/fotboll/osk/forum/9395.aspx/fotboll/osk/forum/9395.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro jappel
2006-05-31 19:15
Undrar hur dom har det med matematikundervisningen i värmland nu förtiden??
I införrapporten får dom till den här meningen..

"Efter sju omgångar har ÖSK redan skrapat ihop 19 poäng med endast en tappad poäng så här långt."
källa DIF-webben.
jag trodde att 3 gånger 7 var lika med 21 men jag kan ha fel :-)
http://www.degerforsif.se/infor_match/orebro-sk/infor_osk.htm
Örebro jappel
2006-05-31 19:12
Kul för Örebroläktaren och ÖSK att försäljningen gått så pass bra som det gjort. Endast 27 stolar kvar av 254!! visserligen 10% men 90% beläggning inom konsultbranchen brukar ju anses mycket bra så jag antar att det samma gäller för läktare :-)
Örebro jappel
2006-05-31 19:05
Hilltop//
ingen aning men det har ju varit ganska varmt, och regnet sätter väl bara fart på växandet.
Gräs växer ju så snart det är mer än +4 vill jag minnas.
Jag tror nog att vallas matta borde vara bättre än bois åkerlapp i alla fall. Troligtvis minst lika bra som åtvids matta.
Örebro jappel
2006-05-31 19:01
Härligt att få lite info om vad som händer på BA. Det är trots allt inte varje helg man lyckas ta sig till Örebro!Riktigt bra att byggstart för Västra är spikat också.
Snart är ju bygget klart..bara ett år eller så kvar!
Örebro Hilltop
2006-05-31 18:45
Någon som vet i vilket skick planen på Stora Valla är? Den var ju dålig tidigare i vår, och allt regnande har väl knappast gjort den bättre?

En gammal "sanning" säger ju att en dålig plan gynnar det sämre laget, dvs DIF i detta fall.
Örebro jappel
2006-05-31 18:43
Ser ut att kunna bli en riktigt juste match imorgon det är tvåan(ÖSK) mot trean(dif) i fairplayligan som möts!!
Hoppas på bra och öppet spel. Hoppas ÖSK vågar/kan/vill spela ut hela registret nu!!
Börjar pirra ordentligt, men så är det bara 24h kvar tills läktaren börjar fyllas med ÖSK suportrar!
Örebro Hilltop
2006-05-31 18:15
Någon som vet om ÖSK LIVE sänder imorgon?
Örebro Yeah
2006-05-31 18:05
Nån får gärna svara snabbt, är det gratis att se ösk-u matcherna?
Landskrona Kapten S
2006-05-31 17:41
Kan vara av intresse även här:

Glöm inte att Landskronabloggen sänder LIVE från J-Södra-AFF. Direktrapportering med start 18:45 på www.toggebois.blogspot.com

Kapten S
Örebro jappel
2006-05-31 17:27
Enda anledningen till att ställa upp med ett annat lag än det ni diskuterat nyss skulle vara att ställa upp med samma lag som slog degen med 8-0...fast haginge är ju skadad så det går ändå inte att få till exakt samma elva...så det kan nog kvitta :-)
Örebro rokky
2006-05-31 17:22
ÖSK!!!!!
Örebro Mittåt
2006-05-31 17:11
Mackan// Laguttagningarna borde vara en av de lättaste arbetsuppgifterna som tränarna har att ägna sig åt denna vår. Det finns ju inte så mycket att välja på. Killarna på bänken är samtliga andrahandsval och hur startelvan skall ställas upp är oomtvistat.

Vi kanske skulle övergå till att gissa när bytena kommer att ske, vilka de omfattar samt anledningen.

Här kommer mitt förslag.

I den 63:e minuten kommer Johan Pettersson in och Näfver går ut. Sebastian tar hans plats. Bytet är defensivt för att försvara ÖSKs tvåmålsledning.

Efter 85 minuter går Patrik Anttonen av med krampkänningar. Eftersom ÖSK redan leder finns det ingen anledning att ha honom kvara på planen. Ian Jeffs tar hans plats i ett rakt byte.

Efter 89 minuter kommer Magnus Samuelsson in för att sökra försvaret ytterligare under slutminuterna. Mirza Jelecak går av som tvåmålsskytt till lika delar applåder och burop.
Örebro örebro SK FK
2006-05-31 16:49
Mackan/ / jag tycker också att laget ska se ut så mot degerfors i morn
Örebro go_osk
2006-05-31 16:48
Ämne: Laget i morgon.
Bö....
Något annat bör och ska det inte bli! Men vi vet ju sen tidigare att Walker inte alltid har samma syn som oss supportrar när det gäller laguttagningar. Kommer dom sedvanliga intervjuerna upp på officiella under kvällen?

Forza Svartvitt!
Örebro Mullet
2006-05-31 16:20
Ta nu och begrav upprördheten mot NA/AU en gång för alla. Att älta orättvisa skriverier är hopplöst och meningslöst. Gick själv på den minan för ett par år sedan när Sune Sylvén fullständigt skoningslöst och osakligt gick lös på Örebro och ÖSK. Jag la ner en sällan skådad energi för att bemöta (skälla ut) honom på olika sätt, men till vilken nytta? Snart är det bortglömt ändå. Det är bara det som händer på fotbollsplanen som består.
AIK Saywee
2006-05-31 16:04
Det vibrerar även på västkusten ...
Örebro jappel
2006-05-31 16:01
Årets match ja...
Känner nästan ända hit till östkusten hur det vibrerar av spänning och kamplust.
Hoppas att ÖSK kan få ett tidigt ledningsmål och att ÖSK fortsätter att trumma på ändå. Då kan det bli en riktigt trevlig historia!
AIK Saywee
2006-05-31 15:54
Men, Erki, det är ju Uddling som skall skärpa sig ...
... och troligtvis även Phiri

Forza svartvitt!!!!
Örebro Erki
2006-05-31 15:34
Årets match imorgon och alla tjatar om Anders Uddling??
Skärp er!!!
Örebro
2006-05-31 15:30
Nu vet vi precis var vi har Uddling - och han kommer säkert igen flera gånger till.
Örebro 1908
2006-05-31 15:29
He, he... funderar på om jag skulle ta och knåpa ihop en liten "krönika" om AU. Någon som kan maila några snaskiga rykten som jag kan använda mig av... otrohet, skattefusk eller what ever. Det går bra att hitta på vad som helst, jag kontrollerar inte sanningshalten i några uppgifter... Det handlar ju inte om en "faktatext utan en personligt skriven kolumn". ;-)
Örebro Arx
2006-05-31 15:13
1908//
Vilket ytterligare förstärker mina teorier. Uddling söker alla flyktvägar han kan från det hörn han målat in sig i. Självklart har man som läsare rätt att kräva att sportchefens krönikor ska vara baserade på fakta - i synnerhet när det handlar om ett så brännande ämne som rasism.

Det är en helt annan sak att ha en åsikt i någon fråga, t ex om ÖSK borde spela 4-3-3 eller 4-4-2. Det AU gör i den aktuella krönikan är ju att presentera något som lyfts fram som en sanning.

I så fall skulle ju ledarsidan också kunna gömma sig bakom att deras åsikter inte behöver bygga bygger på verkligheten (vilket man i och för sig också kan tro ibland, men det är en annan fråga).
Örebro houston
2006-05-31 15:13
oj då!! Det trodde jag inte.
ÖSK:are: Anders, hur tror du det går i morgon?

Anders: Det blir tufft och hetsigt, precis som ett länsderby brukar vara. Jag tror att ÖSK vinner med uddamålet och att Sebastian Henriksson avgör.
Örebro 1908
2006-05-31 15:02
Se nedan... Uddling har hittat en ny försvarsstrategi. Inte visste jag att man inte har rätt att kräva ett sanningsenligt innehåll i krönikor... SUCK!

Loudspeaker: "...en otydlig formulering som i sak inte förändrade något i NA:s rapportering.": Gott så, men problemet är ju att det inte fanns ngt i din krönika som ens antydde att det handlade om Phiris upplevelse och inte en objektiv sanning. Hela texten utgår ju från att "attacken" är en objektiv realitet, eller hur!? Det är det som många supportrar vill ha en ursäkt för, inte bara för en enda "otydlig formulering". Får vi en sådan ursäkt?

Anders: Hela den texten fanns i en spalt med vinjetten "krönika". Det är NA:s signal till läsarna om att detta inte är en faktatext utan en personligt skriven kolumn från en enskild medarbetare
Örebro jappel
2006-05-31 14:16
Ämne: ska vi slå vad om at....
och samma person som Uddling anger som en av sina källor!!!!
Örebro houston
2006-05-31 14:12
jappel // Håller med dig ...
Örebro jappel
2006-05-31 14:11
ska vi slå vad om att Acce på svenska fans och AFF på na-chaten är samma person??
Örebro jappel
2006-05-31 14:10
Hur stor chans är det att en Assysiska suporter fanns på plats på BA när ÖSK och FFF spelade match??? Inte speciellt stor.
Sedan ser man att en del på assyriskas forum blir sura för att det visat sig att det inte var någon attack... så enormt sjukt!!!!

Namn: Acce » Svara på inlägg
Sänt: 2006-05-31 11:32:06
Ämne: Ämne: Jag tyc.... (4 inlägg)
Oj, en intern utredning har kommit fram till att inget har hänt. Då måste det ju vara sant.... (4 inlägg)
Örebro 1908
2006-05-31 14:06
Jappel hann före så klart! :-)

Örebro jappel
2006-05-31 14:06
I sista minuten kommer ett inlägg in får en idiot från assyriskas forum som inte verkar ha förstått att det inte är södertäljes arena vi pratar om. Han väntar in i det sista för att inte kunna bemötas av dom ÖSK:are som var där...
Så illa av NA att ta med det meddelande men inte många andra!!!

"AFF: jag va en av dom som satt på vallen när dom rasistiska buropen kom, vart jävligt ledsen av att höra hur våran publik beteede sig riktiga gangstrar vad tycker du man ska göra med såna supportrar"

Det är ju just sådana här personer som Uddling ger luft under vingarna med sina felaktiga och lögnaktiga krönikor!!!
Annons: