/fotboll/osk/forum/9365.aspx/fotboll/osk/forum/9365.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Hilltop
2006-06-06 19:22
XXXXXXXXX ÖSK! XXXXXXXXXXXXXXXX
Örebro joth
2006-06-06 19:18

**För övrigt vill jag ha Fredrik Söderstörm i ÖSK**
Örebro MAD FOR IT!
2006-06-06 19:17
Ämne: Hilltop//

Intress....
Vet att du hoppas på Olof ;)
Örebro joth
2006-06-06 19:13
Två nya profil-intervjuer av Chipset finns nu... se länk.
Örebro Hilltop
2006-06-06 19:13
Örebro MAD FOR IT!
2006-06-06 19:12
Fredrik Ohlsson? Någon som vet när hans kontrakt går ut ? kanske i höst ? isåfall kan han ju börja diskutera med andra klubbar 6 månader innan kontraktet upphör, kanske det som händer nu?
Örebro Johannes A.
2006-06-06 19:04
Det kan naturligtvis spekuleras i massor. Micke Dahlberg (GIF) och Bruno Santos (IFKN) är två intressanta spelare som i och för sig varit skadade under den senaste tiden. Walker har ett gott öga till Micke redan efter tiden i Sundsvall och Santos vet alla inte riktigt drar jämnt med Jingblad.

Men mitt tips (om det nu är som Hilltop säger) ligger också på Stefan Rodevåg. Stor, stark och kan skapa målchanser på egen hand.

Hilltop//
Snälla, mer ledtrådar?
Örebro Henrik(ÖSK)
2006-06-06 18:41
Mitt bet på ev nyförvärv skulle vara antingen Marcus Ekenberg eller Stefan Rodevåg. Både mycket lyckade i ÖSK i den virtuella fotbollsvärlden alá FM 2006 ;)
Örebro ö_s_k_4ever
2006-06-06 18:40
var kan man se ösk målen mot väsby eller alla andra mål ? ps hoppas jag kan få svar
Örebro Henrik(ÖSK)
2006-06-06 18:38
Skönt att den första matchen för året på plats på Vallen avlöpte så fint. Kan man se Larsens kanon på nätet måhända?
Örebro ö_s_k_4ever
2006-06-06 18:34
glen holgerson kanske kommer till ösk enlingt Na
Örebro K8
2006-06-06 18:23
Hilltorp //

Transferfönstret öppnar 1:a Juli.
Örebro Hilltop
2006-06-06 18:21
Örebro Aspen
2006-06-06 18:08
DaSa//Värva yngre spelare från Nerike med omnejd och utveckla dom.
Ge FrSa ytterligare ett år - han har gått framåt mycket i år.
Örebro MAD FOR IT!
2006-06-06 18:07
.. förövrig kan det tilläggas att min granne för kvällen, Rose-Marie letade i matchprogramet efter just hans namn :)
Örebro K8
2006-06-06 17:58
MFI //

Jo han såg farlig ut flera ggr, men det var också han som irriterade mig mest med sina filmningar och allt tjaffs på domaren. Inga sånna tack.
Örebro MAD FOR IT!
2006-06-06 17:55
En spelare i Väsby UTD som imponerade på mig igår var deras nr8, Özgur, duktig att springa i djupet, var väl han som vände bort Thomas i första halvlek och avslutade rakt på Westman ? Han hade även en rusch i slutet på matchen då han tog sig förbi 2 spelare och föll vid den förlängda mållinjen.
Örebro DaSa
2006-06-06 17:53
Tahirovic är grym och kommer att bli mycket grymare så om HBK mot all formodan skulle åka ur så hoppas jag kan kommer hem igen.

Sen så ser jag hellre Sebbe konkurrera med Nobbe på mittfältet då Nobbe behöver lite konkurrens och Sebbe är inte håller allsvensk klass som anfallare men på mittfältet håller han som avbytare:)

Jag skulle vilja se Hagge i ngr matcher som mittback för att se om han håller allsvensk klass. Sen måste nog en ny högerback införskaffas, om inte Walker gör en "Riddez" av Jeff eller Anttonen. Men antagligen kommer vi pressas tillbaka lite mera i allsvenskan så vi behöver nog en riktigt duktig defensiv ytterback.

Skall bli kul att se vad Spelarinvest kan köpa åt oss. De borde kunna lägga några miljoner nu.
Örebro rokky
2006-06-06 17:23
Alltid ÖSK!!!!!
Örebro Jimpa_90
2006-06-06 16:36
Riktigt skönt med en seger och i och med trelleborgs 0-0 match mot degen så drygade vi ju ut serieledningen ännu mer!
Örebro Mittåt
2006-06-06 15:58
Ämne: Jag vill säga direkt....
Saywee// Det låter precis som en beskrivning av James Frempong om ett eller två år.
Örebro *Korpen*
2006-06-06 15:57
VIsst, Emra är bra, men jag vill inte se han i ÖSK förrän han har mognat som person och spelare!

Det jag helst vill förstärka är försvaret och eventuellt en forward, annars ser det bra ut!
AIK Saywee
2006-06-06 15:54
Jag vill säga direkt att jag inte villa ha tilbaka Tahirovic, men det skulle vara läckert med något "Zlatanskt" att stoppa in i anfallet ibland, kanske någon afrikan eller sydamerikan?
Alltså någon slags trollerifigur som kan skrämma motståndarna redan vid inbytet när kubaner och svartvit publik skanderar och skrämmer motståndarna till misstag...
... och som trasslar eller snubblar in några bollar lite då och då. Alltså drar på sig ett par tre backar och kanske även öppnar för andra.

Vårt anfall är "tungt och relativt stabilt", men det vore läckert med någon spektakulär och irrationell galen lirare att slänga in på topp ...?!?!?
Örebro rirobban
2006-06-06 15:49
DaSa//
Lundblad skulle såklart vara bra att få tillbaka, men Tahiri klarar vi oss helt klart utan. I övrigt ska Henriksson helt klart vara kvar på anfallet då han verkligen visat att han kan göra mål. Frippe håller också, bara att han inte tar för stora risker. Tycker inte att man ska göra för stora förändringa från den trupp man har idag! Ca 2 nyförvärv (varav en back och en anfallare) tycker jag räcker långt. Dagens trupp skulle liga 6-7 i allsvenskan... inte minst med tanke på alla dåliga lag som spelar där idag... men det är klart, Larsen är inte ung längre och kanske skulle man försöka få hit Mambo Mumba som ersättare för honom:)
Örebro jappel
2006-06-06 15:04
Aspen //
jag missar den som så många andra matcher i år....min planering är under all kritik, men så är det med det, hoppas att det går att få till något riktigt bra på grimsta, både för ÖSK som lag och för oss på läktaren.
Rock_strongo
2006-06-06 14:54
varför vill du ha tillbaks tahiri?? han är så jävla överskattad
Örebro DaSa
2006-06-06 14:50
Om vi nu skulle lyckas gå upp i allsvenskan denna säsong (chansen måste nog anses rätt så stor) har vi då ett lag som skulle kunna hänga kvar i allsvenskan?

Weggen, borde hålla som målvakt.

Backlinjen tror jag är en lagdel som måste förstärkas rejält. Kan vi verkligen spela Thompa ett år till? Kommer Hagge bli skadefri så han kan spela in sig denna säsong på mittbacksplatsen. Får vi behålla Riddez? Är Riddez tillräckligt snabb för allsvenskan?

Mittfätet däremot anser jag idag håller allsvensk klass, t.o.m. avbytarna håller allsvensk klass förutom att vi saknar en ersättare för Larsen om han skulle skadas.

Anfallet är ett problem, tror/tycker inte att Mirza, Pettersson eller Henriksson håller i allsvenskan. Här måste det förstärkas om vi skall ha en chans att hänga kvar.

Nyförvärven är svåra att förutse nu men man får nog sikta på att plocka spelare från lagen som trillar ner från allsvenskan. Samt drömförvärvet som jag hoppas fått nog av Frankrike:)

Startelva 2007:
-------------------Weggen------------------
--XXX-------Hagge---Wikström----Riddez-----
--Anttonen----Larsen---Nobbe/Sebbe---Näfver-
------------Lundblad----Tahiri--------------

Bänk:
Numre, FrSa, MaSa, Jeff, Nobbe/Sebbe, Pettersson, Walker, Mirza m.fl.
Örebro Aspen
2006-06-06 14:16
LinusK//Det spelas en del bra fotboll i S1 ibland. Det är roligt att vinna men i AS blir det ännu roligare.
Örebro Aspen
2006-06-06 14:15
Ämne: Aspen //
Var hittad....
På officiella under Berhn Arena. Vi syns på Grimsta !!!
Örebro jappel
2006-06-06 14:01
Aspen //
Var hittade du den artikeln?
Annons: