/fotboll/osk/forum/9411.aspx/fotboll/osk/forum/9411.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mittåt
2006-05-28 20:07
Ämne: Logik på BoIS forum:....Grixx// Ja. det gäller nog att greppa alla tillgängliga halmstrån för BoIS supportrar. Även om just det här inte verkar särskilt dragtåligt. Samma sak torde gälla för Pekings fans. 0-0 hemma mot Umeå FC känns väl inte direkt som något höjdarresultat.
Örebro Grixx
2006-05-28 20:07
En annan från BoIS forum:

Randig Själ Sänt: 2006-05-28 19:37:16

Cantona7, jag måste bara få fråga dig en sak. Står du fortfarande för ditt inlägg tidigare i år där du skrev följande:

"Jag hävdar bestämt att vi hade kunnat haft två lag i superettan och bägge hade varit med i toppstriden."

...eller är det så att du har ändrat dig i den frågan?
Örebro Grixx
2006-05-28 20:02
Logik på BoIS forum:

Trelleborg och Örebro vann med 1-0 idag, känns som de bägge lagen kommer närmare en förlust.
Örebro Mittåt
2006-05-28 20:02
Forward verkar ha gjort en efter omständigheterna riktigt bra match idag. Oavgjort 0-0 borta mot serieledande (fd.) Vasalund/Essinge är helt ok tycker jag. De ligger dock fortfarande kvar under nedflyttningsstrecket.
Örebro Grixx
2006-05-28 20:01
zxcv// Näfver är tunnare men har så otroligt mycket boll och känsla för spelet i sig.
Örebro zxcv
2006-05-28 19:57
Kuhi är ju lika tunn som Näfver.
Örebro Mittåt
2006-05-28 19:54
*Korpen*// Ja, det trodde jag också. Men han har bra fart på benen och ser allmänt finurlig ut. Om inte annat så skulle han kunna generera ett antal straffsituationer.

Inte för att jag förespråkar att han placeras där. Men det är en extra resurs att ta till om de ordinarie anfallarna har tagit slut.

Det verkar ju fungera rätt bra med Johan/Jeffs på högerkanten och Patrik till vänster, så han skulle i så fall inte lämna något större hål efter sig.
Örebro Grixx
Som jag sagt tidigare Näfver är A-landslagsämne.

Hur är hans kontrakt?

Omförhandla och skriv ett på 5 år!!!!!!!!!!!!
Örebro Robben 82
Mittfältet tappa lite idag när Nordback var borta men över lag en godkänd match men fy fan vad Kuhi är dålig!!
Örebro zxcv
oj, det satt långt inne!

Kuhi måste ha gjort sitt i den här föreningen.
Sjukt dåligt. vi spelade med 10 man fram till bytet.

Jeffsy och Näfver gjorde varsitt fint inhopp.
Örebro Aspen
2006-05-28 19:53
Starkt att vinna trots att halva ordinarie mittfält var borta och dessutom Larsen krasslig. Kul att se Jeffs är tillbaks. Hoppas alla är friska tills på torsdag.
Örebro Per Persson
2006-05-28 19:50
Mittåt//

I jämförelse med Kuhi så är alla i truppen forwardsämnen, då inkluderar jag även målvakterna, ja, jag menar allvar.
Örebro *Korpen*
2006-05-28 19:50
Mittåt//

Är inte Näfver lite väl tunn för att vara forward?
Örebro Per Persson
2006-05-28 19:47
Kuhi är en katastrof av sällan skådat slag. Han försöker låtsasnicka, offra sig m.m. Allvarligt talat så fick FFF alltid kontringschans efter Kuhi haft bollen, riktigt skitdålig är vad han är. Innan match fick jag höra den mest patetiska manifestationen jag upplevt i mitt tillräckligt långa liv: På grund av den uppkomna cituationen bl.a bla. så tar vi i ÖSK kraftfullt avstånd o.s.v. Så kan det gå när man sitter i knät på en huvudsponsor. Undrar vad vi skall manifestera emot nästa match, kvinnovåldet kanske, FI kan ju då vara matchsponsor. I övrigt skall vi glädja oss åt poängen och de övriga resultaten i stort.
Örebro Mittåt
2006-05-28 19:41
I övrigt kan man ju konstatera att i år har ÖSK flyt.
Örebro Mittåt
2006-05-28 19:39
Ja, jag tror faktiskt att Näfver skulle kunna göra sig bra i en Kuhiposition också. Han har tekniken som gör det möjligt att ta emot en passning och hålla kontroll över bollen. Dessutom så är han nog betydligt mer oförutsägbar för motståndarförsvaret än vad Kuhi är.
Örebro Grixx
2006-05-28 19:36
Ett klart forwardsämne som vill ha boll hela tiden är Näfver.

Ian ligger kanske bra till där också. Har svårt att se honom som en lite ettrig back som alltför många springer omkull.
Örebro bandoo
2006-05-28 19:35
Japp Mirza är och förbli en favorit även efter denna match, han gör det mesta rätt och har många öppnande passningar. Inom straffområdet har det dock inte flytit på alltför bra änsålänge :(.
Örebro jappel
2006-05-28 19:34
Grixx //
exakt...kuhi fungerar på mitten men inta alls lika bra som näfver eller Jeffs!
Örebro Grixx
2006-05-28 19:33
jappel// JP är inte helt bra på mitten. Han är lite omständig och inte alltid kompis med bollen. Helt klart en toppforward är vad han är inget annat - just nu i vart fall.
Örebro jappel
2006-05-28 19:32
Synd för kuhi att han inte fick sätta dit ett mål, han hade behövt det. Fast jag tycker ändå att han är en avbytare som ska in med 20 kvar och kämpa ner motståndarförsvaret.
Örebro kubanen_90
2006-05-28 19:32
Grixx//
Ja vid bytet blev jag lite små sur vi ska stödja vårat lag och Herish är en del i laget!
Örebro Grixx
2006-05-28 19:31
Hur fan orkade Mirza?

När man trodde han var helt slutkörd så körde han tjurrusningar hela tiden. Vann och kämpade till sig bollen i ett otal situationer.
Örebro jappel
2006-05-28 19:31
Ian och Näfver bör alltid väljas framför spelare som JoPe och HeKu i alla fall på mittfältet...även jag ställer mig frågande till varför dom inte spelade från start.
Men outrgrundliga är tränarnas tankar och vägar..
Örebro Grixx
2006-05-28 19:29
Herish var ganska bra i första och sämre i andra.
Är inte alltid med i spelet och springer utan att titta på spel och boll. Tappar fokus stundtals och är då inte spelbar.

Mot slutet innan han blev utbytt var han nästan lite uppgiven.

Mycket skit från kubaner fick han, lite väl osnyggt vid bytet tex.
Örebro kubanen_90
Fruktansvärt viktig seger! Anttonen fy fan ligger skadad reser sig och nickar in vinnar målet! Men 1-0 var i underkant tycker jag. Bäst i ÖSK tyckte jag var Mirza inte ett fel på hela matchen!
Örebro Yggdrasil
Skönt med tre nya pinnar idag. FFF var inte helt ofarliga. Tack Westman..

Örebro Grixx
2006-05-28 19:22
Tilläggas ska att Falkenberg hade några äckligt farliga chanser.

För många!!!!
Örebro bandoo
2006-05-28 19:22
Någon som har en bra förklaring på varför Näfver började på bänken, han ska vara ordinarie om det inte är en skada som spökar?

Herish Kuhi alldeles för mesig i sitt spel idag tycker jag, han försöker inte tillräckligt utan verkar vänta på att hans försvarare ska göra misstagen?

GÖTT SPEL WESTMAN OCH 3P !!!
Örebro Grixx
2006-05-28 19:20
Väldigt blåsigt i första halvlek. Många passningar blev fel i den kraftiga medvinden samtidigt som det stänkte från ovan.

I andra mest småregnande spelarna började se trötta ut.

Sedan kom det in två som lirar boll och springer av bara fan. Vill ha boll och kontrollerar den.

dvs Ian och Näfver.

Fantastiska byten.

...men ändå spelet inte alls lika bra. Stort övertag men inte lika bra spel - mycket pga vädret.
Annons: