/fotboll/osk/forum/9419.aspx/fotboll/osk/forum/9419.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro K8
2006-05-27 18:53
Jag har en drömelva, men ingen Svartvitt-liga :-)

Edit: Märkte att det inte går gå ur en liga, jag är ju redan med i en. Tabbe :-/
Örebro joth
2006-05-27 18:50
Jag är med på en svartvitt liga... har du någon?
Örebro K8
2006-05-27 18:43
Hur många här inne har/kommer ha en VM-drömelva (Sportbladet)? Tänkte om det finns nån liga vi kan ha en liten Svartvitt-tävling i? :-)
Örebro MAD FOR IT!
2006-05-27 18:20
get on your scoring shoes, you sexy little schwein!
Örebro rokky
2006-05-27 18:17
ÖSK!!!!!
Örebro joth
2006-05-27 17:57
K8//Vi får hoppas på att Larsen inte är allt för sjuk...

Just nu: Qviding-Sundsvall 1-1
Örebro K8
2006-05-27 17:54
joth //

Nja, gjorde jag? Svarade bara på varför jag tror 4-3-3 inte är så "populär".

Min elva imorgon ser ut såhär:

-----------Weggen-----------
Fredde-Jansson-Thompa-Riddez
Anttonen--Seb-Larsen--Näfver
---------Mirza-Johan--------

*Hoppas Larsen är kry.
*Har inget förtroende för Kuhi, tyvärr.
Örebro Mittåt
2006-05-27 17:42
Kul också att se att Rynninge tog sig upp i serieledning tack vare en 1-0 vinst borta mot Spårvägen (som verkar vara på dekis). Örebro-laget IFK Eskilstuna hotar dock och spelar sin match först i morgon.
Örebro Mittåt
2006-05-27 17:38
ÖSK Ungdom lyckades faktiskt behålla serieledningen trots fredagsförlusten borta mot IK Franke. Några av huvudkonkurrenterna förlorade nämligen också i dagens matcher.

Den största överraskningen alternativt besvikelsen var nog Strömtorps hemmaförlust mot Köpings FF. Förra året vann Strömtorp sina två mathcer mot Köping med 4-1 resp. 5-1. Även i år gjorde Köping bara ett mål, men det räckte mer än väl till tre poäng eftersom Strömtorp inte gjorde något. Köping gick nu upp på poängmässigt delad första plats med ÖSK, men ligger efter på grund av sämre poängskillnad.

Den andra hjälpande handen sträcktes ut av Karlslunds IF som verkar att ha haft en bra dag på Örnsro. 5-2 mot KB Karlskoga var ett bra resultat och höll tillbaka KBs anstormning. KIFfarna själva kunde tack vare segern lämna kvalplatsen bakom sig.
Örebro joth
2006-05-27 16:23
K8//Du nämner en startuppställning utan namn? Skärpning. ;-)
Örebro K8
2006-05-27 16:00
joth //

Beror väl på att man ofta får det jobbigt att vinna boll på mitten. 4-5-1 (med väldigt offensiva yttrar som går innåt likt Arjen Robben) eller 4-3-2-1 är en lite bättre variant enligt mig.
Örebro joth
2006-05-27 15:54
Synd att 4-3-3 är så pass obeprövat:
-------PeWe--------
FrSa-FrJa-ThAn-JoRi
---PaAn-SeHe-KrNä--
---JoPe-MiJe-HeKu--
Örebro joth
2006-05-27 15:52
Jag hoppas att inte ÖSKs publik känner sig för kränkta och stannar hemma, då är det helt fel part som blir drabbad....

Nåväl, min startelva:
-------PeWe--------
FrSa-FrJa-ThAn-JoRi
PaAn-SeHe-LaLa-KrNä
-----JoPe-MiJe-----

Och i värsta fall:
-------PeWe--------
FrSa-FrJa-ThAn-JoRi
IaJe-SeHe-KrNä-PaAn
-----JoPe-MiJe-----

Och om det det tar helt slut på spelare:
-------PeWe--------
FrSa-FrJa-ThAn-JoRi
PaAn-SeHe-RoWa-KrNä
-----JoPe-MiJe-----

Tror ni MaSa kan spela defensiv mittfältare?
Örebro joth
2006-05-27 15:45
Mr Milton//Mitt i prick! Debatten handlar inte om rasism, utan om NAs journalistik!

Problemet är väl att NA tror att de kan spela på folks känslor när det gäller rasism och på det sättet i det här fallet rädda sitt eget skin!

Återigen, det handlar inte om rasism! Rasism hör inte hemma någonstans i samhället, och inte heller förtal!
Örebro Mittåt
2006-05-27 15:43
Intressant med Johanssons krönika. Den hade jag helt missat. Antagligen för att jag så sällan brukar läsa del 3 av tidningen. Någonting jag säkert inte är ensam om bland den sportintresserade delen av prenumerantstocken.

För de flesta av del 3:s läsare torde krönikan ha varit helt obegriplig och utan något tydligt samband med vad som pågår i deras verkliga liv.

Kritiken har, med rätta, varit hård mot Uddling, som föll så pladask för den dragningskraft som chansen att få sätta upp ett par riktigt svarta rubriker, utövade.

Jag undrar om chefsredaktören själv verkligen anser att det faktum att *eventuellt* några idioter i publiken gjorde sitt bästa för att skämma ut sig och sin förening, motiverade Uddlings ögonblickliga pådrag i tidning och tyckarspalt.

Själva den debatt som förevarit på NA.se torde knappast ha berört mer än de kanske 100-talet debattörerna och deras "närmast anhöriga". Den breda allmänheten är med allra största säkerhet lyckligt ovetande om de varma fiskar som Uddling serverats under veckan.

Så jag frågar mig vad syftet med Johanssons inlägg i debatten egentligen var. Flertalet av de sportintresserade läsarna nådde han nog inte. Och del 3-läsarna hade nog i allmänhet ingen aning vad som utspelats på NA.se:s debattforum. Den enda rimliga förklaring jag kan komma på är att det handlade om skapa eldskydd för en belägrad sportchef, som väl rimligen borde ha fått ta emot en hel del intern kritik för det inträffande.

Tyvärr kommenterade Johansson inte Uddlings huvudsakliga försvar, dvs. att han tyckte storyn var så bra att han inte hade tid (eller lust?) att kolla upp den närmare. Det skulle vara intressant att veta om Johansson håller med om det.
Örebro Aspen
Till Ulf Jansson, NA
Jag som satt på läktaren där den påstådda rasistattaken ägde rum KÄNNER MIG KRÄNKT AV NA. Varför? - hade denna attak varit märkbar hade jag givitvis ingripit DIREKT och tillrättavisat vedebörande. Nu har jag blivit en medlöpare i något hemskt som aldrig förekommit utom i NA.

Jag har nu fått möjlighet att bedömma hur de nyheter som NA publicerar uppstår. Det har gjort mej mycket tveksam till innehållet i NA.

Om LSK-spelaren känt sig kränkt bör han konstatera om han uppfattat situationen rätt i matchens hetta inte bara kollektivt beskylla publiken. Här har han möjlighet att ta dommarna till hjälp. Det hela kan ju vara ett beklagligt missförstånd.
Örebro Mr. Milton
Jag hoppas kubanerna imorgon har någon typ av banderoll riktad mot NA.

Själv sitter jag precis vid gången där Uddling brukar röra sig. Ser jag honom imorgon blir repliken: "Tjena Apan". Obs! Inget rasistikt över detta utan bara ren och skär skadeglädje.
Örebro Mr. Milton
2006-05-27 15:32
kubanen_90/ Längst bak i del 3 som joth mycket riktigt nämner.

joth/ Börjar känna mig som en rättshaverist men jag förstår inte hur NA kan fortskrida som de gör. Det är för mig helt obegripligt hur de tänker rent taktiskt.

Delar av min familj arbetar på NA så jag vet vad personalen tycker om ledningen.

Vi är nog alla överrens om att rasism inte hör hemma någonstans i samhället men denna debatt handlar inte om rasism utan om hur NA bedriver sin verksamhet. Det tycks inte NA (läs Ulf) förstå.

Jag ifrågasätter starkt vilken verklighets förankring Ulf har i dagens Örebro.

Han totalsågar oss läsare som befann oss på BA och som reagerar över tidningens oseriösa journalistik.

Ulf och "apan" (Uddling) bör omedelbart ringa Se & Hör för att se & höra om det finns något jobb åt dem där.

Prenumerationen är för länge sedan uppsagd. Tacka vet jag DN.
Örebro Fair Play
2006-05-27 15:31
En uppmaning till alla: Gör som jag, förnya INTE era eventuella prenumerationer på Nerikes Allehanda. Den sensationsblaskan förtjänar inte att ha några prenumeranter. Sprid detta till era vänner och bekanta så det får en bra effekt.
Det är inte bara formatet som ändrats till tabloid, även innehållet är numera av sådan karaktär.
Örebro joth
2006-05-27 14:46
Mr. Milton//Hade missat Ulf Johanssons Krönika... läste den nu. Jag hade tänkt att lägga detta bakom mig och fokusera på fotbollen. Jag trodde ju att NA skulle lösa detta på ett snyggt sätt nästa vecka, istället går Ulf ut och gör ännu mer pajas av tidningen. det känns ju nästan som att alla som har något emot tidningen "djupgående" artiklar om den så kallade "ÖSK-Publikens Rasistattack" är rasister. Att inte Ulf fattar att det vi är emot är hur Uddling blåste upp historien till något så stort så att VM-Guldet i hockey inte hade någon betydelse.... än är det ju inte ens bevisat att något över huvudtaget har ägt rum, mer än att edwin kände sig kränkt.

Nu säger jag upp skiten!

EDIT: Jag förstår även varför Ulf väljer att gömma sin krönika längst bak i del 3 och inte i anknytning till sporten.
Örebro Jimpa_90
2006-05-27 14:44
Kross mot FFF!!!!!!
Örebro Aspen
2006-05-27 14:26
FFF-Eric//När ÖSK spelar likanr det mer och mer julafton. Innehållet i laget/julklapparna får man vet först på matchdagen/julafton. När sedan paketet öppnas blir det i regel trevligt!!!

Haginige är ur spel under lång tid pga av ryggskada. Sedan går det en förkylningsepidemi i laget.
ÖSK:s fanen välkommnar alla typer av människor från Falkenberg, halläningar, skåningar, araber, afrikaner, eskimåer m.fl.
Det som lokaltidningen skriver om rasistattaker är ren lögn. Synd att dom i bästa diktatursmanner ätit upp konkurerande tidningar som brukade hålla sig till sanningen.
Falkenberg FFF-Eric
2006-05-27 14:15
Tjenare. Jag behöver veta vilka ÖSK-spelare som inte kan delta imorgon? Jag vet att Nordback är avstängd. Några skador i truppen? Hur är det med Haginge?
Örebro kubanen_90
2006-05-27 13:14
Mr Milton//
Var stog det i NA?
Hammarby BajenDanne
2006-05-27 12:39
Christer Fursth är såklart den bästa Örebroarn:P
Örebro Mr. Milton
2006-05-27 12:32
Appropå självmål.

Snyggt angrepp av NA:s redaktör Ulf Johansson idag.

Vill dom verkligen inte ha några läsare kvar?

Kan ingen starta en insamling?

Jag skriver på direkt.

Han uppmanar ju oss att gå till deras styrelse och kräva hans avgång.

Vore snyggt att visa upp en namninsamling med 5800 underskrifter.

Tror visserligen inte att alla som var på BA skulle skriva under och inte heller att NA:s styrelse skulle bry sig. Det vore dock roligt att markera.

NA tror fortfarande på allvar att en "rasistattack" ägde rum i söndags.

Hmm kan Lagrell ha infiltrerat NA ;)
Örebro K8
2006-05-27 11:58
jappel //

Jo jag hörde om det där, såg aldrig matcten mot finnarna men det var väl tur det kanske :-)

För övrigt börjar VM-febern gå upp mot höga temperaturer nu. Har börjat spela med Sverige på FIFA 06, spöade Paraguay med 2-1 efter att Henke avgjort i 87:e ;-)
Örebro Mittåt
2006-05-27 11:54
Rock_strongo// Jo, jag vet det. Anledningen till att jag kopierade in notisen var dock främst Peters engagemang och insatser under ÖSKs år av självsanering.

Syrianskas beslut att sparka sin tränarstab verkar så vitt jag som utomstående kan bedöma, vara ett riktigt självmål i den högre skolan. Med hjälp av Peters kunskaper och kontakter runt om i distriktet borde de på litet sikt faktiskt ha kunnat etablera sig på en högre nivå.

Nu verkar man istället ha valt en väg som leder mot en inkrökt och inåtvänd organisation.
Rock_strongo
2006-05-27 11:30
Mittåt//

Peder Widlund jobbar också på ösk ungdom
Örebro Mittåt
2006-05-27 11:10
Med tanke på Peter Johanssons starka engagemang i ÖSK Ungdoms verksamhet och som sportchef under ÖSKs krisår, så kan denna notis från Syrianskas hemsida vara av ett visst intresse, även om det inte direkt berör dagens ÖSK:

Tränarna och Syrianska går skilda vägar
Torsdag, 25 Maj, kl 22:44 , Mattias Kurt

På torsdag meddelade Syrianska att Peter Johansson, Peder Widlund och Göran Kring går skilda vägar. Ny tränare blir Melke Alan.

Syrianska har tagit nio poäng på sex matcher i årets div 4. Dessa har kommit genom tre vinster och tre förluster. Styrelsen i Syrianska och Peter Johansson, Peder Widlund och Göran Kring har kommit fram till att gå skilda vägar. Alla inblandade upplever det som ett gemensamt beslut meddelar styrelsen. Tydligen ansågs de vara fel män för att leda Örebro Syrianska, beskedet om att parterna går skilda vägar kom dock inte som någon större överraskning styrelsen hade suttit i en hel vecka och diskuterat tränarfrågan. Syrianska har inte alls rosat marknaden hittills i år och nio poäng på sex matcher duger inte för en klubb med sikte på avancemang. Vi i styrelsen samt spelarena i Örebro Syrianska tackar Peter Johansson, Peder Widlund och Göran Kring för det arbete dem utförde i klubben och hoppas på ett i sikt.

Man får väl intrycket att beslutet nog kom överraskade för en hel del personer. Syrianska missar förmodligen en väldigt bra möjlighet att få bättre ordning på och kring sin verksamhet.
Annons: