/fotboll/osk/forum/939.aspx/fotboll/osk/forum/939.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Center
2015-07-30 22:33
'
Örebro Tvetov Nato
2015-07-30 22:25
Svartvita i Stockholm har varit otroligt ouppstyrda under sommaren, men nu tänkte vi köra en samling på Retro på söndag. Så är du i Stockholm - sitt inte hemma och se matchen ensam. Kom ner och lid med oss andra närkingar!

Adressen är bondegatan 25A, tiden är 17.30 och ölen ligger redan på kylning!
AIK mzuri sana
2015-07-30 13:44
Lagrell kanske fortfarande drar i trådarna?
Kalmar kapten bölja
2015-07-30 08:41
@widemarsh:

Har ni värvat vår andrekeeper?
Örebro DaSa
2015-07-29 22:25
Varför går vi inte tillbaka och spelar 442 nu när vi har en "riktig" anfallare i truppen!? Var ju så vi spelade i höstas med den lilla skillnaden att vi inte har Sobra och att Pär är lika vass som Crespo.
Örebro Sparkabolleninimål
2015-07-29 22:01
Köpt domare i salsburg?
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Glad
2015-07-29 21:32
BoP, jag har inte dömt ut bara tyckte det verkade som om ambitionsnivån är låg hos Rinne, 1,5år på bänk(nästan i allefall) i klubb o landslag, så är det väl inte konstigt att man undrar, han gnäller ju i NA att han är less på bänken så varför inte göra ngt åt det:)
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro Hahne
2015-07-29 20:39
Nästan synd man inte kunde sälja Oscar till MFF för fina pengar...
Örebro Hahne
2015-07-29 19:41
Har hört att Rinne funderar över sina alternativ och börjar tröttna på ÖSK då man tydligen talat om att man skulle kunna stå varannan match allt efter form, motstånd och skador.
Sedan kan juh jag tycka att de är lite fel från båda parter...
För hur ofta blir det inte en uttalad första målis och det borde ändå Rinne veta om likväl borde juh även Axen o gänget kunna välja Oscar o låtit låna ut Rinne för speltid tycker iaf jag.
För Rinnes del finns juh nu även en OS plats att spela för så förstår om han nu vill ha speltid!

Till nästa match skulle jag kunna tänka mig en startelva som denna
Jansson
Björnqvist, Eidur, Moberg, Valgar
Broberg, Nordmark, Nordin(Råp om han inte varit avstängd) DG
pode
Ericsson
Vill ja in valgardsson för att kunna få mer naturliga inlägg från den kanten vilket vart väldigt sönderläst i Djurgårdsmatchen då allt gick till höger...
Pode har inte varit ngn favorit men om man nu ser tillbaka till förra säsongen så kanske han skulle må bra av en tyngre forward som kan hålla ner backlinjen o skapa lite yta för podes skott... o med mycket inlägg så fajtas pärtan hårt i boxen o bollar kan trilla ut till pode :D
Örebro Bastard on Parade
2015-07-29 15:34
@Glad:

Det känns lite väl magstarkt att döma ut Rinnes ambitioner. Vi har ju ingen aning om vad som händer bakom kulisserna. Rinne kanske vill bli utlånad men nekas av ÖSK? Rinne kanske snarare är så ambitiös att han tror att han kommer att peta Oscar redan i år och siktar högre än spel i Superettan? Rinne ska självklart inte vara nöjd med att sitta på bänken, men om samtliga bänkspelare säger att de vill dra för att de inte får spela så kommer det ju bli kaos.

Det är inte så enkelt för målvakter att bara gå vidare, speciellt om man vill vara förstemålvakt. Då är alternativen ännu färre.
Örebro widemarsh
2015-07-29 15:10
@Örebro Center:
Givetvis inte. Men enligt mig är Oscar klar 1:a, och risken att förlora ökar ju med en något svagare målvakt. Det som jag tyckte var den stora skillnaden ifjol när Oscar inte spelade var att försvaret kändes osäkrare. Oscar känns bättre på att styra sitt försvar, och känns starkare i luftrummet.

Rinne behöver nog gå ner en division och få kontinuerlig speltid, och bygga upp sitt spel och sin pondus. Man får inte känslan av att Rinne äger straffområdet på samma vis som Oscar gjorde i måndags.
Örebro Glad
2015-07-29 13:12
Rinne verkar inte ha några ambitioner, när han ser att Oscar spelar istortsätt alla matcher så skulle han naturligtvis ta tag i utlåning omgående, men han verkar ju nöjd, förutom i press, men i handling ser man inget agerande.Oscar bör också gå vidare efter detta år om han vill utvecklas men han kanske också är nöjd, vem vet.

Örebro Center
2015-07-29 12:57
@widemarsh:

Och den logiska slutsatsen är då att det är tack vare Rinne man inte vunnit? Har man aldrig förlorat med Oscar i mål?
AIK Habari
2015-07-29 12:52
BoP

Kan som vanligast.
bara instämma !!!
Örebro widemarsh
2015-07-29 12:50
Enligt SvFF ingår Ole Söderberg i ÖSKs trupp och har spelat 6 matcher. Har jag missat något? :)
Örebro Bastard on Parade
2015-07-29 12:24
I mina ögon är Oscar nummer 1, men vi har ett jäkligt bra alternativ i Rinne. Det är få lag i Allsvenskan som har en så bra reserv. Oscar har dock varit lite ojämn i år och gjort en del slarviga ingripanden. Mot Djurgården var han dock bra och gjorde det han skulle + lite till.

Det känns lite slöseri på resurser att ha två så duktiga målvakter när man har en tunn trupp. Kanske vore det bästa att låna ut Rinne? Han behöver ju matcher om han ska vara ett alternativ till OS nästa år.
Eyravallen Örebro
2015-07-29 12:17
Löjligt att diskutera om Rinne ska stå, Oscar var riktigt bra mot Djurgården. Knappast där vi har problem.
Örebro widemarsh
2015-07-29 12:11
ÖSK har väl fortfarande inte vunnit en enda match i Allsvenskan med Rinne från start?
Örebro Center
2015-07-29 12:00
Angående Rinne vs Jansson så tyckte jag vilket fall utgångsmässigt att de båda var förhållandevis jämna, om än olika målvaktstyper med sina resp styrkor och svagheter.

Men något man inte får glömma när man konstaterar att "Oscar har nog visat sig lite bättre eller Oscar är nog förstemålvakten" är att Oscar har ju fått spela betydligt fler matcher som både är mycket utvecklande samt ökar rutin och erfarenhet. Enkelt uttryckt kan man säga att för varje match Oscar spelar ökar han avståndet till Rinne i konkurrenssituationen.
Örebro Glad
2015-07-29 11:14
Rinne hade nog gjort det bättre Minatankar,men detta är en ganska bra räddning
Örebro Glad
2015-07-29 11:12
Tycker Björnqvist jobbar bra, men har väldigt sällan mågra ideer frammåt, springer upp med boll o passar bakåt till Nordin som gapar o skriker att han vill ha boll, och som sedan snurrar o blir av med boll, Björnqvist ska absolut utmana mer med sin speed som mot Malmö, våga våga våga
AIK Habari
2015-07-29 10:00
Jekl å widemarsh

Instämmer med er,
i edra senaste inlägg :)

Hösten är vår!
Örebro Jekl
2015-07-29 08:29
Två reflektioner från matchen i måndags: Att se pode i andra halvlek när han på en utspark/uppspel från mittback skarvar bollen till...Höie, är direkt pinsamt. Säger inte att det är podes fel men hur ska den skarven kunna göra någon som helst nytta för oss, bollen ska inte slås från första början om ingen annan spelare kan springa på den skarven. Det är alldeles för sällan som det kommer en lång boll ut mot hörnflaggorna från RÅP eller Nordin som en yttermittfältare kan löpa på. Generellt tycker jag att yttrarna ibland skulle kunna bredda lite mer. DG blir ofta helt osynlig när han går inåt i planen och att björnqvist/haginge ska orka fram precis varje gång känns inte rimligt.
Postat via SvenskaFans-appen
Kalmar kapten bölja
2015-07-29 08:27
Kommer bli intressant att se om det lossnar för Pärlan nu. Han körde fast totalt hos oss. Men ett miljöombyte innebär ju oftast en nytändning, så jag skulle inte bli förvånad om han börjar producera hos er.
Djurgården Kakformen
2015-07-28 17:53
Tack för igår!

Dags för en trepooängare nu mot ifk.
Hoppas verkligen att ni börjar plocka poäng och håller er kvar i Allsvenskan, det förtjänar ni.
Eyravallen Örebro
2015-07-28 16:57
Mycket bra omdöme Widemarsh och håller med i betyg och omdöme, dock måste jag säga att vi fick en hel extra minut på tillägget så han plussa på en del faktiskt, men i överlag var han bedrövligt dålig.
Örebro widemarsh
2015-07-28 15:41
Pärlan målskytt i U21 mot DIF. Tyvärr underläge 2-1 just nu.
Örebro widemarsh
2015-07-28 15:14
Tycker inte vi gör någon jättematch igår. Bra försvarsinsats, men offensiven är långt ifrån godkänd under större delen av matchen. Alldeles för många enkla bolltapp, framförallt från mittfältet gör att vi får alldeles för korta anfall och ofta får ställa om från försvar till anfall till försvar igen på bara några sekunder. Ska försöka mig på lite betygssättning, det här är mina upplevelser av matchen och ska inte ses som ett expertutlåtande :)

Oscar - 3,5
Snudd på 4. Dominant i luftrummet, även om man kan önska att han får lite bättre träff på utboxningarna ibland. Hårt attackerad av DIFare, men fick alltid upp en näve. En kanonräddning i första.

Haginge - 2
Bra defensivt, händer inte så mycket offensivt som "kantspelare". Ett par offensiva räder in i straffområdet där en kunde givit straff, och en med lite skärpa kunde gett en kvittering.

Eidur - 3
Bra på huvudet, stabil, tuff. Helt felaktig varning när han två gånger om tacklar klockrent på boll. Blev tyvärr skadad själv i den situationen.

Moberg - 3,5
Mycket bra med Eidur i första, fick det något svettigare i andra. Ledare på planen.

Björnqvist - 2
Kommer runt ibland på kanten men vill se att han får ut mer av sin snabbhet och sina inlägg. Stabil defensivt.

DG - 1
Osynlig.

Nordmark - 3
Inte så mycket offensivt men gjorde stor nytta defensivt.

RÅP - 2
Den som smäller på på mitten, lite över gränsen ibland. Vill se mer av de offensiva passningarna han levererade i höstas.

Gerzic - 1,5
För många bolltapp, och skapar för lite framåt. Vi har högre krav på Nordin än såhär. Det har han säkert på sig själv också. Ett par farliga hörnor.

Broberg - 2,5
Lite för många enkla bolltapp. Annars bra, händer en del kring honom. Borde sökt Ericsson efter marken i slutet på andra, men valde snett bakåt. Vill se hans skott!

Pode - 1,5
Skapar två bra lägen, missar båda. Sent in i ett par tacklingar, kunde fått två gula. I höstas hade läget i första distinkt styrts i mål, i år en halvträff.

-------------------------------

Wiktorsson - 2
Gör det bra, men en miss i slutet som gav DIF 3 mot 1-läge sänker betyget. Sparkad i huvudet av Mushekwi, snudd på rött kort där.

Ericsson 1,5
Sprang mest runt och knuffades. Missade jätteläge där han borde avslutat på ett istället för att försöka ta ner. Sprang i vägen för Kalle vid ett bra nickläge.

Holmberg 2
Piggt inhopp och skapar ett par fina chanser. Mer jävlar-anamma vore önskvärt.

Domaren var inte alls bra, missade åt båda hållen. Hade långa samtal med spelarna, visade på klockan att han skulle lägga på tid för Höies maskning ett par gånger, ändå bara 3 minuters tillägg. Haginge kunde fått straff tycker jag, frispark på planen = straff innanför straffområdet. Djurgårdaren missar undannickningen och faller av egen maskin. Liggandes på marken sparkar han upp med ena benet när Haginge ska springa efter bollen och fäller honom. Där hade DIF-backen tur.

Överlag var Djurgården bättre och segern inte på något sätt orättvis.
Örebro Lord Pode
2015-07-28 14:52
@Croque Monsieur:

Jag ber om ursäkt för att jag skrev "soffexperter" och "ni saknar fotbollskunskaper". Men det är så svårt att låta bli att skriva så, när jag ser folk påstå att Nordin inte tillför någonting. Visst har han blivit sämre, det måste jag hålla med om. Men jag tycker han tillför klart mycket mer än vissa andra, som tex Pode, så jag blir så förbannad när jag ser och hör folk både här och på Behrn Arena påstå att Nordin är orsaken till varför det går så dåligt i år.
Örebro Bastard on Parade
2015-07-28 14:46
@Lord Pode:

Nordin har bra egenskaper, men i år har han inte fått ut mycket alls på planen bortsett från någon enstaka match. Det är högst befogat att kritisera Nordins insats i går och i år. Tycker man Nordin var bra igår så undrar jag vem som saknar fotbollskunskaper.

Jag tycker fortfarande att Nordin är en bra spelare. Han har kvaliteter som vi behöver, men när det inte funkar för Nordin så låser sig hela spelet. Så gott som varje anfall går genom honom och när han inte har en bra dag så lyckas han inte med sina kroppsfinter vid bollmottagning och han behöver någon touch extra för att göra sånt som han gör med högre tempo när han är riktigt bra. Han hittar inte heller sina öppnande passningar på samma sätt. Det går helt enkelt otroligt långsamt och vi blir lättlästa. Då måste någon annan kliva fram och avlasta Nordin samtidigt som rörelsen måste bli bättre. Att vi förlorar är absolut inte Nordins fel utan det var många som underpresterade i går. Däremot så är det fullt naturligt att det ställs större krav på Nordin när han har den roll som han har.

Just nu skulle grundläggande strategier behövas i ÖSK. Min systersons P04-lag vänder kant fler gånger under en match än vad ÖSK har gjort under hela säsongen. De vågar också slå passningar till andra spelare än den som är närmast. Tillbaka till grunderna skulle vara ett stort steg framåt jämfört med den obefintliga anfallsidén ÖSK har i dag.
Annons: