/fotboll/osk/forum/9370.aspx/fotboll/osk/forum/9370.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Henrik(ÖSK)
2006-06-08 22:09
Alvbåge i mål mot Trinidad enligt Wernersson. Man får onekligen hoppas på det!
Örebro MAD FOR IT!
2006-06-08 21:59
NICE! jappel dyker väl säkert upp oxo, synd att inte ara kommer, men det blir drag!
Örebro jappel
2006-06-08 21:58
# brorzan//
utmanare till årets bild kanske?!!
Riktigt stiligt ekipage!!
Viste inte ens att det fanns sparkdräkter med ÖSK loggan på... bra att veta inför framtida barn :-)
Hur ser det ut med ÖSK-shopen förresten?? Var tvungen att köpa en vanlig adidas träningsoverall till sonen idag, då jag inte hunnit ta mig till Örebro på sista tiden. Trist att möjligheten att köpa online inte fungerar än.
Örebro go_osk
2006-06-08 21:58
Jag ska ta mig dit!
Örebro MAD FOR IT!
2006-06-08 21:55
Ämne: MAD FOR IT//

tror....
OK! Lär va folk som åker bil oxo, vore kul om det dök upp lite folk.
Rock_strongo
2006-06-08 21:53
MAD FOR IT//

tror att det var 20 anmälda hos kubanerna.
Örebro MAD FOR IT!
2006-06-08 21:52
Aftonbladets VM bilaga är het!

iranska glosor "hoppas vi får amerika i kvarten!" "är tränaren kurd? jasså kroat" "sluta filma mirzapour" "tysk kebab är äcklig"

STOR humor! Många som ska till Grimsta ?
Örebro # brorzan
2006-06-08 21:05
Bortsett från vissa övertidsmål mot ett rödvitt lag så är nog länken ovan det vackraste jag sett! :o)
Örebro Tomten (Vi vinner, ni stinker!)
2006-06-08 20:50
man borde ju tipsa buzz.bazooka.se eller kanske blarf.nu om LaBoISarnas forum på Svenskafans, för det har fan varit stor humor där i flera veckors tid nu :)
Örebro rokky
2006-06-08 19:59
ÖSK!!!!!
Örebro go_osk
2006-06-08 19:59
Om man ska tänka på framtiden är det inget snack om vem som ska stå!
Landskrona Herr Dickson
2006-06-08 19:16
Varför BoIS kommer att gå under.

Ja, Jeppson är liter efter på det mentala planet.
Örebro Hilltop
2006-06-08 19:08
jimpa_90

Omröstningen på na.se är desto trevligare läsning...;-)
Örebro jappel
2006-06-08 18:43
Jimpa_90//
Ja man kan inte annat än undra om dom verkligen vet vilka målvakter det är frågan om... men dom är ganska jämnbra så det är nog ingen katastrof oavsett vem av dom det blir. Men Alven är milsvitt bättre lämpad både med tanke på ålder och med tanke på meriter. Shaaban har ju inte ens efter comebacken varit ordinarie i Norge.
Örebro Jimpa_90
2006-06-08 18:32
Omröstningen på svenskafans om vilken målvakt som svenska folket vill ska stå imorrn mot trinidad tobago är helt katastrof! 81% vill att shaaban ska stå!! Helt idiotiskt! Han skulle inte ens blivit uttagen utan skulle blivit petad av Bengt Andersson!
Örebro Grixx
2006-06-08 18:32
Det Teddy Lucic säger om målvakterna stämmer nog hyggligt:

Rami är större, han plockar kanske mer bollar än John som är snabbare när bollarna kommer nära. Annars skiljer det inte så mycket.

Minns man Halmstadsmatchen som knäckte oss hela säsongen och där Alven slappnade av och släppte in bollar i parti och minut så var det räckvidden som saknades.....men senare fanns det matcher där han lyckades plocka fram även räckvidden.

Närspelet och reaktionsförmågan är större än störst hos Alven.....men 5-10 cm mer i längd hade inte varit helt fel.

I vart fall så känns Shaabans meriter lite väl åldersstigna i jämförelse med Alven.
Örebro *Korpen*
2006-06-08 18:25
Skandal om inte Alvbåge får spela!

Vad har Shaaban lyckats med på fotbollsplan? Jo, han spelade några matcher för Arsenal... Nu är det ju såhär att Arsenal är värdelösa om man jämför med ÖSK, därför har Alvbåge de mest imponerande meriter en fotbollsspelare kan ha!

;-)
Örebro Gooner
2006-06-08 18:24
Giffarna har ändrat målsättning, från "Vi ska till Allsvenskan" till "Vi ska nå en så bra placering som möjligt". Dessutom verkar förtroendet för Wilson vara intakt.
Örebro kubanen_90
2006-06-08 18:23
Alven ska vara given! Vag gör Shabban i truppen.
Örebro ÖSK-Marte
2006-06-08 18:21
Om Lagerbäck ska hålla på sina principer (spela kontinuerligt i klubblaget etc) måste han välja Alvbåge. Alvbåge har dessutom enligt mig både mest och färskast rutin. Shaabans meriter är ju från tiden då Johan Mjällby hade den offensiva mittfältsrollen, typ...

Att svara "Bengt Andersson" på frågan "Shaaban eller Alvbåge?" är det absolut töntigaste man kan göra!
Örebro Grixx
2006-06-08 18:21
"John Alvbåge var lysande i mål, klart bäst av de tre målvakterna". Detta tidigare enligt Expressen-Mats.

Idag låter skällan så här från Mats Olsson:
Om Alvbåge:
- Det enda jag vet om honom egentligen det är att han vek ned sig Blåvitt, om han nu gjorde det. Sånt övertygar inte mig.
Välj Shaaban!

Vilken jävla ordbajsare!!!!!!!
Vilken jävla kappvändare!!!!!!
Örebro Gooner
2006-06-08 18:12
Klart att Alven ska stå! Shaaban har ju inte ens i VM att göra...
Örebro zxcv
2006-06-08 18:05
Även om jag försöker vara neutral kan jag inte se något annat än att Alven ska stå.
Örebro jappel
2006-06-08 17:23
Tur att landslagsledningen har bättre koll på målvakterna än vad galenpannan bengan andersson verkar ha!!!
Alven har ju varit bättre än den avdankade gamlingen i fyra fem år nu!!! Så svagt att inte kunna erkänna att man inte hänger med längre!
Men men, spelar shaaban från start så lär Alven få gå in och rädda vad som räddas kan i andra!! trist bara i så fall att behöva ödsla ett byte på målvaktssidan.
Örebro jappel
2006-06-08 17:17
Lagerbäck tycker att det är viktigr med mycket landslagsspel. i såfall ligger nog alvbåge helt klart bäst till.
Ser man sedan till åldern är det perfekt att slänga in nästa svenska stormålvakt!
Om Alvbåge får spela kommer han nog bli uppvaktad av lag i de stora europeiska ligorna, var så säker!
Örebro kubanen_90
2006-06-08 17:11
Kom igen Alven!
Örebro GT
2006-06-08 16:48
När en mor passerade sin dotters stängda sovrumsdörr hörde hon ett konstigt surrande ljud som verkade komma inifrån.Hon öppnade dörren och fick se sin dotter ge sig själv en riktig genomgång med en vibrator.

Chockerad frågade hon:
"Vad i hela friden sysslar du med?"
Dottern svarade:
"Mamma, jag är 35 år gammal, ogift och det här är det närmaste en make jag någonsin kommer att komma. Snälla, gå din väg och lämna mig ifred!"

Dagen efter gick pappan förbi och hörde samma surrande ljud komma från dotterns stängda sovrumsdörr. När han steg in såg han sin dotter älska passionerat med sin vibrator. Han frågade bestört vad hon höll på med, varpå hon svarade:

"Pappa, jag är 35 år gammal, ogift och det här är det närmaste en make jag någonsin kommer att komma!!!

Snälla, gå härifrån och lämna mig ifred!"

Några dagar senare kom frun hem från sin tur till ICA. När hon placerade varorna på köksbänken så la hon märke till det där surrande
ljudet igen, men den här gången kom det från vardagsrummet. Hon gick in och fann sin make sittandes på soffan och stirrande på teven. Vibratorn låg på sitsen bredvid och surrade allt vad den kunde.

Frun frågade:
"Vad i helvete sysslar du med ??"

Och maken svarade:
"Jag tittar på fotbolls VM med min svärson."
Örebro bison
2006-06-08 16:26
Jag hoppas att Alven får stå, men tror att det blir Shaaban, Lagerbäck måste ju haft någon anledning att ta med honom. Känns som att svenska landslaget i det här läget går på rutin (det vill säga ålder i det här fallet.)
Alvbåge dominerade ju i VF innan han kom till ÖSK och var en av allsvenskans bästa målvakter under ett par säsonger. Shaaban fick ett knäppryck och spelade till sig ett kontrakt i Arsenal och stod några matcher i CL men det är ju fan det enda. Nej Alvbåge borde vara det enda vettiga alternativet. Alldeles tydligt måste ju han ha varit den målvakt som imponerade mest i U21 eftersom Ellos keepern inte ens är med.
Örebro Grixx
2006-06-08 16:01
Mats Olsson expressen skrev väl(?) från träningen att Alvbåge var överlägsen även Isak.

....antar att tränarna var med på träningarna också:-)
Rock_strongo
2006-06-08 15:40
alvbåge kommer inte att få starta pga att han har spelat i ösk. men han är fan så mycket bättre än rami
Annons: