/fotboll/osk/forum/9351.aspx/fotboll/osk/forum/9351.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro pemo
2006-06-16 12:08
Ämne: Snart öppnas sommarf....
Det är väl klart att Emra hellre utvecklas som reserv i ett bottenlag i allsvenskan.....HBK är ju berömda för att lotsa fram sina talanger.......fast dom skall visst ut i juli och dammsuga marknaden efter någon målgörare. HBK påminner lite om Norrköping som famlade kring nedflyttning/kvalstrecket i några säsonger innan de ramlade ur. Emra får nog hela 2007 att spela in sig i superettan.
Örebro Yggdrasil
2006-06-16 11:52
Bakis och hes idag. Men vad fan gör det.. Sjukt skönt drag på stan igår och på Pitchers efteråt..
Örebro Erki
2006-06-16 10:53
Ämne: Ämne: Mittåt/....Enligt NA skulle finalen flyttas till Behrn Arena.
"Nu väntar Stockholm i finalen som spelas på Behrn arena i Örebro den 23 juli."

http://www.na.se/artikel.asp?intId=1014191
Örebro Mittåt
2006-06-16 10:39
Snart öppnas sommarfönstret och spekulationerna kring spelartruppen kan ta fart igen. NA skriver idag att ÖSK förmodligen kastar lystna blickar på Gefles mittback Magnus Wikström. Wikström själv verkar inte helt avvisande till tanken att flytta tillbaka till Örebro.

Jag kan inte låta bli att i det här sammanghanget tänka på vinstersäsongens tokigaste flytt - nämligen Emras. Hade han stannat kvar i Örebro hade han vid det här laget förmodligen varit en etablerad spelare i Superettan. Nu har han så här långt bara lyckats etablera sig som bänknötare en division högre upp.
AIK kribba
2006-06-16 09:50
Det är bra Ösk, stäm skiten ur bajen bara...kräv minst 4 milles skadestånd för sveda och värk ;)

Otroligt skönt mål av Ljungberg,visst har landslaget fortfarande problem effektivitetsmässigt, inte bra att missa så många chanser men skönt ändå att nollan sprack. Tyvärr har flera av våra tongivande spelare varit ur form på sistone, bara att hoppas att det lossnar. Zlatan borde få sitta på bänken i nästa,även om han är skadefri,han har varit harmlös i båda matcherna.
Örebro pemo
2006-06-16 09:18
Tur att man är trogen ÖSK:are. Då är det bekvämt att sitta tillbakalutad i soffan och vänta 88 minuter på ett mål. Sverige påminner lite om ÖSK där vi byter Ljungbergs nick mot Anttonens dito. Detta var väl bara en bris i uppladdning jämför med vad som väntar på Måndag!!!
Örebro rokky
2006-06-16 09:02
ÖSK
Örebro GT
2006-06-16 09:01
Magnus Wikström. Välkommen nästa år !!
Örebro kubanen_90
2006-06-16 01:55
Sampdoria_ Huligans//
Och jag tror nog inte det är kostnads fritt med all extra polis när ni kommer. Sen så tror jag knappast att Bajen fansen i Örebro skulle bojkotta.
Örebro kubanen_90
2006-06-16 01:25
Sampdoria_Huligans//
Om du inte har fattat det skulle det komma många familjer med småbarn då. ( Som inte vill gå på matcher när det är fult med huliganer)
Örebro Tomten (Vi vinner, ni stinker!)
2006-06-16 01:02
Sampdoria_Huligans // Bojkotta oss gärna, det ordnas säkert med "fri entré" för ungdomslagen i området i så fall, negativt resultat av att bajen bojkottar = 0, positivt resultat = vi slipper en massa alkoholiserade pajasar som tror att stockholm söder är något annat än ett område man passerar på väg mot rivieran...
Örebro go_osk
2006-06-16 00:32
Sen handlar allting om heder och rättvissa! Och om ni skulle genomföre någon typ av bojkott (vilket jag har mycket svårt att tro) så skulle ni för en gång skull få känna på att bli ägda på läktaren;-)
Örebro *Korpen*
2006-06-15 23:46
Nä men du räknar med att ÖSK kan förlora en halv miljon i intäkter pga detta när de istället kan tjäna över en miljon...
Hammarby Sampdoria_Huligans
2006-06-15 23:39
*Korpen*:När jag tar fram siffror kan jag ju i alla fall inte "räkna med" att vi åker ur för vi ska mötas?
Örebro *Korpen*
2006-06-15 23:34
Sampdoria_Huligans//

Och ändå är det du som räknar med att vi går upp till allsvenskan...
2006-06-15 23:31
Rock_Strongo:inte vet jag vad ni tar i inträde men säg 150:-/snitt för oss Bajare.Och att vi blir 3500pers (normalt) är 525 000.och då är inte intäkter via matchprogram samt korv&dricka&osv inköp inmräknade.Och drar ni sådant här vidare lär detta vara viktigt.Nåja detta var en hypotes.
Ni däremot brukar vara 50pers här,vilket vi tjänar ihop på...8st sålda matchtröjor typ...jaja.
Ni är ju inte ens i närheten av att vara klara för allsvenskan nästa år.
Rock_strongo
2006-06-15 23:24
Sampdoria_Huligans//

haha tror du att nån bryr sig om ni skulle bojkotta en match?
Örebro Hlynur
2006-06-15 23:00
Sampdoria_huligans//
1. Mycket smart, vi behöver pengarna
2. Åh nej
3. Ja
2006-06-15 22:00
Frågan jag skulle ställa mej i allt detta (PFO affären) är.
-Hur smart vore det av en klubb som ÖSK att sätta in några "ambiösa medel" att sätta dit Hammarby I.F i denna affär?
För det första.Skulle det bli som så att vi tvingas betala denna dryga miljon så kan jag lova på allas vägnar att det inte lär bli lungt på en eventuell match emot er borta (om ni går upp,eller när ni går upp).
För det andra.
-vi skulle kunna sätta upp en otrolig protest emot er att INGEN åker på ÖSK borta nästa gång,vilket ni skulle tappa mer än mycket på.
Det sistanämnda om än det viktigaste.
-Tror ni seriöst att vi skulle ha köpt honom för en sådan summa om vi VISSTE om att ni har myglat in några 750 000 i en gammal sign-bonus?

Tänk om,tänk RÄTT!
Örebro joth
2006-06-15 20:16
I väntan på matchen kan ni spana in de senaste byggbilderna på Behrnabeu, grått blir vitt!
Örebro kubanen_90
2006-06-15 18:28
Ämne: Örebrodistriktets 16....
De två går i min skola! :) Eller gjorde, gick ut idag.
Örebro # brorzan
2006-06-15 18:11
Ämne: Järnvägar !
Jag so....
Men vad lik han är far sin! jag tycker jag har sett Arnor på nyhetssidorna flera gånger, men så är det Gudjohnsen JR. :o)
Örebro Justitiemord
2006-06-15 14:43
Japp, K5 ikväll! Vore kul om många kom.
Utländska lastbils chafförer är också välkomna ;)
(Ni som var med på BP borta förstår)
Cheers!
Örebro Yggdrasil
2006-06-15 14:33
Alla ni som vill ta en kall framför fotbollen ikväll! Gör oss gärna sällskap på K5. Vore fint att färga stället blå-gult som omväxling mot det normala svart-vitt..
Örebro Mittåt
2006-06-15 14:10
Ämne: Mittåt//

finalen ....Rock_strongo// Preliminärt finaldatum är den 25 juli i Borås.
Örebro *Korpen*
2006-06-15 14:03
joth//

Hörde bara slutet av det som sades och det var bland annat att arenan bland supportrarna kallas för Behrnabeu Arena... Det var någon gång under andra halvlek då de pratade om nästa omgång.
Rock_strongo
2006-06-15 14:01
Mittåt//

finalen kommer väll att visas på canalplus? vet du vilket datum dom spelar?
Örebro joth
2006-06-15 13:50
*Korpen*//Förtydliga... vad sas?
Örebro rokky
2006-06-15 13:44
ÖSK
Örebro Mittåt
2006-06-15 13:40
Örebrodistriktets 16-åringar gick idag till Sverige-final i Canal + Cupen, där man kommer att få möta Stockholm.

På förmiddagen mötte laget Skåne i en match som slutade oavgjord 1-1. Skåne tog ledningen i första halvlek, men Örebro kom ikapp i början av andra halvlek på en straff slagen av Jesper Florén efter det att ÖSK-spelaren Edvin Möller hade blivit regelvridigt behandlad i Skånes straffområde.

Skåne var nog det lag som låg närmast segern, men Örebro såg betydligt spetsigare ut anfallsmässigt med Karlslunds Mikael Jidsjö och Forwards Jesper Florén på topp.

ÖSK hade sina två talanger Edvin Möller och Gustav Lundholm i aktion på det inre mittfältet och båda gjorde bra ifrån sig.
Annons: