/fotboll/osk/forum/9373.aspx/fotboll/osk/forum/9373.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Hilltop
2006-06-08 13:25
Isaksson missar premiären på lördag pga hjärnskakning. Öppnar detta för John Alvbåge?
Örebro Nikki Sixx
2006-06-08 13:24
Ämne: ÖSK-VU slutade 3-0, ....
Vad hände där rokky?

Du lyckades skriva något mer än bara "ÖSK!!!!! ". Kul att du hittat de andra tangenterna på tangentbordet. Grattis!
Örebro rokky
2006-06-08 13:00
ÖSK-VU slutade 3-0, men den matchen är inte uppdaterad på Svenska Fans. Där står resultat 0-0. Någon som vet varför?
Örebro rokky
2006-06-08 12:50
ÖSK!!!!!
Örebro Kronblom
2006-06-08 12:43
svängigt värre blev det mot Svartå men ändå en trevlig match trots ett reservbetonat ÖSK och svartå bjöd ju till kamp!
Örebro pemo
2006-06-08 11:44
Ämne: mittåt//
Nästan så ....
Fotbollsmässigt ser jag gärna Jeffs på backen mot BP. Fast vi behöver kanske MaSa:s tyngd där bak. Upplever Joel som starkare än Jeffs. Vet inte mycket om BP förutom att de har gjort många mål. Så om Magnus är snabbare än Jeffs så är det nog rätt val.
Örebro jappel
2006-06-08 11:36
mittåt//
Nästan så att man unnar något av smålagen att vinna då...
Blir ju nästan dyrare för ÖSK att skicka iväg laget på alla matcher, än den vinstsumma som man får i slutändan.. men man ska kanske inte gapa efter för mycket. Tävlingsmatchandet är kanske viktigt trots att det oftast är mot rikigt dåligt motstånd.
Örebro jappel
2006-06-08 11:34
Arx //
Låter som att domaren vann matchen eller förlorade beroende på hur man ser det :-)
Örebro Arx
2006-06-08 11:29
Mittåt//
Jo, du har väl rätt.

Apropå domare spelades en fantastisk match i helgen mellan Kumla och Köping. I första halvlek gav domaren en liten present till Köping sedan en Kumlaspelare råkat få bollen på armen när han rensade(!).

Och mer skulle det bli. I andra visades först en Kumlaspelare ut för en ganska lam protest och i momentet efter fick Köping en frilägesutvisning sedan en frispelad Kumlaspelare snubblat efter att ha fått bollen för långt ifrån sig. (Den stackars Köpingsbacken var ännu längre bort...)

Domaren hann dessutom med att visa upp båda tränarna på läktaren innan han avslutade storstilat med att ge Kumla årets billigaste straff på övertid, där Robin Rosén avgjorde matchen genom att slå in 3-2.

Det behöver väl knappast tilläggas att underhållningsvärdet var maximalt. :-)
Örebro Mittåt
2006-06-08 11:24
jappel// ÖSK har nu nått fram till kvartsfinal. Därmed är man garanterad ett pris på minimum 2000 kronor. Vinnaren i turneringen får 20.000 kronor och förloraren 10.000 kronor.

Det handlar alltså inte om några pengar att tala om för en klubb av ÖSKs storlek. Men för ett div 5-lag, så kan 20.000 kronor betyda en hel del. Kanske en grundpeng till ett träningsläger i början av säsongen eller något annat trevligt, som man normalt inte har råd att kosta på sig.
DavidM28
2006-06-08 11:17
Jag hatar regionala cuperna. De bra lagen ställer upp med C-laget och de få ur a-laget som spelar ger alla typ 50% mot ett bånka gäng som sliter allt vad dem orkar. Men en sak bevisar cuperna. Sopor är också dåliga på att lägga straffar. Tänk på det nästa gång man ser en "stjärna" missa straff i VM.
Örebro jappel
2006-06-08 11:14
ÖSK har ju aldrig varit ett cuplag, men förändringens vindar blåser över närkeslätten. ÖSK spelar strålande fotboll i SE och lyckas vinna matcher som ser hopplösa ut. Sedan lyckas vi hålla undan i matcher som känns säkra, det var inte alltid vi lyckades med det förr!
Vilken omgång är vi i nu i FSBcupen? eller rättare sagt hur många är det kvar till final?
Vad är priset vid eventuell vinst i cupen?
Örebro jappel
2006-06-08 11:11
Mittåt //
Känns betryggande att veta att det är sådan skillnad mellan lagen..
tycker ändå att det är konstigt att div5 anfallare tillåts göra två spelmål på ÖSK, även om det är ett b och junior betonat lag.
Örebro Mittåt
2006-06-08 11:04
jappel// Jag tror att Latorp blir en enklare match. Svartås anfallare höll rätt hög klass, faktiskt. Det ser man även i tabellen. 26 mål på åtta matcher vittnar om en bra spets i anfallsspelet. Latorp har gjort 11 mål på sju matcher, vilket är betydligt trubbigare.
Örebro Mittåt
2006-06-08 11:00
Arx// Förvisso, och tur är väl det. Jag tycker dock inte att man kan använda siffrorna 2-6 som ett mått på hur pass överlägsna ÖSK var i matchen. 2-4 som det stod efter 92.30 speglar bättre vad som skedde på planen. Att sedan domaren var litet extra frikostig skall man givetvis vara tacksam för.
Örebro jappel
2006-06-08 10:50
Vilka trevliga ämnen och småproblem vi har att diskutera här... på vissa andra forum är det ju så gott som världskrig.

Arx//
Övertidsmål är viktigast av alla :-)

Mackan//
ja troligtvis ser det alltid ut så. Är det SE statistiken syftar på?

mittåt//
Bra, nu har ju ÖSK värmt upp mot ett div5 gäng och vet vad som krävs!
Örebro Arx
2006-06-08 10:44
Mittåt//
Men mål på övertid räknas ju också. Fråga Degerfors. ;-)
Örebro Mittåt
2006-06-08 10:36
Nästa match för ÖSKs del i Folksam-Cup går för övrigt mot ett annat lag i svart och vitt, Latorps IF - hemmahörande i div 5. Matchen spelas på "klassiska" Björkvallen.
Örebro jappel
2006-06-08 10:19
Släppa in två mål mot ett div 5 gäng är inte OK. Inte ens när man tokanfaller för att komma ikapp.
Ett slumpmål kanske...men två!?!
Jaja vi är vidare och får lite extra matchning längre fram i cupen. Bra för dom utanför förstauppställningen att få matcher som gäller något.
Örebro Mittåt
2006-06-08 10:17
Arx// Fast två av de sex målen kom på övertid. Och domaren var rätt generös med den extra tilldelningen. Han hade lika gärna kunnat blåsa av efter säg 92 minuter och då hade ÖSK förlorat matchen med 5-4.
Örebro Arx
2006-06-08 10:14
Apropå cupen, kan man ju konstatera att ÖSK faktiskt vann själva matchen med 6-2. Så egentligen, så värst illa kan det ju knappast ha varit.
Örebro Arx
2006-06-08 10:13
Köper allt resonemang kring backarna.

...men:

Ska man inte försöka ändra så lite som möjligt? Laget i övrigt har ju för det mesta funkat riktigt bra. Så mitt råd är att röra startelvan så lite som möjligt.

Dock har BP en riktig målspottare i Guterstam och - om jag minns rätt - rätt snabba forwards. ÖSK:s mittbackar är inga speedkulor, direkt, inte MaSa heller. Så varför inte göra som jappel föreslår, alltså prova med Jeffs som vänsterback och låta laget i övrigt vara intakt? Funkar det inte kan man ju alltid byta.

Dessutom: I ett eventuellt underläge mot slutet tror jag (paradoxalt nog) att det är bättre att byta ut Ian mot MaSa än tvärtom.
Örebro jappel
2006-06-08 10:08
För er som tyckte att ÖSK inte svarade för någon övertygande instats mot div 5 laget Svartå, måste bara nämna att Peking höll på att åka ur deras motsvarighet mot ett div 6 gäng!!
Straffarna är jobbiga att få mot sig.
Speciellt när dom får fyra fem på sig.
Örebro jappel
2006-06-08 10:05
Om nu jeffs ska ner på backen varför inte låta honom ta hand om vänsterkanten?
Mindre förändringar i laget om FrSa är kvar till höger. Sedan minskar risken att Ian rycks in i gamla högermittfältsmönster om han håller sig på vänsterkanten... fast han har kanske aldrig spelat som vänsterback, lite vanskligt att testa om det fungerar i match mot SE motstånd...
Örebro Mittåt
2006-06-08 09:54
Mackan// Svårt att säga vad Walker har för åsikter när det gäller backarna. Gårdagens match mot Svartå gav hur som helst inga ledtrådar. Magnus spelade mittback och på högerkanten var Niklas back och Ian högerbräddare.

Om han hade fungeringar i riktning mot Ian som högerback borde han ha låtit Ian och Niklas byta plats, kan man tycka.

Beträffande Magnus så tycker jag att han gjorde en helgjuten insats igår. Inte för att det var så mycket bevänt med motståndet, även om Svartå faktiskt hade ett par skickliga anfallare. Utan snarare för det engagemang och ansvar han tog för laget och för sina unga medspelare. Rollen som Kycklingpappan Magnus tog han sig an med stort engagemang. Dessutom spelade han som tung centertank en stor roll i den slutforcering som så småningom möjliggjorde för ÖSK att komma ikapp.
Örebro joth
2006-06-08 09:53
Jag är med till 100% på Mackans elva!
Örebro pemo
2006-06-08 09:34
Ämne: Av dem ca 20 min MaS....
Håller fullständigt med. Magnus har tappat väldigt mycket på frånvaron. Han kom fel, var klumpig och såg väldigt obekväm ut på vänsterbacken. Det är en sak att flytta ut honom när han har spelat ett antal matcher som mittback, men nu...tja, det ser inte bra ut inför BP. Det är bara att hoppas på att vi är så överlägsna som serietabellen visar. Jag blir lite fundersam, alla tror på Norrköping, Sundsvall och LaBois. Varför tror ingen på TFF? Ett insläppt mål på nio matcher inger respekt.
Örebro Arx
2006-06-08 08:42
DavidM28//
OK, då är jag med. Fast nog har Åkeby lyckats något bättre än Lukic i alla fall?

Och att ÖSK och IFK vore det bästa för allsvenskan är helt rätt. Även ur ett objektivt (nåja, åtminstone lite) perspektiv vore det önskvärt om vi kunde få lite mer spridning på allsvenskan. Som det är nu är fokus rejält på Stockholms- Göteborgs- och Öresundsområdet (+sydöstra Småland).

Tror att allsvenskan har mycket att vinna på om Sveriges 7:e och 8:e stad fick allsvenska klubbar. Sedan fick ju gärna Sundsvall knipa kvalplatsen och avancera även de. Men det ser ju tyvärr lite mörkt ut just nu.
Kilten
2006-06-08 08:25
Ämne: Arx;

Mitt inlägg ....
Jag kunde inte hålla med mer om den sista meningen.
Örebro joth
2006-06-08 07:51
DavidM28//Skador och avstängningar börjar dugga in redan nu och vi har en rätt tunn trupp, men å andra sidan så har vi också ett lag där man ger 110 % för varandra vilket betyder väldigt mycket!

Ser även att ni riskerar att få Bruno Santos och David Nordbeck avstängda inför besöket på Behrn Arena.

Men helt klart är att mötet den 19:e blir ett "topp-möte". Hoppas på god uppslutning från IFK-supportrar för att ge Kubanerna en match... det har varit lite dåligt med det hittills. :-)
Annons: