/fotboll/osk/forum/9377.aspx/fotboll/osk/forum/9377.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro stödben
2006-06-05 14:39
# brorzan/
bra, tackar ödmjukast...
Örebro bääh
2006-06-05 14:16
stämmer det att Anton ahlén provtränade med bröndby för något år sedan ? , vet ni om det gick bra för honom där ?
Örebro worldfarm
2006-06-05 14:09
Hoppas vi ses på K5 innann matchen idag, se länk!
Örebro Grixx
2006-06-05 14:07
joth// Ian och JP kom bra överens i Ians testmatch.Där fungerade samspelet och djupledspassen strålande.
Örebro # brorzan
2006-06-05 13:55
stödben //

ÖSK Live kommer att serveras och enligt de ansvariga för tekniken så är servern i rena rama Larsen-formen!
Örebro joth
2006-06-05 13:34
När det gäller Johan P. kan vi nog vara rätt lugna. jag tycker att han varken var sämre eller bättre sett över hela matchen mot Degerfors. Det killen behöver är mer speltid för att komma upp i matchtempo.... han behöver även en bra plan där Larsen kan servera honom fina jupledsbollar.

Johan har gjort två matcher från start och 5 inhopp... flera gånger som mittfältare. Jag tror på Johan.
Örebro Mittåt
2006-06-05 13:21
Publikmatchen
Jämför man med fjolåret så ser man att de besökande lagen stod för skillnaden. Efter tre matcher i år låg vi faktiskt 871 före fjolårssiffran. Men sedan kan förra året först Degen och sedan AIK, vilket gör att vi kommer att halka efter igen. Mot Väsby var det dock bara 3324 åskådare förra året, så lag för lag drar nog det här året ifrån.
Örebro Mittåt
2006-06-05 13:17
Publikmatchen - en jämförelse.

2005..............2006..................Diff......Ack
Boden...5402...Mjällby....5003.....(399)...(399)
GAIS....4897...Umeå.......4842.....(.55)...(454)
Fbrg....4534....Lkile.......5859.... 1325......871
AIK......6604...Fbrg.......4182....(2422)..(1551)
Degen...9451...Väsby
Väsby...3324...IFK Nkpg

Örebro Kronblom
2006-06-05 13:15
Grixx//
men jämfört med förra året så var det ju bara matcherna mot AIK och Degerfors som det var runt 6000 eller mer.Vet att publiklag som GAIS och Västerås(prestigematch)så låg väl siffran runt 5000 eller strax under.Tror ändå det kommer komma fler och fler folk om tabelläget håller i sig och för att vara SE så ligger man väl rätt bra till i publikligan?
AIK:s publiksnitt stod ju i en klass för sig!

Synd att Mirza inte kan spela,JP har efter matchen mot Degerfors en hel del att bevisa men tre poäng kommer det troligtvis bli!
Örebro Mart1
2006-06-05 13:08
Läste just Uddlings VM-blogg där han direkt går in och påpekar att VM faktiskt kan bli en Huligan-katastrof och inte alls någon fest. Det säger en del om hans attityd til livet tycker jag.
Örebro kubanen_90
2006-06-05 12:42
Grixx//
Men inte mot Degen?
Örebro stödben
2006-06-05 12:29
Eftersom jag jobbar ikväll och alltså inte kan komma till BA så hoppas att det kommer att serveras matchrapport från ösk:s sida, den håller hög klass bara tekniken fungerar.
Tippar 2-0 till Ösk, tror att Ian Jeffs får spela och ett av målen blir hans.
Örebro Grixx
2006-06-05 12:21
Mittåt//Fortfarande fanns då en Allsvensk publikbas att luta sig tillbaka på.

Hade sedan resultaten förra året varit som idag så hade det nästan varit lapp på luckan match efter match, mycket pga revanschbegäret som fanns i klubben och hos fansen.

Nu är det lite avslaget och folk i gemen verkar inte våga tro att tabelläget kommer att hålla.

.....men ju längre tiden lider ,resultaten går vår väg och inte minst att namnkunniga klubbar som allmänheten känner igen kommer hit så är vi på väg mot 7-10 tusen.

Landskrona och slutmatcherna kan nog innebära fullt hus.
Örebro *Korpen*
2006-06-05 12:16
Vi har ju fint väder också, själv tror jag på en siffra mellan 5500-6000.
Örebro GT
2006-06-05 12:11
Underbara bilder !
Ska maila länken till mina kollegor som håller på degen ! (De var mycket tysta på jobbet i fredags...)

OK, nu är det full fart och TRE pinnar som gäller i kväll !
Örebro Mittåt
2006-06-05 12:10
Ämne: VAd tror ni publiksi....
*Korpen*// Väsby skrev redan igår att det blir över 5000. Det tror jag med. Nog borde väl segersviten och bragden i Degerfors locka en del åskådare. Faktum är att publiksnittet så här långt inte är bättre än vad vi hade förra året.
Örebro joth
2006-06-05 12:10
*Korpen*//Om normalt sätt vardagar är den bästa dagen för matcher, publikmässigt sätt, så tror jag att denna match ligger lite dumt till, tyvärr. Tror att siffra bara hamnar mellan 4300-4600, hoppas att jag har fel.
Örebro Mittåt
2006-06-05 12:06
Ämne: Mittåt//Jag la till ....Snyggt! Dramatik var ordet - med stort D.
Örebro *Korpen*
2006-06-05 12:03
VAd tror ni publiksiffran hamnar på ikväll? Blir det mer än 5000? Med tanke på att det är en ledig dag i morgon och många haft ledigt i dag borde kunna bli en del folk? Tyvärr är ju inte Väsby något publikdragande lag, men det är ju de svartvita hjältarna man vill se!
Örebro joth
2006-06-05 11:58
Mittåt//Jag la till en bild där Thomas nickar... anledningen till att Thomas ligger bör nog vara målvakten, eller?
Örebro Mittåt
2006-06-05 11:57
Det är ett tufft program för spelarna i de allsvenska lagen i år. Ett tvåmånaders uppehåll från mitten av naj till mitten av juli och sedan kör serien igång igen och den håller sedan på ända tills den 5 november, då sista omgången spelas. Och efter det skall ett lag dessutom försöka kvala sig kvar i serien.

För kvallaget från Superettan så är seriespelet klart redan den 21 oktober och sedan får man vänta typ tre veckor innan den första kvalmatchen går av stapeln.
Örebro Leffe Blå
2006-06-05 11:56
Tillbaka efter några dagar hos syrran i Barcelona. Självklart åter till dagens match.
Efter Mirzas skada tycker jag det är givet att Pettersson får en chansen på topp, lika givet flankerad av Seb. Mittbacksparet blir intakt och nu vågar inte Walker annat än att välja Näfver på vänstra kanten. Med andra ord en bänk med: Nurme, Jeffs, Kuhi, M. Samuelsson och R. Walker.

För övrigt: Jag tycker att Walkers uttalanden i dagens NA är så urbota korkade.
Han motiverar (delvis) Näfvers petning med att han är ung. I sommarens VM är tio procent av spelarna YNGRE än Näfver. I VM!
Men Näfver är på gränsen till för ung för superettan.
Där har vi svensk fotboll i ett nötskal.
Typ: "Låt inte talangerna (dom som är under 25) misslyckas på planen - då kan de var brända för all framtid. Sätt dem på bänken i stället".
Örebro Grixx
2006-06-05 11:43
Håller fortfarande på uppställningen nedan, men skulle vara spännande att prova Näfver i anfallet igen.Kanske från start eller ev som inhoppare. Är ändå övertygad att Kristoffer är med från start nu.

--------PeWe-------
FrSa-ThAn-MaSa-JoRi
PaAn-IaJe-LaLa-KrNä
----JoPe-SeHe-----

JP måste spelas in i anfallet och ska ha fler chanser mot bra motstånd. Degen blev sådär för honom med sin jobbiga plan och sista hemma var det pisseväder med svår blåst.

Vill så gärna se ett spelande lag och Nobbe faller då ut även om han har många starka sidor. Det verkar nu finnas spelare i ÖSK som kan hantera bollen och spelar offensivt. Kanske är det mest nyfikenheten om vi kan bli ett LIRANDE lag som jag vill stilla. Vet inte om det rent taktiskt är bästa uppställningen.

Om Mirza nu inte kan spela så är det verkligen mycket lättare att prova något annat. Mirza blir jag inte klok på annars, sådan kämpe och skapande av chanser mm. Tyvärr verkar han ramla in i något Costa-syndrom, där han jobbar bra håller boll spelar fram men gör inga mål.

Costa hade problem med speeden som sitt STORA aber och med farten så hade han varit en klassspelare. För Mirzas del är det bollhanteringen det ofta skiter sig på.När han ska göra några dribblingar rör han sig som när man viker en tumstock. Det ser väldigt osmidigt ut.
Hoppas att det löser sig med tiden.

Medan man är i gnälltagen så får man också ge Riddez en röd bock i kanten. Så nonschig som han var vid ett tillfälle i sista 45 mot Degen får man inte vara.Han joggade långsamt ner med bollen lång ner på egen planhalva MED en motståndare hack i häl. Degenspelaren höll då på att få bollen gratis då Joel både saktade upp och i slowmotion nonschalant vände upp som om det inte fanns någon spelare alls där.Det kunde slutat riktigt illa.

Forza svartvitt!!!!!!!!
Örebro
2006-06-05 11:36
Hoppas att både Näfver och Jeffs får starta ikväll. Båda är kämpar/krigare och det är den sortens spelare som behövs i superettan.
Örebro Mittåt
2006-06-05 11:21
Vilka fantastiska bilder Ehsan tar. Där ligger allt NA:s fotografer ordentligt i lä. Dramatik och koncentration med stort D resp. K.

Bilden på Thomas liggande på mage på marken i en hög tillsammans med en något för sen Sebastian Karlsson medan Seb just är i färd med att nicka in vinstmålet får mig att på nytt fundera på hur Thomas fick fram bollen till Seb. Dök han och språngnickade den eller sparkade han den och vände sedan så att han hamnar med ansiktet nedåt på Vallas "gräsmatta".
Örebro Jimpa_90
2006-06-05 10:54
Krossa Väsby!!!!!
Örebro rokky
2006-06-05 10:52
Munster och Seb på topp ,då hade vi slagit målrekordet från 1994 då vi gjorde 62 mål. Dock var det i AS. Vet inte vad målrekordet är SE. Någon som vet?
Örebro *Korpen*
2006-06-05 10:50
Mart1//

De matcher jag har sett med Näfver har han varit lysande i första men lite sämre i andra då han verkar lite tröttare, kanske ville Walker ha alternativ på bänken om det inte skulle funka på planen?

Själv hade jag gärna sett Munster i ÖSK i år, påminner en hel del om Lundblad. Slog inte han rekord i offside-mål förra säsongen? Har för mig att han gjorde några stycken...
Örebro bandoo
2006-06-05 10:24
Fan, Mirza knäskadad och missar kvällens match :(
Örebro joth
2006-06-05 10:20
Jag tror på detta lag ikväll:

--------PeWe-------
FrSa-FrJa-ThAn-JoRi
IaJe-FrNo-LaLa-KrNä
-----JoPe-SeHe-----

Anttonen vilar sin rygg på bänken...
Annons: