro Mittåt
2006-05-22 22:25
ara// Ja, ett. I övrigt var nog målgörandet rätt jämt fördelat. Jag tyckte att hans spel och inställning påminde en hel del om förra våren då han gjorde ett i varje träningsmatch. Min granne med mycket gedigna kunskaper om länets fotboll i modern tid tyckte att så här bra har han inte sett ut sedan han spelade i Forward.

Låt oss hoppas att det lossnar ordentligt för honom också i Superettan. I så fall har ÖSK fått en ny forward till truppen.
Forward ara
2006-05-22 22:14
mittåt/
Gjorde herish mål?
haha skönt och höra att herish är igång igen efter 4 år.

BIJI BIJI HERISH KUHI
BIJI BIJI HERISH KUHI
BIJI BIJI HERISH KUHI TO DLI KURDI!
Örebro öret boys
2006-05-22 21:56
det är nog nora boys som har varit ifarten igen :P
Örebro worldfarm
2006-05-22 21:02
Derbydags!! (Se länken)
Örebro Mittåt
2006-05-22 20:30
ÖSK slog AIK med ett antal mål. Jag tappade räkningen, men om jag skulle tippa något så tror jag att det blev 5. AIK fick inget. Herish är glödhet för närvarande. Zebbe Lovén gjorde inte ett misstag på hela matchen.
Örebro Tomten (Vi vinner, ni stinker!)
2006-05-22 20:07
SuRyOyO_ // Intressant inlägg då du tippat 3-1 till ÖSK i nästa match i tippfunktionen där det klart och tydligt står TIPPA NÄSTA MATCH 2006-05-28 KL 17:00.

Alltså är matchen Örebro SK mot Falkenbergs FF på Behrn Arena på söndag den 28/5 klockan 17:00, hänger du med? ;)
Syrianska FC SuRyOyO_
2006-05-22 19:54
Vilka möter Ösk nästa match och när?
Örebro nilsrock
2006-05-22 19:53
Ämne: skandal av phiri,mål....
Gladfotbollen: Ljuskilemålvakten hånades inte för sitt utseende. Han hånades för att han ansågs ha filmat. Han hade dock inte filmat så på så vis var det orättvist att bua. Men, ibland buar man åt en viss motståndarspelare för att försöka få dem ur balans också.
Örebro *Korpen*
2006-05-22 19:33
Någon som vet ifall B-lagsmatchen spelades?
Forward Gladfotbollen
2006-05-22 19:30
får veta nu att forwards match är inställd pga åskregn!,nice då missade jag inget!,ibland har man tur=)
Forward Gladfotbollen
2006-05-22 19:28
Absolut inte!,jag håller helt klart på ösk,det är mycke bra för stan om vi har ett allsvenskt lag här.ösk spel imponerade stort långa stunder och det här laget kommer räcka för avangemang till allsvenskan,dock tycker jag det är riktigt illa att håna ut en spelare i det här fallet deras målvakt för hans utseende,men det var ju inte klacken som skrek mest utan andra personer.Jag skulle gärna gå varje match på ösk om jag hade råd.Jag följer lagen under ösk utom ikväll då det är big brother final,annars hade jag gått på forward som jag brukar.
Örebro jocke.
2006-05-22 19:23
Gladfotbollen//

No offence, men har du något emot ÖSK ?
Forward Gladfotbollen
2006-05-22 19:22
skandal av phiri,målvakten i ljungskile hånades alltför hårt men inte han.Hörde inte ett enda rop om hans hudfärg,att påstå att klacken hånade han är svagt.Däremot hade jag inte varit lika glad om jag varit deras målvakt,där gick det för långt
Forward Gladfotbollen
2006-05-22 19:14
Målvakten i Ljungskile fick helt rätt beröm i tidningen idag,han var mycke bra,som sagt lågt att håna han som dessutom är en stark bidragande orsak till att Ljungskile är så högt upp som de är i serien.han håller nog minst samma klass som westman,eftersom ösk är bättre sett till planens övriga 10.
Örebro jocke.
2006-05-22 19:13
Uddling har aldrig haft nån udd i sig ;)

Han kanske tror att han jobbar på en dagstidning som måste sälja guld i butikerna - och inte på en morgontidning där 99 procent är prenumeranter. Plus att det snabbt snappas upp av andra tidningar (läs aftonbladet etc.) och ÖSK får riktigt jävla dålig kritik - utan någon som helst anledning som jag förstår det
Örebro örebro sk
2006-05-22 19:09
vad är det som säger att det är öskare som gjorde det ?????
Annons: