/fotboll/osk/forum/9388.aspx/fotboll/osk/forum/9388.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mart1
2006-06-05 09:53
Näfver och Riddez har haft lekstuga vi de två tillfällen (bor i Sthlm) jag sett ÖSK i år. Är det någon som har en rimlig förklaring till varför Näfver bänkas? Den enda förklaring jag hört är att han är ung men det betyder väl egentligen bara att han borde återhämta sig bättre och orka spela ännu mer?
Örebro pemo
2006-06-05 09:52
Ämne: Ämne: Munster....
Tack för svaret, Mittåt.
Det är svårt med byte i försvaret. Tompa och Frippe har ju varit lysande på hemmaplan men visst, jag vill också ha in MaSa på planen. Spännande att se vad Walker väljer i kväll. Den enda hemmamatchen som jag missade förra året var just mot Väsby, så jag vet inte vad som väntar. Blir det köttmur med kontringar eller törs de spela fotboll?
Örebro Mittåt
2006-06-05 09:34
Ämne: Munster spelade typi....pemo// Att Frippe gick av var ett resultat av Walkers aktiva coachning. Han behövde använda Thomas mer i anfallet under slutminuterna och därför ville han att den mittback som stannde kvar skulle vara snabbare. Därför bytte han in MaSa mot Frippe.
Örebro pemo
2006-06-05 09:27
Munster spelade typiskt engelskt, dvs med "sparka spring" och sådana finns det 13 på dussinet. Bättre att ge de egna talangerna chansen. Munster inponerade inte på mig. I kväll ser jag fram mot en målglad kväll O M ösk gör första målet inom en kvart. Hur är det med Frippe. Han gick ju av sist mot degen ( läste jag ) fick han kramp eller är han skadad? Efter en god natts sömn så hoppas jag på Näfver från start. Det betyder JoPe på topp ( sista chansen ) med Jeffs som inhopparfe direkt i andra om det står 0 - 0.
Örebro Aspen
2006-06-05 08:27
Känns som om laget blir bättre med Jeffs och MaSa. Placeringen av Näfver på mitten eller i anfallet är inte avgörande. Huvudsaken han är på planen.
Sedan tycker jag JoPe kan få en hel andra halvlek om det ser stabil ut. Finns det någon som kan reta upp honom innan han kommer in på planen?
Örebro Aspen
2006-06-05 08:18
1 + 1 = 3
Riddez + Näfver = flera mål än annars

Ännu fler mål med Jeffs inlägg till Anttonens nickar i anfallet.
Örebro rokky
2006-06-05 07:54
ÖSK!!!!!
Örebro joth
2006-06-05 06:29
Här är en till som ville ha kvar Munster i laget. Jag vill även ha Näfver på kanten med Riddez. Näfver höjer Riddez några snäpp genom deras samarbete.
Örebro Lucien
2006-06-05 05:32
Mmm jag tror också att Paul Munster hade kunnat blivit betydligt bättre om han getts chansen ännu en säsong... Då hade kanske inlärningsperioden varit över och målen börjat rulla in lite mer frekvent.
Örebro Tomten (Vi vinner, ni stinker!)
2006-06-05 02:52
ÖSK!!!!!!
Örebro kubanen_90
2006-06-05 01:09
Ämne: Paul Munster (fd ÖSK....
Jag personligen blev också chokad över det...
AIK ibraela
2006-06-05 01:01
Paul Munster (fd ÖSK) anlände igår till Köpenhamn från Kanada för ett provspel i Bunkeflo (som ledde nya Södra Div 1 fram tills idag).

Idag så fick Munster även debutera i Bunkeflo tröjan för reservlaget mot ett college lag från USA. Munster fick en drömdebut och gjorde 4 mål i matchen och han blev utnämnd till matchens spelare.

När han fick frågan från journalisterna om vad han tyckte om Sverige så sa han att han tycker om landet, människorna och att han blev chockad över att inte få stanna kvar i ÖSK efter förra säsongen.
Örebro Tomten (Vi vinner, ni stinker!)
2006-06-05 00:39
Sundsvalls Bagdad Bob-krönika var ju bara för bra :)
Örebro kubanen_90
2006-06-05 00:22
JAg vet inte om jag vill Att degen ska ta pinnar imorgon. Mitt hat till det laget är för starkt.
PS. Om de hade varit tex BOIS så hade jag hoppats på degen.
Örebro rirobban
2006-06-05 00:14
Glömde att skriva länken på länktips förut:)
Åtgärdat nu... läs och njut (ifall du vill)
Expertpanelen jjohan
2006-06-05 00:10
Hej!

Nu är det dags att visa sin fingertoppskänsla och plocka fram sina coachkunskaper. Gå gärna med i min liga i vm-drömelvan i aftonbladet. (jag satsar på pallplats i silly season och ligger bra med så jag behöver nu all hjälp jag kan få då det är VÄLDIGT jämnt i toppen).

Ligan heter kort och gott "VM", söker ni på VM på ligasök så är det den 6e uppifrån. (är ni redan med i ngn annan liga så glöm inte att gå ur den först)

Tack för hjälpen och LYCKA TILL

Johan W

Örebro rirobban
2006-06-05 00:01
Har ny bloggsida nu. Rösta gärna uppe till höger:) Kommer lite inför match text inatt... senare även bilder från matchen...
gå in på:)
http://orebrosk.bloggagratis.se/
Örebro kubanen_90
2006-06-04 23:53
Ämne: ja ska på matchen im....
Var det möjligen i förra matchen? :)
Syrianska FC SuRyOyO_
2006-06-04 23:34
ja ska på matchen imorrn hoppas de blir en bra match den här gången för sist ja va på ösk match blev de inget mål förän 86 min nåt
Örebro erikf
2006-06-04 23:03
Petterssons problem är ju att han är alldeles för lam. I Degerfors var det väldigt tydligt att han klev undan i för många dueller och på det sättet inte fick några lägen. Han får fan tuffa till sig lite.
Örebro GT
2006-06-04 22:56
Mittåt //

Klockrent.

Ser att du namnger innermittfältet som kompassen som styr !
Örebro Mittåt
2006-06-04 22:52
Jag skulle nog vilja se följande startelva.

------------Westman------------
FreSa---MaSa---Thomas----Joel R
Jeffs---Nord---Syd-------Antt.
-------Näfver--Sebbe----------

Det är dags att börja spela in Magnus i startelvan igen. Han är för bra för att sitta på bänken. Han gjorde bra ifrån sig i Degerfors och han är snabbare än Frippe? Thomas i den form han är i för tillfället flyttar ingen på. Så det blir Fredrik som vår vila sig.

Och så sätter jag Näfver i en anfallsposition. Jag tror att han passar bättre där än vad Anttonen gör. Även om det innebär att vi tappar en del på vänsterkanten i form av kreativitet. Men det är ju inget fel med kreativt folk i anfallet heller.
Örebro rokky
2006-06-04 22:52
ÖSK!!!!!
Örebro rirobban
2006-06-04 22:48
pemo//
Jeffs har sett riktigt bra och pigg ut när han spelat tycker jag (i undantag för första matchen). Tycker nog att han ska ta plats på höger och Anttonen till vänster med Nordback och Larsen i mitten såklart. På anfallet vill jag se Henriksson och Pettersson. Näfver är så bra att ha ifall man vill ändra matchbilden, och som Walker säger så såg han riktigt trött ut matcherna innan Degerfors som han fick starta. Dock är killen helt klart värd en plats i startelvan efter det kanonskottet han fick till i derbyt. Aja Walker bestämmer:)
Örebro *Korpen*
2006-06-04 22:44
Blir nog en svår match i morgon men det kan också bli som mot Mjällby och Umeå, jag vet inte riktigt hur Väsby spelar i år...

Tror att JoPe får chansen i dag igen, förvaltar han den inte så blir han nog bänkvärmare ett tag!

Mitt lag:

--------PeWe-------
FrSa-ThAn-MaSa-JoRi
PaAn-FrNo-LaLa-KrNä
-----JoPe-SeHe-----

Eventuellt flyttar han upp någon av yttermittfältarna på topp istället för JoPe och slänger in Jeffs.
Örebro Mittåt
2006-06-04 22:43
pemo// Jag undrar om inte Herish sista chans att bevisa något blir på Hyttvallen. Förra året var det ju Tingstadsvallen - Boden.

Fast jag hoppas att han hamnar i Forward i år. De skulle behöva någon längst fram så att Klingberg kan få en arbetsplats som passar honom bättre.
Örebro ÖSK Robban
2006-06-04 22:40
Troligt lag imorgon:
---Seb-Pett---
Näv-Lar-Nor-Ant
Rid-And-Jan-Sam
-----West------
Örebro pemo
2006-06-04 22:31
Synd att missa Mirza. Hans tyngd behövs mot Väsby. Tror nog att det är sista chansen för JoPe att visa något på ett tag. Jag tror att han får chansen bredvid Seb. Hur det blir på kanten är svårare. Jeffs eller Näfver? Det jag har sett av Jeffs ( i SE ) så håller han inte kanten, men tydligen är Näfver lite "slutkörd" just nu? Walker vill nog inte änddra allt för mycket så....JoPe på topp och Näfver från start på vänster. Eller...det blir nog sista chansen för Kuhi att bevisa något. Hur som, jag tror på 6 - 0 i morgon med PA och SEB som tremåls-skyttar.
Örebro Aspen
2006-06-04 22:31
Ämne: Ämne: Walkers....
Jo, men bästa laget från start skulle spara på nervösa sammanbrott hos fansen under dom första 85 minuterna. Därfefter har ju Näfver fått fart under fötterna efter inbytet.
Örebro Aspen
2006-06-04 22:26
Tror många har fel när man säger att TFF bara backar hem.
Trelleborgs FF 8 6 2 0 12-1 +11 20 luktar inte kattpiss. Näst mest gjorda mål.

Degerfors IF 8 2 3 3 7-8 -1 9 tyder på mindre kraft i offensiven än TFF

Annons: