/fotboll/osk/forum/9362.aspx/fotboll/osk/forum/9362.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Tomten (Vi vinner, ni stinker!)
2006-06-09 18:52
Alltså Peter Fucking Jihde, kan inte SVT göra sig av med denna katastrofmänniska?
Örebro GT
2006-06-09 18:12
Såg ni hur svartvita Lahm gjorde en "Näfver" vid VMs första mål ?? Snyggt.
2006-06-09 17:11
Aaaaaahhh!!! Nu börjar VM!!!!
Rock_strongo
2006-06-09 17:02
såg näfver idag och jag tror att jag såg axel kjäll. allt gick väldigt fort
Örebro Grixx
2006-06-09 16:57
Håller ändå med Arx om att Alvens tid kommer. En miss i det här läget med haussen runt landslaget som ev medaljaspirant är inte hellyckat. Det är lätt att bli en hack-kyckling resten av livet och att chanserna i landslaget minskas.

Hellström lyckades med miraklet att senare bli sveriges målvaktshjälte även efter att tidigare blivit utsedd som VM-klantarsel......men Staffan T blir väl alltid påmind om en viss miss.
Örebro Rasberg
2006-06-09 16:50
Fatta att man missar söndagens match. SURT!!! Näe men jag värmer mig fortfarande med den underbara dagen i degen. Kom ihåg den alla människor som är sargade och mår dåligt så kommer nu få ett fånigt leende i hela ansiktet. VIKTIGT!!
Örebro Grixx
2006-06-09 16:39
Shaaban vågen rullar över kvällstidningarna.
Spaltmeter efter spaltmeter, fattas bara en idolbild på 2 x 2 meter.

Det är inte lätt att heta Alvbåge och sukta efter några positiva rader:-/
Örebro go_osk
2006-06-09 16:36
Kanske skulle kunna vara av intresse!
2006-06-09 15:34
Va fan! Upptäckte just att BP inte har någon Svenskafanssida!?
08-orna kanske inte hänger med i IT-svängen...
Örebro K8
2006-06-09 15:27
Johannes //

Då är det raka vägen till Likkistan ja, för att fira att man föddes med en nitlott i rövá ;-)
Örebro Johannes A.
2006-06-09 15:20
K8//
...och ett kryss betyder då dubbel-glädje? ;-)
Örebro K8
2006-06-09 15:12
Veckans tips!

Sätt en hundring på T&T mot Sverige så har du satt dig i en WinWin-situation ;-)
Örebro ÖSKare i exil
2006-06-09 14:48
John vs Rami. Diskussionen är galen, sne och med inte bara ett utan 2 uppenbara svar och 1 som vekligen räknas. Det är klart John ska stå om man är ÖSKare, det är klart att pressen tror på Rami och det sista är ju vad faktiskt vad landslagsledningen känner.

John Alvbåge. VF, ÖSK, U21 han var bra, jävligt bra med potential och han utvecklades hela tiden. Vår bästa målvakt i UEM (var det va?) Men vem bryr sig? Det spelar väl ingen roll i de klubbarna? Notiser är vad det är, för det är ju ändå rubrikerna som räknas och vi är välmedvetna om ÖSKs (dödarna av svensk fotbollsframtids) status i de här sammanhangen. Nej, Johns rubriker och handlar istället om de klubbar han INTE spelat i, främst då IFK Göteborg där han var under kontrakt. Det är nyheter värda att skriva och uppmärksamma. Rubriker som avgör huvuvida man är lämplig att stå i VM preimären anno 2006. För inte är 2 säsongers dominerar i ett Viborg med stark utvekling nånting som inverkar på Johns plats i en tänkbar startelva det är ju knappt en notis.

Nej se istället på Rami, en Buster historia. Petade Isaksson i Djurgården, en räkmacka till Arsenal och CL matcher. Det är rubriker som räknas....5 år senare. Dessa 5 år då? Skador, senaste 1½ året innebar meiterande West Ham, Brighton och till sist precis överlevande Fredriksstad i den prestigefyllda norska tippeligan. Skit i det jag kommer ihåg Rami från rubrikena i början av 90 talet han är vår man...*suck*

Men det är ju solklart. Klart att Buster Rami har mycket mer erfarenhet med nästan en karriär i Arsenal, vi har ju läst rubrikerna. Och John begick ju ändå synden att gå till ÖSK ska vi fotbollssverige glömma och förlåta sånt?

*ridå*
Örebro Yggdrasil
2006-06-09 11:49
Nyheter om söndagens resa. Följ länken.

Örebro joth
2006-06-09 10:51
bison//Brorzan är den nya webshopen... säg vad du vill ha så fixar han det. Enligt rykten så har han ÖSK-kalsonger på lager, dock använda. ;-)
Örebro bison
2006-06-09 10:45
När kommer webbshopen på ÖSKs hemsida att fungera? En annan hade ju till skillnad från Brorzan bara 3 i syslöjd ;-)
Örebro joth
2006-06-09 10:40
Någon som är intresserad av att åka bil till Stockholm på söndag? Kan själv inte åka med Kubanerna eftersom jag inte kan åka förräns 16:00 på söndagen.
Örebro jappel
2006-06-09 09:16
Klart att man är med och sponsrar ÖSK genom sperainvest :-)
Dyrt? ja...
Lönande? troligen inte..
Känns det bra? JA. :-)
Örebro Arx
2006-06-09 08:57
Alla som vill se en gammal ÖSK:are på planen i morgon får hoppas på Mattias Jonson. I alla fall om man ska tro Aftonbladet.

Och lika bra är kanske det. Alvens tid kommer. Med tanke på att alla "experter" uttalat sig för Shaaban och svenska folket också tycks ha köpt det, skulle Alvbåge hamna i en hopplös sits. Minsta misstag och alla skulle säga att "vad var det jag sa, Shaaban skulle ha stått" - vilket skulle kunna riskera hela hans framtida landslagskarriär.
Örebro DaSa
2006-06-09 08:46
Nu är man snart aktieägare i Spelareinvest, är det många fler här i formet som har tecknat sig för några aktier?

Känns som det kanske inte är världens bästa investering, men skulle inte förvåna mig om värdet är högre än om man skulle satsat på börsen närmaste två åren.

Vi har ju en del guldkorn som borde kunna säljas för lite pengar. Hoppas att Spelarinvest kan vara med och påverka så att det skrivs längre kontrakt med de spelare som har potential att bli utlandsproffs. Vill inte tappa flera spelare till medelmåttiga lag som Hammarby och Helsingborg.
Örebro rokky
2006-06-09 07:43
ÖSK!!!!!
2006-06-09 07:42
ÄNTLIGEN! :D
Forward ara
2006-06-09 01:24
MAD FOR IT!/
Grymt less på att man inte kan gå på matchen.

!!!! HEJDÅ ALLA ÖSKARE !!!!

Ni kommer slipper mig till den 2 augusti. Men tills dess är väl Herish Kuhi i en annan klubb och då kommer jag inte visstas på detta forum så värst mycket!.
- Är ledsen för allt tajfs och bråk man startat på de senaste åren. Men det är det väl värt ;).

- FORZA ÖSK - FORZA HERISH KUHI - FORZA ARES -
Örebro # brorzan
2006-06-08 23:30
jappel //

Det finns inte heller tyvärr. Men med 5:a i syslöjd så klarade jag av att köpa papper för att skriva ut loggan och sedan stryka fast den på en vit body till fröken. Hon har verkligen tjatat sedan dag 1. :o)
Örebro jappel
2006-06-08 22:18
MAD FOR IT!//
Jag missar denna "hemmamatch" bortrest den helgen. trist men sant. Men jag är övertygad om att ni övriga kommer att lyckas hålla låda så det räcker på Grimsta!
Örebro go_osk
2006-06-08 22:17
Alvbåge skulle inte backa om han fick chansen enligt intervjun på tv4:-)
Örebro Plastgräset
2006-06-08 22:10
Det ska pli spännande och se hur man klarar av den dubbla psykiska påfrestningen som stundar i och med matcherna mot Brommapojkarna och T&T!

Örebro Henrik(ÖSK)
2006-06-08 22:09
Alvbåge i mål mot Trinidad enligt Wernersson. Man får onekligen hoppas på det!
Örebro MAD FOR IT!
2006-06-08 21:59
NICE! jappel dyker väl säkert upp oxo, synd att inte ara kommer, men det blir drag!
Örebro jappel
2006-06-08 21:58
# brorzan//
utmanare till årets bild kanske?!!
Riktigt stiligt ekipage!!
Viste inte ens att det fanns sparkdräkter med ÖSK loggan på... bra att veta inför framtida barn :-)
Hur ser det ut med ÖSK-shopen förresten?? Var tvungen att köpa en vanlig adidas träningsoverall till sonen idag, då jag inte hunnit ta mig till Örebro på sista tiden. Trist att möjligheten att köpa online inte fungerar än.
Annons: